IS Viikonloppu 2.-3.6.2023

Anonyymi-ap

Onkos tätä Skytän hirvitystä kukaan onnistunut ratkomaan? Itse luulen saaneeni noin 5 vihjettä ratkaistua. Jeesiä, kiitos!

38

1043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan sama täällä ja siniset lauseetkin ovat ihan arvoituksellisia. Ainoastaan kaksi helppoa vihjettä olivat tuntematon ja kahdestaan.Mutta siihen se jäi. Kyllä ihailen niitä, jotka ovat tästä selvinneet.

    • Anonyymi

      Minulla on noin 90% valmiina, mutta siniset lauseet silti aukolliset. Tällä kertaa keskiosa täyttyi ensin ja sen ympärille jäi tyhjää.

    • Anonyymi

      Mullakin jotain saatu keskioikealle, mutta siitä en enää eteenpäin pääse. En tunnista tuota äijän päätä kuvassa ollenkaan ja muutenkin enimmät puolet arvoituksia. Siniset ruudut ihan joitakin hajakirjaimia siellä mutta vaikea tietää onko nekään oikein. Toi emika ja oloasut ärsyttää ihan valtavasti, kun mikään mitä yritän niihin, ei käy sitten risteäviin sanoihin. Eli luultavasti kaikki päin mäntyä...
      Niistä lekoja... että siis mitä?

    • Anonyymi

      Tähän tekstiä tähtien sodasta ja nälästä. Telkkatista tulee huuhaata.

      Arkilaskettelupaikka
      Keskiarvopuutostilat

      Joulutortut, kravatittomat, sotateos, juttelijat, alakerrat, grass, skanno, aksentit, isoukki, eroset, amiinit, paatsat, keitaat, annukat, oksete, itarasti, tinata, toveri, emotamariini, asettuva

      Jatkuu ensi viikolla

    • Anonyymi

      Kiitos, joo jatkukoon, oli tossa silti vielä tekemistä mutta avut tuli tarpeeseen!

    • Anonyymi

      Mieletön, onkohan kukaan ihan itse osannut! Ehkä ne, jotka ”aina ovat ekoja / tokia ”. Kiva oli annettujen sanojen avulla etsiä sanoille oikeita paikkoja. Tämäkin on aivoille mukavaa treenausta.

      • Vaalean siniset ovat kyllä sisällöllisesti minullekin mysteeri.

        En ole ikinä pääkuvateksteistä näin kaukaa haettuja ratkaisusanoja tavannut.

        Ylempään jotain varsin kaukaa haettua tulee, mutta alempaan saa mennä "avariuuteen" asti löytääkseen jotain yhteyttä pääkuvan ja ratkaisusanan välille.

        Hepottaahan HPln lusta aika moisesti. No tällä kertaa ristikko on vielä jotain 2+ -luokkaa helpotusten jälkeen. Koviksia helpotuksia käyttävä ei ratko koskaan, joskin nyt aika löhelle jäätiin.

        Muutaman vihjeen logiikka jäu ristikon töytyttyä hämäräksi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Vaalean siniset ovat kyllä sisällöllisesti minullekin mysteeri.

        En ole ikinä pääkuvateksteistä näin kaukaa haettuja ratkaisusanoja tavannut.

        Ylempään jotain varsin kaukaa haettua tulee, mutta alempaan saa mennä "avariuuteen" asti löytääkseen jotain yhteyttä pääkuvan ja ratkaisusanan välille.

        Hepottaahan HPln lusta aika moisesti. No tällä kertaa ristikko on vielä jotain 2 -luokkaa helpotusten jälkeen. Koviksia helpotuksia käyttävä ei ratko koskaan, joskin nyt aika löhelle jäätiin.

        Muutaman vihjeen logiikka jäu ristikon töytyttyä hämäräksi.

        Ne vaaleansiniset ovat ihan selviä, jos vaan tajuaa. Halutaanko täällä nyt, että kerron?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne vaaleansiniset ovat ihan selviä, jos vaan tajuaa. Halutaanko täällä nyt, että kerron?

        No yritän vielä saada tolkkua niistä, joten älä kerro, pliis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne vaaleansiniset ovat ihan selviä, jos vaan tajuaa. Halutaanko täällä nyt, että kerron?

        Toisen idean löysin, toista täytyy miettiä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Toisen idean löysin, toista täytyy miettiä.

        Halutaanko niitä selityksiä vaaleansinisiin vai ei?


    • HP on minua kohtaan purullusen ilkeä ja todella vastenmielinen trolli.

      Hän yritti ihan silkkaa ilkeyttään pilata ratkontani perusteellusesti laittamalla ihan eri asiaa käsittelevään säikeeseen paljastuslistansa, nimittäin säikeeseen "Sivujen selaus eri (ristikko)foorumeilla". Sen robotti poisti, mutta näin siitä vilauksen minulle annetuissa vastauksissa. Onneksi en lukenut listaa niin, että diitä olisi mitäön jäänyt mieleen.

      Miks HP:ni pitää olla niin p***leelisen ilkeä minua kohtaan. On ollut joskus Sanarisinkun foorumussa oahantahtoinen trolli.


      Olette inhottavia kehuessanne HP:tä, sillä hän harrastaa pahantahtoista ilkeyttä. Paapotte ja kannustatte pirullisesti toimivaa henkilöä, jknka on omalka tavallaan varsin sairas persoona.

    • Tässä tapauksessa pääkuvista johdetut sanat edustavat ääripäätä ratkonnan apuna. Sisällöllisesti ratkaisusanoista ei ollut mitään apua ratkonnassa. Piti vain löytää ratkaisusanoja, jotka ovat suomea. Vasta kun saa ratkaisusanat kasaan, voi alkaa miettiä, miten ne liittyvät pääkuviin.

      Ilmo Juhani Liljeroos -tiimillä paakuvista kohdetut ratkaisusanat ovat puolestaan usein liian helpolla arvattavissa.

      • Anonyymi

        Koska Tapio ei tajua.

        Perinne
        Pe=arki
        Rinne=laskettelupaikka

        Kapulat
        Ka=keskiarvo
        Pulat=puutostilat


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska Tapio ei tajua.

        Perinne
        Pe=arki
        Rinne=laskettelupaikka

        Kapulat
        Ka=keskiarvo
        Pulat=puutostilat

        En minä noita pyytönyt.Toisen suhteen minulla oli ongelmia. Jos olet HP lopeta lapsellinen kiusaamiseni paljastuslistoilla paikoissa, joita niitä ei kavat. Jos et lopeta sairasta kiusaamista paljastuksillasi, sinä olet omalla laillasi epäterve ihminen. ja kaipaisit jonkin sortin terapiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska Tapio ei tajua.

        Perinne
        Pe=arki
        Rinne=laskettelupaikka

        Kapulat
        Ka=keskiarvo
        Pulat=puutostilat

        Paljastat tuolla kommentilla myös ylimielisyytesi. Suhtaudut minuun erittöun ylimielisestu - siten sunä tosiallisesti suhtaudut ihan kaikkiin tämän sivuston käyttäjiin.

        Koet olevasi mestariratkoja, joka alamaisille jakelee muruja.

        Myönnän, että olen sinua hoeman huonompi ratkoja, mutta ylimielusyytesi on pöyristyttävää.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Paljastat tuolla kommentilla myös ylimielisyytesi. Suhtaudut minuun erittöun ylimielisestu - siten sunä tosiallisesti suhtaudut ihan kaikkiin tämän sivuston käyttäjiin.

        Koet olevasi mestariratkoja, joka alamaisille jakelee muruja.

        Myönnän, että olen sinua hoeman huonompi ratkoja, mutta ylimielusyytesi on pöyristyttävää.

        HP pyyhki jälleen Tapiolla lattiaa. HP rules!


      • Anonyymi kirjoitti:

        HP pyyhki jälleen Tapiolla lattiaa. HP rules!

        Kannustat äärimmäisen ylimielistä henkilöä. Kyllä tämä maksimaalisen ylimielinen henkilökin joskus virheitä on tehnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        HP pyyhki jälleen Tapiolla lattiaa. HP rules!

        HP on viime aikoina haastanut riitaa tunkeutumalla epäasuallusssti toiseen säikeeseen ja olemalla äärimmäusen ylimielinen.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        HP on viime aikoina haastanut riitaa tunkeutumalla epäasuallusssti toiseen säikeeseen ja olemalla äärimmäusen ylimielinen.

        Tästä näkyy HP:n ilkeämielinen trollaus
        https://imgbox.com/SSjuDbTk



      • Anonyymi kirjoitti:

        HP pyyhki jälleen Tapiolla lattiaa. HP rules!

        Tällä kertaa HP ja HP:n tukijoukot varta vasten haastavat riitaa. En pyytänyt selityksiä.Kirjoitin, että niitä ei annettaisi, että itse pohtisin vielä.

        Oli HP:n ylimielisyyttä kertoa selitykset. Toisen idean keksin ja olisin aivan varmasti pidemmällä pohtimisella keksinyt toisenkin idean, sillä olen paljon piilosanatehtäviä ratkonut. En vain ensialkuun ymmärtänyt, että puhekuplat ovat piilosanamaisia.

        "Koska Tapio ei tajua." on pilkallista ylimielisyyttä. HP:n lista sinänsä on pilkallista ylimielisyyttä kaikkia niitä kohtaan, jotka hänen listaansa käyttävät. Minua HP pilkkaa suoraan, jos vähönkin saa siihen mahdollisuutta. Muiden ylimielisen pilkkaamisen hän pitää omana tietonaan. Mutta minua pilkatessaan hän paljasti toimintansa syvimmän luonteen.

        "Kiva oli annettujen sanojen avulla etsiä sanoille oikeita paikkoja. Tämäkin on aivoille mukavaa treenausta."

        Sinun kohdallasi en muutamaa asiaa ymmärrä.

        Ensinnäkään en ymmärrä sitä, että hyväksyt avun siten, että pakosta saat ratkaisusanoja, jotka itse olisit voinut pohtimalla keksiä. Jos sinulta puuttu jokin ratkaisusana, joka löytyy HP:n listan lopusta, joudut matkalla pakosta saanaan ratkaisusanoja muihinkin vihjeisiin. Tätä itse en voisi itselleni hyväksyä.

        Toiseksi miten voit hyväksyä avun henkilöltä, joka pitää sinua ylimielisesti pilkkanaan.

        Kolmannejsi en ymmärrä, miten voit pilkkaajaasi kehua.

        Ymmärrän, että jos ei juuri ole kokemusta kiviksista, haluaa helpotusta. Mutta tapaa, jolla sitä jotkut hakevat, minun on mahdoton täysin ymmärtää.


    • HP on nnyt varmaan onnenensa kukkuloilla saadessaan pilkata minua ja saadessaan spoilata ratkontanautintoni. Oikea piru HP on ilkeydessään - yrittihän hän spoilata ratkontaani oikein roppakaupalla toisessa säikeessä.

      Skytän ratkonta meni perseelkeen, vaikka sain ristikon täyteen. Jäi paha maku liiallisesta auttamisesta. Jos en jotain ymmärrä, en minä mitään selkaista paapomista kaipaa, että ylimielisesti kerrotaan suoraan idea tai ratkaisusanat. HPhön oikein kärtti, että sausu spoikta kertomalla idea, Spoilaamisen kärttäminenhän hänen varsinainen ideansa onkin, jis joku ei sitä vielä ole hoksannut.

      Jos teen ajatusvirheen, kaipaan vaain ihjsusta oikeaan suuntaan. Liika auttaminen in minusta ällöttövää ja ärsyttävää.

      • Anonyymi

        Käy Tapio välillä vaikka kävelyllä. Viestitulvasi paljastaa että et voi hyvin. Ylös, ulos ja tuulettumaan. Sitä paitsi kun kierrät kävelyretkelläsi kirjaston kautta ja näet tiistain uutisristikon niin tulet heti hyvälle tuulelle 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käy Tapio välillä vaikka kävelyllä. Viestitulvasi paljastaa että et voi hyvin. Ylös, ulos ja tuulettumaan. Sitä paitsi kun kierrät kävelyretkelläsi kirjaston kautta ja näet tiistain uutisristikon niin tulet heti hyvälle tuulelle 😊

        Tuli kyllä reagoitua paljon, mutta tällä kertaa minä en jupakkaa aloittanut (myönnän niin usein tehneeni).

        Jatkoa 2023-06-06 05:41:29.

        Minusta täältä puuttuu aito toisten ratkojien kunnioitus. HP ei toisia ratkojia kunnioita, sen hän on osoittanut ylimielisellä suhtautumisellaan minuun.

        En kilpaile HP.n kanssa osaamisessa, sillä myönnän hänen olevan itseäni jonkin verran parempi ratkoja, vaikka ei täydellinen hänkään. Arvostan HP:tä ratkojana, mutta en muulla tavoin.

        Kun ristikot ovat tehtäviä, joita pyritään itse hoksaamaan, pyrin omassa auttamisessani siihen, että autan vain sen verran kun arvioin autettavan tarvitsevan. Itse koen liiallisen auttamisen ratkontani pilaamisena. Sitä nyt tämän ristikon kohdalla sain. Sain selityksen, vaikka kerroin, etten sitä halua.

        Vastaavaa on tapahtunut ennenkin. Se osoittaa sitä, että ratkojan toiveita ei kunnioiteta vaan röyhkeästi pamautellaan ulos mitä huvittaa. Jotkut muutkin ovat saaneet kohdalleen röyhkeän ylimielisen toiminnan, jota täällä joku jopa kehtaa ylimielisesti markkinoida palstan mentaliteettina.

        Omalla foorumillani koen auttamisen joskus ongelmalliseksi. Haluan täällä ja omalla foorumillani kannustaa ratkojia omaan pohdintaan. Silloin apua ei aina heti tule niin paljon kuin joku tarvitsee. Haluan, että ratkojan itsetunto kasvaa. Jos aina saa helpoimmalka tavalla avun, ei se mielestäni ratkojan itsearvostusta kohota.

        Olen foorumillani silloin tällöin joutunut antamaan useammankin vinkin. Toiminin niin, koska haluan kunnioittaa toisia ratkojia. Jos itse saan liiallista apua, koen sen ratkontani pilaamisena.

        Yritän itse olla tarjoamatta liikaa apua. Pyrkimys kunnioittaa toisten ratkojien omaa hoksaamista teettää minulle paljon enemmän töitä kuin ylimielinen toisten ratkojien hoksaamiskykyä aliarvoiva ratkaisusanojen ja niiden selitysten pamauttelu. Vähintäänkin pitäisi kunnioittaa sitä, että jos joku kertoo hakuavansa saada vinkin, ei ylimielisesti ja röyhkeästi, toista ratkojaa halveksien pamautella ratkaisusanoja.

        Epämääräisistä apupyynnöistä en pidä, koska silloin minun pitäisi päättää, mikä on jollekulle ratkojalle vaikea kohta.

        Täällä olen joskus antanut selityksiä vihjeisiin, jotka arvioni mukaan niitä kaipasivat. Se koettiin avun tyrkyttämisenä.

        Olen pyrkinyt välttämään avun tyrkyttämIstä. En enää täällä selityksiä ole antanut eikä innosta antaakaan sen jälkeen kun sain vain arvostelua kun jotain vihjettä selitin.


    • Anonyymi

      Sivuhuomiona; näyttää siltä, että Keisarin puolijumala Jaska on käynyt lukemassa HP:n listan täältä. Äklöpalsta saavuttaa kredibiliteettiä eliitin(kin) joukossa.

      • En usko, että Jaska tääktä mitään lunttasi. Mutta vaikeuksissa hänkun ristikon kanssa oli. Jaska jätti osan vihjeistä pohtimisen seuraavaan päiväön. Niin minunkin olisi pitänyt tehdä. Siihen en kyllä saanut mahdollisuutta, kun annettiin selitys samana päivänä. Aloitin ratkonnan nimittäin vasta maanantaina., sillä oman sivustoni osittainen uudelleen koodaaminen ei mahdollistanut kovin vaikeiden ristikouden pohdintaa aiemmin. Kun sain HTML-, JavaScript- ja CSS-koodien toimimaan riittävän hyvin, pystyi vaikeitakin ristikoita pohtimaan. Koodasi valikoita ja yleistä ulkoasua hieman uusiksi - hieman ideoita Ylilaudasta lainaten.

        Ristikossa oli itselle täysin tuntemattomia sanoja. Niissä lunttasin vähän samaan tapaan kuin kysyin kuka on oikean yläreunan valokuvan henkilö. Jos jotain asiaa en entuudestaan tiedä ja saan sellaisiin avun, en koe ratkontaani spoilatun. Eihän asioissa, joista en mitään tiedä, ole minulla mitään hoksaamistakaan. Ihan niin masokisti en ole, että kaiken pyrkisin risteävillä selvittämään.


    • HP:n pitäisi tällä kertaa pyytää minulta anteeksi. Vaikeahan on anteeksi hänen pyytää, jos en hänen toimintatapaansa arvosta.

      HP:ltä pyydän anteeksi joidenkin IS-säikeiden pilaamisen, varsinkin sen, jossa annoin HP:n pilata ratkontaani, vaikka tiesin, että säikeen lukeminen olisi minulta riskipeliä.

      Pahinta HP:ssä on se, että hän hyökkää yllättäen säikeisiin, joihin ei olisi mitään syytä laittaa paljastuslistoja. Niistä varsinkin HP:n olisi syytä pyytää anteeksi. Mutta anteeksi pyytäminen röyhkeästä toiminnasta ei taida HP:ltä millään onnistua.

    • Anonyymi

      Mitähän tänä viikonloppuna tapahtuu? Onko HP taas röyhkeä, äärimmäisen ylimielinen ja maksimaalisen pirullinen? Tuhoutuuko Keisarin ratkontanautinto jo toisen kerran peräkkäin vai pystyykö Keisari välttämään katalan HP:n paljastuslistat?

      • Anonyymi

        Tänä viikonloppuna kaikille on luvassa maksimaalinen nautinto. Hyvää mieltä ja alkukesän vihreän valoisaa tunnelmaa vain kolmella eurolla ja kahdellakymmenellä sentillä. Kaupan päälle vielä muistutus siitä että nyt on enää viisi yötä seuraavan PuPen ilmestymiseen. 😍

        Vielä on kesää jäljellä
        vielä tulee kauniita päiviä


      • Ehdin ratkoa ennen listaa.

        Tässä säikeessä on muuten otsikossa virhe. po. 3.-4.6. eikä 2.-3.6. Aloitusmokia siis tulee muillekin - vastaavia mokia on ollut Sanarisinkin sivustolla ja viime viikolla tein vastaavan kaltaisen mokan sivustollani - kuukausi oli väärä.


    • Anonyymi

      Ei aukene "HAT ON KALA" Viisi kirjainta tulee vaakasuorista sanoista, yksi jää pimentoon mutta ei siitä järkevää sanaa synny. Kuka selittää?

    • Anonyymi

      Tää oli Skytän vaikeimmasta päästä. Viikon pohtimisen jälkeen täyteen tuli, vaikka välillä epätoivo iski. Yksi vihje ja vastaussana jäi vielä hämäräksi ja mukava tarkastaa onko se edes oikein. Muut loogisia. Toni Pitkälän kanssa on joskus vielä enemmän vaikeuksia. Eläkeläisellä on aikaa silloin tällöin pohdiskella ja etsiä sanat.

      • Skyttöhän tarjoaa aina anatomian, joten siitä kannattaa tarkistaa hankalat kohdat.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe