Esihenkilöt

Anonyymi-ap

Kysymys teille..
Miksi hakeutua esimiestehtäviin, jos kykyä ei ole huolehtia työntekijöistä, kohteista, perehdytyksestä, oikein maksetuista palkoista, työvaatteista, siivousvälineistä yms. Miten ihmeessä kuvittelette, että työntekijät jaksavat puolestanne painaa sata lasissa töitä, josta ei edes kiitoksen sanaa saa? Vit..lua tai uhkailua, jos puolensa yrittää pitää . Kiire, paine, stressi, asioiden unohtaminen ( se yleisin syy) joo joo nämä kaikki on kuultu epäpätevien pomojen puolelta moneen kertaan. Pitääkö todella miettiä siivousfirmojen, mistä johtuu alan läpeensä huono maine? Olevinaan aina syy vain se matalapalkka ja huonot tekijät. Sitäkin todella, mutta ihan se juurisyy lähtee teistä ahneista johtajista, välijohtajista ja kohde- esimiehistä. Aina vika on alimmalla tasolla eli meissä, jotka sen suorittavan siivoustyön teemme. Kiillottelette omaa kuvaanne samalla, kun haistatatte pitkät alaisillenne. Kuulkaa, jos ei olisi meitä ei olisi teitäkään.

22

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta joka ikinen sana👍

    • Anonyymi

      Jep, oikeassa olet! Itsekin eilen mietin että onko näillä esimiehillä joku ’näin varmistat että olet pska esimies’-käsikirja. Mun loman pitäisi alkaa tässä kuussa ja tästäkin pitää joka vuosi itse kysellä perään että onko ne lomat nyt ok vai ei! Reikäisissä työvaatteissa itse töitä teen..

      • Anonyymi

        Esimiehiksi ja päättäjiksi pääsee, jos on psykopaattinen narsisti.
        Sinulla on sentään edes ne risaiset työvaatteet, oletan työnantajan armosta joskus antamat.
        Minä en työvaatteita saa, omat rytkyt, no ne on myöskin risaiset ja olenkin varsinainen ilmestys tuolla yleisillä paikoilla, kun ei voi parempiakaan vaatteita laittaa. Alennusmyynneistä ostan sitten mahdollisimman edullisia uusia työvaatteita -omaan piikkiin tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimiehiksi ja päättäjiksi pääsee, jos on psykopaattinen narsisti.
        Sinulla on sentään edes ne risaiset työvaatteet, oletan työnantajan armosta joskus antamat.
        Minä en työvaatteita saa, omat rytkyt, no ne on myöskin risaiset ja olenkin varsinainen ilmestys tuolla yleisillä paikoilla, kun ei voi parempiakaan vaatteita laittaa. Alennusmyynneistä ostan sitten mahdollisimman edullisia uusia työvaatteita -omaan piikkiin tietenkin.

        Joo.. työhousut kaksi vuotta vanhat.. :/


    • Anonyymi

      Siis äärettömän hyvä ja todellinen kirjoitus esimiehistä!!

      • Anonyymi

        Kiitos sinulle:) t. Ap


    • Anonyymi

      Lisätään aloitukseen hieman. Tunnolliset työntekijät saa valitusta aivan pikkuasioista. Aivan kuin etsimällä etsittäisiin paikka mikä ei ole 100% kunnossa. Mutta annas olla, esimiehen kaveri/ystävä/tytär/poika saa seilata kohteessa miten haluaa ja lähteä kotiin kuten haluaa. Alkaa pikkuhiljaa vituttaa, koittaa tehdä kohteet kunnolla, vaikka työaika on naurettavan pieni kohteen neliöihin ja tekemisen määrään nähden. Mitäs sitten, jos mä otan loparit tai saikkua ylirasituksen takia. Voin vannoa ettei mun tilalle saa toista. No, on tässä ollut muutama kokeilemassa, paras oli 1 päivän tuttavuus, 2 päivän tuttavuuksiakin on ollut muutama. Ei taida firman omistaja, pikkufirman, tietävän esimiehen käytöksestä. Tykkään työstäni, ei siinä mitään. Mutta masokisti taidan olla kun tätä siedän :D

      • Anonyymi

        Mäkin olin vastaavassa tilanteessa. Siivousfirmaa omistaja ja hänen ohjaajansa etsivät neulaa heinäsuovasta niin sanotusti,kun laadulla kävivät kohteissani. Asiakkaat eivät koskaan valittaneet ja 5 vakikohdetta oli. Kuulin lähtöni jälkeen et hommat kusivatja tekijöitä vaihtui kun ei kelvannukaan uudet. Ois varmaan kannattanut aikanaan arvostaa hyvää tekijäänsä 🤷


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin olin vastaavassa tilanteessa. Siivousfirmaa omistaja ja hänen ohjaajansa etsivät neulaa heinäsuovasta niin sanotusti,kun laadulla kävivät kohteissani. Asiakkaat eivät koskaan valittaneet ja 5 vakikohdetta oli. Kuulin lähtöni jälkeen et hommat kusivatja tekijöitä vaihtui kun ei kelvannukaan uudet. Ois varmaan kannattanut aikanaan arvostaa hyvää tekijäänsä 🤷

        Ja joku kysyy tietenkin et mistä kuulin. No entisiltä työkavereilta ja muutamalta asiakkaalta, joiden kanssa olen toisinaan pitänyt yhteyttä.


    • Anonyymi

      Ei niillä esimiehillä ole aikaa hoitaa kaikkia niille kuuluvia tehtäviä. Työpäivät kuluu kaikenmaailman turhanpäiväisten kirjausten, raporttien, kustannuslaskelmien, tarjousten, palvereiden ja työvoiman hakutöihin yms. Esimiehet tekee niinsanotusti täysin mahdotonta tehtävää ja siksi työsuhteet saattaa olla hyvin lyhytaikaisia jos et suoriudu tästä mahdottomasta tehtävästä. Saattaa näyttää duunarille siltä että esimies on paska mutta se paska on oikeasti lähtöisin sieltä korporaation vaatimuksista. Yrityksen tehtävä on tehdä rahaa, ei tuottaa palvelua.

      • Anonyymi

        Mutta silti jostain syystä työntekijä kärsii kaikesta tästä.. Kaikki se pska puretaan sitten työntekijöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silti jostain syystä työntekijä kärsii kaikesta tästä.. Kaikki se pska puretaan sitten työntekijöihin.

        Niinpä juuri. Huono esimies ei pitkään pötki uraansa( paitsi korruptoitoituneissa firmoissa) joita on niitäkin. Työntekijä jos ei heti opi ekana päivänä, niin lentää sitäkin nopeammin ulos ja uutta tilalle. Toiset esimiehet hoksaa hyvän käytöksen olevan ensisijaisesti tärkeää ja ovat muutenkin ahkeria. Nämä harvinaisuudet sitten käytetään surutta loppuun ja ura on lyhyt, kun ei jakseta. Sama homma duunari puolella. Vaihtuvuus on vakio teki miten hyvänsä.


    • Anonyymi

      Olen huomannut, että esimies suosii tiettyjä työntekijöitä. Niitä, jotka nuolevat heidän persettään, mielistelevät, suostuvat kaikkeen, tekevät ylimääräistä ja tärkeintä on tehdä kaikki nopeasti, sillä ei väliä, miten tekee. Näitä sitten kehutaan yhteisessä WhatsApp-ryhmässä. Palkintoja ja etuja saavat sisäpiirin työntekijät. Ne, jotka välittävät miten työt tehdään, puuttuvat epäkohtiin, eivät suostu kaikkeen, niitä pomo inhoaa ja antaa sen näkyä myös. Uhkailua, vähättelyä, vinoilua, varoituksia. Näitä pomo harrastaa.

      • Anonyymi

        Tulee tästä mieleen eräs pikku-firma Joensuussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee tästä mieleen eräs pikku-firma Joensuussa

        Kyllä tulee mullekin ja tiedän tasavarmasti mitä tarkoitat🫢


      • Anonyymi

        Jännä kun ei toimitusjohtaja millään opi et suosiminenkin on epäsuoraa kiusaamista..Ollaan olevinaan niiiin osaavaa firmaa, mut kusee eukko yrityksensä maineen eikä vuosien saatossa edes halua tajuta tai kehittyä työnantaja mitenkään. Yritystä kyllä kiillotetaan ja ulkoisesti kaikki on parasta mitä tarjolla on. Voi voi🫣


      • Anonyymi

        Puhdas ilohan se siinä on kuvailtu


    • Anonyymi

      Esimiehiä olen tavannut laidasta laitaan ja yksi on ollut hyvä. Muuten villi länsi rehottaa. Voin sanoa et monet työntekijät ovat enemmän kartalla ja ansaitsisivat pomon palkan ennemmin kuin pomo itse. Nämä kahdeksasta neljään tai jopa yhdeksästä kolmeen ( niinkuin eräs RTK.n.pomo) tiukasti työaikaansa noudattavat pitäisi laittaa minimipalkalla itse rehkimään mopin varteen ja kesäkuumalla peruspesuihin. Rupeaisi muistumaan edes se mitä helv.... hikoilu on.

    • Anonyymi

      Jäin lomalle ja ei kuulunut mitään kuka esim tuuraa.. Joku tuuraaja nyt sitten näyttää aluetta toiselle tuuraajalle ja tämä ensimmäinenkään ei tunne aluetta kunnolla. Vuosilomapalkkakaan ei tullut ennen lomalle jäämistä vaikka tietääkseni pitäisi tulla. Lomailepa tässä nyt sitten persaukisena. Miksi ei palkata enemmän porukkaa jos asiat ei hoidu?! Esimiehille lykätään liikaa alueita hoidettavaksi kun sitten asiat vähän ’unohtuu’

      • Anonyymi

        Ei jumalauta voi olla näin per....... asiat!!.Olen pahoillani puolestasi. Kyllä lomapalkka kuuluu maksaa AINA ennen lomille jäämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jumalauta voi olla näin per....... asiat!!.Olen pahoillani puolestasi. Kyllä lomapalkka kuuluu maksaa AINA ennen lomille jäämistä.

        Niin.. Siivoojaa siivoaa p***e hiessä ja kroppa kipeänä ettei tule sanomista ja työnantaja mokailee koko ajan.. Siivousvälineetkin hajoaa käsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin.. Siivoojaa siivoaa p***e hiessä ja kroppa kipeänä ettei tule sanomista ja työnantaja mokailee koko ajan.. Siivousvälineetkin hajoaa käsiin.

        Jooooo o ja palkat pitäisi todellakin olla toisinpäin muutamien esimiesten ja työntekijöiden kohdalla. Parhaassa kuvitelmassa tahi epätodellisuuden avaruudesta alinta 1-2 pr.ää huonosti hoidetusta esimiestyöstä( maximissaan). Tunnolliselle rivityöntekijälle 20 e ( vähintään) tuntiisa kauniiseen kätöseen, niin jopa rupeaisi menemään kohdilleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe