Mistä uunin kestäviä lasipurkkeja?

Pete

Tarkoituksena olisi kypsentää mausteliemessä ahventa ja särkeä purkitettuna lasipurkkiin joka sitten uunissa kuumennetaa 175`C 1h -> kansi kiinni 120`C 4h korkit kiinni purkeista. Mutta mistä sellaisia lämpötiloja kestäviä lasipurkkeja tiiviillä kannella, Oulusta mielellään?

Kiitosta tietäville

6

6130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut

      Haeppa kaupasta umpio-tölkkejä joissa kumitiiviste, ja huolehdi että kannet ovat hyvin sulkeutuneet purkkien jäähdyttyä. ( muuten ei säily ) Valmis tuote on vaivan arvoista, myös hauesta tulee hyvää.

    • koettu

      Kerron omista purkituskokemuksistani.Käytän ihan tavallisia kurkku-,punajuuri-,hillo-,yms.lasipurkkeja.Kalat mausteineen purkkin ja kansi kiinni.Uuni 100-105c ja yönyli uunissa.Neste alkaa kuplia purkeissa ja siitä syystä kansia ei pdä kiristää "viimeisenpäälle" että höyryä pääsee purkeita pois.Kun purkit otetaan uunista niin siinävaiheessa voimakkaampi kiristys.Tällöinhän purkissa paine muuttu ja sisus kiehuu hetken voimakkaammin.Sitten vain purkit jäähtymään pöydälle.Pian alkaa kuulua kansien poksahduksia kun ne menevät alipaineen takia "lontolle".Olen säilönyt näin ahvenia,särkiä,muikkuja,haukia ja siikoja.Yksi muikkupurkki oli jääkaapissa yli vuoden mutta oli avattaessa täysin moitteetonta syötävää.Mielestäni särki on ihan paras purkituskala.
      Tämä sama systeemi pätee minkä tahansa valmiin ruoan säilytykseen.Esim.lähden Pohjos-Suomeen juhannusviikoksi ja tulen tekemään varalle plapaistia,lihapullakastiketta ja ehkä broileririsottoa purkkeihin.Jos kalaa tulee ja grillaushalut ovat kovat kovat niin tulkoot takaisin kotiin.
      Muuten en alkuun uskonut että purkin kannen voi laittaa kuumaan 100-105C uuniin.Piti varmistaa ohjeen antajalta että oliko asia todella näin.Hän vakuutti että kyllä ja niin se näkyy olevan.
      Kokemukseni ovat erinomaisia ja suosittelen muillekkin!

      • Anonyymi

        Kiitos kullan arvoisista purkituskokemuksistasi, joita ajattelin vanhan ohjeen sijasta kokeilla .Olen välillä kyllästynyt valvomaan kalojen kypsymistä 4. tunnin ajan uun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kullan arvoisista purkituskokemuksistasi, joita ajattelin vanhan ohjeen sijasta kokeilla .Olen välillä kyllästynyt valvomaan kalojen kypsymistä 4. tunnin ajan uun.

        Vanha ketju, mutta itse innokkaana kevät särjen purkittajina pientä tarkennusta edelliseen ohjeeseen. Eli mausteliemessä olevat purkit laitetaan kylmään uuniin, uuni päälle ja 150 astetta, aikaa viisi tuntia jonka jälkeen uuni sammutetaan, mutta purkkeja ei saa ottaa uunista pois vaan antaa uunin kylmetä purkkeineen. Purkkeihin tulee hiljalleen viilenevässä uunissa alipaine ja kannet lopsahtelevat lommolle.
        Purkit voi ottaa, vaikka seuraavana päivänä uunista ja jääkaappiin. Ja on herkullista purkkisärkeä.


    • Anonyymi

      Poistakaaa koko lasimassa jatkuva syytö i

      Villasukat Nivala syyttää pitkin kaupapan pihoja

    • Anonyymi

      Minä olen käyttänyt ihan Felix kurkkupurkkeja tai sillipurkkeja. Hyvin on toiminut ja kaikki ehjänä. Säilyy puolisen vuotta vaikka lämpimässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe