Mitä tavalliset 16v nuoret tekevät?

Anonyymi-ap

Tosiaankin täällä kirjoittelee 16v tyttö Tampereelta. Mulla on vain pari ystävää, jotka kaikki ovat lähteneet koko kesäksi ties minne. Minä jäin tänne. Yksin. Mitä voisin tehdä ja miten tai mistä voisin kentiäs saada uusia ystäviä? Ja pakko vielä mainita, että olen aika kehno keskustelukumppani, kun en oikein tiedä, mistä voisi edes puhua. Kuitenkin, on hieman yksinäistä. 16 vuotiaanahan ihmisen piti olla onnellisimmillaan, tai sellaisen kävityksen olen jostain saanut... Vituttaa.

2

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parasta neuvoa saat varmaan mahollisesti sun parhailta kavereilta kysymällä mutta tässä mun mielipide tuohon asiaan.

      Yksinäistä voi olla kesäsinkin, mutta sillon kääntyisin katsomaan läheisempien puoleen. Voisko käydä serkuilla, mennä uimaan vaikka sisaruksen kanssa ja muuta sellaista. Varmasti mukavempaa kuin yksin olo. Hauskuutta voi myös viedä pois kännykän selailu ja turha räpläily niin suosittelen sen rajoittamista(hyvä alku esim tik tokin poisto) ja enemmän katsot vaikka sarjoja tai ohjelmia tvstä.

      Uusiin ihmisiin tutustuminen taas voi olla hankalampaa. Kun kaverien kautta toisiin tutustuminen on poissa pelistä niin jäljelle jää yksin uusiin ihmisiin tutustuminen ja nyt kesällä erityisesti voi olla hankalaa, kun ei oo koulua tai muuta. Niinpä suosittelen mahdollisesti etsimään uusia kavereita kuitenkin harrastusten kautta, jos sellaisia kesällä löytyy tai yks hyvä paikka on nuorisotilat. Siellä tapaa paljon muita nuoria ja biliksen tai pingiksen äärellä on helppo tutustua.

      Yksin olo on myös mahollistava aika kehittää itteään. Ei oo höiritseviä tekijöitä ja jos joskus on ärsyttänyt asiat itsessääb ja haluaa kehittyä jossain niin on hyvä aika tehdä niin. Vain sinä ja mielen lujuutes. Kävelyt omine ajatuksineen vain vahvistavat tahtoasi joten nekin suositeltavia.

      Ja viimesenä tohon kommenttiin siitä että pitäis olla onnen huipuilla 16 vuotiaana. Kyllähän se vaikuttaa siltä mutta ei tää elämä mitään leffaa oo. Ite oon 16 tässä ja nauttinu elämästä ja tehny tyhmyyksiä ja yrittäny olla onnen huipulla. Mut ei se oo niin helppoa ja en usko että muut kuin tulevat alkoholistit ja nistit on näin nuorena onnen huipuilla. Aikaa on vielä ja yksi kesä ei oo mitään verrattuna tuleviin. Mieti esim 20 vuotiaana, mitä merkitystä on sillä että et neljä vuotta ehkä tehny paljoo kesäl kun silloin voit jo tehä niin paljon kaikkea hauskaa ja kavereit varmasti on.

      Vahvalla mielenvoimalla läpi harmaan kiven. ;D

    • Anonyymi

      Kesätöitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe