Yksi asia vaikuttaa toiseen

Anonyymi-ap

Kristinusko kieltää yhteydenpidon enkeleihin ja muihin näkymättömien maailmojen olentoihin. Tämä kielto palvelee kirkkoa ja sen etuja. Se ei palvele kirkon jäsenten etuja.

Kirkon tarve ja kirkon etu on estää kristinuskon teologiaan kohdistuvat muutokset, ja myöskin estää ihmisiä saamasta tietoa muista, kilpailevista uskonnoista tai ylipäätään hengen asioista kristinuskon ulkopuolelta. Kirkon etu ja tarkoitus on luoda tilanne jossa kirkon jäsenet saavat uskonnollisen ja henkisen tiedon vain kristinuskon omasta piiristä.

Ihminen saisi hyvin paljon rajoittamatonta ja sensuroimatonta tietoa enkeleiltä ja muilta näkymättömän maaailman olennoilta. Siitä seuraisi kiristinuskon kyseenalaistaminen ja jopa hylkööminen.

Kirkon kannalta tämä olisi hyvin huono asia. Kirkon vallasta vapautuneelle ihmiselle tämä olisi kuitenkin askel harhaluuloista
pois.

Henkisen tiedon rajoittaminen ja sensurointi kristinuskon piirissä on johtanut materiaaliseen kulttuuriin kristinuskolle altistuneilla alueilla. Sillä on myös oma vaikutuksensa siihen että muukalaisten olemassaolo on voitu salata, ja siihen että ilmeisesti on olemassa korkeammalla teknologian tasolla oleva rinnakkainen ihmiskulttuuri avaruuslaivastoineen ja muukalaisyhteyksineen.

2

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kristinuskonnon eri haaroissakin on eroja. Luterilasprotestanttisuudessa ei tunneta esimerkiksi ilmestyksiä, eikä demonisia riivauksia, mutta katolisuudessa ne ovat tärkeä osa uskontoa. Katolisuuskaan ei kuitenkaan välttämättä ole kaikkialla ihan samanlaista. Espanjan katolisilta baskialueilta olen nähnyt erään mielenkiintoisen elokuvan (Errementari) ja nuorten tv-sarjan(Feria), joissa helvettiin viitataan maan sisäisenä paikkana.

• Anonyymi

Kirkon apurahat menee huumeisiin. Narkkarit käy Jyväskylässä tinkaamassa diakoniasta fyrkkaa joilla ostavat laittomia lääkkeitä toisiltaan.
      Kirkko on epäonnistunut tässäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      156
      6848
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4058
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      45
      3326
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      132
      3114
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2896
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2286
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2206
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2003
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      52
      1958
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1816
    Aihe