Kuulin, että yliopisto voi evätä opiskeluun pääsyn jos on käynyt valmennuskurssin. Miten tuollainen voidaan tarkistaa, kun eikös valmennuskurssien vetäjillä ole salassapitosopimukset ja niiden tulee noudattaa GDPR:ää, jotka estävät henkilötietojen levittämistä?
Voiko yliopisto tarkistaa, onko joku käynyt valmennuskurssin?
8
1138
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan soopaa tuo.
- Anonyymi
Kaikenlaista juttua sitä levitetäänkin! Ja joku pöhkö vielä uskoo.
- Anonyymi
Yliopistoja ei kiinnosta pätkääkään, mistä pääsykokeisiin tulija on hankkinut osaamisensa. Vain se merkitsee, mitä osaat pääsykokeissa, jos niihin osallistut.
- Anonyymi
Hah-hah-haa! Joku on huijannut sinua lahjakkaasti. Vai keksitkö tuon itse?
- Anonyymi
Aloitukseen en osaa vastata, mutta joo esimerkiksi taidealoilla ym. ennakkotehtäviä sisältävillä aloilla oli tänä vuonna merkintä, että valmennuskurssille SAA osallistua, mutta sieltä ei saa ottaa omiin tuotoksiin apua vastaan. Siis esimerkiksi et voisi kysyä ohjaajalta/opettajalta, että miten tätä voisi parantaa ja sit lähettää omana suorituksena. En tosiaan osaa sanoa kuka tai miten tätä oikeasti valvottaisiin 😅
Tästä oli lehdissä juttua. Suora vastaus: Ei voi tarkistaa mistään mitenkään. Eli ei huolta. Julkisista lähteistä voisi tietysti etsiä todisteita. Esim. jos sosiaalisessa mediassa kerrot tai tieto muuten päätyy sinne, mutta ei korkeakouluilla ole resursseja ja jos olisi, niin voisi kysyä, että miksi niitä ei käytetä opetukseen ja tutkimukseen. :)
Tietty kehotan tekemään ennakkotehtävät itse ja käyttämään valmennuskursseja omien taitojen kehittämiseen. Vastuulliset valmennuskurssit näin ohjeistaakin asiakkaitaan.- Anonyymi
Ei tarvitse käydä, tarvit vaan tämän kirjan:
https://mesenaatti.me/en/3341/akateeminen-kultivaatio-kirjan-joukkorahoitus/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1324694
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233192Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132624- 462191
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2591743Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471679- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201496- 281480
- 951211