Oma vs. vuokra

Anonyymi-ap

Nykyään ollaan vuokralla ja se on 600€ \kk. Asunto on mukava ja viihtyisä. Oma sauna on ja parveke missä grillailen. Kylläkin krillailen makkaran tynkiä ja vihanneksia ettei tule hajuhaittoja naapurille.

Asumistuki tulee joka on 260€, eli asuntoon menee 340€\kk Olen eläkkeellä ja pääsisin omaan jos niin haluan. Säästöjä on ja lisää tulee, 1025€/kk on elämän kustannukset joista jää säästöön 500€ kuukaudessa. Tästä elämiseen menee 400€/kk loput sähköön ja veteen. Asunto on hyvälaatuisia Avaran asuntoja ja tyyväisiä ollaan oltu. Aso asunto on ehkä seuraava steppi ja tuet tulevat sinnekin.

Mitä järkeä on omassa kun tukijästelmä toimii näinkin hyvin? Vuokra on kuitenkin varsin pieni ja elämisen laatu tulee ihan eri asioista esim. alkoholin ja tupakoinnista, nämä syö paljon varoja.

Töissä oli juttua että todella tiukilla olivat niiden lainarästien kanssa. Säästöt tulee päihteitymeellä. Nämä kun hoitaa niin rahaa alkaa säästyä.

Omissa on paljon purkutuommioiden alla olevia luukkuja. Minullekkin on tarjolla yksi tällainen ei kiinnosta pätkääkään. Myyntiin vain ja hilloa tilille. Jäjettömältä tuntuu tämä juttu kun kalliilla ostetaan ja myyntihinta jää vaatimattomaksi.

10

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vuokralla on voittaja

    • Anonyymi

      Ei yhtään häiritse että sinua pidetään kakkosluokan asukkina kun hyyryläisenä majailet?

    • Anonyymi

      Sossun elätit juhlii niiden rahoilla jotka maksavat veroja, ja paljon.

      • Anonyymi

        Onneksi asumistukia on tarkoitus leikata. Samaan aikaan luvassa parinkymmenen prosentin korotukset vuokriin. Vuokria olisi jo viime vuodenvaihteessa pitänyt korottaa liki 10 %, mutta vuokraläävien ylitarjonnan vuoksi tämä ei onnistunut. Kun ylitarjonta hiljalleen sulaa pois, päästään vuokrat hinnoittelemaan uusiksi.

        Vuokrantajilla on mm. korkokulut nouseet ja ne lainathan maksaa tuhnu, vaikkei tuhnu tätä ymmärräkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi asumistukia on tarkoitus leikata. Samaan aikaan luvassa parinkymmenen prosentin korotukset vuokriin. Vuokria olisi jo viime vuodenvaihteessa pitänyt korottaa liki 10 %, mutta vuokraläävien ylitarjonnan vuoksi tämä ei onnistunut. Kun ylitarjonta hiljalleen sulaa pois, päästään vuokrat hinnoittelemaan uusiksi.

        Vuokrantajilla on mm. korkokulut nouseet ja ne lainathan maksaa tuhnu, vaikkei tuhnu tätä ymmärräkään.

        Euribor puhdas tänää 4,siinähän närsit mukavaa


    • Anonyymi

      Ei todellakaan häiritse mitä muut ajattelee, loppupeleissä muiden aatoksilla ei ole yhtään mitään merkitystä, pääasia että itse on tyytyväinen. Vuokralla asuminen on huoletonta elämää, ei paina tulevat rempat ym. taloyhtiöjutut.

      • Anonyymi

        Asumistuki on varsin kattava ainakin eläkelläisillä ja maksettavaa jää mulla 340€\kk. Asunto on Avaralta. Nämä on varsin hyvälaatuisia asuntoja ja eläkelläisiä asuu paljon tässä asuntolassa. Rokki ei kaiju ja hiljaista on kuin huopatossutehtaalla. Sauna ja parveke on. Kaikki siistiä ja hyvin hoidettua. Jos haluaa kunnon vuokra-asunnon niin kannattaa ottaa yhteyttä sillä liketoimintaa tekeviin yhtiöihin. Aso-asuntoihin pääsee myös helposti. Pitää vain olla kasiraha 8000-15000€

        Jos tarjottaisiin omaa niin en suostuisi. Perintöjä tulee mullekkin ja kaikki rahana kiitos!

        Eläkelläisen on hyvä asua näin. Sinkkutalous on ja muusta en edes haaveile. Nainen voi olla myös kallis pidettävä, ei kiitos.

        Ap


    • Anonyymi

      Taas yksi sossunelätti selittämässä pihlajanmarjoja happamiksi. En minä mitään haluaisikaan omistaa...

    • Anonyymi

      Tuulipuvut itkee taas

    • Anonyymi

      10v on vuokra noussut 160 ekee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      8992
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2400
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe