Jos ei, niin mikä saippua kävisi?
SOPIIKO BLIW-SAIPPUA
6
457
Vastaukset
- Syksy
Bliw ei sovi. Ylipäätään hajustettuja ja väriaineita sisältäviä saippuoita pitäisi karttaa alapesun kanssa. Kupin pesuun sopivat kaikki haju- ja väriaineettomat saippuat, joiden pH on hapan eli alle 7. Apteekkitavarana myytävän Avecydin pH on 3,5 ja Tarjoustalosta (ja varmaan muualtakin) löytyvän Lactolinen muistaakseni 3,8 tai 4,5. Ei ole niin tarkkaa, kunhan tosiaan on siinä 3,5-5 välillä.
- BLIW MILD?
??? Se mieto..
- Syksy
BLIW MILD? kirjoitti:
??? Se mieto..
En valitettavasti osaa sanoa, kun en sen tarkempia tietoja tiedä.
Lactoline ei ole pahan hintaista, ja se ainakin sopii.
- Tiia
Mietin, että sopiikohan samaan asiaan antiseptinen tea tree-saippua. Sen PH on 5,5 ja siinä ei käsittääkseni ole hajusteita eikä väriaineita, vaikka tuoksu on tosin melko voimakas.
- Syksy
Jos saippuaan on käytetty teepuuöljyä, niin sanoisin ettei sovi. Kupin kanssa kun ei suositella öljypohjaisia liukkareitakaan käyttämään, nopeuttavat käsittääkseni silikonin ikääntymistä. Ja vaikka saippua pestäänkin saman tien pois, ei ajatus kovin voimakkaiden aineiden laittamisesta emättimeen kuulosta kovin hyvältä.
Jos kuppi alkaa haista, sitä voi esim. liottaa etikkavedessä yön yli ennen desinfioimista. Myös Neo-amiseptissä liottaminen kuulemma toimii. Parempi emättimelle kuitenkin kuin voimakkaan hajuisella saippualla peseminen...
- kuukuppi
Avecyd on ihan hyvä ja moni poistanut hajun näin: ensin keittää (desifioi) jonka jälkeen pyyhkii sitruunan mehulla ja taas käyttää kuumassa vedessä jos haluaa, ei ole pakko! se poistaa hajun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275