Halutaanko ruokaketju pitää hengissä

Anonyymi-ap

poliittisessa keskustelussa suomalaisen ruokajärjestelmän kriittisyys on ymmärretty

9

177

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Selkeintä olisi, jos meillä olisi ruokaministeri, joka voisi luoda kasvuedellytykset meillä ja viennissä.

      • Anonyymi

        Vientiin tulee satsata oikein kunnolla.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍑 ­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17889019e

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Suomalainen maataloustuotanto on ollut vuosikymmeniä tekohengityksen varassa. Todellinen kriisinsieto on täysi arvoitus. Vuosittain maksetaan kolme miljardia, että saadaan "huoltovarmuutta" ja sitten kun koronan takia meinattiin estää kausityöntekijöiden tulo, niin kaamea parku ja itku, että nyt ei enää onnaa.

      Jos ulkomaankauppa häiriintyy, niin onko suomalaisesta "huoltovarmasta" maataloudesta yhtään mihinkään?

      • Anonyymi

        Ei oo huoltovarmuutta, jos jotai sattuu. Kotimaasta ei saada tyävoimaa maatalouteen ei sitte millää.Citytörsä ei luitaan liikuta ulukotöihin kun ei oo lihksiakaan. Ja halutonta ja osaamatoonta porukkaa. Ja maksaa vaan pitääs rahaa ja kaiken maailman etuuksia ollaan vailla muutaman tunnin näpertelystä ja onnettomuusherkkää porukkaa.


    • On toisaalta onni, että suomalainen tukijussi on niin täysin kompetenssivajeinen, että edes megalomaanisilla maataloustukiaisilla ei ole saatu viennin arvoa kasvatettua. Mutta sekin vähä mikä julkeasti viedään, on 60%:sti kustannettu veronmaksajien rahoilla. Ja sitten vielä yritetään väittää, että tuki ei ole suomalaiselle miltään osin vastikkeetonta.

      Niin kauan kuin maataloustuotannon ansaintalogiikka pohjautuu ensisijaisesti muheviin tukiaisiin, on jopa surrealistista suuremmista vientimääristä haaveilla.

      Suomen maatalouden perusteelliseen reformiin olisi nyt momentum, kun näyttää siltä, että pitkästä aikaa maatalousministeri tulee muusta kuin keskustasta, mutta epäilenpä, ettei jo neuvotteluissa mannerten väliseksi nahjukseksi osoittautunut Petteri Orpo kykene omaan maatalousministeriinsä sellaista puhtia puhaltamaan, että reformi toteutettaisiin. Tukiaislinjalla tuhoon. Siinä on Suomen maataloustuotannon suunta edelleenkin. Valitettavasti.

      • Anonyymi

        No vui vui, ammattisolvaaja noussut kuopastaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vui vui, ammattisolvaaja noussut kuopastaan....

        Ehkä sen kannattaisi mennä takaisin kuoppaan....


    • Anonyymi

      Päättäjät tuntuvat myös tietävän. Maatalous on Suomelle elintärkeää. Kansalaiset on ruokittava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      136
      2253
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1765
    3. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      384
      1757
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      232
      1228
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      118
      1098
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      101
      1089
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1033
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1024
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      937
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      898
    Aihe