poliittisessa keskustelussa suomalaisen ruokajärjestelmän kriittisyys on ymmärretty
Halutaanko ruokaketju pitää hengissä
9
237
Vastaukset
- Anonyymi
Selkeintä olisi, jos meillä olisi ruokaministeri, joka voisi luoda kasvuedellytykset meillä ja viennissä.
- Anonyymi
Vientiin tulee satsata oikein kunnolla.
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17889019e
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Suomalainen maataloustuotanto on ollut vuosikymmeniä tekohengityksen varassa. Todellinen kriisinsieto on täysi arvoitus. Vuosittain maksetaan kolme miljardia, että saadaan "huoltovarmuutta" ja sitten kun koronan takia meinattiin estää kausityöntekijöiden tulo, niin kaamea parku ja itku, että nyt ei enää onnaa.
Jos ulkomaankauppa häiriintyy, niin onko suomalaisesta "huoltovarmasta" maataloudesta yhtään mihinkään?- Anonyymi
Ei oo huoltovarmuutta, jos jotai sattuu. Kotimaasta ei saada tyävoimaa maatalouteen ei sitte millää.Citytörsä ei luitaan liikuta ulukotöihin kun ei oo lihksiakaan. Ja halutonta ja osaamatoonta porukkaa. Ja maksaa vaan pitääs rahaa ja kaiken maailman etuuksia ollaan vailla muutaman tunnin näpertelystä ja onnettomuusherkkää porukkaa.
On toisaalta onni, että suomalainen tukijussi on niin täysin kompetenssivajeinen, että edes megalomaanisilla maataloustukiaisilla ei ole saatu viennin arvoa kasvatettua. Mutta sekin vähä mikä julkeasti viedään, on 60%:sti kustannettu veronmaksajien rahoilla. Ja sitten vielä yritetään väittää, että tuki ei ole suomalaiselle miltään osin vastikkeetonta.
Niin kauan kuin maataloustuotannon ansaintalogiikka pohjautuu ensisijaisesti muheviin tukiaisiin, on jopa surrealistista suuremmista vientimääristä haaveilla.
Suomen maatalouden perusteelliseen reformiin olisi nyt momentum, kun näyttää siltä, että pitkästä aikaa maatalousministeri tulee muusta kuin keskustasta, mutta epäilenpä, ettei jo neuvotteluissa mannerten väliseksi nahjukseksi osoittautunut Petteri Orpo kykene omaan maatalousministeriinsä sellaista puhtia puhaltamaan, että reformi toteutettaisiin. Tukiaislinjalla tuhoon. Siinä on Suomen maataloustuotannon suunta edelleenkin. Valitettavasti.- Anonyymi
No vui vui, ammattisolvaaja noussut kuopastaan....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No vui vui, ammattisolvaaja noussut kuopastaan....
Ehkä sen kannattaisi mennä takaisin kuoppaan....
- Anonyymi
Päättäjät tuntuvat myös tietävän. Maatalous on Suomelle elintärkeää. Kansalaiset on ruokittava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023484
- 623137
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342644- 802433
- 842406
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422094- 962086
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil491701Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221700- 121686