Palkan tilitys ulosottoon

Anonyymi-ap

Miten voi olla mahdollista että palkasta ulosmitatut varat on tilitetty ulosottoon jo 14 päivä, jos palkanmaksu päivä on vasta 15 päivä?

14

678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja mitäs väliä tuolla on ?????

      • Anonyymi

        On sillä väliä kun vapaakuukausi myönnetty ja varat tilitetty kuitenkin ulosottoon ja vielä ennen kuin olen itse edes saanut palkkalaskelman.


      • Anonyymi

        Ja asiallisia vastauksia kiitos, en tänne kirjoita sen takia että jaksaisin jankuttaa turhaa. Omia kokemuksia/faktaa haen!


    • Anonyymi

      Eihän se haittaa, sama summa kait siitä jää käteen? Ilmeisesti on otettu ennenkuin käteen jäävä summa tulee omalle tilille.
      Vai mitä tarkoitat.

      • Anonyymi

        Ei olekaan, mutta jos vapaakuukausi ja tieto ei mennyt palkanlaskennan asti ja tilinauha tulee aina vasta kun ulosmitatut tilitetty ulosottoon.


    • Anonyymi

      En nyt ymmärrä mitä yrität selittää.

    • Anonyymi

      Kun on myönnetty vapaakuukausi ja tieto ei ole mennyt palkanlaskentaan ja kun saan palkkalaskelman niin ulosmittaus otettu palkasta ja ulosotossa tilitetty jo velkaan, vaikka tilin maksupäivä vasta seuraava päivä.

      • Anonyymi

        Meinaat ihan tosissasi, että se palkanlaskenta tehdään samana päivänä, kun palkka maksetaan tai aikaisintaan edellisenä päivänä?

        Palkanlaskenta tehdään jopa viikon edellä maksupäivää ja palkan maksumääräyskin annetaan pankkiin jo riittävän hyvissä ajoin ennen maksupäivää.
        Jos palkan maksajalla ja palkansaajalla on eri pankki, on maksumääräyksen täyttäminenkin jo käynnistettävä päivää paria ennen palkkapäivää, jotta palkka oikeasti on toisessa pankissa olevalla tilillä palkkapäivänä.

        Jos tieto vapaakuukaudestasi ei ole ajoissa palkanlaskennassa ei sitä voida ottaa huomioon palkanlaskennassa eikä korjata, jos maksumääräys pankkiin on annettu jo saati käynnistetty pankkien välillä.

        Ole ajoissa liikkeellä ensi kerralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat ihan tosissasi, että se palkanlaskenta tehdään samana päivänä, kun palkka maksetaan tai aikaisintaan edellisenä päivänä?

        Palkanlaskenta tehdään jopa viikon edellä maksupäivää ja palkan maksumääräyskin annetaan pankkiin jo riittävän hyvissä ajoin ennen maksupäivää.
        Jos palkan maksajalla ja palkansaajalla on eri pankki, on maksumääräyksen täyttäminenkin jo käynnistettävä päivää paria ennen palkkapäivää, jotta palkka oikeasti on toisessa pankissa olevalla tilillä palkkapäivänä.

        Jos tieto vapaakuukaudestasi ei ole ajoissa palkanlaskennassa ei sitä voida ottaa huomioon palkanlaskennassa eikä korjata, jos maksumääräys pankkiin on annettu jo saati käynnistetty pankkien välillä.

        Ole ajoissa liikkeellä ensi kerralla.

        No mielestäni olen ollut ajoissa jos päätös on tullut jo n. 6 viikkoa ennen palkanmaksua. Ja pointti on siinä että miksi ulosotto saa palkastani osansa jo 14 päivä vaikka tilin maksupäivä on 15 päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mielestäni olen ollut ajoissa jos päätös on tullut jo n. 6 viikkoa ennen palkanmaksua. Ja pointti on siinä että miksi ulosotto saa palkastani osansa jo 14 päivä vaikka tilin maksupäivä on 15 päivä.

        No jos palkanlaskenta ei ole vapaakuukautta ottanut huomioon, vaikka olet varma, että heillä on tieto ajoissa ollut, niin se lienee niin sanottu inhimillinen virhe. Korjaantunee viimeistään seuraavassa tilissä.

        Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että työnantajan maksu ulosottomiehelle on ehtinyt perille päivää ennen sinun palkkaasi. Ulosottoon menevän maksun maksaminen UO-laitoksen tilille on oma tilitapahtumansa ja sinun tilillesi maksettava palkka oma tilitapahtumansa. Sinun tilillesi maksu on käsketty maksaa 15. päivä. Kun taas sillä ei ole mitään merkitystä onko ulosottoon menevä osuus ulosottolaitoksella 14. vai 15. päivä, se on pantu maksuun samaan aikaan kun sinun palkkasi, ja se on ehtinyt päivää ennen valmiiksi.

        Edelleen ainoa ongelma asiassa on se, että vapaakuukauttasi ei ole huomioitu. Täällä meillä ei ole kristallipalloa selvittää miksi ei, vaan joudut ihan itse ottamaan yhteyttä palkanlaskentaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mielestäni olen ollut ajoissa jos päätös on tullut jo n. 6 viikkoa ennen palkanmaksua. Ja pointti on siinä että miksi ulosotto saa palkastani osansa jo 14 päivä vaikka tilin maksupäivä on 15 päivä.

        Voihan kyseessä ehkä olla myös pankkien arvopäivä ja maksupäivä? Noissahan voi olla eroja kolmekin päivää ...


    • Anonyymi

      Palkanlaskija sössinyt eikä ole huomioinut vapaakuukautta? Mutta joo, yleensä kaikki on samassa tilinauhassa, lomarahoineen ja maksupäivä on sama. Vähän outo juttu...edelleen kohdistaisin syyttävän sormen palkanlaskijaan.

      Uon kuitista näkee myös maksupäivän, kuittihan yleensä tulee viikko palkan maksujen jälkeen

    • Anonyymi

      Mulle on käynyt noin, otin ulosottoon yhteyttä HETI (ennenkuin he jakeli rahoja velkojille) ja sieltä palautettiin rahat takaisin mulle.

    • Anonyymi

      Velkaset

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe