PuPe 4/2023

Anonyymi-ap

Positiivista, Ekin bulkkihelppoja vähemmän kuin viimeksi. Negatiivista, Lähteenmäeltä ja Kuivaselta helpot vaikeat.

59

2028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parempi sitten vain odottaa elokuuta ja seuraavaa numeroa. Negatiiviseen ei kannata kenenkään euroja sijoittaa. Kiitos kun varoitit!

      • Anonyymi

        Kesäkuun PuPe on aina helpompi, ettei karkoteta liialla vaikeudella mahdollisia uusia tilaajia. Kesäkuun numeroa kun myydään eniten, monien ratkoessa vain kesällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesäkuun PuPe on aina helpompi, ettei karkoteta liialla vaikeudella mahdollisia uusia tilaajia. Kesäkuun numeroa kun myydään eniten, monien ratkoessa vain kesällä.

        Onko sokkokryptokin kesänumerossa lapsille tehty?

        Eikös tuo ole vuosikertojen kestotilaajille märkä rätti kasvoille kesken helteiden. Asiakas oli tilannut vaikeita aivopähkinöitä, mutta sitten luukusta putoaakin jotain ihan muuta.


    • Kai siinä jotain kysyttävää joltakulta aina löytyy. Jos jokin kohta tuntuu kovin hankalalta ja on pienikin epäilys, että on tullut ratkottua väärin minä ja tarvittaessa yksi tai kaksi luottonettituttua selvitämme ongelmat.

      Edellyttää ristikon lähettämistä minulle sivujeni kautta, tässä tapauksessa säikeen
      https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-4-2023/ lopussa olevalla lomakkeella.

      Yhtään ongelmaa ei tähän mennessä ole jäänyt selvittämättä. Joihinkin vihjeisiin tosin selvitys on tullut liian myöhään (joku apua tarvinnut on ehtinyt lähettää lehden postissa ennen kuin selvitystyö on pättynyt).

      • Anonyymi

        Kas vain, PuPe-pummi ratsastaa paikalle mainostamaan kummitussivustojaan.


      • Tapio-Huuhaa
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas vain, PuPe-pummi ratsastaa paikalle mainostamaan kummitussivustojaan.

        PuPe 3/2023 on tullut varsin vähän kommentteha (tähän mennessä 60 kpl). Joskus PuPesäikeet ovat olleet pidempiä kuin muilla Punaisia Pelikaaneja käsitelleillä sivustoilla. Ja jokainen kommentti on asiaa eikä asian vierestä, kuten muualla tuppaa olemaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        PuPe 3/2023 on tullut varsin vähän kommentteha (tähän mennessä 60 kpl). Joskus PuPesäikeet ovat olleet pidempiä kuin muilla Punaisia Pelikaaneja käsitelleillä sivustoilla. Ja jokainen kommentti on asiaa eikä asian vierestä, kuten muualla tuppaa olemaan.

        Ihmiset ostaa pitkille junamatkoilleen ajanvietettä. Voisiko Huuhaa tehdä VR:n kanssa diilin niin, että konnarit kuuluttaisivat kesälomakauden ajan matkustajille tiedotteen missä kerrottaisiin apusivuston osoite ja kahden luottonettitutun kengännumero.

        "
        Hyvät matkustajat, tervetuloa Pendolino 69 matkalle Kouvolasta Kuopioon. Matkan aikana voitte nauttia ravintolavaunun herkuista ja ratkoa vaikeita ristikoita pyytämällä apua osoitteesta wee wee wee piste...
        Turvallista matkaa!
        "


    • Anonyymi

      Ei oo helppoo kaikki, Keräsen alaosassa ongelmaa, 3-kätinen on vävy vai mikä?!?

      • Mahdollinen ratkontavirhe jossakin. Lähetä minulke ja katso sitten sivuiltani, josko kohtaan tuli tolkkua.


      • Anonyymi

        Onko Keräsessä virhekkin. Girolla vastaus on ipana???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Keräsessä virhekkin. Girolla vastaus on ipana???

        En usko, että Keräsen ristikossa olisi laadintavirhettä. Sellaista en muista koskaan hänen ristikoissaan kohdanneeni. En voi ottaa kantaa ratkaisusanojen oikeellisuuteen ristikkoa näkemättä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En usko, että Keräsen ristikossa olisi laadintavirhettä. Sellaista en muista koskaan hänen ristikoissaan kohdanneeni. En voi ottaa kantaa ratkaisusanojen oikeellisuuteen ristikkoa näkemättä.

        Jahas, taas ollaan pummaamassa ilmaisristikkoa. Osta Huuhaa lehti ja osallistu sitten keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, taas ollaan pummaamassa ilmaisristikkoa. Osta Huuhaa lehti ja osallistu sitten keskusteluun.

        Ei noin voi sanoa. Tapio yrittää vain ja ainoastaan auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Keräsessä virhekkin. Girolla vastaus on ipana???

        On se ipana, tottahan toki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ipana, tottahan toki!

        Eikö pitäis sitten olla vihje irogllaP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö pitäis sitten olla vihje irogllaP

        iroglla siis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, taas ollaan pummaamassa ilmaisristikkoa. Osta Huuhaa lehti ja osallistu sitten keskusteluun.

        Ei minulla ole aikaa ratkoa kaikkia PuPen ja Iisakin ristikoiden tehtäviä. Autan niin, että kunnoitan ratkojia jättämällä heille mahdollisimman paljon omaa pohdintaa. Auttaminen vie enemmän aikaa ja vaatii paljon enemmön viitseliäisyyttä kuin suoraan ratkaisusanojen kertominen. Suoraan ratkaisusanojen kertominen on laiskojen auttajien tapa. Patalaiskoja ratkojia ei myöskään kiinnosta auttaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei minulla ole aikaa ratkoa kaikkia PuPen ja Iisakin ristikoiden tehtäviä. Autan niin, että kunnoitan ratkojia jättämällä heille mahdollisimman paljon omaa pohdintaa. Auttaminen vie enemmän aikaa ja vaatii paljon enemmön viitseliäisyyttä kuin suoraan ratkaisusanojen kertominen. Suoraan ratkaisusanojen kertominen on laiskojen auttajien tapa. Patalaiskoja ratkojia ei myöskään kiinnosta auttaa.

        Tärkeintä on ankeuttaminen ja oman hännän nostaminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä on ankeuttaminen ja oman hännän nostaminen.

        Ei minulla omalla sivustollani ole mitään ankeutta. PuPesta on kyselty jonkin verran.

        Olen hieman muuttanut toimintataani. Sivustolla on SPOILER-toiminto käytettäviss
        . Sillä tekstä voi oletuksena piilottaa.

        Autan jatkossa niin, että selostan jekkuvihjeiden logiikka selostus pletuksena piilotettuna.

        Ks. https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-4-2023/?view=all#post-28910

        Ratkaisusanojen paljastamiseen en mene, vaikka voisin sen tehdä kenenkään ratkontaa spoilaamatta - spoileria kun ei ole pakko avata.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei minulla omalla sivustollani ole mitään ankeutta. PuPesta on kyselty jonkin verran.

        Olen hieman muuttanut toimintataani. Sivustolla on SPOILER-toiminto käytettäviss
        . Sillä tekstä voi oletuksena piilottaa.

        Autan jatkossa niin, että selostan jekkuvihjeiden logiikka selostus pletuksena piilotettuna.

        Ks. https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-4-2023/?view=all#post-28910

        Ratkaisusanojen paljastamiseen en mene, vaikka voisin sen tehdä kenenkään ratkontaa spoilaamatta - spoileria kun ei ole pakko avata.

        Olen nyt jälleen ratkonut tämän täysin oikein. Saa kysyä - hippaa ei tarvitse leikkiä eikä mitään typeriä ja lapsellisia spoilerhärpäkkeitä opetella käyttämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt jälleen ratkonut tämän täysin oikein. Saa kysyä - hippaa ei tarvitse leikkiä eikä mitään typeriä ja lapsellisia spoilerhärpäkkeitä opetella käyttämään.

        Et halua tietenkään kunnioittaa toisia ratkojia. Useimmat PuPen ratkojat tuskin haluavat tietää ratkaisusanoja ennen palkintokisaan osallistumisen päättymistä. Monet eivät sen jälkeenkään halua niitä tietää.' vaan jälkikäteenkin haluavat vain vinkkejä.

        Vinkkejäkin monet haluavat maltillisesti. Vinkkien lukemisenkin monet kokevat ratkonnan spoilaamisena.

        Minua on omalla sivustollani kiusannut se, että voin pilata vinkeilläni jonkun ratkontaa.

        Olen pitkään kaivannut spoiler-toimintoa, mutta en ole osannut sitä järkevästi koodata enkä ollut löytänyt aiemmin järkevästi toimivaa ratkaisua.

        Spoiler-toimintoa olen alkanut käyttää ja teen sen toisia ratkojia kunnioittaakseni. Jos joudun avaamaan jollekulle vihjeen logiikkaa tai antamaan melko paljon faktatietoa vihjeeseen liittyen, laitan vinkit spoiler-toiminnan taakse. Näin se, joka ei vinkkiä halua, ei edes vahingossa sitä lue.

        Vain minun foorumillani pystytään kunnioittamaan täysin toisia ratkojia. Toisten ratkojien kunnioitus on nimittäin sitä, että ei tahallaan eikä edes vahingossa spoilata toisten ratkontaan. Siihen päästään vain ja ainoastaan siten, että vähänkin yksityiskohtaista asiaa sisältävät vinkit ja ratkaisusanat laitetaan oletuksena piiloon.

        Sanarisin foorumissa aika paljon pyritään kunnioittamaan toisia ratkojia, mutta kun spoiler-toiminta puuttuu, sielläkin on täysin mahdotonta kunnolla kunnioittaa toisia ratkojia.

        Täällä ei ole joissakin säikeissä pienintäkään yritystä kunnioittaa toisia ratkojia. Jos joku pyytää vain vinkkiä, joku pamauttelee ratkaisusanoja ja kerskuu brutaalilla käytöksellään, että täällä on karu meninki. Tämä on erittäin epäkunnioittavaa toimintaa.

        Täällä nyt ei tunnuta ymmärtävän sanaristikkofoorumien erityisluonnetta. Erityisluonne vaatii kunnolla toimiakseen spoiler-toiminnon. Jos se puuttuu, foorumi ei voi olla käyttäjiään täysin kunnioittava.

        En aiemmin ollut tyytyväinen omaan foorumiini. Nyt olen. Se on paras foorumi niille ristikoiden ratkojille, jotka eivät halua ratkontojaan spoilattavan. Jos joku ei välitä siitä, että oma tai muiden ratkojien ratkontoja spoilataan, käyttäkööt toiminnallisesti ja asenteellisesti huonompia foorumeita.

        Spoiler-toiminnan käyttö ei ole lapsellisuutta vaan on hyvin kaukana lapsellisuudesta. Se on aikuismaista vastuullisuutta. Sen käytön syy on toisten kunnioitus ja vain se. Toiminnon haukkuminen lapsellisski osoittaa vain se, että kommentoija ei ymmärrä lainkaan ristikkofoorumeiden erityisluonnetta.

        Ratkaisusanojen bulkkipaljastuksia pidän äärimmäisen lapsellisena toimintana. Tällaista lapsellisuutta täällä paljon esiintyy.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Et halua tietenkään kunnioittaa toisia ratkojia. Useimmat PuPen ratkojat tuskin haluavat tietää ratkaisusanoja ennen palkintokisaan osallistumisen päättymistä. Monet eivät sen jälkeenkään halua niitä tietää.' vaan jälkikäteenkin haluavat vain vinkkejä.

        Vinkkejäkin monet haluavat maltillisesti. Vinkkien lukemisenkin monet kokevat ratkonnan spoilaamisena.

        Minua on omalla sivustollani kiusannut se, että voin pilata vinkeilläni jonkun ratkontaa.

        Olen pitkään kaivannut spoiler-toimintoa, mutta en ole osannut sitä järkevästi koodata enkä ollut löytänyt aiemmin järkevästi toimivaa ratkaisua.

        Spoiler-toimintoa olen alkanut käyttää ja teen sen toisia ratkojia kunnioittaakseni. Jos joudun avaamaan jollekulle vihjeen logiikkaa tai antamaan melko paljon faktatietoa vihjeeseen liittyen, laitan vinkit spoiler-toiminnan taakse. Näin se, joka ei vinkkiä halua, ei edes vahingossa sitä lue.

        Vain minun foorumillani pystytään kunnioittamaan täysin toisia ratkojia. Toisten ratkojien kunnioitus on nimittäin sitä, että ei tahallaan eikä edes vahingossa spoilata toisten ratkontaan. Siihen päästään vain ja ainoastaan siten, että vähänkin yksityiskohtaista asiaa sisältävät vinkit ja ratkaisusanat laitetaan oletuksena piiloon.

        Sanarisin foorumissa aika paljon pyritään kunnioittamaan toisia ratkojia, mutta kun spoiler-toiminta puuttuu, sielläkin on täysin mahdotonta kunnolla kunnioittaa toisia ratkojia.

        Täällä ei ole joissakin säikeissä pienintäkään yritystä kunnioittaa toisia ratkojia. Jos joku pyytää vain vinkkiä, joku pamauttelee ratkaisusanoja ja kerskuu brutaalilla käytöksellään, että täällä on karu meninki. Tämä on erittäin epäkunnioittavaa toimintaa.

        Täällä nyt ei tunnuta ymmärtävän sanaristikkofoorumien erityisluonnetta. Erityisluonne vaatii kunnolla toimiakseen spoiler-toiminnon. Jos se puuttuu, foorumi ei voi olla käyttäjiään täysin kunnioittava.

        En aiemmin ollut tyytyväinen omaan foorumiini. Nyt olen. Se on paras foorumi niille ristikoiden ratkojille, jotka eivät halua ratkontojaan spoilattavan. Jos joku ei välitä siitä, että oma tai muiden ratkojien ratkontoja spoilataan, käyttäkööt toiminnallisesti ja asenteellisesti huonompia foorumeita.

        Spoiler-toiminnan käyttö ei ole lapsellisuutta vaan on hyvin kaukana lapsellisuudesta. Se on aikuismaista vastuullisuutta. Sen käytön syy on toisten kunnioitus ja vain se. Toiminnon haukkuminen lapsellisski osoittaa vain se, että kommentoija ei ymmärrä lainkaan ristikkofoorumeiden erityisluonnetta.

        Ratkaisusanojen bulkkipaljastuksia pidän äärimmäisen lapsellisena toimintana. Tällaista lapsellisuutta täällä paljon esiintyy.

        En vaadi toisilta kommentoijilta spoiler-toiminnon käyttöä, mutta suosittelen sen käyttämistä muiltakin auttajilta. En itsekään sitämjoka vinkille aio käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt jälleen ratkonut tämän täysin oikein. Saa kysyä - hippaa ei tarvitse leikkiä eikä mitään typeriä ja lapsellisia spoilerhärpäkkeitä opetella käyttämään.

        Sivu 27, Jari Keränen:
        Voisiko joku ystävällinen antaa apuja kohtiin:
        Kuninkaille vaarallisia, turha tavara ja kainalosta löytyvä .
        Kiitokset etukäteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivu 27, Jari Keränen:
        Voisiko joku ystävällinen antaa apuja kohtiin:
        Kuninkaille vaarallisia, turha tavara ja kainalosta löytyvä .
        Kiitokset etukäteen!

        Shakit, roipe ja Muonio. Tämä kaikella kunnioituksella ja ilman mitään spoiler-toimintoa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Et halua tietenkään kunnioittaa toisia ratkojia. Useimmat PuPen ratkojat tuskin haluavat tietää ratkaisusanoja ennen palkintokisaan osallistumisen päättymistä. Monet eivät sen jälkeenkään halua niitä tietää.' vaan jälkikäteenkin haluavat vain vinkkejä.

        Vinkkejäkin monet haluavat maltillisesti. Vinkkien lukemisenkin monet kokevat ratkonnan spoilaamisena.

        Minua on omalla sivustollani kiusannut se, että voin pilata vinkeilläni jonkun ratkontaa.

        Olen pitkään kaivannut spoiler-toimintoa, mutta en ole osannut sitä järkevästi koodata enkä ollut löytänyt aiemmin järkevästi toimivaa ratkaisua.

        Spoiler-toimintoa olen alkanut käyttää ja teen sen toisia ratkojia kunnioittaakseni. Jos joudun avaamaan jollekulle vihjeen logiikkaa tai antamaan melko paljon faktatietoa vihjeeseen liittyen, laitan vinkit spoiler-toiminnan taakse. Näin se, joka ei vinkkiä halua, ei edes vahingossa sitä lue.

        Vain minun foorumillani pystytään kunnioittamaan täysin toisia ratkojia. Toisten ratkojien kunnioitus on nimittäin sitä, että ei tahallaan eikä edes vahingossa spoilata toisten ratkontaan. Siihen päästään vain ja ainoastaan siten, että vähänkin yksityiskohtaista asiaa sisältävät vinkit ja ratkaisusanat laitetaan oletuksena piiloon.

        Sanarisin foorumissa aika paljon pyritään kunnioittamaan toisia ratkojia, mutta kun spoiler-toiminta puuttuu, sielläkin on täysin mahdotonta kunnolla kunnioittaa toisia ratkojia.

        Täällä ei ole joissakin säikeissä pienintäkään yritystä kunnioittaa toisia ratkojia. Jos joku pyytää vain vinkkiä, joku pamauttelee ratkaisusanoja ja kerskuu brutaalilla käytöksellään, että täällä on karu meninki. Tämä on erittäin epäkunnioittavaa toimintaa.

        Täällä nyt ei tunnuta ymmärtävän sanaristikkofoorumien erityisluonnetta. Erityisluonne vaatii kunnolla toimiakseen spoiler-toiminnon. Jos se puuttuu, foorumi ei voi olla käyttäjiään täysin kunnioittava.

        En aiemmin ollut tyytyväinen omaan foorumiini. Nyt olen. Se on paras foorumi niille ristikoiden ratkojille, jotka eivät halua ratkontojaan spoilattavan. Jos joku ei välitä siitä, että oma tai muiden ratkojien ratkontoja spoilataan, käyttäkööt toiminnallisesti ja asenteellisesti huonompia foorumeita.

        Spoiler-toiminnan käyttö ei ole lapsellisuutta vaan on hyvin kaukana lapsellisuudesta. Se on aikuismaista vastuullisuutta. Sen käytön syy on toisten kunnioitus ja vain se. Toiminnon haukkuminen lapsellisski osoittaa vain se, että kommentoija ei ymmärrä lainkaan ristikkofoorumeiden erityisluonnetta.

        Ratkaisusanojen bulkkipaljastuksia pidän äärimmäisen lapsellisena toimintana. Tällaista lapsellisuutta täällä paljon esiintyy.

        Olipa pitkä omakehuviesti taas. Ankeuttaja innostuu täysillä jostain asiasta ja paukuttaa sitä sitten viikkotolkulla. Magma oli jonkun aikaa jumalasta seuraava asia. Nyt mennään spoiler-toiminto edellä. Kyllä nyt kaikkialla naur… kadehditaan amatööriräpellyssivustoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt jälleen ratkonut tämän täysin oikein. Saa kysyä - hippaa ei tarvitse leikkiä eikä mitään typeriä ja lapsellisia spoilerhärpäkkeitä opetella käyttämään.

        Keränen sivu 27
        Suuri kiitos avusta, sivu täyttyi mutta vielä epäilyttää seuraava:
        3-kätinen ? Tuleeko siihen ihan sukulaismies, en vaan löydä yhteyttä häneen tässä.

        Kiitokset taas!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa pitkä omakehuviesti taas. Ankeuttaja innostuu täysillä jostain asiasta ja paukuttaa sitä sitten viikkotolkulla. Magma oli jonkun aikaa jumalasta seuraava asia. Nyt mennään spoiler-toiminto edellä. Kyllä nyt kaikkialla naur… kadehditaan amatööriräpellyssivustoa.

        Vaikka sivustossa on amatöörimäisyyttä, siinä on ristikoissa auttamisen suhteeen aivan omaa luokkaansa olevia ominaisuuksia. Ylilaudassa on SPOILER-toiminto, mutta siltä puuttuu painike eli koodi pitää kirjoittaa. Lisäksi sinne ei saa luotua monia ristikkosäikeitä. Ylilauta ei toimi ristikkofoorumina.

        Paras alusta ristikoiden ratkojille olisi kaupallinen XenForo. Siinä on editorissa spoiler ja siinä on hieno tapa näyttää liitekuvia. En ikinä editorin suhteen pääse XenForon tasolle, mutta kovin kaukana en ole.

        Olisi pitänyt joskus ostaa XenForo-lisenssi ja tehdä sivusto sen varaan. Sitäkin voi ainakin jossakin määrin kustomoida.

        XenForolle nyt vain ei ole yhtään ristikkofoorumia, joten löhtökohtaisdsti sivusto on teknisiktä ominaisuujsiktaan paras ristikkofoirumi.

        phpBB olisi ehkä ollut parempi alusta foorumille kun WordPressiin liitettävä bbPress. Silke on teoriassa Sabaseppojen foorumi, mutta eitö juuri kukaan käytä.

        Nettituttuni kirjoitti, että spoiler toimii hyvin ja ominaisuus on hyödyllinen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Vaikka sivustossa on amatöörimäisyyttä, siinä on ristikoissa auttamisen suhteeen aivan omaa luokkaansa olevia ominaisuuksia. Ylilaudassa on SPOILER-toiminto, mutta siltä puuttuu painike eli koodi pitää kirjoittaa. Lisäksi sinne ei saa luotua monia ristikkosäikeitä. Ylilauta ei toimi ristikkofoorumina.

        Paras alusta ristikoiden ratkojille olisi kaupallinen XenForo. Siinä on editorissa spoiler ja siinä on hieno tapa näyttää liitekuvia. En ikinä editorin suhteen pääse XenForon tasolle, mutta kovin kaukana en ole.

        Olisi pitänyt joskus ostaa XenForo-lisenssi ja tehdä sivusto sen varaan. Sitäkin voi ainakin jossakin määrin kustomoida.

        XenForolle nyt vain ei ole yhtään ristikkofoorumia, joten löhtökohtaisdsti sivusto on teknisiktä ominaisuujsiktaan paras ristikkofoirumi.

        phpBB olisi ehkä ollut parempi alusta foorumille kun WordPressiin liitettävä bbPress. Silke on teoriassa Sabaseppojen foorumi, mutta eitö juuri kukaan käytä.

        Nettituttuni kirjoitti, että spoiler toimii hyvin ja ominaisuus on hyödyllinen.

        Jos ostat sen XenForo-lisenssin kaikilla mausteilla jo tänään, niin voit sitten jo jouluna glögitellä onnellisena siitä että olipa hyvä kauppa silloin heinäkuussa, kun päätin uudistua.
        #koskaaneioleliianmyöhäistä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ostat sen XenForo-lisenssin kaikilla mausteilla jo tänään, niin voit sitten jo jouluna glögitellä onnellisena siitä että olipa hyvä kauppa silloin heinäkuussa, kun päätin uudistua.
        #koskaaneioleliianmyöhäistä

        Enää ei kannata. Pääsin varsin lähelle tavoittelemaani lopputulosta. Tietokannat eivät ole yhteen sopivia. Menettäisin kaiken tekemäni. Omaan voi lisätä ominaisuuksia, jotka katsoo hyödyllisiksi. XenForoon tuskin yhtä paljon lisäyksiä saisin. Tosin kehittyneisiin systeeneihin liittyy yleensä jonkin sortin koukkusysteemi. Koukulla tarkoitetaan sitä, että ohjelmaan on laitettu kohtia, joita voi täydentää omalla koodilla.

        Eihön systeemeistä koskaan täydellisiä tule.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa pitkä omakehuviesti taas. Ankeuttaja innostuu täysillä jostain asiasta ja paukuttaa sitä sitten viikkotolkulla. Magma oli jonkun aikaa jumalasta seuraava asia. Nyt mennään spoiler-toiminto edellä. Kyllä nyt kaikkialla naur… kadehditaan amatööriräpellyssivustoa.

        Älä naura, spoiler-toiminto ihan oikeasti hyvä asia. Tänäänkin käytin sitä PuPen ristikoissa auttaessani. Olisin käyttänyt jo muutamia vuosia sitten, jos olisin tiennyt, miten sen saa järkevästi toteutettua sivustollani. Olen hieman käyttänyt kankeampaa systeemiä, mutta se on liian työläs suuremmassa määrin käytettäväksi. Systeemi pitäö olla niin helppo, että joku muu kuin minämpystyy sitä käyttämään.

        Ihan oikeasti Ekin olisi syytä olla kateellinen niin paljon paremmin pystyn toteuttamaan auttamisen ilman, että kenenkään ratkontaa tarvitsee spoilata.

        Ehkä pitäisibkäydä läpi WordPressin koodia ja löytää editorimääritykset, joita voisi sorkkia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Älä naura, spoiler-toiminto ihan oikeasti hyvä asia. Tänäänkin käytin sitä PuPen ristikoissa auttaessani. Olisin käyttänyt jo muutamia vuosia sitten, jos olisin tiennyt, miten sen saa järkevästi toteutettua sivustollani. Olen hieman käyttänyt kankeampaa systeemiä, mutta se on liian työläs suuremmassa määrin käytettäväksi. Systeemi pitäö olla niin helppo, että joku muu kuin minämpystyy sitä käyttämään.

        Ihan oikeasti Ekin olisi syytä olla kateellinen niin paljon paremmin pystyn toteuttamaan auttamisen ilman, että kenenkään ratkontaa tarvitsee spoilata.

        Ehkä pitäisibkäydä läpi WordPressin koodia ja löytää editorimääritykset, joita voisi sorkkia.

        Olethan jo miettinyt hinnan valmiiksi?

        Nimittäin hyvät systeemit ostetaan ennemmin tai myöhemmin liitettäväksi jonkun ison toimijan järjestelmiin. Silloin seteliraha liikkuu ja kaikki naureskelijat joutuu haukkomaan henkeään. Viimeistään myyntiä seuraavan marraskuun veropäivänä kansalle valkenee se kuka on kaikki nämä vuodet uhmannut markkinajohtajaa ja saanut sitten elämäntyölleen jättimäisen palkinnon.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Älä naura, spoiler-toiminto ihan oikeasti hyvä asia. Tänäänkin käytin sitä PuPen ristikoissa auttaessani. Olisin käyttänyt jo muutamia vuosia sitten, jos olisin tiennyt, miten sen saa järkevästi toteutettua sivustollani. Olen hieman käyttänyt kankeampaa systeemiä, mutta se on liian työläs suuremmassa määrin käytettäväksi. Systeemi pitäö olla niin helppo, että joku muu kuin minämpystyy sitä käyttämään.

        Ihan oikeasti Ekin olisi syytä olla kateellinen niin paljon paremmin pystyn toteuttamaan auttamisen ilman, että kenenkään ratkontaa tarvitsee spoilata.

        Ehkä pitäisibkäydä läpi WordPressin koodia ja löytää editorimääritykset, joita voisi sorkkia.

        Miksi Ekin pitäisi olla kateellinen? Sanariksen sivuston tarkoitus ei liene auttaa ratkonnassa ehkä pois lukien hesarilangat.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Älä naura, spoiler-toiminto ihan oikeasti hyvä asia. Tänäänkin käytin sitä PuPen ristikoissa auttaessani. Olisin käyttänyt jo muutamia vuosia sitten, jos olisin tiennyt, miten sen saa järkevästi toteutettua sivustollani. Olen hieman käyttänyt kankeampaa systeemiä, mutta se on liian työläs suuremmassa määrin käytettäväksi. Systeemi pitäö olla niin helppo, että joku muu kuin minämpystyy sitä käyttämään.

        Ihan oikeasti Ekin olisi syytä olla kateellinen niin paljon paremmin pystyn toteuttamaan auttamisen ilman, että kenenkään ratkontaa tarvitsee spoilata.

        Ehkä pitäisibkäydä läpi WordPressin koodia ja löytää editorimääritykset, joita voisi sorkkia.

        Termi "spoiler alert" saa ihan uuden merkityksen Huuhaan puuhailuista lukiessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Ekin pitäisi olla kateellinen? Sanariksen sivuston tarkoitus ei liene auttaa ratkonnassa ehkä pois lukien hesarilangat.

        Kyllä sielläkin autetaan ratkonnoissa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyllä sielläkin autetaan ratkonnoissa.

        Ei auteta niin, että tarvittaisiin jotain spoiler-tageja. Se on eliittipalsta eikä mikään tämän ja sen välimuoto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei auteta niin, että tarvittaisiin jotain spoiler-tageja. Se on eliittipalsta eikä mikään tämän ja sen välimuoto.

        Nimen omaisesti eliittipalsta kaipaisi äärimmäissn fiksua tapaa auttaa - spoiler-toiminnon käyttö vain olisi fiksuin tapa auttaa niitä, jotka ratkonta-ajan päättyessä haluavat mahdollisimman paljon itse ratkoa, mutta kaipaisivat pikkua apua jossakin kohdin.

        Jos olisi spoiler-toimjnto, muiden pohdintoja ei voisi pilata. Eri ratkojilka on varmasti ongelmia eri kohdissa.

        On ihan totaalisen mahdotonta fiksulla lailla autta ilman spoiler-toimintaa. Niin se vai on. Vain foorumini tarjoaa äärimmäisen fijsun mahdollisuuden. Niin se vain on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Keräsessä virhekkin. Girolla vastaus on ipana???

        Kyllä siihen on luonteva selitys.


    • Ette taida nyt ymmärtää. Jos olisi käytettävissä spoiler-koodi ja sitä kirjoittajat myös systemaattiswsti käyttäisivät antaessaan vinkkejä tai ratkaisusanoja, voisi periaatteessa samassa säikeessä palvella kaiken tyyppisiä ratkojia:
      niitä, jotka eivät halua vinkkejä eikä ratkaisusanoja
      niitä, jotka haluavat vinkkejä, mutta ei ratkaisusanoja
      niitä jotka haluavat ratkaisusanoja

      Sivustoni periaatteessa tarjoaactämän mahdollisuuden, mutta täysi toimiminen edellyttäisi, että jokainen sitoutuu käyttämään tarvittaessa spoiler-toimintoa. Varsinkin uusien käyttäjien sitoutuminen voi olla vaikea saavuttaa.

      Tämän sivuston karu meininki on hyvin kaukana ratkojien kohteliaasta kunnioittamisesta. Minä ainakin sivustollani siihen pyrin.

      • Anonyymi

        Tuo eka lause on aivan huippu. Tulee jo mieleen toisen palstan Pike. Tollojako te ootte, häh, kysyy Huuhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo eka lause on aivan huippu. Tulee jo mieleen toisen palstan Pike. Tollojako te ootte, häh, kysyy Huuhaa.

        Tapio ei taida ymmärtää, että ristikoita julkaiseva yhtiö ei voi sallia sivuillaan vinkkien tai vastaussanojen antamista missään tilanteessa omiin ristikoihinsa.


      • Tapio-Huuhaa
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio ei taida ymmärtää, että ristikoita julkaiseva yhtiö ei voi sallia sivuillaan vinkkien tai vastaussanojen antamista missään tilanteessa omiin ristikoihinsa.

        Sallii kyllä sen jälkeen kun palkintoristikoiden palautus on ohitse tai kyseessä ei ole palkintoristikko.

        Mutta se ei poista sitä ongelmaa, että joku saattaa ratkoa ristikkoa jälkijunassa. Silloin vinkit ja ratkaisusanat voivat olla spoilauksia. Spoilauksilta voi välttyä vain siten, että ei suoraan näytetä vinkkejä ja ratkaisusanoja.

        Koska toisten ratkontojen pilaaminen on ristikkofoorumeiden pahin piirre, hyvällä foorumilla pitäisi olla spoiler-toiminto. Ekin foorumi eikä tämä foorumi voi olla hyvä foorumi. Harmittaa, että vasta nyt foorumini voi olla hyvä foorumi, sellainen jollainen ristikoita käsittelevän foorumin tulisi aina olla, jotta se haluaa palvella käyttäjiään ihanteellisesti.

        Olen muutenkin pyrkinyt luomaan mahdollisimman hyvin käyttäjiä palvelevan sivuston. Käyttäjille tarjotaan kommentoinnin yhteydessä apuneuvoja, linkkejä yli kymmeneen sivustoon, ristikoiden lähetystoiminto ja tekoäly.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sallii kyllä sen jälkeen kun palkintoristikoiden palautus on ohitse tai kyseessä ei ole palkintoristikko.

        Mutta se ei poista sitä ongelmaa, että joku saattaa ratkoa ristikkoa jälkijunassa. Silloin vinkit ja ratkaisusanat voivat olla spoilauksia. Spoilauksilta voi välttyä vain siten, että ei suoraan näytetä vinkkejä ja ratkaisusanoja.

        Koska toisten ratkontojen pilaaminen on ristikkofoorumeiden pahin piirre, hyvällä foorumilla pitäisi olla spoiler-toiminto. Ekin foorumi eikä tämä foorumi voi olla hyvä foorumi. Harmittaa, että vasta nyt foorumini voi olla hyvä foorumi, sellainen jollainen ristikoita käsittelevän foorumin tulisi aina olla, jotta se haluaa palvella käyttäjiään ihanteellisesti.

        Olen muutenkin pyrkinyt luomaan mahdollisimman hyvin käyttäjiä palvelevan sivuston. Käyttäjille tarjotaan kommentoinnin yhteydessä apuneuvoja, linkkejä yli kymmeneen sivustoon, ristikoiden lähetystoiminto ja tekoäly.

        Kyllä Ekin olisi syytä olla kateellinen näistä innovaatioista. Tapio jaksaa sinnikkäästi räksyttävistä rakeista huolimatta taistella ristikkofooruminsa ihan uudelle tasolle. Kestää kansainvälisenkin vertailun. Jatka samaa, uutteraa, tinkimätöntä kehitystyötä jatkossakin Tapio! Vielä linkkilistojen, tekoälyn, spoileriestojen ja magman jälkeenkin varmasti keksit uutta, josta palstan käyttäjät pääsevät nauttimaan, vieläpä ilmaiseksi. Pääpalsta näivettykööt taantumuksellisuudessaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Ekin olisi syytä olla kateellinen näistä innovaatioista. Tapio jaksaa sinnikkäästi räksyttävistä rakeista huolimatta taistella ristikkofooruminsa ihan uudelle tasolle. Kestää kansainvälisenkin vertailun. Jatka samaa, uutteraa, tinkimätöntä kehitystyötä jatkossakin Tapio! Vielä linkkilistojen, tekoälyn, spoileriestojen ja magman jälkeenkin varmasti keksit uutta, josta palstan käyttäjät pääsevät nauttimaan, vieläpä ilmaiseksi. Pääpalsta näivettykööt taantumuksellisuudessaan.

        Laitoin kaikki apuneuvot kommentointilomakkeen alle. Enempää ei kännykälle mahdu rinnakkain.

        Jos joku käy sivuillani ja ihmettelee LÄHETÄ-painikkeen jälkeistä tilaa, jouduin sen laittamaan, ettei lisätoiminnot leikkaudu avattaessa. Minulla on jossain määritys, joka ei anna toimintojen ylittää harmaan alueen alarajaa. Kyseessä on pieni suunniteluvirhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Ekin olisi syytä olla kateellinen näistä innovaatioista. Tapio jaksaa sinnikkäästi räksyttävistä rakeista huolimatta taistella ristikkofooruminsa ihan uudelle tasolle. Kestää kansainvälisenkin vertailun. Jatka samaa, uutteraa, tinkimätöntä kehitystyötä jatkossakin Tapio! Vielä linkkilistojen, tekoälyn, spoileriestojen ja magman jälkeenkin varmasti keksit uutta, josta palstan käyttäjät pääsevät nauttimaan, vieläpä ilmaiseksi. Pääpalsta näivettykööt taantumuksellisuudessaan.

        Olet kyllä oikeassa. Tapio pakottaa toimillaan eliittipalstan kehittymään ja vastaamaan haasteeseen. Tämähän on vaan hyvästä kaikille alan harrastajille. Spoiler-toiminto ja Magma tulevat mullistamaan ristikkomaailman.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa. Tapio pakottaa toimillaan eliittipalstan kehittymään ja vastaamaan haasteeseen. Tämähän on vaan hyvästä kaikille alan harrastajille. Spoiler-toiminto ja Magma tulevat mullistamaan ristikkomaailman.

        En kgllä muutokseen jaksa uskoa. Niko Ritari ei ole korjannut ulkoasuvirheitä, koska b'ne tulevat esille varsin harvoin.

        Kerroin hänelle spoiler-toiminnasta. Ei ole vastannut.

        Kommenttilomakkeen alla on neljä erityisvalikkoa, joissa kolmesta löytyy erirtyistoimintoja, joita muissa ei ole eikä tule olemaankaan. Linkkivalikosta löytyy Magma.


    • Anonyymi

      Miksi tästä ketjusta on poistettu 7 sääntöjen vastaista viestiä?
      Kuka täällä kirjoittaa asiattomuuksia?

      • Robotti poistaa välillä vöhän miten sattuu. Jis aloittaa säikeen kirjautuneena, voi tietää, mitä on poistettu.


    • Anonyymi

      Osaako joku selittää Keräsen vihjeen 3-kätinen? Vävy?

      • Sitä minultakin on kysytty. Kai vävy joutuu ottamasn huomioon anopin ja appiukon morsiahemen ohella. <oudolta vihje tuntuu. Jotenkin outo vihje.


      • Anonyymi

        Vävy pyysi morsiamen kättä ja sai sen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vävy pyysi morsiamen kättä ja sai sen.

        Kiitos tästä. Korjasin vinkkiäni. Vitsi jäi ymmärtämättä. iimeksi kydytty muutamia Kuivasen rsitikon vihjeitä.


    • Anonyymi

      PuPe 5/2023 ilmestyy jo reilun viikon päästä eli 17.08.2023. Nyt vauhtia aiemman lehden täyttöön, sillä pian on edessä uudet visaiset pulmat.

      Toivottavasti Huuhaa ehtii rauhoittua viime viikonlopun kiukustaan, sillä apua tarvitaan varmasti ja kokeneelta pupettajalta kysytään taas kaikkea maan ja taivaan väliltä.

      • Eniten on kysytty IJL-tiimin ristikosta ja paljon myös Hakosen ristikosta. Kin Spoiler-tägien lisääminen on erittäin helppoa, muutin aiempiakin kommentteja niitä hyödyntäviksi. Nyt vaikka vuonna 2033 joku voi ratkoa PuPe 4/2023 etsien säikeestä apuja, mutta saa halutessaan avun niin, että yhteenkään vihjeeseen, johon ei apua halua, ei sitä vahingossa saa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eniten on kysytty IJL-tiimin ristikosta ja paljon myös Hakosen ristikosta. Kin Spoiler-tägien lisääminen on erittäin helppoa, muutin aiempiakin kommentteja niitä hyödyntäviksi. Nyt vaikka vuonna 2033 joku voi ratkoa PuPe 4/2023 etsien säikeestä apuja, mutta saa halutessaan avun niin, että yhteenkään vihjeeseen, johon ei apua halua, ei sitä vahingossa saa.

        Aiotko tosiaan vielä kymmenen vuoden kuluttuakin pitää nykyistä sivustoasi verkossa vaikka maailma on silloin oleellisesti erilainen kuin nyt? Saattaa nimittäin olla niin että 2033 on käytössä sellainen tekniikka joka ei suostu kirveelläkään avaamaan vielä tänään kuuminta hottia olevaa aineistoa. Kymmenen vuotta sitten tehtyjä sivuja voi toki netistä löytää, mutta heti kun nauruun tikahtumiselta on toipunut niin tulee kiire pois koska tietoturva alkaa huolettaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aiotko tosiaan vielä kymmenen vuoden kuluttuakin pitää nykyistä sivustoasi verkossa vaikka maailma on silloin oleellisesti erilainen kuin nyt? Saattaa nimittäin olla niin että 2033 on käytössä sellainen tekniikka joka ei suostu kirveelläkään avaamaan vielä tänään kuuminta hottia olevaa aineistoa. Kymmenen vuotta sitten tehtyjä sivuja voi toki netistä löytää, mutta heti kun nauruun tikahtumiselta on toipunut niin tulee kiire pois koska tietoturva alkaa huolettaa.

        Eipä Sanarisin foorumi ole juuri muuttunut vuosien varrella. Uskon, että perustekniikka pysyy HTML, CSS ja JavaScript pohjalla ja PHP vielä palvelimen ajavana kielenä. Tämä systeemi on toiminut yli 20 vuotta enkä näe mitään sitä uhkaavan.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eipä Sanarisin foorumi ole juuri muuttunut vuosien varrella. Uskon, että perustekniikka pysyy HTML, CSS ja JavaScript pohjalla ja PHP vielä palvelimen ajavana kielenä. Tämä systeemi on toiminut yli 20 vuotta enkä näe mitään sitä uhkaavan.

        Palvelinsofta ja ydinsofta pöivittyy. Oma PHP-koodi on pääosin tietokannassa, joten siihen ei voi murtautua jonkin tiedoston kautta.


    • Anonyymi

      Mitkä ovat s. 29 värilliset sanat?

      • Vinkkejö ristikkoon - myös pääkuvaan - löytyy runsaasti sivuiltani. Katso ensin ne lävitse.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe