Asuntolaina maksettu!

Anonyymi-ap

Tällä palstalla on koko sen olemassaolon ajan jankutettu asuntojen hinnan romahtamisesta, eli jostain vuoden 2000 kieppeiltä alkaen.

Onneksi en uskonut ja otin asuntolainan 2005. Nyt se on maksettu, viimeinen erä meni eilen. Ajatella sitä jos olisin uskonut palstapellejä, niin loppuelämä pitäisi olla vuokralla. Nyt on oma talo vartin päästä pääkaupungista.

Toivotan onnea valinnoillenne tulevaisuudessa! Tämä oli minun ja hyvinhän siinä kävi loppujen lopuksi. Vaikka asunnon arvo putoaisi, sillä ei ole mitään merkitystä kun tämä on minun loppusijoituspaikka :)

17

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnittelut hyvästä valinnasta. 15 min pääkaupungista, onkohan se lähempänä kuin minä, jonka (KPPV:n kanssa) kartano on 9,5km Tomppelikirkolta? Joka tapauksessa hieno homma.

      Kasarmilla tuhnuttelussa on tietysti hyviäkin puolia. Taikaseinästä tulee salkkurahat ja palveluihin sijoitettavat finanssit ja jos käteinen loppuu kesken, voi aina lainata ystävältä. Niitä velkoja sitten tasataan öisin, painimalla.

      Kesällä arvoalueella asuminen on varmaankin ihan mukavaa. Voi istua palveluissa ja iltaisin käristää XTRA-lenkkiä arvoyhtiön grillipaikalla, kesäsohvalla istuen, sakut jalkojen välissä. Nukkuminen arvoasunnolla tosin voi olla tuskaista ja aamuisin heräillään märkä lakana kaulan ympärillä..

      Talvella voi olla kylmää ja paljon lunta. Spittarit kastuvat ranskalaiusella parvekkeella noralla seisoskellessa eikä roskapussia voi viedä kierrätyskatokseen jos jääkokkare estää katoksen oven aukeamisen. No, silloin se jätetään maahan rottien raadeltavaksi.

      Tänään etätöissä arvoalueella uudella etätyökonttorilla. Kohta kottaraisten kanssa lounaalle. Kyllä kelpaa!

      OK-King

    • Anonyymi

      Kyllä sillä asunnin hinnalla on paljonkin väliä jollei ole takametsää. Maksoin itsekin asuntolainani ja joku aika sitten myin asunnon kun muutin. Asunnon mukana meni yhtiölainakin. Lopputulos oli että mulle jäi käteen 40 000€ jonka maksoin asunnosta 2000€. Menetin kaiken minkä olin 15v aikana säästänyt. No onneksi edes töitä tuntuu olevan. Laskin että samakokoinen vuokra asuntokin olisi tullut halvemmaksi.

      Ainut laiha lohtu on ettei jäänyt velkaa. Mutta ikää on 40v ja säästöjä jotka ovat koko omaisuuteni on vain 8000€. Enemmän olisi käteen jäänyt jos olisin laittanut tuon 20 000 jonka verran vuokrakämppä olisi ollut halvempi vaikka pelikoneisiin.

      Vielä ei ymmärretä miten isosta asiasta on kyse kun muuttotapiokuntien asuntojen arvot ovat romahtaneet. Sadat tuhannet ovat menettäneet käytännössä kaiken.

    • Anonyymi

      Omaa lainaa ei ole vain yhtiölaina 270 tuhatta että ei mitään huolta jos myyn asuntoni velka siirtyy ostajalle ja lyhennysvapaatakin vielä vuosi jäljellä.
      Asunto oma 76 neliötä ja keskeisellä paikalla.

      • Anonyymi

        Eli et omista muuta kuin sen millä olet yhtiölainaa lyhentänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et omista muuta kuin sen millä olet yhtiölainaa lyhentänyt.

        Satatuhatta on omaa rahaa kiinni myyntihinnassa ja se saan aina takaisin ja yhtiölaina siirtyy ostajalle ei ole mitään ongelmaa,voin sadalla tonnilla ostaa pienemmän asunnon ja ssn kyllä tästä 130 tuhatta eli 30 tonnia käteen voittoa ei paha.


      • Anonyymi

        Mitäs jos ne muut asukit jättää vuokravastikkeet maksamatta,ei tullu sitte aateltua loppuu saakka,sinähähän se maksat nekin,muhhahhaa


    • Anonyymi

      Paljo vastikevuokra,entä tontinvuokra,lähtikö hiukset ja käytitkö paperipussia hyberventilaatioon,paljonko jälleenmyyntiarvo,meinasitko asua lehtiroskissa lopunelämää?

    • Anonyymi

      Vuokralla ja valtio maksaa on voittaja

    • Anonyymi

      Näin se vaa menee

    • Anonyymi

      Kävellen vai pyörällä....

    • Anonyymi

      Mun talon hinta on romahtanut yli 30%. Silti tullut halvemmaksi kuin vuokralla asuminen.

    • Anonyymi

      Juu, sulla on nyt kämppä maksettuna. Onneksi olkoon. Minäpä katselin tästä innostuneena omaa tilannettani.

      Olen tuhnutellut perheineni hienossa vuokra-asunnossa vuodesta 2005, eli saman ajan kuin sinä olet maksanut omaa. Samaan aikaan se raha on poikinut sijoituksissa ja omistuksissa, mikä olisi mennyt lainanlyhennyksiin vastaavaa lainaa maksaessa.

      Ja kas, sijoitusten arvo on tänä aikana peräti kuusinkertaistunut. Asunto sen sijaan alkaa olla kulunut ja jo "vanha", joten tästä ei saisi samaa kuin mitä hinta olisi ollut vuonna 2005. No ehkä kuitenkin saisi omat pois.

      Näillä opeilla jatkamme tuhnuttelua, sinä varmaan jatkat omistusasujan uraasi. Ylimääräistä meillä on kertynyt jo sen verran, että aika leveästi olemme eläneet jo pidemmän ajan.

      Onneksi emme uskoneet palstan tuulipukuja, jotka kuvittelivat asuntojen hintojen vain jatkavan nousuaan täältä ikuisuuteen. Eihän se niin mene ja nyt alkaa olla laskun aika, kun korot ovat nousseet ja totuus paljastuu.

    • Anonyymi

      Just oli lehdessä että luukkujen hinnat on 2009 vuoden tasolle tippuneet

      • Missä lehdessä?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Missä lehdessä?

        Jallussa.

        Kyllä nyt pankin torppareita kurmootetaan, huh huh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jallussa.

        Kyllä nyt pankin torppareita kurmootetaan, huh huh

        Kyllä kannatti olla pankin torppari. 950 neliön tontti, rempattu ok-talo hyvällä sijainnilla ja aamukahvit juotu puutarhassa omalla pihalla. Helsinki-Vantaa vartin päässä, stadi vartin päässä.

        Tämä skenaario ei ollut kovin todennäköinen. Peruskoulu huonoimmillaan oli 6,6 ja lukiosta en edes päässyt läpi. Elämä täysin sekaisin 20-vuotiaana, tosin päihde-/krimikierrettä ei onneksi ollut. Miten tämä oli sitten mahdollista? Ensin pitää haluta pois tilanteesta. Sitten sitoutumalla tavoitteisiin, tekemällä lujasti töitä (kuten aloittamalla opiskelut) ja olemalla valmis tekemään nopeita ja kipeitäkin päätöksiä. Onneksi katsoin kauas, jotta näin lähelle.


    • Anonyymi

      Keskiverto-palkansaajalle ei jää pahemmin sisoitettavaa vuokran maksun jälkeen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe