Onko pyörtyminen normaalia?

Anonyymi-ap

Moi, oon 12v tyttö joka on pyörtynyt kahdesti. Ekan kerran kotona ja toisella kerralla kaupassa. Oon myös ollut tosi lähellä pyörtymistä kahdesti, mutta en menettänyt tajuntaani. Pikkusiskonikin on pyörtyillyt. Onko tämä normaalia? Äiti uskoo tän kaiken johtuvan kasvamisesta, mutta mua oikeesti pelottaa, milloin mä seuraava kerran pyörryn. Entä jos se käy jos mä oon julkisella paikalla ilman ketään tuttavaa, vaikkapa väkijoukossa?

Mulla on myös semmoisia outoja tuntemuksia, jotka kestää muutaman sekunnin. Niissä tuntuu samalta kuin pyörtyessä, että tuntuu semmoinen outo humahdus päässä ja kaikki mustenee ja sitten se on yhtäkkiä ohi ja pää on taas selvä. Onko tää normaalia? Mä pelkään, että mulla on joku sairaus…

11

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokeile että laitat käden pimppaan

• Anonyymi

Hauskaa🙄

T. keskustelun aloittaja

• Anonyymi

Pyörtyminen voi johtua alhaisesta verisokerista. Varmista että syöt tarpeeksi.

• Anonyymi

Syön kyllä mielestäni tarpeeksi…

T. keskustelun aloittaja

• Anonyymi

Mullakin on ollut tuollaista. En kyllä tiiä mistä se johtuu..

• Anonyymi

Hmm..Matala verenpaine,auringon pistos,vähäinen nesteytys,univaje?-Selvitäpä nämä.

• Anonyymi

En usko että tuo normaalia on, eikä välttämättä mitään vakavaakaan. Pyörtymiset ja huimaus kun voi johtua niin monesta eri syistä, että suosittelisin käymään lääkärillä jos tämä vielä vaivaa.

• Anonyymi

Kannattaa syödä ja juoda vettä säännöllisesti.

• Anonyymi

En oo ikinä pyörtynyt, mut jos nousen sohvalta/sängyltä et huimaa ja mustenee ja sit se menee ohi, oon siis myös 12v tyttö🙂

• Tämähän yleensä johtuu lyhytaikaisesta liian matalasta verenpaineesta äkkitilanteessa. Eli jos on ollut vähän aikaa levossa makuulla, on verenpaine alentunut rauhalliseen menoon, mutta sitten yht'äkkiä pompatessa pystyyn sydämen ja aivojen välinen korkeusero kasvaa äkillisesti siten, ettei senhetkinen verenpaineen taso riitä pumppaamaan verta täysillä ylös aivoihin saakka, vaan tajunta sumenee ja sitä saattaa jopa tipahtaa.

Tämä ei sinänsä ole niin vakavaa, mutta on epämiellyttävää ja vaarallistakin siinä tapauksessa, että tosiaan menettää tajuntansa ja kaatuessaan kolhii itseään.

Jos kotonasi on verenpainemittari, niin voisit kokeilla mitata verenpaineesi yhdessä vanhempiesi kanssa ja tilaisuuden tullen mainita asiasta terkkarille. Vanhemman vastuulla on edetä asiassa, mutta omakohtainen ensiapu on olla tekemättä äkkinäisiä makuulta nousemisia, vaan raahautua pystyyn kuin olisi vanha ja väsynyt. Tepsii minulla. 😉

• Anonyymi

Mun veli oli pyörtyny ainaski kolmesti, mut valehteli, ettei ollut, ku pyrki ilmavoimiin. Teki uransa hävittäjälentäjänä, lentueen päällikkönä ja lennon opettajana. Eläkkeellä vielä syvänmeren sukelluskellon ohjaajana. Uran jälkeen pyörty aineski kerran.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3690
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1934
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1224
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      988
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe