Työssä oleva työkyvytön työnhakija

Anonyymi-ap

En ymmärrä KELAn ja työeläkeyhtiön päätöksiä. Olen pysyvästi työkyvytön, sairaslomat myönnetty määräaikaisesti. Diagnoosit toisinaan "määräaikainen" ja toisinaan "pitkäaikainen". Nyt on evätty ammatillinen kuntoutus, koska olen liian sairas kuntoutumaan. Kun olen tervehtynyt niin sitten voin hakea uudelleen tuota kuntoutusta. Mutta jos olen tervehtynyt, niin sitten tietenkin tulee päätös, että en enää tarvitse kuntoutusta? Kohta on sairaspäivärahan 300 pv täynnä, eli pitää hakea sairaseläkettä. Mutta kun en ole riittävän sairas, niin ei tätäkään tietenkään myönnetä.

Eli olen liian sairas kuntoutukseen, mutta liian terve eläkkeelle?

Parantumaton sairaus ei parane määräaikaisilla sairaslomilla, ammatillisella kuntouksella voisin siirtyä kevyisiin töihin, joihin terveyteni vielä antaisi myöten. Nyt joudun vuorollaan hakemaan sairaspäivärahaa, sairaseläkettä, kuntoutustukea, ja lopuksi työttömyyspäivärahaa. Kun työttömyyspäivärahaa on maksettu riittävän kauan, pitää taas hakea KELAsta sairaspäivärahaa, eläkettä tai kuntoutustukea.

Ja sitten ihmetellään miksi KELAssa ja työeläkeyhtiöissä on ruuhkaa hakemusten käsittelyssä!

Sori sekava kirjoitus, ajatus ei luista sairauksieni takia. Toivottavasti ajatus kuitenkin tulle esille.

5

1337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Opettele koodaamaan

• Anonyymi

Ihan asialinen aloitus.Ymmärsin sen täysin: Lukihäiriöisenä!Mitä sana : Opettele koodaaman tarkoittaa?ps. saako tänne vain ne kirjoittaa joilla Suomen äidin kirjoitus kymppi?

• Anonyymi

Vastaisuudessa työmarkkinatuen ehtona on osata suomea.

"Opettele koodaamaan" tarkoittaa esim. Pythonin opettelemista ja sitä kautta työllistymistä.

PS. Sana on vapaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaisuudessa työmarkkinatuen ehtona on osata suomea.

"Opettele koodaamaan" tarkoittaa esim. Pythonin opettelemista ja sitä kautta työllistymistä.

PS. Sana on vapaa.

Löytyykö jostain netistä ilmaisia kursseja? Mielellään pitäisi saada jokin todistus kurssin käymisestä. KELA tai työkkärihän ei kursseja maksa, eikä myöskään järjestä. Ilman näyttöä koodaustaidoista ei töitä saa. Koska en saa ammatillista kuntoutusta, niin itse pitäisi tuo koulutus maksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      130
      3753
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      64
      2639
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      34
      2602
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      76
      2422
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      25
      2283
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      105
      1378
    7. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      630
      1268
    8. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      145
      1065
    9. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      1046
    10. Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko

Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K
      Luterilaisuus
      400
      1045
    Aihe