Moottoritietarra

carawan

Hei !! Tietääkö kukaan, muistä saa ostaa Itävallassa pakollisen moottoritietarran? Rajanylitystä kun ei enää edes huomaa eikä siellä enää ole mitään myyntikojujakaan, ei ainakaan pari vuotta sitten ollut. Suomen autoliitossa sitä ei ollut.

15

4461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minna

      Huoltoasemat molemmin puolin rajaseutua myyvät!

      • Ärtynyt

        Ja muistakaa laittaa tarra oikeaan paikkaan tuulilasissa. Meillä oli jossain alhaalla ja sakkoa napsahti 120€ kun ei näkynyt kuvassa.


      • Anonyymi
        Ärtynyt kirjoitti:

        Ja muistakaa laittaa tarra oikeaan paikkaan tuulilasissa. Meillä oli jossain alhaalla ja sakkoa napsahti 120€ kun ei näkynyt kuvassa.

        Meille kävi nyt niin,että kotimaahan tuli 3 viikon päästä 120€ sakko.
        Vignette oli ostettu Italian puolelta ja heti liimattu menomatkan tarran yläpuolelle vasempaan alareunaan,viikon tarra.
        Ei auttanut vaikka sähköpostissa lähetimme kuvan kyseisestä tarrasta.
        Miksiköhän menomatkalla meni läpi,mutta ei takasin tullessa.Laitteissa vikaa? Aurinko paistoi pahasti?
        Ei kyllä minkäänlaista oikeusturvaa.Vaikka ostat tarran,liimaat tuulilasiin,ja pystyt vielä todistamaan, että sellainen on niin sakot joudut maksamaan,tai muuten tulee 300€ lisää jos myöhästyy eräpäivästä.


    • Vee

      Osta tarra vasta ekalta Itävallan puoleiselta huoltoasemalta.

      Itse ostin talvella tarrani viimeisestä Unkarin puoleisesta myyntipisteestä (huoltoasema, virallisen näköistä touhua ja myi kaikkien lähimaiden tarroja) ja hinta oli yli kolminkertainen oikeaan itävaltalaiseen hintaan verrattuna. Onneksi kyseessä oli vain se lyhyimmän ajan tarra, joten tappio ei ollut iso.

      • Pickerl

        Jos Saksasta päin tulee, niin kannattaa ostaa tarra jo sieltä. Hinta on sentilleen sama kuin Itävallassa, eli vaikka unkarilaiset huijaavat turistia niin sama ei päde kaikkialla. Esim Munchenissä jo myydään tarroja kaikilla huoltamoilla, seuraa "Wir haben die Vignette" tai muuten vaan Vignette-kylttejä ja tarroja huoltamoiden laseissa.

        Nääs kun tarra pitäisi jo olla lasissa kun ajelet Itävallan puolella autobahnalla. Ja rajojen lähellä jos missään niiden käyttöä juuri seurataan.


    • Vee2

      Tarra kannattaa ostaa. Ja niitä saa kaikilta huoltoasemilta Itävallasta. 10 pvää maksaa jotain 5 egee. Sakko maksamattomasta verosta on noin 140 egee. Moottoriteiden alussa lukee Vignette verkaufen ja sitten on sen vignetin kuva. Jotta semmosta.

      • keppa

        Tyhmä kysymys, osaatteko sanoa mitä tapahtuu jos tarraa ei ole liimattu autoon ja naps, poliisi pysäyttää motarilla?


      • Vee2
        keppa kirjoitti:

        Tyhmä kysymys, osaatteko sanoa mitä tapahtuu jos tarraa ei ole liimattu autoon ja naps, poliisi pysäyttää motarilla?

        Sakkoa saattaa tulla, koska tarran näkyminen on merkki maksetuista veroista. Tarra on ajoneuvokohtainen, eikä sitä niinollen saa siirrellä autosta tai ajoneuvosta toiseen.

        Hyvä puhuja ja nöyrä anteeksipyytäjä saattaa taas selvitä vakavalla varoituksella. Siks toiseen ne tarrapatrollit ei edes välttämättä oo poliiseja vaan muita viranomaisia. Ja tsekkailevat tarroja motareiden rasteilla...


      • Heino
        keppa kirjoitti:

        Tyhmä kysymys, osaatteko sanoa mitä tapahtuu jos tarraa ei ole liimattu autoon ja naps, poliisi pysäyttää motarilla?

        olla liimaamatta jos kerran olet ostanut. Tarra on vain ostohetken päiväyksestä voimassa, eikä vomassaoloaika pitenee jos et liimaa sitä tuulilasiin. Lisäksi minulle ainakin selitetiin Itävallassa, että poliisien lisäksi tarroja tarkkailevat lukemattomat automaattiset tutkat moottoriteillä, kuten ylinopeuksia.


      • keppa
        Heino kirjoitti:

        olla liimaamatta jos kerran olet ostanut. Tarra on vain ostohetken päiväyksestä voimassa, eikä vomassaoloaika pitenee jos et liimaa sitä tuulilasiin. Lisäksi minulle ainakin selitetiin Itävallassa, että poliisien lisäksi tarroja tarkkailevat lukemattomat automaattiset tutkat moottoriteillä, kuten ylinopeuksia.

        Häh???????????????????

        Enhän minä sitä kysynytkään että olisin ostanut tarran mutta en liimaisi sitä lasiin. Aivan idioottimaistahan se on...???

        Heino: lue mitä kysyin.

        Vee2: kiitos vastauksesta.


      • ÖsterreichFani
        keppa kirjoitti:

        Häh???????????????????

        Enhän minä sitä kysynytkään että olisin ostanut tarran mutta en liimaisi sitä lasiin. Aivan idioottimaistahan se on...???

        Heino: lue mitä kysyin.

        Vee2: kiitos vastauksesta.

        kaksi kertaa olen vuokrannut auton Münchenistä ja ajanut suoraan kohti Itävaltaa (Salzburg). Siinä ei ole mitään epäselvää mistä Vigneten saa. Ja ellei sitä ole, olet jossakin vaiheessa vajaan 200 € köyhympi.Ei muuta kuin Gute Reise...


      • keppa
        ÖsterreichFani kirjoitti:

        kaksi kertaa olen vuokrannut auton Münchenistä ja ajanut suoraan kohti Itävaltaa (Salzburg). Siinä ei ole mitään epäselvää mistä Vigneten saa. Ja ellei sitä ole, olet jossakin vaiheessa vajaan 200 € köyhympi.Ei muuta kuin Gute Reise...

        Tuota pelkäsinkin että lienee kallista...

        Pitää ostaa tarra jos vaikka eksyy "väärälle reitille". Hotelli jonne mennään, mainosti kyllä että heille ajettaessa on "ilmaiset tiet".


      • mä vaan
        ÖsterreichFani kirjoitti:

        kaksi kertaa olen vuokrannut auton Münchenistä ja ajanut suoraan kohti Itävaltaa (Salzburg). Siinä ei ole mitään epäselvää mistä Vigneten saa. Ja ellei sitä ole, olet jossakin vaiheessa vajaan 200 € köyhympi.Ei muuta kuin Gute Reise...

        Vigneten saa edullisemminkin Itävallassa, ei siihen montaa sataa tarvii laittaa josset ota koko vuodeksi.
        Tarkkaan en muista nyt, mut muistelisin et olikohan 2 viikon Vignette jotain 30 euroa...? Saattaa mennä kyl metsään ja reilusti, vuosi sitten oon muuttanu takas Suomeen eli ei muista niin tarkkaan. Kaverit Saksan puolelta osti aina tollasen lyhytaikasen Vigneten Itävallan Autobahnille, eikä tullut konkurssia :)


      • Käynnyt
        mä vaan kirjoitti:

        Vigneten saa edullisemminkin Itävallassa, ei siihen montaa sataa tarvii laittaa josset ota koko vuodeksi.
        Tarkkaan en muista nyt, mut muistelisin et olikohan 2 viikon Vignette jotain 30 euroa...? Saattaa mennä kyl metsään ja reilusti, vuosi sitten oon muuttanu takas Suomeen eli ei muista niin tarkkaan. Kaverit Saksan puolelta osti aina tollasen lyhytaikasen Vigneten Itävallan Autobahnille, eikä tullut konkurssia :)

        Voimassa 10 päivää,ostettu huoltoasemalta Itävallassa 2 viikkoa sitten.


    • raahaat

      laatikkoa maahan jossa leirintäalueet ovat surkeita ja eritasoisia majoitusvaihtoehtoja on rusaasti. Voi vieläpä tutustua ihmisiin, saksaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe