Vertaistukiryhmä väkivallan uhreille

Anonyymi-ap

Tietääkö kukaan missä olisi vertaistukiryhmä naisille jotka on kokeneet väkivaltaa toisen naisen taholta? Ei tunnu löytyvän mistään vaikka miten etsisi. Kaikki ryhmät on heteroille suunnattuja.

19

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole varmaan kovin suuri joukko kyseessä. Siksi vaikeaa löytää. Olen pahoillani, että olet kokenut väkivaltaa. Se on mielestäni kuvottavin teko mitä puoliso voi toiselle tehdä.

      • Anonyymi

        Aika suuri joukko on todennäköisesti kyseessä. Itsekin tiedän paljon naisia, jotka ovat kokeneet väkivaltaa näissä kuvioissa. Karkeasti arvioiden tuttavapiiristäni 40%, enkä liiku missään katujengeissä.


    • Anonyymi

      Ei taida missään olla rajattu, että lähisuhdeväkivallan uhrien apu olisi vain heteroille. Ymmärrän, että apua on hankala pyytää, mutta kyllä sitä tarjolla on. nyyti.fi naistenlinja.fi

      • Anonyymi

        Ap on jo soittanut naisten linjaan. Eivät siellä tietäneet sopivaa tukiryhmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap on jo soittanut naisten linjaan. Eivät siellä tietäneet sopivaa tukiryhmää.

        Mitä sieltä sanottiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sieltä sanottiin?

        Sanoi ettei ole kuullut ennen vastaavaa tapausta ja muutenkin naisten tekemästä väkivallasta soitetaan harvoin. Ohjasi soittamaan muualle, mutta en ole vielä saanut sinne yhteyttä. Toivoisin pääseväni johonkin tukiryhmään. Ap


    • Anonyymi

      Prideilla pitäisi nostaa esiin tää ongelma, etenkin nuoria pitäisi varoittaa. Sen sijaan on kaikenmoista askartelutyöpajaa ja muuta turhanpäiväistä.

      Tein pienen laskelman. Mun lähipiirissä on aina ollut enemmän heteroja ja silti tunnen paljon enemmän lesbo ja bii naisia, joilla on ollut väkivaltaa suhteissaan. Tunnen 6 hetskunaista joilla on kokemusta miehen väkivallasta tutustumisvaiheessa, suhteen aikana tai sen jälkeen. Vastaavaa naisten tekemää väkivaltaa kokeneita naisia taas tunnen 13. Melko paljon mun mielestä.

      Toihan on yksi syy miksei suhteita edes synny. Jo tapailuvaiheessa käy ilmi että toinen on väkivaltainen, tai ei lähde edes treffeille koska muut varoittaneet.

      • Anonyymi

        Täällä ainakin maku mennyt koko prideihin, kun sinne on otettu mukaan kyseenalaista porukkaa. Mitä bdsm-tyypit siellä tekee väkivaltaa levittämässä, häpeä koko tapahtumalle. Muka suostumuksellista toimintaa, hah hah mikä vitsi. En marssisi niiden kanssa, vaikka mitä maksettaisiin. Koko touhun saisi lailla kieltää.


      • Anonyymi

        Tietty varovaisuus on hyvä kun tutustuu ihmisiin. Osaako joku sanoa, minkä tyyppisistä naisista puhutaan? Onko väkivaltaa käyttävät yleensä maskuliinisia tai sukupuolten välillä keikkuvia ja esim testoa käyttäviä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietty varovaisuus on hyvä kun tutustuu ihmisiin. Osaako joku sanoa, minkä tyyppisistä naisista puhutaan? Onko väkivaltaa käyttävät yleensä maskuliinisia tai sukupuolten välillä keikkuvia ja esim testoa käyttäviä?

        (itehän pidän oikeastaan vain pehmoista ja lempeistä naisista niin ei ole onneksi kokemusta asiasta)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietty varovaisuus on hyvä kun tutustuu ihmisiin. Osaako joku sanoa, minkä tyyppisistä naisista puhutaan? Onko väkivaltaa käyttävät yleensä maskuliinisia tai sukupuolten välillä keikkuvia ja esim testoa käyttäviä?

        Ap:n tapaus ei liity maskuliinisuuteen ja testoihin. Oli ihan tavallisen oloinen nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (itehän pidän oikeastaan vain pehmoista ja lempeistä naisista niin ei ole onneksi kokemusta asiasta)

        Etkö ole kuullut muiltakaan mitään? Kuulostaa epäilyttävältä. Enpä tiedä ainuttakaan naista joka ei tietäisi monta väkivaltaista. Kaikkien näissä piireissä liikkuneiden luulisi myös tietävän ettei se liity maskuliinisuuteen.


    • Anonyymi

      Ymmärrän asian tärkeyden. Mutta tavallaan ei kai sillä ole merkitystä tapahtuuko pahoinpitely hetero-vai lesbo-tai homosuhteessa. Toki olisi hyvä saada asia tämä naisten välinen väkivalta keskusteluun ja tällaistakin tukea. Mutta varmaan tukea voi saada muistakin tukiryhmistä, jos omaa ryhmää ei ole.

      • Anonyymi

        Totta hitossa sillä on merkitystä. Satun tietämään, että noissa vertaisryhmissä keskitytään nimenomaan miesten tekemään väkivaltaan. Ymmärrän hyvin että ap toivoo toista näkökulmaa. Naisten välisessä väkivallassa on osittain eri aspekteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta hitossa sillä on merkitystä. Satun tietämään, että noissa vertaisryhmissä keskitytään nimenomaan miesten tekemään väkivaltaan. Ymmärrän hyvin että ap toivoo toista näkökulmaa. Naisten välisessä väkivallassa on osittain eri aspekteja.

        On varmasti myös miehiä, joita naiset pahoinpitelee. Ehkä olen jotenkin putkiaivoinen, kun ajattelen, että tuki pitäisi olla sellaista, jossa asiaa käsiteltäisiin ilman sukupuolileimoja.. enkä tarkoita, etteikö silti voisi olla myös omia ryhmiä, mutta noin lähtökohtaisesti.
        Toki, ehkä en ymmärrä koska en itse onneksi ole joutunut parisuhdeväkivaltaa kokemaan. En yritä kenenkään kokemusta vähätellä, toivon että kaikille löytyy apua ja tukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On varmasti myös miehiä, joita naiset pahoinpitelee. Ehkä olen jotenkin putkiaivoinen, kun ajattelen, että tuki pitäisi olla sellaista, jossa asiaa käsiteltäisiin ilman sukupuolileimoja.. enkä tarkoita, etteikö silti voisi olla myös omia ryhmiä, mutta noin lähtökohtaisesti.
        Toki, ehkä en ymmärrä koska en itse onneksi ole joutunut parisuhdeväkivaltaa kokemaan. En yritä kenenkään kokemusta vähätellä, toivon että kaikille löytyy apua ja tukea.

        Sukupuoli nyt vaikuttaa asioihin halusit tai et. Mikä tarve voi olla kieltää ja estää lesbonaisille suunnattuja palveluja. Eipä ihme ettei niitä ole kun vastustetaan.


    • Anonyymi

      Eikö kukaan tiedä mitään ryhmää? Etäryhmäkin käy hyvin. Ap

    • Anonyymi

      Jos sä kaipaat vertaistukea niin mulle voi jutella itse olen kokenut samaa. Uskon, että meitä on paljon,mutta aiheesta ei puhuta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe