Mitkä on vähiten huonot valmislihapullat ?

Anonyymi-ap

Lihaboltsit on suosikkini, mutta ei jaksaisi aina tehdä eikä varsinkaan helteellä paistella ja kuumentaa kämppää lisää.

42

1045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En osta enää valmislihapullia. ostan ja teen jauhelihasta kylmemmällä säällä itse lihapullat ja pihvit valmiiksi pakasteeseen. Monesti tarjoushintaisesta jauhelihasta.
      Näin lämpimällä säällä lämmitän sitten mikrossa niitä itsevalmistettuja ruokia pakasteesta.
      Kuten sanoit ei kannata kuumentaa sisätiloja keittiössä turhaan.

    • Anonyymi

      K-menu pyörykät.

      Alussa myytiin lihapullien nimellä, osoittautui, koska pyöryköissä ei ollenkaan lihaa, nimi muutettiin pelkästään pyöryköiksi :D

      Onhan niissä kaikenlaista teurasjätettä, kamaraa ja sen sellaista, että
      elukoista net on tehty, mutta varsinaisesti ei ole laskettavissa lihatuotteeksi.

      Mun mielestä parhaimpia valmispullia, mitä tullut vastaan, siis maultaan. Niissä hyvä rakenne, net tarpeeksi rasvaisia ja siis maustaminen on hyvä. Lisäks taitaa olla halvin tuote lihapullista. Niitä ei myydä jokaisessa k- kaupassa, mutta kyllä net tuotevalikoimassa on. En muista valmistajaa. Mun normisittarissa niitä ei ole, joten ostan useimiten tarjouspyöryköitä, ketsuppia päälle je menoks, meneehän net-

      Lidlissä on hyviä frikadelleja, niitä ostan aika usein. Maku erinomainen, samoin rakenne. Kalliimpia, kuin normilihapullat, mutta mun mielestä hintansa väärtejä.

      Ei net kotitekoisetkaan aina niin hyviä ole, riippuu miten sattuu kokkailemaan. Kotipulllissa kuitenkin se hyvä puoli, saapi paremmin makuja, tykkään esim reilusta sipulista. Harvoin viittii ite tehdä, teen useimiten murekkeita. Jotenkin en jaksa pullia pyöritellä, samaa kamaahan se murekekkin, paistopintaa vaan vähemmän.

      Jep, suosittelen pyöryköitä.

      =DW=

    • Anonyymi

      Itse ostan saarioisiten kasvislihapullia satunaiseti ,kun asun yksin.Ei ruuan kokkaaminen sen takia ei kiinnosta.Talvi pakkasella saatan poiketa S-kaupassa lenkiltäni nälkäisenä.Liha tiski ostan ihania valmiitat lihapullia rasiaan kastikkeen kanssa ja toiseen rasiaan valmista peruna muussia,Rasiat tulee toki lihatiskiltä

    • Anonyymi

      Kivikylän Palvarin lihapyörykät on klassikko.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä Palvarilla parhaat kun maustetta kunnolla eikä mitään veteliä.


    • Anonyymi

      En ole ostanut valmislihapullia sen koommin kuin töissä ollessani. Olin hirveän nälissäni työpäivän päätteeksi, ostin bussin läheltä rasian lihapullia ja matkatessani luin tuoteselostetta. Suu alkoi jauhaa yhä hitaammin kun se juuri oli ahminut. Selosteessa luki, 14 % lihaa ja sitten pitkä rivi muita aineita, jotka eivät olleet ruokaa ollenkaan.
      Mahtaako tilanne olla muuttunut muutamassa vuodessa.

    • Jos ostan valmislihapullia ostan Snellmanin kunnon lihapullia, joiden lihapitoisuus on 98 prosenttia. Samoin grillimakkaraksi Snellmanin Eetwarttia jouden lihapitoisuua muistaakseni 86 prossaa.

      • Anonyymi

        Onko niissä maustetta riittävästi ? Niistä on ollut vastakkaisia mielipiteitä.
        Ehkä vähälihaisempiin pulliin tottuneet kokevat lihaisan maun oudoksi.
        Ostan vain tuotteita, joissa on korkea lihapitoisuus.
        En ole Snellmanin maistanut, koska niitä ei ole sattunut olemaan
        kaupassa, jossa käyn.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko niissä maustetta riittävästi ? Niistä on ollut vastakkaisia mielipiteitä.
        Ehkä vähälihaisempiin pulliin tottuneet kokevat lihaisan maun oudoksi.
        Ostan vain tuotteita, joissa on korkea lihapitoisuus.
        En ole Snellmanin maistanut, koska niitä ei ole sattunut olemaan
        kaupassa, jossa käyn.

        No minun makuuni kyllä on mausteita riittävästi. Lienee makuasia. Itse en noita vähälihaisempia jauhoisempia enää saata syödä.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No minun makuuni kyllä on mausteita riittävästi. Lienee makuasia. Itse en noita vähälihaisempia jauhoisempia enää saata syödä.

        Sama vika rahikaisella.


    • Anonyymi

      Joskus ostan pyttäriä varten lihapullia, snellmannia tai kivikylää, molemmat menettelee siihen tarkoitukseen.

    • Anonyymi

      Harvoin enää tulee ostettua niitä, huomasin et suolapommeja ovat lähinnä.

    • Anonyymi

      Silloin harvoin kun laiskuuttani ostan, niin kilohinnan lisäksi katson tuoteselosteen.
      Ovat kyllä hyvin saman tyyppisiä.
      Katson proteiinin ja rasvan määrät. Sama muissakin tuotteissa.
      Välillä valmiit pullat olivat, protskupitoisuudenkin huomioiden halpoja verrattuna itse valmistettuihin. Nyt on tilanne muuttunut
      Joskus käytin pyyjauhelihaa mutta nykyään ostan lehmästä jauhettua.
      Sian fileet kilpailevat hinnallaan.

    • Anonyymi

      Itellä on lämpösempi liikuskellessa ahkeraan.
      T: pahiksenrenki

    • Anonyymi

      Jos jostain syystä joudun valmiita ostamaan niin ainoat mitä voin ostaa on Kivikylän , muiden valmistamissa on sellaisia mausteita mitä en voi syödä.

      • Anonyymi

        Palvarin lihapyörykät

        Ainekset:
        Suomalainen possunliha, vesi, korppujauho (hiiva), mausteet (sipuli, maustepippuri, mustapippuri, korianteri, valkosipuli), perunatärkkelys, vehnäjauho, kasvikuitu (peruna), suola, aromivahvenne (E621), stabilointiaineet (E450 ,E451), emulgointiaine (E322), dekstroosi, rypsiöljy, aromit (mustapippuri, inkivääri, liha).

        Ravintoarvo / 100 g:
        Energiaa 1238 kJ / 296 kcal, rasvaa 20,9 g (tyydyttyneet rasvahapot 8,2 g), hiilihydraattia 13,8 g (josta sokeria 0,4 g), proteiinia 13,2 g, suolaa 2,0 g.

        Lihapitoisuus 88%, rasvaa 21%

        https://www.kivikylan.fi/tuotteet/lihapyorykat/palvarin-lihapyorykat


    • Anonyymi

      Pakasteesta, Ruotsalaiset lihapulla, kilon pakkaus 6€

      • Anonyymi

        Tosiaan pakasteet.

        Ite unohdin pakasteet, muistin mukaan joskus ostanut niitä kuuluisia ikean lihapullia, ei niistä oikein jäänyt mielikuvaa, tulivat kuitenkin syödyksi. Normikaupasta en pakasteena ole ostanut, miellän lihapullat enenpi pikaruuaksi, paketista naamariin kelpoisija. Mutta vaikkapa lihapullaspydäriä olen joskus ostanut, kai lidlistä, siellä hyvät pakastevalikoimat.

        Pakasteissa pari hyvää puolta. Jos kylmäketju pitää, säilyvät pitkään. Ja pakasteet on yleensä hyvin halpoja ja säilytystavan vuoksi maukkaita. Pikkasen ehkä enenpi duunia, kuin eineksissä, hiton paljon vähemmän, kuin ite kokattaessa. Eikä kokkaaminen ole välttämättä mitenkään halpaa, aineet maksaa ja kuluu sähköä, tulee tiskiä ja usein loputulokseen nähden paljon eniten duunia.

        Hmm, oiskohan jotain asiaa ikeaan...

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan pakasteet.

        Ite unohdin pakasteet, muistin mukaan joskus ostanut niitä kuuluisia ikean lihapullia, ei niistä oikein jäänyt mielikuvaa, tulivat kuitenkin syödyksi. Normikaupasta en pakasteena ole ostanut, miellän lihapullat enenpi pikaruuaksi, paketista naamariin kelpoisija. Mutta vaikkapa lihapullaspydäriä olen joskus ostanut, kai lidlistä, siellä hyvät pakastevalikoimat.

        Pakasteissa pari hyvää puolta. Jos kylmäketju pitää, säilyvät pitkään. Ja pakasteet on yleensä hyvin halpoja ja säilytystavan vuoksi maukkaita. Pikkasen ehkä enenpi duunia, kuin eineksissä, hiton paljon vähemmän, kuin ite kokattaessa. Eikä kokkaaminen ole välttämättä mitenkään halpaa, aineet maksaa ja kuluu sähköä, tulee tiskiä ja usein loputulokseen nähden paljon eniten duunia.

        Hmm, oiskohan jotain asiaa ikeaan...

        =DW=

        Niitä löytyy myös korv gonras valmistamia, ruotsalaisissa lihapullia niissä on käytetty kermaa vähän enepi minkä pitäisi parantaa makua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä löytyy myös korv gonras valmistamia, ruotsalaisissa lihapullia niissä on käytetty kermaa vähän enepi minkä pitäisi parantaa makua

        Görans Herkkulihapullat. Millä tavalla ovat Ruotsalaisia? Korv-Görans yritys on suomalainen ja pääkonttori Pietarsaaressa.

        https://gorans.fi/fi/yhteystiedot/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Görans Herkkulihapullat. Millä tavalla ovat Ruotsalaisia? Korv-Görans yritys on suomalainen ja pääkonttori Pietarsaaressa.

        https://gorans.fi/fi/yhteystiedot/

        En tiedä olisko tehty samalla reseptillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä olisko tehty samalla reseptillä

        Gorans ruotsalaiset lihapullat eikä mitkään herkkupullat.oon mä syönyt italianpätääkin eikä se ole käynyt Italiassa olisko jotain äitien tekemiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Görans Herkkulihapullat. Millä tavalla ovat Ruotsalaisia? Korv-Görans yritys on suomalainen ja pääkonttori Pietarsaaressa.

        https://gorans.fi/fi/yhteystiedot/

        kävätköhän tekemässä niitä ruotsissa
        https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiP6--zvtP_AhVIQJEFHTrLBrkYABAAGgJscg&ohost=www.google.fi&cid=CAASJeRos9aB4sKyRmHzbi3WAGKY6lX3FqCkjLMEuw3-ebBBNlJAbD4&sig=AOD64_2MNJ4WpNqemVLumxz5fOJQUM57Sg&q&adurl&ved=2ahUKEwiVt-qzvtP_AhXptYsKHbnKBJ4Q0Qx6BAgKEAE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kävätköhän tekemässä niitä ruotsissa
        https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiP6--zvtP_AhVIQJEFHTrLBrkYABAAGgJscg&ohost=www.google.fi&cid=CAASJeRos9aB4sKyRmHzbi3WAGKY6lX3FqCkjLMEuw3-ebBBNlJAbD4&sig=AOD64_2MNJ4WpNqemVLumxz5fOJQUM57Sg&q&adurl&ved=2ahUKEwiVt-qzvtP_AhXptYsKHbnKBJ4Q0Qx6BAgKEAE

        Görans Herkkulihapullat - Lihapitoisuus 75%. Naudan- ja sianlihan alkuperämaa Suomi.

        Korv-Görans Kebab Oy
        Yrittäjäntie 24
        68600 Pietarsaari

        Missä sitten valmistetaan, niin se on eri asia. Itse veikkaan kuitenkin että Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Görans Herkkulihapullat - Lihapitoisuus 75%. Naudan- ja sianlihan alkuperämaa Suomi.

        Korv-Görans Kebab Oy
        Yrittäjäntie 24
        68600 Pietarsaari

        Missä sitten valmistetaan, niin se on eri asia. Itse veikkaan kuitenkin että Suomessa.

        niitä voi tehdä kotonakin ei tarvi mennä ruotsiin
        (4 henkilölle)

        1 dl korppujauhoja

        2 dl kermaa

        200 g nauhan jauhelihaa

        100 g vasikan jauhelihaa

        100 g porsaan jauhelihaa

        1/2 sipuli

        1 kananmuna

        suolaa ja mustapippuria

        voita paistamiseen

        Kermakastike:

        vettä

        vehnäjauhoja

        japanilaista soijakastiketta

        kermaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Görans Herkkulihapullat - Lihapitoisuus 75%. Naudan- ja sianlihan alkuperämaa Suomi.

        Korv-Görans Kebab Oy
        Yrittäjäntie 24
        68600 Pietarsaari

        Missä sitten valmistetaan, niin se on eri asia. Itse veikkaan kuitenkin että Suomessa.

        nyt on kysymyksessä Gorans ruotsalaiset lihapulla, eikä mitkään herkkupullat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nyt on kysymyksessä Gorans ruotsalaiset lihapulla, eikä mitkään herkkupullat

        nämä taas on valmistettu ruotsissa. Dafgårds ruotsalaiset lihapullat 1kg pakaste


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      miksi kaikki valmis ruoka maistuu pahalle,,,
      tuunaatteko valmisruokia oman maun mukaiseksi,,

      • Anonyymi

        Kesuppia päälle

        Joskus tulee jokin soossi tehtyä ja siinä haudutettua, saahan siinä makua. Tai uunissa juustoa päälle. Valmispullien tuunaaminen vähän hankalaa noin muuten.

        Ei varsinaisesti liity aloitukseen, mutta joskus ostanut sellaisia raakoja lihamurekkeita. Niitä helppo tuunata, maustaa, lisätä jotain täyttää jollain. Tai paistaa semmosenaan, voi toki pyöritellä pulliksikin. En muista tarkkaa hintaa, mun mielestä ei kovin paha, paljon kätevämpää, kuin ite alkaa taikinaa väsäämään. Ei siis maistu pahallekkaan, tuunaaminen helppoa.

        Höh, taidan lopettaa lihapulla-aiheisen kommentointini tähän.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesuppia päälle

        Joskus tulee jokin soossi tehtyä ja siinä haudutettua, saahan siinä makua. Tai uunissa juustoa päälle. Valmispullien tuunaaminen vähän hankalaa noin muuten.

        Ei varsinaisesti liity aloitukseen, mutta joskus ostanut sellaisia raakoja lihamurekkeita. Niitä helppo tuunata, maustaa, lisätä jotain täyttää jollain. Tai paistaa semmosenaan, voi toki pyöritellä pulliksikin. En muista tarkkaa hintaa, mun mielestä ei kovin paha, paljon kätevämpää, kuin ite alkaa taikinaa väsäämään. Ei siis maistu pahallekkaan, tuunaaminen helppoa.

        Höh, taidan lopettaa lihapulla-aiheisen kommentointini tähän.

        =DW=

        Tossa on ideaa.


      • Anonyymi

        Harvoinostan valmisruokaa mutta kyllä niissäkin on hyviäkin tarjolla.
        Esim peruna pullat joita on pakasteessa kaupoissa ovat ihanan makuisia ja niiden kanssa sitten paistan baconia .
        Joskus kauan sitten ostin friadelkeja kerran eikä niissäkään mitään vikaa ollut.
        Sitten on niinkin että makuasioista ei voi kiistellä, se mistä joku ihminen pitää voi olla toisen ihmisen mielestä pahaa.
        Kullakin omanlaisensa makuaisti


    • Anonyymi

      -ostin äsken HK:n lihapullapussin, hinta 0,99 e, paino 360gr, halvalla sai ku Sulo Vilen...
      äijä-

    • Anonyymi

      Joskus yrittänyt syödä valmislihapullia ja todennut, ettei toiste tarvi ostaa, nimeä/valmistajaa en muista. Joku aika sitten söin Kivikylän pullia ja voisin syödä toistekkin.

      entinenmiäs

      • Anonyymi

        Mä ostan aurajuustotäytteisiä Kivikylän pyöryköitä


      • Anonyymi

        Eikös ne Kivikylänkin ole valmispullia?


    • Anonyymi

      Kokeilin pakastealtaan Görans Herkkulihapullia. Olivat yllättävän maukkaita. Voin suositella satunnaiseen käyttöön, jos itse ei jaksa pyöritellä. Hetki mikrossa, että saavat alkulämmön ja sitten paisto pannulla tilkassa voita. Hyvää tuli.

      • Anonyymi

        Ei pysty edes maistamaan kun kiellettyjen listalla nämäkin. No en kyllä käy ässässäkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pysty edes maistamaan kun kiellettyjen listalla nämäkin. No en kyllä käy ässässäkään

        Millä tavalla kielletyllä listalla? Kenen kielletty lista, omako?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      243
      2233
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1458
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe