Riksulainen vihamielisyys - te opetatte sen lapsillenne - lopettakaa

Anonyymi-ap

Katkaistaa vihanne kierre, älkää antako sen periytyä enää.

32

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedätte oikein hyvin mistä puhutaan. Rikussa oli ennen paljon
      teolllisuutta ja se toi sinne väkeä. Kun teollisuus lähti, tilalle tuli
      kauppoja, kiinaroinaa…ostakaa ostakaa.

      Mutta se sisäpiiri, outo vihamielisyys on ja pysyy.

      Huomaatteko sen itsestänne, käytöksestänne
      kun lähdette pois, edes käymään alueenne ulkopuolelle?

      • Anonyymi

        Historia kertoo.
        Esi-isät joutuivat lähtemään suolle, joka ei ollut kelvannut muille. Tarvittiin paljon adrenaliinia, että kuivatus saatiin hoidettua ja sinniteltyä hengissä. Suolle ajaneiden vihaaminen on auttanut pysymään hengissä ja säilyttämään itsetunto. - On varmaan ihan geeneissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia kertoo.
        Esi-isät joutuivat lähtemään suolle, joka ei ollut kelvannut muille. Tarvittiin paljon adrenaliinia, että kuivatus saatiin hoidettua ja sinniteltyä hengissä. Suolle ajaneiden vihaaminen on auttanut pysymään hengissä ja säilyttämään itsetunto. - On varmaan ihan geeneissä.

        "On geeneissä", traumat eivät vaikuta itse geeneihin, vaan siihen ovatko aktiivisesti esillä vai passiivisesti syrjässä vaikutuksissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On geeneissä", traumat eivät vaikuta itse geeneihin, vaan siihen ovatko aktiivisesti esillä vai passiivisesti syrjässä vaikutuksissaan.

        Moralisointi ei auta asiassa. Niille traumageeneille pitää tehdä jotakin. Muuten periytyvät sukupolvesta toiseen. Geenejä ei voi muuttaa muuten kuin niiden aktiivista esillä oloa. Eli kai sitten niitä pitäisi saada sivuun ja esiin positiivisiin asioihin liittyviä geenejä. Tähän tarvitaan koulutettua asiantuntijaa.

        Ehkä positiivista ajattelua markkinoivilla maailmanparantajilla on tämä ollut mielessä, mutta tilanne ei hoidu maallikon keinoin.


    • Anonyymi

      Radiosta/TV:stä äskettäin kuulin pätkän aiheesta traumojen ylisukupolvinen periytyminen näkyy DNA:ssa vielä seitsemännessä sukupolvessa. Huh.

      Olin tajunnut, itsessäni ja sukulaisissa huomannut, että niiden vaiktukset näkyvät vielä kolmannessa sukupolvessa. Tämä 7 on aika hurjaa. Ja olin ajatellut, että se on psyykkinen juttu. Mutta kun ei ole mitään psyykkistä ilman, että päässä tapahtuu jotakin.

      En rupea kirjoittamaan enempää, mutta googlatkaa TRAUMOJEN PERIYTYMINEN . Sieltä löytyy monta otsikkoa, joiden alla on mielenkiitoista tekstiä.

      SUOSITTELEN ALKUASUKKAILLE RYHMÄTERAPIAA VANHOJEN TRAUMOJEN HOITAMISEKSI JA PERIYTYMISEN KATKAISEMISEKSI. Riihimäen kaupungin kuuluu maksaa teidän terapianne.

      • Anonyymi

        Voisitte ensin hommata traumaterapeutin pitämään luennon/keskustelutilaisuuden aiheesta ja antaa hänelle vaikka lista yhteisistä historiallisista traumoistanne.

        MUTTA MIELUUMMIN EI ELIITTIPSYKOLOGIA. Tai ei siis ollenkaan.

        (kaikenlaiset lelukauppiaskoomikot ei tätä tilannetta hoida.)


    • Anonyymi

      Nythän minä sen muistan. Kun tulin Riksuun terveyskeskukseen töihin ja rupesin käynnistelemään tk-psykologin tavanomaista tehtäväkenttää, törmäsin yllättäviin pulmiin. Jouduin ihmettelemään, mikä takapajula tämä oikein on.

      Esim. unipulmaisille lääkärit antoivat avuksi psyykkenlääkettä, joka ei antanut unta, vaan vei muistin yön ajalta. Aamulla ei muistanut valvoneensa yöllä. Sitä lääkettä käytettiin muuallakin. - Minä taas stressaantuneille lainasin rentoutuskasetteja,joiden lopusta puuttui herätysosa. Kokeilivat nukahtaisivatko helpommin. Niinkin tapahtui.

      SITTEN SAIN KIRJEEN PSYK.AVOPUOLEN YLILÄÄKÄRILTÄ. Hän kertoi, että minun potilaani oli ohjattu heille, kun minä käytän jotakin noituusjuttuja antamalla lainaksi rentoutuskasetteja. Psykiatri oli vastannut, että hekin lainaavat potilaille rentoutuskasetteja. TK:ssa tällä ihmisellä on ihan hyvä hoito, eivät ota häntä asiakkaaksi.

      Jokos uskalletaan rentoutua?

      Viimeisin koulutus, jonka ehdin käydä oli traumaterapiakoulutusta. EMDR terapia.
      Se oli huomattu ainoaksi, jolla voitiin auttaa Korean sodan aivopesuleireille joutuneita. Siinä käytetään aivojen tarkkaan aktivoimiseen silmänliikkeitä, puhumisen lisäksi. - Menin kertomaan tästä lääkäreille. Sanoin, että olin vain esittelykurssilla. Halusin vain tietää, mistä on kyse. Voiko tuollaiseen ohjata potilaita. -Jouduin työterveyslääkärin puhutteluun. -Kävi ilmi, että johtava lääkäri haluaa päästä minusta eroon. Minä muutenkin käytän tk:hon sopimattomia keinoja.

      NIIN ETTÄ RYHMÄTRAUMATERAPIA -PROJEKTI tällä paikkakunnalla vaatinee esivalmisteluja, se luentotilaisuus!

      • Anonyymi

        Kokemusasiantuntijat ja muut omilla sairauksillaan ja onnettomuuksillaan korostavat oman elämänsä menoa. Ei niistä kenellekään ole mitään hyötyä. Ja tuollaiset ryhmätraumaterapiat ovat juuri sellaista s...aa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemusasiantuntijat ja muut omilla sairauksillaan ja onnettomuuksillaan korostavat oman elämänsä menoa. Ei niistä kenellekään ole mitään hyötyä. Ja tuollaiset ryhmätraumaterapiat ovat juuri sellaista s...aa.

        Kun kela-pätevyyden omaava psykoterapeutti, jolla on myös traumaterapiakoulutus olisi ryhmän vetäjä. Siellä porukalla tehtäisiin hänen ohjaamanaan juttuja. Kokemusasiantuntijat eivät tukisi toisiaan.
        NYT MINÄ EN TIEDÄ, ONNISTUUKO RYHMÄSSÄ VAI PITÄISIKÖ KÄYDÄ YKSILÖVASTAANOTOLLA. Esim. psykologi Häkkänen pitää poliiseille rankkojen tehtävien jälkeen traumaterapia istuntoja/koukouksia?. Käyttää EMDR terapiaakin.

        Minä olen ollut pois töistä yli 20 vuotta. En ole ajantasalla siitä, mitä on tarjolla. Kannattaisi kysyä asiantuntijalta. - Tätä luento/keskustelutilaisuutta ehdotin juuri sitä varten. -Antaisitte luettelon historiallisista traumoistanne ja kysyisitte, voisiko niitä hoitaa. Ja hän myös luennoisi trauma-aiheesta.


    • Anonyymi

      KUKA OTTAISI ITSELLEEN ASIAN HOITAMISEN.

      Tämä pitää hoitaa yksityisesti, ei julkisella puolella. Mainitsin yhden ihmisen, mutta viesti on poistettu.

      • Anonyymi

        Traumaterapiakeskus, Helsinki

        löytyy googlaamalla, sinnekin voi ottaa yhteyttä ja kysyä luennosta


    • Anonyymi

      LYHYESTI:
      Olen useammin kuin kerran kysellyt, pitäisikö alkuasukkaille perustaa reservaatti ja aita ympärille. Vapautuvalle alueella voisi sitten tulla taviksia.

      NYT HEUREKA

      Rankkojen vaiheiden takia geeneissä kulkevaa vihamielisyyttä ja sisäänlämpiävyyttä voisi hoitaa traumaterapialla. Lievenisi jo nykyaikuisilla. Kun saataisiin periminen katkaistua, uusi sukupolvi olisi vapaa menneisyyden painolastista. JA RIIHIMÄKI OLISI TODELLA EDELLÄKÄVIJÄ.

      • Anonyymi

        Hei te mielestänne paremmat ihmiset, lopettakaa jo tuo maalittaminen.
        Haiskahtaa tosi pahalta henkselien paukuttamiselta.
        Tutkikaa mieluummin omia asioitanne, vaikkapa oman sukunne tapahtumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei te mielestänne paremmat ihmiset, lopettakaa jo tuo maalittaminen.
        Haiskahtaa tosi pahalta henkselien paukuttamiselta.
        Tutkikaa mieluummin omia asioitanne, vaikkapa oman sukunne tapahtumia.

        "Minä en aloittanut tätä ketjua. Olen muualta tullut ja alkuasukasilmiö on tullut vastaani. Ihan oikeasti. On ihan tavallista tuolla jossakin maalaispaikkakunnillakin tai ainakin oli, kun vielä niissä liikuin. -Mutta Riihimäen syntyhistoria on rankka. Kun menin Kaupungin museoon muutama vuosi sitten, siellä näyttelyssä iso kuva: ENSIN OLI SUO, SITTEN TULIMME ME.

        Minä en paukuttele henskeleitä. Heräsin tästä pökkyrästä ja innostuin traumatietoden nykyvaiheesta kuultuani mediasta tietoiskun. Sen jälkeen kun asia oli jo tässä ketjussa tuotu esille.

        MINÄ EN MAALITA.( Minulla itsellä on joku maailmanparantajan geenivika. Ja aina kun tulee jotakin uutta tietoa, innostun,) HALUAN TARJOTA TEILLE JOTAKIN TODELLA HYVÄÄ. Hoitaisin sen luennon tänne itse, jos olisin vielä töissä.

        Luennon voisi tarjota ensin joillekin vähän koulutetummille. He voisivat jakaa tietoa kansantajuistettuna eteenpäin. Ja sitten traumapsykologin kanssa voisi miettiä terapian mahdollisuutta. -Jumakiuta, riksu olisi edelläkävijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä en aloittanut tätä ketjua. Olen muualta tullut ja alkuasukasilmiö on tullut vastaani. Ihan oikeasti. On ihan tavallista tuolla jossakin maalaispaikkakunnillakin tai ainakin oli, kun vielä niissä liikuin. -Mutta Riihimäen syntyhistoria on rankka. Kun menin Kaupungin museoon muutama vuosi sitten, siellä näyttelyssä iso kuva: ENSIN OLI SUO, SITTEN TULIMME ME.

        Minä en paukuttele henskeleitä. Heräsin tästä pökkyrästä ja innostuin traumatietoden nykyvaiheesta kuultuani mediasta tietoiskun. Sen jälkeen kun asia oli jo tässä ketjussa tuotu esille.

        MINÄ EN MAALITA.( Minulla itsellä on joku maailmanparantajan geenivika. Ja aina kun tulee jotakin uutta tietoa, innostun,) HALUAN TARJOTA TEILLE JOTAKIN TODELLA HYVÄÄ. Hoitaisin sen luennon tänne itse, jos olisin vielä töissä.

        Luennon voisi tarjota ensin joillekin vähän koulutetummille. He voisivat jakaa tietoa kansantajuistettuna eteenpäin. Ja sitten traumapsykologin kanssa voisi miettiä terapian mahdollisuutta. -Jumakiuta, riksu olisi edelläkävijä.

        Taas välähti. Luennon voisi järjestää kansalaisopisto. Luennoisi yleisesti aiheesta, mutta luentoon sisältyisi erityisosio: paikkakunnan rankka syntyhistoria. (Minullakin olisi joku syy elää. Olisin niin innokas kuulemaan tämän luennon.)


    • Anonyymi

      AAMUPOSTILLE tiedoksi. HäSa:lla oli pitkään näkyvissä traumaterapeutti Poijulan artikkeli traumapsykologiasta. Siinä vain mainittiin, että nykyään on huomattu traumojen voivan olla ylisukupolvisia.,NYT NIMENOMAAN OLLAAN KIINNOSTUNEITA YLISUKUPOLVISTEN TRAUMOJEN VAIKUTUKSISTA. Miten asiaan voisi vaikuttaa, katkaista periytymininen.

      Olen lähettänyt AP:lle juttuvinkin.

    • Anonyymi

      KEITTOKOMEROPSYKOLOGIN AJATUKSIA

      Ajatus on, että pienten tapahtumien kertomisesta voisi olla hyötyä

      Kun 1980-luvun puolivälissä uutena naamana ilmestyin katukuvaan, ihan vieraat ihmiset tulivat juttelemaan, kertomaan Riihimäen historiasta.

      1. Olin Hämeenkadulla. Se routi tosi pahasti. Siinä joku seniori itki minulle. "Eikä tää koskaan lopu. Pitääkö tätä sietää aina vaan." - Asuin harjun päällä. Sielläkin routi isoin kuopin ja maalohkarein. Ihan mahdotonta ajaa autolla. SUUTUIN, IHAN OLIN KIUKKUINEN kun soitin "kaupungille". Valitin ja ihmettelin, miksi katujen annetaan olla tässä kunnossa. Kyllä nykyisillä tekniikoilla voidaan kadut rakentaa routimattomiksi. Parissa kahvipöydässäkin varmaan olen puhunut, että puskaradioon on mennyt. - HYVIN PIAN KADUT KORJATTIIN ROUTIMATTOMIKSI. - Ilman suuttumista/adrenaliinia olisin vain alistunut.

    • Anonyymi

      2. Kaupungilla usein tultiin kädellä viitaten esittelemään, että tämä kaikki on ennen ollut suota. Tai ainakin,että tämän kohdalla ennen oli suota. (Ja niin tuoreeseen tyyliin, kuin olisi lähihistoriaa.) Miehet viittoilivat kauas horisonttiin: tuollakin oli ennen pelkkää suota ja nyt siellä on......
      Kyllä siinä oli ylpeyttä saavutuksista, mutta myös nyörää tajuamista, miten kovaa työtä se on vaatinut.

      Että hyvää adrenaliinin tuotantoa on tarvittu ja pitkäjänteisyyttä ja sitkeyttä. Että semmoisiakin geenejä on tarjolla.

    • Anonyymi

      3. Kaupungilla liikkuessani minulle näytettiin, että tuonne rakennettiin ensimmäinen talo. (Minkälaisia asumuksia muuten oli?) En muista, oliko enää mitään lautakasaa vai pelkkä paikka. - Kuulin yksityiskohtaisen kertomuksen rakentamisesta ja asumisesta ja riskien pelosta ja vaikeuksista liikkua talosta muualle. -Ihan äkkiä ei oltu rakennettui muita taloja.

      Tämä on ollut tärkeä tapahtuma. Mitä kertoo silloisista alkuasukkaista?

    • Anonyymi

      4. Nykyisin olemassa olevista rakennuksista tiiliset ovat rakkaita ja sementtisetkin. Ovat säilyneet ja edustavat kai jotakin vahvuutta. - Rautatiepuiston taloja kunnioitetaan ja säilytetään. - Asemarakennus ja vesilinna edustavat jotakin tärkeää. Kyllä adrenaliinin voimalla nekin on tehty. Ulkopuolisten apua on tarvittu, kai?

    • Anonyymi

      Nämä esimerkit ovat niitä vihamielisyyteen, vihaisuuteen liittyviä. On vihaisuus ollut rakentavassa käytössä. (Vihainen luonne on moninmutkainen asia. Se on eri asia. Hannu Lauerma osaisi kertoa.)

      Minulle on joskus opetettu, että vihaisuuden voimalla arkkitehditkin suunnitelmansa/piirustuksensa tekevät.

      • Anonyymi

        Tarkennusta vielä: trauma on jotakin, mikä on ylittänyt sietokyvyn. Tällaisia asioita/tilanteita on tod.näk. liittynyt Riihimäen historiaan. VAIN NÄIDEN MAHDOLLISESTA PERIYTYMISESTÄ YLI SUKUPOLVIEN on kyse niissä luennoissa/lehtikirjoitukisissa, mahdollisessa traumaterapiassa, joita olen ehdotellut.


        On tässä keittokomeropsykologikin seonnut sanoissaan.


    • Anonyymi

      5. SISÄÄNPÄIN LÄMPIÄVYYS

      Suolla ja myöhemminkin selviytymistä on auttanut hyvä yhteishenki ja avuliaisuus.

      Jonakin elokuuna istuin Rautatienpuistossa kahvilassa. Pöytään tuli joku ilmeinen alkuasukas. Hän alkoi pehmeän tunteellisella äänellä kertoa, miten hänellä talvikausi turvattu. Luetteli ihmisten nimiä ja mitä syötävää kenenkin talon kellarista hänen on lupa hakea. Siinä tuli perunasta alkaen kaikenlaiset kasvikset ja marjatkin. - Saattoi pitää paikkansa, vaikka siinä heräsi mieleen varhaisemmat ajat. - Yhdessä pärjätään.

    • Anonyymi

      6. ILMAN RAUTATIETÄ Riihimäki olisi jäänyt kyläksi nk. vaikka Hikiä tai Ryttylä. Toiko rautatie muualta vierasta väkeä. Ketkä lasketaan alkuasukkaiksi. Ketkä jäivät sen piirin ulkopuolelle.

      VARUSKUNTA TULI JA ENIMMÄKSEEN MENIKIN. Uutta väkeä. Onko pitänyt suojautua omaan piiriin.

      TEHTAITA TULI JA MENI. Ja tuli eliittiäkin. Rupesi olemaan kahden kerroksen väkeä.

      Huh, menee minulle liian vaikeaksi.

      Antaa jonkun oikean asiantuntijan pohtia, mitä voisi pitää yhteisinä historiallisina traumoina.

    • Anonyymi

      PERUUTAN KAIKKI ALKUASUKKAITA KOSKEVAT EHDOTUKSET

      Maailmantilanne on siinä määrin uhkia täynnä, VIHAISUUDESTA JA OMASTA JOUKOSTA HUOLEHTIMISESTA ON HYÖTYÄ SELVIYTYMISESSÄ.

      Voisi sellaisen traumaluennon pitää kansalaisopistossa. Ja niin kuin ehdotettiin, jokainen voi muistella oman sukunsa tapahtumia

    • Anonyymi

      Tuolla alussa ehdottelen, että vihaisuus on geeneissä ja lisään, että vihaisuuteen liittyvien geenien aktiivisuudessa, mikä voi liittyä ylisukupolviseen traumojen siirtymiseen tällä tavoin.

      MINULLA ON NYT OLLUT ADRENALIINIKOSTOA TAI KOKEMUSOPISKELUA.

      Lukekaa tuolta Hirvjjärven ranta on täynnä hahen kakkapötköjä, Kerron siellä, mitä minulle on tehty. - Nyt on kokemusta, miten kohonnut adrenaliinitaso vaikuttaa oloon ja käyttäytymiseen. - Pitäisiköhän alkuasukkaiden käydä tutkituttamassa adrenaliinitasojaan. Jos ovat tavallista korkeammalla, voi olla, että traumageenit ylläpitävä tätä.

      Näin kirjoittaa tiskirätti asiantuntija.

      • Anonyymi

        Mä ihmettelen, että tuollaiset kelpaa "kokemusasiantuntijat" joiden lapset kännipäissään sekoilevat ja aiheuttavat itselleen peruuttamattomia vahinkoja. Sitten vanhemmat vuodesta toiseen itkevät ja keräävät sääliä muilta ihmisiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä ihmettelen, että tuollaiset kelpaa "kokemusasiantuntijat" joiden lapset kännipäissään sekoilevat ja aiheuttavat itselleen peruuttamattomia vahinkoja. Sitten vanhemmat vuodesta toiseen itkevät ja keräävät sääliä muilta ihmisiltä.

        Minä ihmettelen, mitä joku ihmettelee. Olen alunperin Riksu tk.psykologi. Tulin tänne 1986.
        Työpaikka oli ihan myrkyllinen. Pudotettiin oravanpyörästä vainon avulla . Että olen ollut ihan koulutettu ja ammattini harjoittamiseen laillistettu. Vainon avulla pudotettiin oravanpyörästä, yhteiskunnasta ja sosiaalisesta verkostosta Olen tänne kirjoitellut, miten yritin päästä tavalliseen elämään kiinni, kun en tajunnut olevani vainon kohde. Kyllä sekin selvisi. Olen todellakin kokemusasiantuntija sillä alalla. -Vanha ammattini tuppaa tulemaan esiin. Olen kirjoitellut siitäkin näkökulmasta tälle palstalle. Nykyään kun olen 80kymppinen ja finaaliin rääkätty, en enää paljon jaksa. En ole enää entinen psykologi ja kunto alkaa olla sama kuin tiskirätillä.

        Riksussa ollessani Suomeen tuli Debriefing -koulutusta eli ensiapukoulutusta ihmisille, kun jotakin järkyttävää on tapahtunut. Olin aloittamassa sitä Riihimäellä. Nykyäänhän se on ihan tavallista. - Kävin kriisiterapiakoulutuksia. Ehdin aloittaa traumaterapiakoulutuksen. Olen seuraillut, mitä kehitystä sillä alueella on tapahtunut.

        Nyt tapahtui jotakin aivotoimintaa. Ensin luin täällä ketjun alun alkuasukkaiden vihamielisyydestä. Ehdotin, että on jo geeneissä suon jäljiltä. Sitten tuli mediasta ylisukupolvisista traumoista. INNOSTUIN KUIN ENNEN VANHAAN UUDESTA TIEDOSTA. - Ideat tulivat vähän pikkuhiljaa, piti yökin välillä nukkua, että jaksoi taas suunnitella.

        ETTÄ TÄMMÖINEN HIRVEÄ KOKEMUSASIANTUNTIJA TÄÄLLÄ HENKSELEITÄ PAUKUTTELEE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ihmettelen, mitä joku ihmettelee. Olen alunperin Riksu tk.psykologi. Tulin tänne 1986.
        Työpaikka oli ihan myrkyllinen. Pudotettiin oravanpyörästä vainon avulla . Että olen ollut ihan koulutettu ja ammattini harjoittamiseen laillistettu. Vainon avulla pudotettiin oravanpyörästä, yhteiskunnasta ja sosiaalisesta verkostosta Olen tänne kirjoitellut, miten yritin päästä tavalliseen elämään kiinni, kun en tajunnut olevani vainon kohde. Kyllä sekin selvisi. Olen todellakin kokemusasiantuntija sillä alalla. -Vanha ammattini tuppaa tulemaan esiin. Olen kirjoitellut siitäkin näkökulmasta tälle palstalle. Nykyään kun olen 80kymppinen ja finaaliin rääkätty, en enää paljon jaksa. En ole enää entinen psykologi ja kunto alkaa olla sama kuin tiskirätillä.

        Riksussa ollessani Suomeen tuli Debriefing -koulutusta eli ensiapukoulutusta ihmisille, kun jotakin järkyttävää on tapahtunut. Olin aloittamassa sitä Riihimäellä. Nykyäänhän se on ihan tavallista. - Kävin kriisiterapiakoulutuksia. Ehdin aloittaa traumaterapiakoulutuksen. Olen seuraillut, mitä kehitystä sillä alueella on tapahtunut.

        Nyt tapahtui jotakin aivotoimintaa. Ensin luin täällä ketjun alun alkuasukkaiden vihamielisyydestä. Ehdotin, että on jo geeneissä suon jäljiltä. Sitten tuli mediasta ylisukupolvisista traumoista. INNOSTUIN KUIN ENNEN VANHAAN UUDESTA TIEDOSTA. - Ideat tulivat vähän pikkuhiljaa, piti yökin välillä nukkua, että jaksoi taas suunnitella.

        ETTÄ TÄMMÖINEN HIRVEÄ KOKEMUSASIANTUNTIJA TÄÄLLÄ HENKSELEITÄ PAUKUTTELEE.

        otetaas vielä muutama kohta ihmettelijän viestistä

        - että tuollaiset kelpaa "kokemusasiantuntija", mitähän sinun päähäsi on mahtanut kerääntyä
        . joiden lapset kännipäissään sekoilee-----olen lapseton eikä siskon ja veljen lapset eikä lastenlapset käytä alkoholia, mutta koulutusta piisaa omille aloilleen, joissa työkokemusta on kertynyt

        - ei kerää heidän vanhempansa sääliä


        että haista paska


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        otetaas vielä muutama kohta ihmettelijän viestistä

        - että tuollaiset kelpaa "kokemusasiantuntija", mitähän sinun päähäsi on mahtanut kerääntyä
        . joiden lapset kännipäissään sekoilee-----olen lapseton eikä siskon ja veljen lapset eikä lastenlapset käytä alkoholia, mutta koulutusta piisaa omille aloilleen, joissa työkokemusta on kertynyt

        - ei kerää heidän vanhempansa sääliä


        että haista paska

        tästä linkistä löydät nykyistä viitekehystäni

        https://targetedindividualsfinland.wordpress.com


    • Anonyymi

      PERUUTAN EHDOTUKSENI TRAUMATERAPIA LUENNOSTA. TÄÄLLÄHÄN SIITÄ SAATAVAT TIEDOT KÄYTETTÄISIIN IHMISTEN VIELÄ PAHEMPAAN TRAUMATISOINTIIN KUIN NYT JO TEHDÄÄN. ESTETTÄISIIN TOIPUMINEN.



      Kyllä olin tyhmä!!!!!

    • Anonyymi

      Nyt on koomikon esittämänä stand uppina tulossa traumaterapiaa, mutta voi, vasta loppu syksystä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe