YAMAHA FZ6 S

Sari...

Terve. Olisin kiinnostunut tietää miten YAMAHA FZ6 S jaksaa vääntää pienillä kierroksilla ja miten hyvin sopii rauhalliseen kaupunkiajoon?

29

32051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suurvisiiri

      Stadissa olen ajellut tuollaisella kuukauden päivät ja ei ole ollut ongelmia väännön kanssa (3500km). Minulla ei ole vertailukohtia, koska eka pyörä on siis kyseessä, mutta olen varsin tyytyväinen tuohon.

      Käsittääkseni kyseisen pyörän ruiskun ohjelmaa on muutettu nimenomaan paremman alaväännön aikaasaamiseksi (?). Pyörässähän on siis R6:n kone.

      Aloittelijalle pyörä on mielestäni hyvä (en tiedä oletko sellainen), sillä se ei karkaa käsistä alakierroksilla, mutta ylhäällä on todella paljon potkua.

      • ja paras

        600;n tällähetkellä,testivoittaja Bike lehdessä Vastaan bandit.kawa z750.Onhan se kaunis pyörä


      • Jeejee
        ja paras kirjoitti:

        600;n tällähetkellä,testivoittaja Bike lehdessä Vastaan bandit.kawa z750.Onhan se kaunis pyörä

        Tilasin sen viime viikolla. Ja haen tällä viikolla kotiin. Ihanaa odotus-aikaa!


      • nsv

        tietääkö joku paljon sen huiput (edes mittarin mukaan) on, entä 0-100 kmh


      • jamahaeipamaha
        nsv kirjoitti:

        tietääkö joku paljon sen huiput (edes mittarin mukaan) on, entä 0-100 kmh

        lupaa huippuja 228km/h, testeissä paras 0-100km/h 3,44s


    • Suurvisiiri

      Pari ärsyttävää juttua on kyllä tullut vastaan...

      Vakiopleksi on jotenkin huonosti suunniteltu ja ei sovellu ainakaan minulle hyvin (pituus 186cm). Moottoritienopeuksissa sen kanssa ei ole kovin viihtyisää ajaa.

      Lisävarustepleksi (9cm korkeampi) on tuolla nurkassa odottamassa sopivaa hetkeä ja ahkeruudenpuuskaa, jolloin ruuvailen sen paikalleen.

      Toinen juttu, joka vain kaiketi kuuluu asiaan on kolahteleva vaihteisto. Ensialkuun löysin pari kertaa lisäksi "välivapaan" viidennen ja kuudenen vaihteen välistä, mutta vähän ankarampi vaihtaminen poisti ongelman. Lisäksi joskus (muutaman kerran) ykkönen ei ole mennyt päälle valoista lähtiessä, vaan pyörää on pitänyt ensin vähän heilauttaa edestakaisin, jolloin rattaat liikahtavat ja sitten skulaa... Tilanne on lähinnä nolostuttava...

      Lisävarustehinnat ovat suolaisia, joten jos pyörästä tekee kauppaa, niin kannattaa tinkiä mukaan kaikki, mitä ikinä kuvitteleekaan tarvitsevansa. Oletan esim. kaatumatappien 190 euron hinnan sisältävän jonkin verran "pelivaraa" kauppiaalle :)

      • jammu

        Tuosta vaihteistosta sen verran kiinnostaisi tietää että oletko tehnyt jo 1000km:n ensihuollon? Mulla kanssa paukkuu ja rutisee laatikko ja välillä menee vapaalle mutta kuulemma tilanne pitäisi parantua ensihuollon jälkeen kun laatikkoöljyt vaihdetaan...toivottavasti?


      • Suurvisiiri
        jammu kirjoitti:

        Tuosta vaihteistosta sen verran kiinnostaisi tietää että oletko tehnyt jo 1000km:n ensihuollon? Mulla kanssa paukkuu ja rutisee laatikko ja välillä menee vapaalle mutta kuulemma tilanne pitäisi parantua ensihuollon jälkeen kun laatikkoöljyt vaihdetaan...toivottavasti?

        Tonnin huolto tehtiin merkkiliikkeessä ja ei se kolahtelu kyllä loppunut. Vapaalle ei ole kyllä mennyt kertaakaan keskenkaiken.

        Netissä on paljon kirjoituksia tuosta laatikon äänekkyydestä, joten se taitaa olla ko. pyörän ominaisuus...


    • Marko.

      Käyppä kokeilemassa "Honda CBF 600 S" niin yllätyt. Todella mainio vehje ja vääntöä piisaa myös matalilla kieroksilla. Pyörä on hyvä joka suhteessa, mutta ei paras. Mittareiden puolesta on kyllä paras. Hondassa on myös neljän vuoden takuu joka kertoo jo jotain.

      TM arvosti Hondan paremmaksi kuin Yamahan.

      • se on

        Yammuun verrattuna pappa mopon näköinen, siitä puuttuu nuorekkuus raikkaus,se on tarkoitettu 45-50 vuotialle äijän käppyröille jotka ovat joskus omistaneet Honda fourin nuorena miehenä ja nyt ostavat sitten mopon uudella innolla.Siinähän on takarengaski vain 160 kun fz6 on 180 eli jo jotain.Jos ulkonäkö merkkaa jotain niin jo senkin takia Yamaha muusta puhumattakaan.Honda jo vanhan mallisen näköinen tullessaan markkinoille , olisko kiirreellä suoritettu muotoilu.Niin ja on se kumma että honda on iät ajat tykännyt tehdä norsun rohmuja pyöriä ne ei siis ole siron näköisiä vaan järkäleitä ja se etukeno ajo asento niin kurkota ohjaustankoon,kokeile tosiaan


      • Timppa...
        se on kirjoitti:

        Yammuun verrattuna pappa mopon näköinen, siitä puuttuu nuorekkuus raikkaus,se on tarkoitettu 45-50 vuotialle äijän käppyröille jotka ovat joskus omistaneet Honda fourin nuorena miehenä ja nyt ostavat sitten mopon uudella innolla.Siinähän on takarengaski vain 160 kun fz6 on 180 eli jo jotain.Jos ulkonäkö merkkaa jotain niin jo senkin takia Yamaha muusta puhumattakaan.Honda jo vanhan mallisen näköinen tullessaan markkinoille , olisko kiirreellä suoritettu muotoilu.Niin ja on se kumma että honda on iät ajat tykännyt tehdä norsun rohmuja pyöriä ne ei siis ole siron näköisiä vaan järkäleitä ja se etukeno ajo asento niin kurkota ohjaustankoon,kokeile tosiaan

        Aijaa ... Että ulkonäkö taitaa olla se tärkein tekijä.

        Itse kyllä nautin ja arvostan leppoisasta ja mukavasta ajosta. Ja se toimiva kokonaisuus.

        Hinta on Hondan hyväksi aika reippaasti. Erotuksella saa kunnon ajovarusteet ja vuoden polttoaineet ja huollot.

        Yamaha FZ6 hinnalla saa jo Honda CB 900 F (Hornet).


      • Repa.
        se on kirjoitti:

        Yammuun verrattuna pappa mopon näköinen, siitä puuttuu nuorekkuus raikkaus,se on tarkoitettu 45-50 vuotialle äijän käppyröille jotka ovat joskus omistaneet Honda fourin nuorena miehenä ja nyt ostavat sitten mopon uudella innolla.Siinähän on takarengaski vain 160 kun fz6 on 180 eli jo jotain.Jos ulkonäkö merkkaa jotain niin jo senkin takia Yamaha muusta puhumattakaan.Honda jo vanhan mallisen näköinen tullessaan markkinoille , olisko kiirreellä suoritettu muotoilu.Niin ja on se kumma että honda on iät ajat tykännyt tehdä norsun rohmuja pyöriä ne ei siis ole siron näköisiä vaan järkäleitä ja se etukeno ajo asento niin kurkota ohjaustankoon,kokeile tosiaan

        Miten huomaat ajon aikana eron näitten kahden rengaan välillä?


      • stranger
        Timppa... kirjoitti:

        Aijaa ... Että ulkonäkö taitaa olla se tärkein tekijä.

        Itse kyllä nautin ja arvostan leppoisasta ja mukavasta ajosta. Ja se toimiva kokonaisuus.

        Hinta on Hondan hyväksi aika reippaasti. Erotuksella saa kunnon ajovarusteet ja vuoden polttoaineet ja huollot.

        Yamaha FZ6 hinnalla saa jo Honda CB 900 F (Hornet).

        tolla yammun kalliimmalla hinnalla saa "nuorekkaamman" ulkonäön lisäksi myös 20 hv enemmän tehoa (97,9 hv vs. 77,5 hv). makuasia kumman pyörän kukakin ostaisi, hyviä varmaan molemmat. ulkonäköä ei kannata vähätellä, se on pyörissä varmaan vielä tärkeämpi valintaperuste kuin autoissa. miksei olisi.


      • Tahvo.
        stranger kirjoitti:

        tolla yammun kalliimmalla hinnalla saa "nuorekkaamman" ulkonäön lisäksi myös 20 hv enemmän tehoa (97,9 hv vs. 77,5 hv). makuasia kumman pyörän kukakin ostaisi, hyviä varmaan molemmat. ulkonäköä ei kannata vähätellä, se on pyörissä varmaan vielä tärkeämpi valintaperuste kuin autoissa. miksei olisi.

        Veikkaan että Honda kiihtyy kuutos vaihde päällä nopeammin 40-120km/h kuin Yamaha, vaikka jää huipputehoissa 20hv (paperi hv). Jos myytyjen pyörien perusteella voi ulkonäköä arvioida niin Honda vetää pitemmän korren.


      • stranger
        Tahvo. kirjoitti:

        Veikkaan että Honda kiihtyy kuutos vaihde päällä nopeammin 40-120km/h kuin Yamaha, vaikka jää huipputehoissa 20hv (paperi hv). Jos myytyjen pyörien perusteella voi ulkonäköä arvioida niin Honda vetää pitemmän korren.

        honda voi hyvinkin kiihtyä kutosella 40-120 km/h paremmin kuin yammu. hondassahan väännöt tulee matalammilla kierroksilla. välityksetkin voi erota. jos tuota isoimman vaihteen kiihtyvyys ominaisuutta arvostaa kannattaa valita siis honda. paperitehoissa (lienee todellisuudessakin) ero noissa on toi 20hv, joten vähän eri luonteisia kai ovat. joo, honda on aina myynyt suomessa hyvin. mikäs siinä hyviä pyöriähän ne on. se että honda myy suomessa enemmän kuin yammu ei kyllä mun silmissä tee cbf600S:sta tota fz600S:ää paremman näköistä - makuasia.


      • Ilmaista melkein
        Timppa... kirjoitti:

        Aijaa ... Että ulkonäkö taitaa olla se tärkein tekijä.

        Itse kyllä nautin ja arvostan leppoisasta ja mukavasta ajosta. Ja se toimiva kokonaisuus.

        Hinta on Hondan hyväksi aika reippaasti. Erotuksella saa kunnon ajovarusteet ja vuoden polttoaineet ja huollot.

        Yamaha FZ6 hinnalla saa jo Honda CB 900 F (Hornet).

        Jossain vaiheessa aina tulee näitä sulovileenejä kertomaan miten saa rahoilleen parasta vastinetta ja halvalla. Kyllä se vaan on sillä lailla, että jos pyörän ostaa, niin ei muutamaa tonnia siinä kannata ihmetellä. Jos rahat on niin pirun tiukalla, niin sitten ei kannata varmaan miettiä koko harrastusta.


      • katu uskottavuus
        Repa. kirjoitti:

        Miten huomaat ajon aikana eron näitten kahden rengaan välillä?

        se mikä manakeeraa.Onhan tu Hondan taka rengas lusun näköinen fz6:n nakkiin verrattuna ja muutenkin kyllä nykypyörissä muutenkin alkaa olla enimmäkseen 180.Hondasa on karsittu hintaa tuossakin renkaassa,sitäpaitsi se on markkinoilta poisjäävää leveyttä ja nytkin suppeampi valikoma kuin 180,ja onhan tuo leveämpi nakki jämerämpi ajaa,kyllä sen tuntee,90 luvun pyörissä oli 160 leveät ,tuo Honda on taantumuksellinen perus versio,vähällä vaivalla tehty ja halvasti.Käykää vertaamassa viimeistelyä molemmissa niin typerämpikin huomaa eron Hondan räityn näköisiä hitsisaumoja verrattuna siisteihin Yammun vastaaviin


      • Tenho
        katu uskottavuus kirjoitti:

        se mikä manakeeraa.Onhan tu Hondan taka rengas lusun näköinen fz6:n nakkiin verrattuna ja muutenkin kyllä nykypyörissä muutenkin alkaa olla enimmäkseen 180.Hondasa on karsittu hintaa tuossakin renkaassa,sitäpaitsi se on markkinoilta poisjäävää leveyttä ja nytkin suppeampi valikoma kuin 180,ja onhan tuo leveämpi nakki jämerämpi ajaa,kyllä sen tuntee,90 luvun pyörissä oli 160 leveät ,tuo Honda on taantumuksellinen perus versio,vähällä vaivalla tehty ja halvasti.Käykää vertaamassa viimeistelyä molemmissa niin typerämpikin huomaa eron Hondan räityn näköisiä hitsisaumoja verrattuna siisteihin Yammun vastaaviin

        Vaihdoin edellisen pyöräni n kuukausi sitten FZ6 nakuun ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen..Nämä ulkonäkö jutut ovat tietysti makuasioita mutta mielestäni Yamaha on kyllä onnistunut tekemään todella hyvännäköisen ja toimivan pyörän.Nakupyöräksi ajettavuus kovissakin nopeuksissa on hyvä,lampun muotoilu ja mittari rikkoo tuulta hyvin ja minun pituisella (183cm)pyörteily kypärän korkeudella on todella pientä.Pyörä on pirteä ja hyvä ajaa mutkateillä kunnon rungon takia.Olen teettänyt tonnin huollon ja pyörä parani todella,vaihteisto toimii hyvin ja kytkimen säädön jälkeen en keksi mitään moittimista.Miinuksena on kyllä noi lisävaruste hinnat mutta eiköhän nekin tule alemmas kun tarjontaa tulee enemmän,mallihan on ollut vasta 2 vuotta markkinoilla tämän kaltaisena.
        Vertailua voi ja kannatta tehdä itse ajoin monet koeajot esim Hondan Hornetin,Kavan Z750sen,pikku Buellin,Suzukin kummatkin Banditit ja vahemman mallin Fasun ja uuden tonnisen Fasun..ja mun lompakolle ja tyylille sopi ylivoimaisesti syntisenmusta naku FZ6.


      • tipe
        stranger kirjoitti:

        honda voi hyvinkin kiihtyä kutosella 40-120 km/h paremmin kuin yammu. hondassahan väännöt tulee matalammilla kierroksilla. välityksetkin voi erota. jos tuota isoimman vaihteen kiihtyvyys ominaisuutta arvostaa kannattaa valita siis honda. paperitehoissa (lienee todellisuudessakin) ero noissa on toi 20hv, joten vähän eri luonteisia kai ovat. joo, honda on aina myynyt suomessa hyvin. mikäs siinä hyviä pyöriähän ne on. se että honda myy suomessa enemmän kuin yammu ei kyllä mun silmissä tee cbf600S:sta tota fz600S:ää paremman näköistä - makuasia.

        siis kuka ajaa 600 kuutiosiella 40km/h vaudissa kutosella??? moottoripyörässä on vaihteet sen takia että niitä käytetään....!!


      • ikkrok
        stranger kirjoitti:

        tolla yammun kalliimmalla hinnalla saa "nuorekkaamman" ulkonäön lisäksi myös 20 hv enemmän tehoa (97,9 hv vs. 77,5 hv). makuasia kumman pyörän kukakin ostaisi, hyviä varmaan molemmat. ulkonäköä ei kannata vähätellä, se on pyörissä varmaan vielä tärkeämpi valintaperuste kuin autoissa. miksei olisi.

        Fj on mun pyörä, ollu tonnisatasesta lähtien, nyt on 1200...FJR kin kyllä kiinnostais, mutta, miksipä vaihtamaan ?? peli kakskyt vuotta vanha, ajettu 78.000 käy ja kukkuu ko sveitsiläinen käkikello. Tehoa ihan omiksi tarpeiksi, 130 hummaa...aika moni uudempi kyykky on joutunut hämmästelemään: lue = nöyrtymään, ei sillä, että juuri kaahaisin..peli kulkee ko juna...joskus sitä saa kai olla elämäänsä tyytyväinen ;) ... hyvää kesää, motoristit ! T; Korkki


      • äijä 57v
        ikkrok kirjoitti:

        Fj on mun pyörä, ollu tonnisatasesta lähtien, nyt on 1200...FJR kin kyllä kiinnostais, mutta, miksipä vaihtamaan ?? peli kakskyt vuotta vanha, ajettu 78.000 käy ja kukkuu ko sveitsiläinen käkikello. Tehoa ihan omiksi tarpeiksi, 130 hummaa...aika moni uudempi kyykky on joutunut hämmästelemään: lue = nöyrtymään, ei sillä, että juuri kaahaisin..peli kulkee ko juna...joskus sitä saa kai olla elämäänsä tyytyväinen ;) ... hyvää kesää, motoristit ! T; Korkki

        samoin minä, FJ1200 mennään, hyvin kulkee, tehot riittää.


    • nsv

      kyllä se vääntää jo 2500 rpm asti tosi tasaisesti. kuutosvaihteellakin pärjää hyvin kaupungissa jos tarvis.

    • mannerinesko

      Moi,

      Mulla myynnissä 05 mallinen musta jolla on ajettu vain 1900km, eka huolto tehty ja kaikin puolin kuin uusi, takaboxi.
      soveltuu saamani tietojen mukaan erinomaisesti
      sekalaiseen käyttöön.

    • Ostin viime syksynä 6:n ja nyt meni 4000 kilsaa rikki. Todella tyytyväinen olen ollut, kaupunkiajossa aivan upea eikä maantielläkään ole tulut mitään ikävyyksiä vastaan. Mutkatiellä se on todella kotonaan. Kerrassaan mukava pyörä.

    • Leo vince?

      tietääkö kukaan?

      Saako tuohon fz6s tehoputkia?

      jos? minkä merkkisiä

      • singerrr

        Käy ihmeessä testaamassa esim.suzuki ja honda ennenkuin ostat tuota singeriä,tuo on kiva räppäys lelu nuorisolle mutta nuo muut parempia ns. normaaliin ajoon eikä niin hengettömiä pienillä kierroksilla.


      • Ronee
        singerrr kirjoitti:

        Käy ihmeessä testaamassa esim.suzuki ja honda ennenkuin ostat tuota singeriä,tuo on kiva räppäys lelu nuorisolle mutta nuo muut parempia ns. normaaliin ajoon eikä niin hengettömiä pienillä kierroksilla.

        Mikä helvetin vajakkiurpo tää on? :D


      • jammukamu

        Saa ainakin just noi leo vincen putket, mulla oli, ainut miinus oli hinta, maksoi muistaakseni n.550€, pyörä oli 05 mallia naku vaihtui sittemmin uuteen r-ykköseen 09, kyykkykokeilun jälkeen palasin -10 loppukesästä takaisin nakuvehkeeseen xj6n,ajattelin et kestää paremmin kortti taskussa;)


    • Timppa.

      Kyllä Yamaha Fz6-S on hinta-laatusuhteeltaan aivan ylivoimainen verrattuna kokoluokassaan muihin pyöriin. Se on kaiken lisäksi vielä tehokas, kaunis, kestävä ja omaa hyvän ajoasennon, niin voiko enempää toivoa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe