Avensiksen kytkinongelmat

hyvin yleisiä

Avensiksissa on muutamia vakavia tyyppivikoja. Kytkin on yksi niistä. Edellisen mallin kytkimet olivat heikkorakenteisia. Niissä laakeri alkoi kitistä jo kymppitonnin ajon jälkeen. Rasva oli unohtunut pois. Ei ongelmaan muuta tarvita. Ja sen vuoksi kytkimiä on jouduttu vaihtamaan paljon jo pienillä kilometreillä. Sama vaiva on periytynyt myös uuteen aveen. Kytkimet eivät niissäkään kestä. Edessä on kallis remontti ja hammasten kiristelyä. Mihin on Toyotan kestävyys kadonnut?

28

4327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pete

      Nämä valheelliset kirjoittelut voi hyvin poistaa. Sama kaveri esiintyy nimellä "Eki" tuossa ylempänä.

      • Tyyppi

        Juu, jus meinasin kans kirjoittaa, että sama tyyppi siellä taas provoilee.


      • lisäys
        Tyyppi kirjoitti:

        Juu, jus meinasin kans kirjoittaa, että sama tyyppi siellä taas provoilee.

        Ja vastaa myös itselleen.


      • ollut

        mikään "Eki" vaan "Eiki", tarkkuutta vastalaukauksiin!


      • Caesar

        aina tasaisin välein käy kertomassa myös vvt-i -koneiden huonosta kestävyydestä, öljyn kulutuksesta ja soikeista männän renkaista.

        Joillekin se on tämä tojotan laatumaine näköjään kova pala purtavaksi? Mutta miksi? Onko se sitä suomalaista/venäläistä kateutta: jos naapurilla menee paremmin niin sitä pitää koittaa vaikka kuinka epätoivoisesti kampittaa. Kirjoitelkaa pojat mieluummin reklamaatioita omien automerkkienne johdolle ja vaatikaa niiden laadun nostoa tojotan tasolle.


      • sen jutuissa kyllä
        Caesar kirjoitti:

        aina tasaisin välein käy kertomassa myös vvt-i -koneiden huonosta kestävyydestä, öljyn kulutuksesta ja soikeista männän renkaista.

        Joillekin se on tämä tojotan laatumaine näköjään kova pala purtavaksi? Mutta miksi? Onko se sitä suomalaista/venäläistä kateutta: jos naapurilla menee paremmin niin sitä pitää koittaa vaikka kuinka epätoivoisesti kampittaa. Kirjoitelkaa pojat mieluummin reklamaatioita omien automerkkienne johdolle ja vaatikaa niiden laadun nostoa tojotan tasolle.

        hiukan perää. ainaki mun Ave on koirinut muutamia samoja juttuja??? ilman "sarvia ja hampaita"!!!
        Sorry vaan, jos tuntuu pahalle, mut rehellinen pitäisi olla.


      • Caesar
        sen jutuissa kyllä kirjoitti:

        hiukan perää. ainaki mun Ave on koirinut muutamia samoja juttuja??? ilman "sarvia ja hampaita"!!!
        Sorry vaan, jos tuntuu pahalle, mut rehellinen pitäisi olla.

        asioista kirjoittaa mutta mutta...

        Käsittääkseni tällä ruodituista polttimoiden palaminen on ollut aivan aito ongelma. Mutta onkos esim. noiden männänrenkaiden ja muiden juttujen osalta todellisuudessa mitään oikeaa näyttöä, muuta kuin että jokin edellisen korimallin valmistuserä todella oli varustettu viallisella rengassatsilla? Tai jokin aiemman mallin vvti-kone on hajonnut tankattaessa itänaapurissa jotakin bensan sukuista polttoainetta.

        Tyypillisestihän täällä listaillaan erilaisia palstoilta ja lehdistä bongattuja vikoja ja ollaan kuin maansa myyneitä ja kadutaan ostoksiaan. Ja sitten kysyttäessä myönnetään etteihän näitä kaikkia vikoja toki MINUN autossani kyllä ole esiintynyt. Mitä ihmeen maailmantuskaa nämä ihmiset oikein kärsii?? Vai odotetaanko nimenomaan tältä merkiltä nyt sitten jo 100% viattomuutta kautta linjan?


      • Caesar kirjoitti:

        asioista kirjoittaa mutta mutta...

        Käsittääkseni tällä ruodituista polttimoiden palaminen on ollut aivan aito ongelma. Mutta onkos esim. noiden männänrenkaiden ja muiden juttujen osalta todellisuudessa mitään oikeaa näyttöä, muuta kuin että jokin edellisen korimallin valmistuserä todella oli varustettu viallisella rengassatsilla? Tai jokin aiemman mallin vvti-kone on hajonnut tankattaessa itänaapurissa jotakin bensan sukuista polttoainetta.

        Tyypillisestihän täällä listaillaan erilaisia palstoilta ja lehdistä bongattuja vikoja ja ollaan kuin maansa myyneitä ja kadutaan ostoksiaan. Ja sitten kysyttäessä myönnetään etteihän näitä kaikkia vikoja toki MINUN autossani kyllä ole esiintynyt. Mitä ihmeen maailmantuskaa nämä ihmiset oikein kärsii?? Vai odotetaanko nimenomaan tältä merkiltä nyt sitten jo 100% viattomuutta kautta linjan?

        Oletko lukenut avaukseni "Mm kirjoitusten uskottavuudesta"

        Tämäkin aloitus kielii juuri siitä, että tyyppivioiksi luetellaan kaikki viat, joita on jostain kuultu.

        Kun autojen vanhetessa huomataan, että kyse oli yksittäistapauksista...


    • Caesar

      Avensiksen hyvin yleisistä ja vakavista kytkinongelmista? Enpä ole vielä mistään sellaisesta kuullut ettei kytkimet kestäisi ja kalliita remppoja olisi oikeasti jollekin tehty.

      Ei ole todellisuudessa ilmeisesti ollut kuin sinulla, jos sinullakaan.

      • tehty

        Toyota-merkkihuollossa ei ole tietoa eli takuukorjauksista eo ole kyse. Pelkkää provoilua siis.


      • usko..
        tehty kirjoitti:

        Toyota-merkkihuollossa ei ole tietoa eli takuukorjauksista eo ole kyse. Pelkkää provoilua siis.

        No ei ne niin tyhmiä ole EDES toijotan huollossa, että alkaisivat julistamaan mitä ja miten paljon korjauksia on tehty. Mutta uskoohan jotkut joulupukkiinkin...Liekkö provo sekin?


    • 2.4 STW

      Ei ollut edellisessä mallissa 130tkm aikana eikä nykyisessä (no vielä ei paljon ajettu) pienintäkään häikkää kytkimen kanssa. Huolossa vaihtoivat 45tkm välein nesteet ja samalla lailla pelaa kesät talvet.

      En ymmärrä miksi kytkimistä meuhkataan :-)

    • tietoa

      Keväällä vanhojen Avensiksien omistajille lähetettiin tarjouskirje kytkimen kunnostuksesta, hinta oli muistaakseni luokkaa 500 euroa!

      Minulla Avensiksen kytkin alkoi narista 50tkm ajon jälkeen. Toyotalta kysyivät paljonko on ajettu ja sitten sanoivat piirteen ominaisuudeksi eikä tarvitse tehdä mitään. Nyt 90tkm (pääosin todellista kaupunkiajoa) ajettuna ääni on voimistunut lähes hermoja raastavaksi, mutta kytkin irroittaa ja pitää kunnolla, joten en ole tehnyt asialle mitään.

      • ecarina-97

        sama homma kytkin "voivottaa" liikkeelle lähtiessä, mutta irroitaa ja pitää ok niin empä ole tuosta välittänyt.


    • yleisiä tojotassa

      Kytkin ja kansi viat aina ollut tyypillinen vika tojotassa.
      Eli en ymmärrä miksi sitä kieltämään.

      • psykiatri

        Siis kytkin ja kansi viat oli ongelma 1970 luvulla.


      • Nipponi*
        psykiatri kirjoitti:

        Siis kytkin ja kansi viat oli ongelma 1970 luvulla.

        siihen aikaan ollut japskien tekemiä ?
        Nykyisin syytetään aina tojotan heikkouksista että ne on euroopassa valmistettuja osia mitkä hajoaa.
        Eli sun jutun mukaan japskien kestävyys olisikin eurooppalaisien ansiota !
        Menee ehkä nää tojomiesten jutut vähän pieleen.


      • Nipponi*
        Nipponi* kirjoitti:

        siihen aikaan ollut japskien tekemiä ?
        Nykyisin syytetään aina tojotan heikkouksista että ne on euroopassa valmistettuja osia mitkä hajoaa.
        Eli sun jutun mukaan japskien kestävyys olisikin eurooppalaisien ansiota !
        Menee ehkä nää tojomiesten jutut vähän pieleen.

        Vanhempani ovat sisaruksia. Siksi minusta tuli tällainen.


    • Toyisti

      ajettu nyt vähän alta 280tkm, taksi/koululaiskyydityksessä ajettu 210 tkm, sama kytkin edelleen, ei valittamista toimii ääneti ja eleettömästi. -00 D4D farkku.

    • Toyotakolli

      Samaa vikaa minulla tuon kytkimen kanssa. Kumma että monet toyota kuskit yrittää salata vikoja omassa autossa että ei se haittaa tai se on ominaisuus. Tämähän tietysti nostaa sitä "toyotan" laatua ku asiakkaat eivät halua valittaa tuotteesssa esiintyvistä vijoista.

      • mikä vika?

        Kerro meillekin!


      • Tojotaholli
        mikä vika? kirjoitti:

        Kerro meillekin!

        Avensis, T-Ä-R-I-S-T-Ä-Ä niin vietävästi liikkeelle lähdettäessä.


      • lukenut testin ja kokenut s...
        Tojotaholli kirjoitti:

        Avensis, T-Ä-R-I-S-T-Ä-Ä niin vietävästi liikkeelle lähdettäessä.

        TM:n kestotestissä (kesä-99) avensiksen kytkin narisi. Syynä kuivunut laakeri. Rasva jäänyt pois. Mun avessa täsmälleen sama ongelma ja vika pahenee koko ajan. Kohta kytkimen vaihto edessä. Kilometrejä vasta huntti.


    • Rällä

      Meikäläisen -99 avesta meni kytkin vaihtokuntoon 100 000 km:n kohdalla. Eli ei ollut aivan huippukestävä tuokaan kytkin. Muuten on kärry toiminut ok.

    • mölli

      hehehheheh

    • juupajuu.

      kytkin,jarrut,vaihteisto,öljynkulutus. 100000 km se olisiinä.nimittäin toyota poistu tästä perheestä. tojo köle. saksalainen tilalle,tositosi tyytyväinen.

      • Ave I

        Nyt ei varmaankaan Volkswagenista puhuta?


    • harmiako?

      Totta totta. Mun Avessa naukuva kytkin piti vaihtaa kun sillä oli ajettu 380000 km. Harmitti todella paljon kun osa piti vaihtaa ale puolimilliä ajetussa. Etuiskaritkin piti vaihtaa samassa reissulla. Eli kyllä noila laiiksilakin porotellan puolimilliä aika pienillä vaivoilla. Ruostetta ei missään vaikka ikää 14 v.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      145
      6239
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2190
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2059
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1213
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      70
      1181
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1047
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1027
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      952
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      927
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      795
    Aihe