Miks on helpompaa viehättyä heteroista

Anonyymi-ap

Miks on helpompaa viehättyä ja kiinnostua heteroista eikä omasta vähemmistöstä. Luulen että keskivertolesboa paremman ulkonäön lisäksi kyse on siitä, ainakin mulle, että heteronaisissa on pehmeyttä ja enemmistöasemaan liittyvää rauhantunnetta, vähemmän tarvetta uhota, olla kovakuorinen tai päteä jatkuvasti. Kaipa pehmeitä hyvännäkösiä lesbojakin on, mutta usein vaan varattuna.
t. Myöhemmin herännyt

25

1059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa-a, vaikea sanoa miksi. Se nyt on selvää, ettei kovakuorisista ja ränkkäävistä ihmisistä viehäty. Rasittaviahan sellaiset on, ihan sama mihin ovat suuntautuneet.

      Herttaiset ja lämminhenkiset on minunkin makuun.

    • Anonyymi

      Ihastumiset tapahtuu useimmin arjessa kuin Tinderissä. Siellä harrastuksessa, työpaikalla tai koulussa on paljon enemmän heteroja ja siksi osuu useammin heteroon. Yksinkertaista.

      • Anonyymi

        Tämähän se on. Harvalukuisuus on ongelma. Jossain kaukana voisi olla joku kiinnostava. Mistä sen tietää, ei pääse koskaan tutustumaan.

        Välimatkat on yleensäkin ongelma. Etäsuhteet ei toimi, vaikka ihmeen kaupalla alkaisivatkin.


    • Anonyymi

      Kuulostaa siltä, että sä et ole valmis parisuhteeseen ja alitajuisesti valitset varman vaihtoehdon, että takuulla välttyisit siltä. Tuollaiset kovuus ja pehmeys teoriat on ihan puuta heinää, ei ihmisen persoona johdu seksuaalisuudesta. Sun otanta taitaa olla aika pieni tai sitten sun elämänpiiri muuten kovin suppea, jos sä et ole tavannut herttaisia ja ihania lesbonaisia.

      • Anonyymi

        Persoonaan vaikuttaa tapa, jolla vähemmistöidentiteettiin yhteiskunnan tasolla ja elinympäristössä suhtaudutaan. Kyse on yhteiskunnan asenteista.

        On naiivia väittää ettei ympäristö= heteronormatiivinen yhteiskunta jossa elämme, vaikuttais vähemmistöihmisen käytökseen ja persoonallisuuteen johon kasvaa millään tasolla. Ympäristöllä on oma vaikutuksensa ihmisen kehitykseen muutenkin. Vähemmistöasema taas altistaa eri tavalla mt-ongelmille ja vähemmistöstressille, joka voi näkyä viileytenä ja kovuutena.

        Tosin ei yllätä että kunnollinen keskustelu on lähes mahdotonta palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persoonaan vaikuttaa tapa, jolla vähemmistöidentiteettiin yhteiskunnan tasolla ja elinympäristössä suhtaudutaan. Kyse on yhteiskunnan asenteista.

        On naiivia väittää ettei ympäristö= heteronormatiivinen yhteiskunta jossa elämme, vaikuttais vähemmistöihmisen käytökseen ja persoonallisuuteen johon kasvaa millään tasolla. Ympäristöllä on oma vaikutuksensa ihmisen kehitykseen muutenkin. Vähemmistöasema taas altistaa eri tavalla mt-ongelmille ja vähemmistöstressille, joka voi näkyä viileytenä ja kovuutena.

        Tosin ei yllätä että kunnollinen keskustelu on lähes mahdotonta palstalla.

        Näinhän se on, tunnistan tuon itsestänikin. Vähemmistöstressi aiheuttaa nimensäkin mukaan ahdistusta, ja joko puolustautumaan tai vetäytymään (esim asteikolla adhd-autismi/yliaktiivisuus-masennus). Mielestäni harmillista on, että yhteisön homofobia ja -viha vähemmistöjä kohtaan individualisoituu yksilöyhteiskunnassamme yksilöiden ominaisuuksiksi, ja heidän pelkonsa ja ahdistuksen psykologisoidaan erilaisilla diagnooseilla. Onkin mielenkiintoinen aihe, josta olisi kiva keskustella lisää. -sivusta


    • Anonyymi

      Mulla taas kaikki kiinnostus katoaa heteronaisten kohdalla. Eihän kaikista voi tietysti tietääkään suuntautumista, mutta perusheteronaiset ei aiheuta ollenkaan kiinnostuksen värinöitä.
      Olen myös myöhemmin heräillyt.

    • No heips! Itsehän kiinnostun ensialkuun naisesta tietämättä hänen suuntautumisestaan tuon taivaallista. Tällä tarkoitan sitä, etten tee/huomioi eroa ulkonäön suhteen. Mielestäni hetero tai lesbonaisissa, meissä keski-ikäisissä varsinkaan, ei ole ulkonäöllisesti niin paljon eroa. Nuoruuden angsti on jäänyt, jos sitä edes oli. Kaikki itsensä kunnialla kantavat ja myönteisesti elämään suhtautuvat herättävät aina positiivista fiilistä.

    • Anonyymi

      Määrittele hyvännäköinen? Entä keskivertolesbo?

    • Anonyymi

      Ei mua ainakaan ole ikinä kiinnostaneet heteronaiset. Niitä kyllä tuppaa kiinnostamaan minä ("heteroudestaan" huolimatta).

      • Miksiköhän hetero kiinnostuu lesbosta minäminä -tyypistä?


    • Anonyymi

      Niin ja noita ihmeellisiä luonteenpiirre-yleistyksiäsi en kyllä tajua lainkaan. Ihan ihmisestä noi riippuu, ei mistään suuntautumisesta.

    • Anonyymi

      Itse oon kans tollainen myöhäänherännyt nelikymppinen ja lookkina edelleen hetskulook. Oon vaan niiin kyllästynyt miesten katseisiin, etten enää haluu niitä, et mietin lookkini muuttamista sellaiseksi että miehet antais rauhan ja naiset huomaisivat mut. Leikatako vaaleat pitkät hiukset lyhyemmiksi? Entä vaatetus? Väljää ja peittävää, ei näyttävää? Ois kiva tulla huomatuksi naisten puolelta, eikä vaan miesten!

      • Anonyymi

        Ja on aivan nollatoleranssi miesten katseille, että haluis vaan suuren säkin päällensä...


      • Anonyymi

        Älä tee tuota, naisetkin tykkää kauniista hiuksista ja tyylistä.


      • Anonyymi

        Lepakotkin kääntää katseensa sinusta pois ja yökkäilee kun muutut naisesta mieheksi..


      • Anonyymi

        Homomiehiltä saat varmasti jatkossa huomiota kun muutut naisesta mieheksi, naiset sen sijaan yökkäilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tee tuota, naisetkin tykkää kauniista hiuksista ja tyylistä.

        Ei vaan jaksais tulla aina lähestytyksi miesten puolelta sillä kulmalla, niin kuin mitään muuta mussa ei ois ku seksiä... Ja naiset ei tunnu huomaavan mua... Ongelma on vielä se, että oon keskiluokkaiselta näyttävä, enkä kuulu mihinkään vaihtoehto- tai alakulttuuriin. Tykkään monesti (menneen ammattini takia) trendikkäistä vaatteista ja meikkaankin jonkin verran. Ja naiset ettii vaan niitä "luonnollisia" naisia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan jaksais tulla aina lähestytyksi miesten puolelta sillä kulmalla, niin kuin mitään muuta mussa ei ois ku seksiä... Ja naiset ei tunnu huomaavan mua... Ongelma on vielä se, että oon keskiluokkaiselta näyttävä, enkä kuulu mihinkään vaihtoehto- tai alakulttuuriin. Tykkään monesti (menneen ammattini takia) trendikkäistä vaatteista ja meikkaankin jonkin verran. Ja naiset ettii vaan niitä "luonnollisia" naisia...

        Ja paradoksi on, että olen myös feministi ja lukenut jonkin verran sukupuolentutkimusta :DDD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan jaksais tulla aina lähestytyksi miesten puolelta sillä kulmalla, niin kuin mitään muuta mussa ei ois ku seksiä... Ja naiset ei tunnu huomaavan mua... Ongelma on vielä se, että oon keskiluokkaiselta näyttävä, enkä kuulu mihinkään vaihtoehto- tai alakulttuuriin. Tykkään monesti (menneen ammattini takia) trendikkäistä vaatteista ja meikkaankin jonkin verran. Ja naiset ettii vaan niitä "luonnollisia" naisia...

        Ei siihen välttämättä ulkonäön muutos auta. Moni mies kun tykkää poikamaisistakin naisista.

        Tarvii vaan todeta, että kiitos ei kiitos niille miehille. Tai olla kuin olisvat ilmaa. 🙂


      • Anonyymi

        Valitset tietysti sen tyylin missä itse viihdyt, samalla voit testata lesbonaisten asenteita. Jos tulee tylytystä että pitäis lopettaa meikkaus ja pukeutua lähes säkkiin tai kuin ystävämme Stig (koska patriarkaatti jnejne), ehkä ei kannata tutustua jatkaa tutustumista?:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitset tietysti sen tyylin missä itse viihdyt, samalla voit testata lesbonaisten asenteita. Jos tulee tylytystä että pitäis lopettaa meikkaus ja pukeutua lähes säkkiin tai kuin ystävämme Stig (koska patriarkaatti jnejne), ehkä ei kannata tutustua jatkaa tutustumista?:D

        Yleistäen mutta kuitenkin, mitä vähemmän naisellinen tyyli, sitä vähemmän
        kiinnostunutta huomiota kaikilta sukupuolilta. :D Sitten on se pieni vähemmistö vähemmistössämme joka haluaa selkeesti poikamaisen/maskuliinisen kumppanin/seuraa. Suuri osa lesboista vaikuttaa kyl androgyynisiltä ja sitä on tyylitkin. Myös minulla.:p


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleistäen mutta kuitenkin, mitä vähemmän naisellinen tyyli, sitä vähemmän
        kiinnostunutta huomiota kaikilta sukupuolilta. :D Sitten on se pieni vähemmistö vähemmistössämme joka haluaa selkeesti poikamaisen/maskuliinisen kumppanin/seuraa. Suuri osa lesboista vaikuttaa kyl androgyynisiltä ja sitä on tyylitkin. Myös minulla.:p

        Itselläni on siis ollut ns. androgyynimpiä kausia, parikymppisenä oli siilitukkakin ja maiharit... Mulla on hieman aknea, joten "tarvitsen" ja vaaleat piirteet, joten kaipaan ehostusta. Haastavaa on löytää omaa tyyliä, jossa tuntuisi tulevan oikealla tavalla nähdyksi ja kohdatuksi. Ja että itse ois innostunut omasta lookistaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on siis ollut ns. androgyynimpiä kausia, parikymppisenä oli siilitukkakin ja maiharit... Mulla on hieman aknea, joten "tarvitsen" ja vaaleat piirteet, joten kaipaan ehostusta. Haastavaa on löytää omaa tyyliä, jossa tuntuisi tulevan oikealla tavalla nähdyksi ja kohdatuksi. Ja että itse ois innostunut omasta lookistaan...

        Ymmärrän. Itsekin tiedostan sen, että jos stailaisin itseäni selkeästi naisellisemmin, ns. vientiä olis enemmän. En vain itse viihdy ko. vetimissä ja ne antais musta vääränlaisen kuvan, plus se oma feikki olo niissä on jotain kestämätöntä.:D


    • Anonyymi

      Minä olen ulkoisesti hyvin naisellinen, mutta ehkä en erotu hereroiden joukosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe