Omantunnon kysymys

Halvari

Tuossa aikaisemmin muutama tyyppi sai moskaa silmille kun kertoivat Avensiksiensa vioista.

Nyt heitetään kysymykset oikeille omistajille, kuuluvat näin:

a) Onko totta ettei Avensiksissa ilmaannu minkäänlaisia vikoja koskaan?

b) Minkälaisia vikoja teidän Avensiksissanne on esiintynyt?

Toivon että todelliset omistajat vastaisivat kysymyksiin hyvän omantunnon mukaan totuudenmukaisesti ja provoilijat olisivat tällä kertaa hiljaa. Olisi mukava kuulla mikä on asian todenmukainen laita omistajien mukaan.

23

5602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pave

      Nuo kaksi edellistä oli kirjoittanut sama tyyppi.Kysyit seuraavaa:
      A:Autoa, jossa ei olisi vikoja ei ole tehtykkään.
      B: Omassa Avessani on vaihdettu takajarrulevyt(jarrupalat jumitti, joten levyt kuluivat urille).Muuten ei viellä valitettavaa.

    • meikäpoikad4d

      Auto on uusikoppainen ave (käyttöönottokuukausi 10/04)

      a) Onko totta ettei Avensiksissa ilmaannu minkäänlaisia vikoja koskaan?

      -Ei todellakaan pidä paikkaansa, joka merkissä omat vikansa

      b) Minkälaisia vikoja teidän Avensiksissanne on esiintynyt?

      - Tähän mennessä (10/04, 28000 km) ei vielä yhtään, mutta odotellen sitä ensimmäistä. Takaisinkutsussa kävi heti marraskuussa, mitään tavallisuudesta poikkeavaa eivät havainneet


      (c)Mitä ärsyttäviä ominaisuuksia olet autossa havainnut?)

      - melu hiekkateillä
      - hiekkateillä ajaessa jarrulevyn väliin pääsee pieniä kivenmuruja (ei ole aikaisemmissa autoissa tällaista tapahtunut)
      - tihkutunnistin onneton
      - tuulilasissa yllättävän paljon iskeymiä jo tähän kilometrimäärään nähden (kts. volvo palstalta keskustelu pehmeistä tuulilaseista, ilmeisesti myös toyotassa samaa)
      - helposti likaantuvat verhoilut
      - takajouset voisivat olla jäykemmät (kaks kertaa on jo vetokoukun sähköjohdon suojalevy taittunut puskuria vasten kivetyksissä)

      Kokonaisuuteen kuitenkin erittäin tyytyväinen

    • a) Totta kai kaikissa autoissa on vikoja.
      b) Tällaisia on mulla esiintynyt (1.6 Avensis farkku -00, ollut mulla 2,5 vuotta eli n.50tkm):

      - bensamittari ei noussut pakkaskelillä heti, korjattu oston yhteydessä
      - renkaat täristää 110-130 nopeudessa (Vianor aluvanteet)
      - takalasin pyyhkimen moottori lopetti toimintansa
      - ratti narisee kesäkelillä parkkipaikkakäännöksissä. Ominaisuus, ei varsinainen vika.
      - ratti "kolahti" kun ajetttiin pienellä nopeudella töyssyyn. Korjattu voitelulla eikä sen jälkeen ole vaivannut.
      - jarruttaessa täristää, en ole yrittänyt korjata osanvaihdolla
      - kaksi polttimoa palanut

      Kokonaisuuteen kuitenkin tyytyväinen :-)

    • ave00'

      Minulla on Ave 1,6 vm. -00, ajettu 120 tkm. Vastaan kohtaan b). Tähän mennessä on rikkoutumisen takia korjattu toinen ajovalon pesin (emäntä potkasi sen rikki, joten ei varsinaisesti auton vika). Kuskin puoleinen etuiskari vuotaa, joten ne on vaihdettava lähiaikoina. Ratista kuuluu nirinää, mutta eipä häiritsevässä määrin.

      • Aatueemeli

        Avensis 1.6 -98 ajettu 145tkm.

        Vikoja:
        - jarrutettaessa ravistaa
        - iskarit vaihdettu 4 kpl
        - oikean puolen ulompi ohjausnivelenpää tms.


    • mun pelissä

      tuntuu olevan sitten kaikki peevelin harmit jotka vaan autoon mahtuu...!

      A) ei ole totta

      B)
      VM 2003 autoon seuraavaa "perus" säätöä:

      -ajotietskari on sökö
      -kone käytettiin auki... perus pikku säätö?? (ehkä oli öljyrenkaat syynä)
      -ajettavuus on ihan kamala.
      -korin äänet on kovat (kitinää, nitinää)
      -ajomelu voimakas
      -maalipinta uusittu takuuseen
      -tuulilasi on lienee muovia, pehmeä kuin piru..
      -etujousi oli poikki, molemmat uusittiin
      -radio alkoi vinkumaan "kierrosten" mukaan, korjattiin vaihtamalla koko paska
      -kuskin oven lukko kieltäytyi toimimasta ja vaihdettiin koko helahoito


      Tällaista aluksi... Sit vielä huollot ja sen sellaiset puuhat autoilun parissa. Vittu, että on ihan oikeesti maanantai peli tää keksintöni... Ikävä ylläri oli tämä hankinta.

      • Mikäs maalipinnassa, enpä ole kuullut moisesta että olisi uusiksi tehty...


      • minätästaas

        Mikä laittaa ihmisen ostamaan auton, jos on sitä mieltä, että ajettavuus on ihan kamala?? En ainakaan itse ostaisi autoa jos todella kokisin ajettavuuden niin kaamean huonoksi!!!


      • muu japsi

        "ajettavuus on ihan kamala"
        Jos olet itse ostanut auton, mikset koeajanut sitä ensin. Se nyt on ihan ehdoton edellytys.
        Turha valittaa siitä asiasta, jos itse on ollut niin tyhmä että ostaa 'sian säkissä'.

        Vaikka kyllä sen näkee tuosta listasta, että sinulla ei ko. autoa edes ole. Vai tuliko laitettua autoon viimeiset sentit ja nyt perhe syö ruohoa seuraavat viisi vuotta? Muussa tapauksessa tuollaisella vikalistalla normaalissa tapauksessa auto olisi jo vaihtunut toiseen.


      • on aika
        ave00 kirjoitti:

        Mikäs maalipinnassa, enpä ole kuullut moisesta että olisi uusiksi tehty...

        läpikukkivat...
        Mun avessa oli sama onkelma, mittasivat huollossa kalvonpaksuudet mm.ovesta keskeltä ja puuttui 60 Myymetriä... meni koko auto maalaukseen... takuuseen...


    • Hapi

      Ajettu 120 000

      ostin 82 000 ajettuna ja isompaa
      huoltoa on ollut mielestäni tosi vähän.

      -Polttimoita menee kuin leipää
      -Jäähdyttimen tuuletin(moottori sökö)
      -Takaluukun Keskuslukitus(toistaiseksi korjaamatta)
      -Rattia voimakkaasti käännettäesä kuuluu pieniä ääniä (rasvan puutetta)
      -Jarrut tarvii tämän kesän aikana rempata

    • tähän mennessä mennyt kulutusosia, vesipumppu ja vaihdelaatikko. Vaihdelaatikko ei kyllä saisi mennä. Helppo se oli vaihtaa mutta melkein tonni korjaustilan vuokrineen ja öljyineen on iso raha. Merkkiliikkeen arvio oli vähintään kaksi tonnia.

      • saisi

        mennä vesipumppukaan. Kyllä Avensis poistuu minun hankintalistaltani.


      • siellä ollutkaan.
        saisi kirjoitti:

        mennä vesipumppukaan. Kyllä Avensis poistuu minun hankintalistaltani.

        Ja on se liian kalliskin. Jos totta puhutaan.


      • Nimetön

        loistavia. En uskalla ostaa uusikoppaista Avensista, jos laatu menee tuohon suuntaa. Ikävä on Corolla dX:ää ja Carina kakkosta, jotka toimivat aina jopa vähän heikolla huollollakin.


    • 1.6 Sol

      Tuskin vastaajat ovat oikeita Aven Omistajia, jos ovat noin pettyneet ajoominaisuuksiin ynnä muuta olisi luulut että olisivat koeajon yhteydessä huomanneet että auto ei ole heitä varten. Itselläni on Ave Sol 1.6, 30000tkm, rek 10/04, ok ajaa eikä nitise tai natise mistään, vikoja ei ole ollut.

      • Nimetön

        paljon enemmän kuin 30 000 ennen kuin selviää onko auto kestävä. Vanhakoppaisessa Avessa oli huonot penkit, mutta muuten ok ajoltaan. Kestävyyten olin pettynyt kun noin 200 000 km ajoin kunnes vaihdoin pois. Kirveleehän se jos omaa autoa moititaan aiheesta tai ei. Vaihdoin pois koska Toyota ei ole enää mielestäni yhtä hyvä kuin vielä esim. 90-luvulla.


    • Caesar

      ole todellisuudessa Avensista koskaan ajaneet. Nämä ovat kaikuja jostain lehtien testeistä ("ohjaustuntumassa parantamista keskialueella", mitä se sitten tarkoittaakaan) joita on kateuksissa luettu ja joita nyt kaiutetaan "totuutena".

      Kyllä nämä ohjauksen ihmeellisyydet versovat korvien välissä ja ennakkoluuloissa, ei muutoin tämä kiesi olisi euroopassa kasvattanut myyntiään 25% viime vuoden aikana. Kun kuulemma siellä ymmärtävät kerran autojen päälle ja tietävät paremmasta niin miksi ihmeessä ne huonoa ostaisivat.

      • niinnnnn

        jos jollain on huonoa kokemusta tojotasta ei hänellä kyseistä autoa ole ollutkaan... ja jos ave on jollekkin uutta autoa hankkivalle liian kallis kandee varmaan hankkia käytetty...


      • Nimetön
        niinnnnn kirjoitti:

        jos jollain on huonoa kokemusta tojotasta ei hänellä kyseistä autoa ole ollutkaan... ja jos ave on jollekkin uutta autoa hankkivalle liian kallis kandee varmaan hankkia käytetty...

        Nykyään kaikki uudet autot ovat hyviä ja vasta kilometrit kertovat totuuden. On turha arvostella kestävyyttä jos vaihtaa autoa parin vuoden välein. Tojotat ovat hyviä keskimäärin, mutta silloin kun avella ajoin unohtui totuus mitä kansanautoilu saisi maksaa.


    • 2.4 bensatomaatti

      Ajettu vasta reilut 35tkm mutta ilman mitään vikoja.

      Ohjelman mukaiset huollot teetetty, jossa takatukivarret vaihdettu varmuuden vuoksi kun olivat sitä mieltä että tässä sarjassa, johon autoni kuuluu, tukivarren puslan vulkanointi voi pettää ajan myötä. Uusissa on rakennetta muutettu siltä osin.

      Ajettavuus täkäläisillä teillä erittäin hyvä, paitsi jousitus on minun makuuni aivan liian pehmeä: sorateillä pitää ajaa varoen tai rajoittimet paukkuu. Primera 2.0 Sri:llä sai sentään päästellä soralla aivan eri malliin.

      Polttoaineen keskikulutus matka-ajossa tasan litran enemmän kuin mitä Primerani vei samanlaisella ajotyylillä ja kuormalla.

      Venetraileri (750 kg, jarruilla) perässä ei ajossa tunnu lainkaan, mutta gasoa menee rumasti jos ajaa cruisecontrol päällä.

      Xenon lähivalot kerrassaan loistavat, halogeenikaukovalot aivan p..seestä ja sumuvalot vielä surkeammat: tehokas valaisualue aivan liian lyhyt. Onneksi Xenonlähivalot ovat niin erinomaiset ettei sumareita tarvitse koskaan: xenonit ovat yksinään jopa paremmat kuin Primerani halogeenilähivalot yhdessä Bosch Rallye Touring 180 lisäsumareiden kanssa, jotka laitoin Primeraani orkkissurkimuksia korvaamaan.

      Avensiksen nokka on kokonaan muovia ja niin hankalasti purkaantuva palapeli että kunnon lisäkaukovalojen (esim. Bosch Rallye Touring 180) asentaminen tukevasti ja siististi niin ylös kuin laki sallii, on todella hankalaa.

      Jaa että miksi lisävaloja? Ajot on suurimmaksi osaksi pimeäajoa ja noita metsän sorkkaeläimiä ei haluta katsoa kovin läheltä tuulilasin läpi. On pari jo ajettu hengiltä ja muutaman muunkin kerran ne ovat onnistuneet säikäyttämään pahanpäiväisesti. Sen vuoksi asennan autoihini aina lain salliman maksimimäärän valotehoa nokalle, ja suuntaan ne lamput erittäin huolellisesti.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe