Haluan jakaa..

Sanin

..tämän upean fiiliksen!
Käen kukuntaa, ja ensimmäiset nupulliset kielot bongattu eteläisessä Suomessa :)
Tunnustautuuko moni muuten auringon palvojaksi?

16

1313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mari

      ja eilen oli kevään ensimmäinen kunnon sumu. Kävelin rannassa ja pikkusaaret näkyivät sumun takaa... Joutsen uiskenteli pesältään ruuanhakuun, pikkulinnut laulavat läkähtymäisillään ja lokit kirkuvat. Rentukat kukkivat keltaisenaan, Ketunleivät tekevät valkoisia mattoja. Tämä on ihana vuodenaika ja paranee vaan.

      • Sani

        on varmaan ihan oma maailmansa, ja vielä asua siellä.
        Ahvenanmaa ja Kustavi ovat minulle ainoita, joita kuvittelen jollain tapaa saari -kokemuksiksi.
        Ihanat muistot etenkin viimeksimainitusta, ja siihen ympäristöön tutustumisesta.
        Lossikin taitaa kohta olla jo 'eksottiikkaa'? :))


    • MysNa

      tuntui siltä, että kesä on tullut! Samanlaisia nuppuja bongasin itsekin eilen :)

      En jaksa maata auringossa, siitä tulee paha olokin - läkähdyn tai jotain...

      Muuten viihdyn kyllä oikein hyvin auringossa kävellen, pyöräillen tai kaikenlaista puuhaillen. Veneily aurinkoisella kelillä on ihanaa...
      Ruskettua on kiva!

      • Sani

        ..tosiaan on kivaa.
        Se jotenkin kaunistaakin entisestään, hih! ;) Noh, täällä ruudun takana on niiiin helppoa :)
        Se on kumma kun monia mukavia asioita väitetään epäterveellisiksi...


      • minullekin - liika lämpö kauhistaa.
        Liikkuminen helteellä kyllä sujuu, jos edes pieni tuulenvire...

        Rakastan pääskysten pitkää "pii..tä" (ääntä), ja aina mieleeni muistuu mummolan pellon yllä tosi matalalla hyönteishaussa viilettäneet pääskyt.

        Toisaalta myös moottoripyörien matala murina, saa minut positiivisella tavalla levottomaksi;)

        Edellämainittujen väliin mahtuu... kerronko ...?
        Tokkopa kukaan haluaa lukea viestiäni aamuun asti:)

        Ihania alkukesän elämyksiä Teille kaikille!!!


      • MysNa
        Sani kirjoitti:

        ..tosiaan on kivaa.
        Se jotenkin kaunistaakin entisestään, hih! ;) Noh, täällä ruudun takana on niiiin helppoa :)
        Se on kumma kun monia mukavia asioita väitetään epäterveellisiksi...

        juu, saman olen todennut :) vaan joku väittää sen myös rypistävän - sellaista en kylläkään ole huomannut....

        Niinhän se käy ruoka-aineidenkin kanssa, vuoroin todetaan meille hyväksi ja sitten taas haitaksi. Nautitaan siis kaikesta kohtuudella, niin eiköhän siitä tule yhteensä sitten aika hyvä???


      • MysNa
        Minea44 kirjoitti:

        minullekin - liika lämpö kauhistaa.
        Liikkuminen helteellä kyllä sujuu, jos edes pieni tuulenvire...

        Rakastan pääskysten pitkää "pii..tä" (ääntä), ja aina mieleeni muistuu mummolan pellon yllä tosi matalalla hyönteishaussa viilettäneet pääskyt.

        Toisaalta myös moottoripyörien matala murina, saa minut positiivisella tavalla levottomaksi;)

        Edellämainittujen väliin mahtuu... kerronko ...?
        Tokkopa kukaan haluaa lukea viestiäni aamuun asti:)

        Ihania alkukesän elämyksiä Teille kaikille!!!

        vaan! Ainakin muutama lisää. Eikö ole hienoa, kun on monia ääniä, makuja ja hajuja jotka tuovat mieleen kauniita kesämuistoja tai muuten herättävät positiivisen "kutinan" :) Itselläni taitaa suurin osa liittyä kesään maalla tai veden äärelle.


    • puutarhurin alku

      kukkui myös täällä pohjoisemmassa ja lämpöä 25, ihana kesäpäivä, koko päivän olen ollut ulkona puutarhatöissä, se on elämää!!

      • Sani

        ..on jännä juttu, kun muistan olleen useitakin keväitä, etten ole kuullut käen kukkuvan lainkaan?!
        Luulisi iän myötä kuulon heikkenevän, eikä päinvastoin ;)


      • käen kukunnan muutama vuosi sitten niin läheltä, että ensin luulin jonkun pilailevan metsässä.
        Mieheni kyllä tunnisti äänen aidoksi - olimme lisäksi niemekkeellä, jossa ei asutusta tai tietä ollut.

        Kokemus oli jopa vähän pelottava, kun on näitä "laskelmia" käen kukunnan ja tulevien elinvuosien määrästä.

        Kukkui pitkään ja hartaasti:)


      • Sani
        Minea44 kirjoitti:

        käen kukunnan muutama vuosi sitten niin läheltä, että ensin luulin jonkun pilailevan metsässä.
        Mieheni kyllä tunnisti äänen aidoksi - olimme lisäksi niemekkeellä, jossa ei asutusta tai tietä ollut.

        Kokemus oli jopa vähän pelottava, kun on näitä "laskelmia" käen kukunnan ja tulevien elinvuosien määrästä.

        Kukkui pitkään ja hartaasti:)

        ..sillä, kun jo kerroinkin, menneen vuosia, etten ole kukuntaa kuullut lainkaan. Hengissä ollaan silti vielä.. joskus on kuulunut vain pari kolme, siitäkin on enemmän aikaa kuin nuo määrät vuosia :)) Mikäs pahan...jne ;)


      • MysNa
        Sani kirjoitti:

        ..on jännä juttu, kun muistan olleen useitakin keväitä, etten ole kuullut käen kukkuvan lainkaan?!
        Luulisi iän myötä kuulon heikkenevän, eikä päinvastoin ;)

        Tuli mieleeni, kun mainitsit iän myötä heikkenvästä kuulosta, että olen ikäväkseni huomannut heinäsirkkojen kuolleen sukupuuttoon =O.
        Vai kuuletko sinä niiden sirittävän??


      • Sani
        MysNa kirjoitti:

        Tuli mieleeni, kun mainitsit iän myötä heikkenvästä kuulosta, että olen ikäväkseni huomannut heinäsirkkojen kuolleen sukupuuttoon =O.
        Vai kuuletko sinä niiden sirittävän??

        ..tule mieleen.
        Toisaalta, jospa ei olla oltu sellaisilla paikoilla, missä niitä esiintyy.. uskotellaanko itsellemme vaikka niin ;))


      • MysNa
        Sani kirjoitti:

        ..tule mieleen.
        Toisaalta, jospa ei olla oltu sellaisilla paikoilla, missä niitä esiintyy.. uskotellaanko itsellemme vaikka niin ;))

        ja voidaan uskotella myös, että ne lapset nyt kuulee ihan mitä sattuu ;))


    • Hei

      Hienoa, että jaoit hyvän fiiliksen, minäpä laitan oman hyvän fiiliksen biisin sanat tähän. Tämä on Edu Kettusta...


      on harmaja aamu
      hämärä työmaalla viipyy
      kuin eilisen haamu tekis vuoroaan vielä
      mul on pieni onnen hetki
      yksin hiacessa tässä
      tässä kohtaa elämässä

      mun systeri on käymässä
      sil on s-sarjan mersu
      sil on hong kongin passi
      ja siitä puhutaan monelaista
      ja se kertoilee maista
      missä kadut ovat kultaa
      missä pieninkin suru maksaa pari miljoona

      ja meillä vantaalla onni on vain pari olutta ja pitsa
      ja kehä kolmosen pyörteinen kulku
      ja mul on esikoisen vastuu tästä loppuunpalaneesta
      tästä tikkurilan dianasta, voi jeesus

      mun faijalla on byroo
      tossa pitkäsillan alla
      se elää punkulla ja aromalla
      aika selvinpäin
      sil on kavereita ja aikaa
      ja sil on kerskurin maine
      mutta sydän sil on ollut aina ihan paikallaan

      se sanoo: kaikki on hyvin ollaan voitolla vielä
      on saatu niin paljon niin kauan
      nyt on tällainen päivä ja tällainen vuosi
      ja suosion salaisuus on tallessa poka

      meidän ipanoilla on astma
      eikä yksi osaa kirjoittaa
      nimeään kuin nurinpäin
      ja silloinkin että peka
      ekamarket on niiden taivas
      eikä meillä ole varaa
      kuin ihan niihin pienimpiin kumiukkoihin

      sä sanot: kaikki on hyvin ollaan matkalla vasta
      meillä on edessä niin paljon niin kauan
      nyt on tällainen päivä ja tällainen vuosi

      hmmmm, laa-la laa

      on harmaja aamu
      hämärä työmaalla viipyy
      kuin eilisen haamu tekis vuoroaan vielä
      mul on pieni onnenhetki
      yksin hiacessa tässä
      tässä kohtaa elämässä

      Edu Kettunen

      Kaikki on hyvin

      • Sani

        .. paljon sinulle Edun tekstistä!
        Ihan oli ennenkuulumaton minulle, äkkilukemalta vaikutti jotenkin elämältä, maanläheiseltä ..
        Tulen lukemaan sen myöhemmin vielä uudelleen, enemmän ajatuksella..

        Kaikki on hyvin


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe