Sadepäivä...

Anonyymi-ap

Ainakin täällä Stadissa.
Ukkonen jyrähtelee jossain merellä.

Usein käy niin, että siellä se kulkee ohi, ei tule kaupungin päälle.

Sytytin kaksi kynttilää.
Katselen Poliisikoira Rexiä.

⛈️☔🕯️🕯️🌧️

Taas jyrähti lujaa!

23

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korkeat rakennukset vaikuttavat pilviin, ne syrjäyttävät sateen.
      Sade menee usein joka puolelta ohi.

      • Anonyymi

        Juu, tuota kerran pohdiskelin erään taksinkuljettajan kanssa. Hän tuumasi, että korkeiden talojen lämpö jotenkin työntää ukkospilvet ohi.

        Ukkoset säikähtää Stadia, mutta Sipoo, Espoo ja Vantaa on enämpi niiden mieleen.

        Kun sääkarttaa seuraa, niin kovasti tullaan Virosta yli Suomenlahden, mutta jossain Harmajan kohdalla Ukko Ylijumalan mieli muuttuu ja pilvet jakaantuvat koilliseen ja luoteeseen.

        Sitten taas jossain Myyrmäen kohdilla yhdistyvät...

        Onhan Stadissakin ollut kovia ukkosia. Ukon tahto on ollut kerrostalojen voimaa suurempi. ⚡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tuota kerran pohdiskelin erään taksinkuljettajan kanssa. Hän tuumasi, että korkeiden talojen lämpö jotenkin työntää ukkospilvet ohi.

        Ukkoset säikähtää Stadia, mutta Sipoo, Espoo ja Vantaa on enämpi niiden mieleen.

        Kun sääkarttaa seuraa, niin kovasti tullaan Virosta yli Suomenlahden, mutta jossain Harmajan kohdalla Ukko Ylijumalan mieli muuttuu ja pilvet jakaantuvat koilliseen ja luoteeseen.

        Sitten taas jossain Myyrmäen kohdilla yhdistyvät...

        Onhan Stadissakin ollut kovia ukkosia. Ukon tahto on ollut kerrostalojen voimaa suurempi. ⚡

        Matala- ja korkeapaineet tulevat itämeren yli ja jokseenkin Utön kohdalla ''päättävät'' lähtevätkö pohjoiseen vai itään.

        Harmajalla laivat ottavat tai jättävät luotsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matala- ja korkeapaineet tulevat itämeren yli ja jokseenkin Utön kohdalla ''päättävät'' lähtevätkö pohjoiseen vai itään.

        Harmajalla laivat ottavat tai jättävät luotsin.

        Vain matalapaineet:)


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🔞 ­­­N­­­y­­m­­f­­o­m­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17905054C

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Kello 15 sateen pitäisi ennusteen mukaan täälläkin alkaa,
      Nyt se kerää kunnolla materiaalia tuossa Päijänteen päällä
      noihin mustiin paksuihin pilvii.
      Sitten se kaataa kunnolla vettä niskaan,
      täyttää sadevesipöntötkin täyteen,
      maa tarvitsisi vettä, vain sentin verran
      ovat edelliset sateet maata kastelleet.

    • Anonyymi

      Jonkin aikaa täällä satoi, ukkonen meni menojaan.
      Olen katsellut tallenteistani elokuvaa "Jäniksen vuosi".

      Leffa on kait vuodelta 1977 ja siitä mukava, että on ilmapiiriltään myönteinen, ei riidellä eikä juurikaan kiroilla.

      Ymmärrän Vatasen (Antti Litja) fiiliksiä. Tuonne luontoon, ulos yhteiskunnasta, ei kuitenkaan kuka tahansa vain kävele, ainakaan näillä vuosikymmenillä. Turistina tietysti pääsee, jotenkuten.

      Olen itse seikkaillut Lapissa nuorempana ja nyt viime vuosina pari kertaa. Ikä nyt kumminkin jo painaa, mutta eläydyn luontoon sen minkä kykenen.

      Onhan täällä Stadissakin metsäalueita, oma kotiympäristönikin on lähellä luontoa, on rantoja, joissa voi yksinään vaellella. Mutta onhan Lapin luonnonalueet vähän toista.

      Laitan tähän kohta linkin tosi symppikseen videoon netistä...

      • Anonyymi

        Aki Lumme - Vätsäri ja Øvre Pasvik (erämaa Norjan puolella, Inarista koilliseen):
        https://youtu.be/xSR23qIxTC8

        Kohtaamisia myös karhujen kanssa!
        N. 1 t 20 min. ihanaa, pohjoisen luontoa.
        🐻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aki Lumme - Vätsäri ja Øvre Pasvik (erämaa Norjan puolella, Inarista koilliseen):
        https://youtu.be/xSR23qIxTC8

        Kohtaamisia myös karhujen kanssa!
        N. 1 t 20 min. ihanaa, pohjoisen luontoa.
        🐻

        Akin kanssa Vätsärissä.
        🌲🌲🥾🌲🏕🌲🐻🌲🥾🌲🌄

        Tää on tosi kiva video, hyvin ja oivalluksilla tehty.

        Aki ilmeisesti vaeltaa yksin, mutta tunnelman saamiseksi asentaa kameran kauemmas ja sitten esim. sadan metrin päässä tarpoo pitkin pitkospuita tai kiipeää mäenlaelle.

        Todella hyvä, yksittäinen luontokuvaaja!
        Häneltä on toinenkin video.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aki Lumme - Vätsäri ja Øvre Pasvik (erämaa Norjan puolella, Inarista koilliseen):
        https://youtu.be/xSR23qIxTC8

        Kohtaamisia myös karhujen kanssa!
        N. 1 t 20 min. ihanaa, pohjoisen luontoa.
        🐻

        Oletteko katsoneet tuota videota?!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aki, Kuhmon yö ja ... kohdan 9:30 jälkeen tulee kuviin mukaan Karhu:
        https://www.youtube.com/watch?v=F11HU_nyXpI&ab_channel=AkiLumme

        Näiden videoiden katselu käy ihan kesälomasta.

        Tässä hänen lyhyt, varuste-esittelyvideonsa, eli millä varusteilla seikkailee erämaassa:

        https://www.youtube.com/watch?v=kqK55Z51_44&ab_channel=AkiLumme
        *


    • Anonyymi

      Kyllä voi hyvin korkeat talot estää ukospilvet paikan pällä olon.Mutta kulut vesi estää pilvien likumiset ja kierävät vedet.Eli ne lähteet esim. Myllypuro alue on maan sisällä vesi lähtieitä kallioiden alla.Kun sukulainen soitti aikoinaan Myllypurosta täällä sataa vettä,ukostaa hieman. Niin taivas kirkas Melunmäessä .Kilomametrejä en tie välillä.Mutta pikku autolla väli kestää 1o minutia ajaa.Myllypurosta Mellunmäki.Sama voi olla toisin päin. Entäs Laajasalossa Meri .Voi ukkonen jyllää meren päällä ei nouse maihin laajasalo asutus alue. Siellä on tuli mielen lähinnä 4- 6 kerroksisia taloja.Ajo matka autolla sinne noin 20 minuttia Melunmäestä.Mutta jos ukkonen siellä pällä kestää kun kiertää Meren.

      • Anonyymi

        Voi hyvä tavaton:)))


      • Anonyymi

        Noinhan tuo kaakkois-Helsingissä on. 🌞


    • Anonyymi

      Aurinko paistaa täydeltä taivaalta, mutta iltapäivällä taas sataa. Pihatyöt pitää ehtiä tekemään aamupäivällä. Risusavottaa olisi ajankuluksi. sopivat ovat selssiusasteet, ei ole henkeen käyvää hellettä, sellaiset saisikin pysyäkin muilla mailla.

    • Maa kaipaa vettä,
      nurmikko on keltaisena ohuemmilta kohdilta,
      enkä suostu nurmitkkoa kastelemaan,
      annan luonnon hoitaa sen kastelun,
      muuten kastelen perennahortuksiani
      pitkin pihaa.
      kuuroilua luvattu,
      mutta kuuroilu voi olla niin paikallista

      • Anonyymi

        Ihana kotipiha sinulla.

        On meilläkin pihallamme joitain istutuksia, mutta nekin hoitaa lähinnä luonto.

        Pian tulee pensaisiin marjoja.


    • Anonyymi

      Asun Helsingin ja Porvoon puolimatkassa suunnilleen enkä muista milloin olisi ollut näin ärhäkkä ja lähellekin tullut ukonilma. Rätinässä tuntui että korvat halkeavat. Hälytysajoneuvoja ajoi ja ihan kulmilla, olisiko ollut osunut taloihin, metsäpalon alkuja ehkä tai vauhkoontuneita hevosia. Vajaan sadan metrin päässä talostani oli kai lähin salamanisku mutta lähimpiin taloihin ei iskupaikalta ole kuin jotain parikymmentä metriä.

    • Anonyymi

      Näitä ukkospuuskia tulee varmaan viikottain.
      Ei aina ihan päälle.
      Vettä sopivasti kasveille.
      Nyt kaikki kukkii komeasti.
      Olen ukkospelkuri.
      Beng

    • Eilen kuuden aikoihin satoi puolituntia yhtä soittoa,
      kuuro, jollaista en ollut aikoihin kokenut.
      22 milliä tuli vettä yhdellä rytinällä.

      Asun mäen päällä ja joskus kesäisin sade vie hiekat tieltäni,
      nyt se teki sen melkein ensimmäisellä kuurolla.

      Sateella on kiva kävellä ulkona sateenvarjon alla.
      Tein sen eilenkin kuuron aikaan,
      ja kastuin kokonaan sateenvarjosta huolimatta.

      Murinat ympäristössä jatkuvat... lisää kuuroja kiertelee...
      vaihteleva kesäsää on mukava....

      • Anonyymi

        Itäisellä Uudellamaalla ja ainakin asuinpaikallani vettä tuli kovasta ukkostamisesta huolimatta varsin vähän ja toistaiseksi kaiken kaikkiaan on tullut aivan onnettoman vähän, luonto kaipaisi paljon enemmän. Mutta ne eilen ehkä 20 min. aikana tulleet salamat ja se ukkosen melu, aivan tajutonta, paljonko tuosta olisi saatu desibelejä mitattua?


    • Anonyymi

      Taas Stadin rannikolla jyrisee, on luvattu ⚡⚡⚡60% varmuudella...

      Ilm. kulkee meren päällä, aurinkoista ja puolipilvistä on. +24°. Istun pihalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe