Hunter x Hunter

jenna-san

osaako joku sanoa millainen anime tänä Hunter x Hunter on ja onko se katsomisen arvoista?

pientä vihjausta juonesta olisi kiva xD

2

1252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niidel

Aika perus-shounen-mättöä.

Kertoo Gonista joka tahtoo hunteriksi - hunterit ovat jotain ihmeen löytöretkeilijöitä tjsp. Sarjassa on paljon mättöä :F Ja menee noin 40 jaksoa ennen kuin se sarja edes kunnolla alkaa.

Itse katsoin koko sarjan, aika... perussettiä oli.

• Himura Kenshin

HxH on ihan hyvä shounen-seikkailu sarja. Välillä mätetään, mutta sarjan pääpaino on seikkailulla (siis seikkailulla, ei taistelulla). Juoni on aika peruskamaa, mutta kyllä sitä jaksaa seurata. Hyvät hahmot ja juuri seikkailu ovat HxH:n todelliset vahvuudet. Harvassa yksittäisessä sarjassa on yhtä vahvaa hahmokaartia kuin HxH:ssa, tai yhtä paljon bad-assejä. Ihan aito seikkailukin on väliin todella piristävä elementti. Myrskyn riepottelemalta laivalta ei pelastutakaan mätkimällä vaan ihan aivoja käyttämällä. Loistavaa! Mätkintääkin kyllä löytyy, mutta se ei ainakaan minusta missään vaiheessa tylsistyttänyt kun jutussa on jatkuvasti joku koukku (se pakollinen taisteluturnauskin on hoidettu originaalisti). Lisäksi sarjan omalaatuinen magia tuo taisteluun aina oman viedättävän lisänsä.

Juoni on, kuten jo sanottu, ihan peruskamaa: tätinsä luona kasvanut Gon -nuorukainen lähtee kotoa tullakseen isänsä kaltaiseksi kuuluisaksi/maineikkaaksi Hunteriksi. Matkalla Gon tapaa mm. lääkäriksi opiskelevan Leorion, klaaninsa murhaajia etsivän Kurapican (imo yksi sarjan parhaimmista hahmoista) sekä salamurhaajaperheen kuopuksen Killuan. Näiden kanssa Gon sitten lähtee Hunter-koetta suorittamaan (joka kattaa ensimmäiset 30 jaksoa). Kokeiden jälkeen alkaa sitten ihan oma juonikokonaisuutensa.

Kaiken kaikkiaan Hunter x Hunter on ihan laadukasta viihdettä. Löytyy toimintaa, seikkailua, komediaa ja ripaus draamaakin. Mitä muuta hyvältä shounenilta voisi toivoa? Kyllä sarjassa silti on ihan selviä heikkouksiakin: Musiikki ei ole mitenkään erikoista eikä tv-sarjan piirrosjäljessäkään hurraamista ole. Lisäksi juonen kliseisyys ja köykäisyys pelottaa varmasti monia. Mutta ne jotka kestävät sen ja nauttivat poikamaisesta seikkailusta ja hyvistä hahmoista tulevat nauttimaan HxH:stä. Minä ainakin nautin vaikka lähdin alunperin liikkeelle todella epäluuloisena.

(Ja minusta parasta HxH:ta on juuri Hunter Exam. Tämän jälkeen sarjan vetovoima tippui aavistuksen eikä noussut alkuperäiselle tasolle ennen kuin vasta mahtavassa Greed Islandissa)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2705
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2315
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      52
      1875
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe