Olettaako kaikki että tanssilavoilla mies menee humpan vaihtoaskelella vai osaako naiset seurata jos meneekin foksin askelella?
Nykyään näyttää että kaikki tanssii humpan askelilla, mutta eikö ennen tuo foksin asellus ollut se yleisempi?
Humppa vai foksi
10
642
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä ennen tanssittiin humppa humppana , harva tanssi foxin askeleilla. Nykyään humppaa näkyvät tanssivan milloin milläkin askeleilla kun kursseilla ei kuulemma opeteta humpan perusaskelia. Itse olen humppaa tanssinut yhden illan aikana saman viejän kanssa monenlaisilla askelilla kun tyyppi halusi testata pysynkö perässä, aikaa tuosta tosin on jo reilu 20 vuotta mutta olihan hiton hauska ravinteli-ilta paikallisessa soittoruokalassa. Tansseissa olen käynyt jo 70-luvun alkupuolelta joten monenlaista viejää on kohdalle osunut.
- Anonyymi
Naiset osaa seurata, jossämenet bugin askelin miehelle. Askeleet ei kuitenkaan varsinaisesti ole humpallakaan se juttu, jota siinä haetaan, mutta kun se löytyy, niin homma alkaa sujua. Jos ei löydy, niin onkin syytä esimerkkisi lailla pysähtyä pohtimaan, miksi naiset ei osaa sua seuraa foksinkaan askelilla? Vastaus on yksinkertainen eikä siis liity askeliin ollenkaan tai siis tässä nimenomaisessa skenariossa liittyy, koska hommas ei suju, mutta vastaus ei siis ole askelissa.
- Anonyymi
Kerro nyt mikä se syy sitten on jos kerran tiedät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun oma pelvis. Tanssi lähtee pelviksestäsi, jossa sijaitsee painopisteesi. Askeleita on otettava siihen suuntaan, jonne pelviksesi lähtee ja nainen tuntee tämän heti, mutta jos toimit askellähtöisesti, jalkateräsi liikahtavat ensin ja nainen tuntee sen liian myöhään: tanssiturvakenkäsi lepää siinä vaiheessa jo koko painollaan naisen jalkaterän päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyyppi tarkoitti että olet jotenkin vastenmielinen naisille jos syy ei ole askelissa.
Humppaa voi mennä kaikenlaisilla askelilla. Itse tykkään mennä sitä buggina.
Helpoin tapa humpata on kävelyhumppa jota ennenvanhaan kutsuttiin nilkkuhumpaksi. Kävelet vain joustavasti musan tahtiin. Helppoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyyppi tarkoitti että olet jotenkin vastenmielinen naisille jos syy ei ole askelissa.
Helpoin tapa humpata on kävelyhumppa jota ennenvanhaan kutsuttiin nilkkuhumpaksi. Kävelet vain joustavasti musan tahtiin. Helppoa.Kävelyhumppa ja nilkkuhumppa ovat kaksi eri tanssia, katsopa tuo https://www.youtube.com/watch?v=uHM1CVaz0-o niin näet askelluksen eron eri humppaversioiden välillä. Kävelyhumppa on se kaikkein helpoin versio, siinä ei tarvitse osata muuta kuin kävellämusiikin tahtiin. Nilkkuhumppa on sitten askellukseltaan jo lähellä foxia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helpoin tapa humpata on kävelyhumppa jota ennenvanhaan kutsuttiin nilkkuhumpaksi. Kävelet vain joustavasti musan tahtiin. Helppoa.Ite tarkotit! Älä sinä tule tänne yleistämään yhtään mitään nimittäin jos sinulla itselläsi on vastenmielisyysongelmia, niin vaikka itseäsi lohdutellaksesi haluaisit kuvitella, niin et voi kuvitella, että joillain tai peräti useammillakin olisi samoja ongelmia kuin sinulla.
- Anonyymi
Foxin askelluksen kun opettelee niin sillä pärjää koko illan läpi jos osaa kuunnella musiikkia ja sovittaa askeleet sen mukaan. terv. yli 50 vuotta tanssinut ilman kursseja
- Anonyymi
Kaikkein helpoimmin onnistuu daamin saattaminen standardiasentoon erikoiskuviomiehen sähäkällä askeltyöllä ja kädenaliviennillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356