Humppa vai foksi

Anonyymi-ap

Olettaako kaikki että tanssilavoilla mies menee humpan vaihtoaskelella vai osaako naiset seurata jos meneekin foksin askelella?

Nykyään näyttää että kaikki tanssii humpan askelilla, mutta eikö ennen tuo foksin asellus ollut se yleisempi?

9

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä ennen tanssittiin humppa humppana , harva tanssi foxin askeleilla. Nykyään humppaa näkyvät tanssivan milloin milläkin askeleilla kun kursseilla ei kuulemma opeteta humpan perusaskelia. Itse olen humppaa tanssinut yhden illan aikana saman viejän kanssa monenlaisilla askelilla kun tyyppi halusi testata pysynkö perässä, aikaa tuosta tosin on jo reilu 20 vuotta mutta olihan hiton hauska ravinteli-ilta paikallisessa soittoruokalassa. Tansseissa olen käynyt jo 70-luvun alkupuolelta joten monenlaista viejää on kohdalle osunut.

    • Anonyymi

      Naiset osaa seurata, jossämenet bugin askelin miehelle. Askeleet ei kuitenkaan varsinaisesti ole humpallakaan se juttu, jota siinä haetaan, mutta kun se löytyy, niin homma alkaa sujua. Jos ei löydy, niin onkin syytä esimerkkisi lailla pysähtyä pohtimaan, miksi naiset ei osaa sua seuraa foksinkaan askelilla? Vastaus on yksinkertainen eikä siis liity askeliin ollenkaan tai siis tässä nimenomaisessa skenariossa liittyy, koska hommas ei suju, mutta vastaus ei siis ole askelissa.

      • Anonyymi

        Kerro nyt mikä se syy sitten on jos kerran tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro nyt mikä se syy sitten on jos kerran tiedät?

        Sinun oma pelvis. Tanssi lähtee pelviksestäsi, jossa sijaitsee painopisteesi. Askeleita on otettava siihen suuntaan, jonne pelviksesi lähtee ja nainen tuntee tämän heti, mutta jos toimit askellähtöisesti, jalkateräsi liikahtavat ensin ja nainen tuntee sen liian myöhään: tanssiturvakenkäsi lepää siinä vaiheessa jo koko painollaan naisen jalkaterän päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro nyt mikä se syy sitten on jos kerran tiedät?

        Tyyppi tarkoitti että olet jotenkin vastenmielinen naisille jos syy ei ole askelissa.
        Humppaa voi mennä kaikenlaisilla askelilla. Itse tykkään mennä sitä buggina.
        Helpoin tapa humpata on kävelyhumppa jota ennenvanhaan kutsuttiin nilkkuhumpaksi. Kävelet vain joustavasti musan tahtiin. Helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppi tarkoitti että olet jotenkin vastenmielinen naisille jos syy ei ole askelissa.
        Humppaa voi mennä kaikenlaisilla askelilla. Itse tykkään mennä sitä buggina.
        Helpoin tapa humpata on kävelyhumppa jota ennenvanhaan kutsuttiin nilkkuhumpaksi. Kävelet vain joustavasti musan tahtiin. Helppoa.

        Kävelyhumppa ja nilkkuhumppa ovat kaksi eri tanssia, katsopa tuo https://www.youtube.com/watch?v=uHM1CVaz0-o niin näet askelluksen eron eri humppaversioiden välillä. Kävelyhumppa on se kaikkein helpoin versio, siinä ei tarvitse osata muuta kuin kävellämusiikin tahtiin. Nilkkuhumppa on sitten askellukseltaan jo lähellä foxia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppi tarkoitti että olet jotenkin vastenmielinen naisille jos syy ei ole askelissa.
        Humppaa voi mennä kaikenlaisilla askelilla. Itse tykkään mennä sitä buggina.
        Helpoin tapa humpata on kävelyhumppa jota ennenvanhaan kutsuttiin nilkkuhumpaksi. Kävelet vain joustavasti musan tahtiin. Helppoa.

        Ite tarkotit! Älä sinä tule tänne yleistämään yhtään mitään nimittäin jos sinulla itselläsi on vastenmielisyysongelmia, niin vaikka itseäsi lohdutellaksesi haluaisit kuvitella, niin et voi kuvitella, että joillain tai peräti useammillakin olisi samoja ongelmia kuin sinulla.


    • Anonyymi

      Foxin askelluksen kun opettelee niin sillä pärjää koko illan läpi jos osaa kuunnella musiikkia ja sovittaa askeleet sen mukaan. terv. yli 50 vuotta tanssinut ilman kursseja

    • Anonyymi

      Kaikkein helpoimmin onnistuu daamin saattaminen standardiasentoon erikoiskuviomiehen sähäkällä askeltyöllä ja kädenaliviennillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe