Moi! Oon 13-vuotias tyttö ja oon menossa kohta kesäleirille.
Mulla on aika epäsäännölliset menkat ja taas on menkat 9pv myöhässä (viimeeks oli 25pv).
Mitä jos mun kuukautisey alkaa kesken leiriä tai on leirin aikana??
Leirillä uidaan paljon ymmärtääkseni.
Pitääkö mun käyttää tamppoonia päivisin ja yöllä sidettä? En oo varma onko huussissa roskista.
Miten kannan suojat vessaan tai vien ne pois?
En oo siis ennen käyttäny tamppoonia mutta jos ne leirillä alkaa nii on varmaan pakko.
Pitääkö mun kuin usein vaihtaa tamppoonia ja palkon niitä tarviin mukan jos sattuu alkamaan siellä tai alkaa ennen leiriä?
Uskon että selviin iha hyvin kesäleirist vaik oiskii menkat ja uskon et tulee kivaa:)
Voisko joku kertoo jotai vinkkejä tai neuvoja ja auttaa mua 😁 Kiitos!
Menkat ja partioleiri
2
431
Vastaukset
- Anonyymi
Sulle voi tulla tulehdus tai pahimmassa tapauksessa toksinen sokkioireytymä mikä ei ole leikin asia jos et vaihda tampoonia riittävän usein. Side on helpompi vaihtaa kun näet vuodon määrän siinä ei ole vaaraa että tulis toksinen sokkioireyhtymä. Laita uusi kuukautissuoja esim housujen tai shortisen taskuun ja roskille vaikka pieni muovipussi jos ei ole roskista. Jos joku alkaa kiusaamaan niin sano rohkeasti että olet siinä iässä että kuukautiset on alkaneet. Eiköhän jokainen tyttö tiedä että menkat alkaa jossain vaiheessa ja kuuluvat elämään. Voit sanoa että toisellakin alkaa menkat joskus vaikka leirillä ei toisella menkkoja oliskaan.
- Anonyymi
Tamponi pitää vaihtaa 4-8 tunnin välein kannattaa ottaa vaikka paketti siteitä ja yö siteitä ja tamponeja tai vaihtoehtoisesti 2pakettia päiväsiteitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1836513Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto945432Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost173772Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1233397Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2323237Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat832381Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku32125Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191726Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val471709Läppärit kahviloissa
Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi441449