Menkat ja partioleiri

Moi! Oon 13-vuotias tyttö ja oon menossa kohta kesäleirille.
Mulla on aika epäsäännölliset menkat ja taas on menkat 9pv myöhässä (viimeeks oli 25pv).
Mitä jos mun kuukautisey alkaa kesken leiriä tai on leirin aikana??

Leirillä uidaan paljon ymmärtääkseni.
Pitääkö mun käyttää tamppoonia päivisin ja yöllä sidettä? En oo varma onko huussissa roskista.

Miten kannan suojat vessaan tai vien ne pois?
En oo siis ennen käyttäny tamppoonia mutta jos ne leirillä alkaa nii on varmaan pakko.

Pitääkö mun kuin usein vaihtaa tamppoonia ja palkon niitä tarviin mukan jos sattuu alkamaan siellä tai alkaa ennen leiriä?

Uskon että selviin iha hyvin kesäleirist vaik oiskii menkat ja uskon et tulee kivaa:)
Voisko joku kertoo jotai vinkkejä tai neuvoja ja auttaa mua 😁 Kiitos!

2

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sulle voi tulla tulehdus tai pahimmassa tapauksessa toksinen sokkioireytymä mikä ei ole leikin asia jos et vaihda tampoonia riittävän usein. Side on helpompi vaihtaa kun näet vuodon määrän siinä ei ole vaaraa että tulis toksinen sokkioireyhtymä. Laita uusi kuukautissuoja esim housujen tai shortisen taskuun ja roskille vaikka pieni muovipussi jos ei ole roskista. Jos joku alkaa kiusaamaan niin sano rohkeasti että olet siinä iässä että kuukautiset on alkaneet. Eiköhän jokainen tyttö tiedä että menkat alkaa jossain vaiheessa ja kuuluvat elämään. Voit sanoa että toisellakin alkaa menkat joskus vaikka leirillä ei toisella menkkoja oliskaan.

    • Anonyymi

      Tamponi pitää vaihtaa 4-8 tunnin välein kannattaa ottaa vaikka paketti siteitä ja yö siteitä ja tamponeja tai vaihtoehtoisesti 2pakettia päiväsiteitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe