Menkat ja partioleiri

Moi! Oon 13-vuotias tyttö ja oon menossa kohta kesäleirille.
Mulla on aika epäsäännölliset menkat ja taas on menkat 9pv myöhässä (viimeeks oli 25pv).
Mitä jos mun kuukautisey alkaa kesken leiriä tai on leirin aikana??

Leirillä uidaan paljon ymmärtääkseni.
Pitääkö mun käyttää tamppoonia päivisin ja yöllä sidettä? En oo varma onko huussissa roskista.

Miten kannan suojat vessaan tai vien ne pois?
En oo siis ennen käyttäny tamppoonia mutta jos ne leirillä alkaa nii on varmaan pakko.

Pitääkö mun kuin usein vaihtaa tamppoonia ja palkon niitä tarviin mukan jos sattuu alkamaan siellä tai alkaa ennen leiriä?

Uskon että selviin iha hyvin kesäleirist vaik oiskii menkat ja uskon et tulee kivaa:)
Voisko joku kertoo jotai vinkkejä tai neuvoja ja auttaa mua 😁 Kiitos!

2

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sulle voi tulla tulehdus tai pahimmassa tapauksessa toksinen sokkioireytymä mikä ei ole leikin asia jos et vaihda tampoonia riittävän usein. Side on helpompi vaihtaa kun näet vuodon määrän siinä ei ole vaaraa että tulis toksinen sokkioireyhtymä. Laita uusi kuukautissuoja esim housujen tai shortisen taskuun ja roskille vaikka pieni muovipussi jos ei ole roskista. Jos joku alkaa kiusaamaan niin sano rohkeasti että olet siinä iässä että kuukautiset on alkaneet. Eiköhän jokainen tyttö tiedä että menkat alkaa jossain vaiheessa ja kuuluvat elämään. Voit sanoa että toisellakin alkaa menkat joskus vaikka leirillä ei toisella menkkoja oliskaan.

• Anonyymi

Tamponi pitää vaihtaa 4-8 tunnin välein kannattaa ottaa vaikka paketti siteitä ja yö siteitä ja tamponeja tai vaihtoehtoisesti 2pakettia päiväsiteitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      69
      2372
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      251
      2367
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1558
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      41
      1395
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1357
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1329
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1230
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1019
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      999
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe