Hirteenkö tässä pitää mennä

Anonyymi-ap

Ketä nämä ovat jotka pääsee ulosoton kautta veloista?
Taulukkomaksu, käsittelymaksu, tilitysmaksu, myyntimaksu, täytäntöönpanomaksu ja valvonnan myöhästymismaksu????
Milloin ITSE VELKA pääsee lyhenemään, ei koskaan ainakaan omalla kohdalla pienituloisena pätkätyöläisenä.

Ulosotossa n.16 000, olen vuosien aikana maksanut useaan kertaan tuon summan ulosottoon, velka ei silti ole lyhentynyt.Uutta velkaa ei ole mennyt ulosottoon yli vuoteen, perintätoimistot toki muistavat kirjeillä.

Mä en jaksa enää ja tullut siihen tulokseen että sen varaan lasketaankin-epätoivoisessa loukussa olevat päättävät päivänsä.
Miksi tämä järjestelmä on näin sairas, olusi täysin eri asia jos ITSE VELAT lyhenisi ja niitä pystyisi seuraamaan!Ei kukaan pysy perässä tuossa kulukorko ym viidakossa.

Jos päivänsä päättää, eivät velkojat siitä hyödy mutta on pois ainakin yhteiskunnan tukia hakemasta-siihenhän tämä johtaa!

Yrität vähillä voimavaroilla käydä raskaassa työssä tietäen koko ajan että se on turhaa.Kuitenkin työssäkäynti antaa edes pienen toivon ihmisarvosta.Vaikka sekin on turhaa mutta ainoa vähenevä valopilkku joka estää epätoivoiset teot😞

43

979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä pääsin, melkein 9 vuotta siihen meni. Kymmeniä tuhansia oli ulosotossa. Luulin että olen velkahelvetissä lopun elämäni kunnes uskalsin kerran katsoa saldoa loppuvuosina niin summa olikin pienentynyt kummasti.
      500-700 meni palkasta ja eleltiin välillä 50e/kk, epätoivo iski monesti ja lujasti. Kaikesta selviää!

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🔞 ­­N­y­m­­f­­o­m­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17909844H

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Minä pääsin, velkaa oli joku 60 000e ja 7,5 vuotta meni. 700e-800e kuukaudessa lähti palkasta ja lomarahoista toki enemmän, tästä on nyt 2v kun uo loppui viimein.

      Ajattelin tuolloin että jos velkaa on kymmeniätuhansia niin eipä niitä saa maksettua UO kautta alle 500e/kk lyhennyksien, ainoastaan 15v velan vanheneminen pelastaa. Nyt on akikenlisäksi viivästysskorko noussut jonnekin 9% tienoille...

    • Anonyymi

      Ensimmäiset vuodet ovat karmivia ja usko loppuu monelta. Mutta kuten edelle sanovat, sitten alkaa helpottaa. Olet työelämässä, sekin on jo hyvä juttu. Ymmärrän tilanteesi, pätkätyöläisenä ei massia kerry.
      Itse olen pienituloinen vanha ja jo eläkkeellä. Velkasaldo ei lyhene, vaan on kasvanut jo taas muutamalla tonnilla, vaikka olen lyhentänyt jo neljä vuotta miten olen kyennyt. Ja elänyt suojaosuudella.

      Virkamiehet pullistuvat ja märehtivät köyhän ruuilla, se on tosiasia. Mutta sitten viimeisillä vuosilla lasketaan kumpi kannatti. He, sairaat kuolevat rasvamaksaan vähintään, ja me nälkäkurjet ei ku juostaan maratooneja.

    • Anonyymi

      ”Ulosotossa n.16 000, olen vuosien aikana maksanut useaan kertaan tuon summan ulosottoon,”

      En oikein voi uskoa tuota. Muka moneen kertaan maksettu velka. Taulukkomaksut ovat sen verran pienet ja velkojalle maksettava viivästyskorko oli vuosikaudet vain 7 prosenttia. Nyt se on suurin piirtein inflaation suuruinen 9,5 prosenttia.

      Jos tuollaisen 16 000 euron velan haluaa maksaa 5 vuodessa pois, kuukausieräksi 9,5 prosentin korolla tulisi 336 euroa. Toki taulukkomaksut hidastuttavat velanmaksua pätkätyöläisellä kai koko velanmaksunajan. Jsos velkojia on viisi ja maksukykysi on 336 euroa/kk , niin sinulta menee taulukkomaksuja 12 x 5 euroa joka kuukausi
      .
      ”Taulukkomaksu, käsittelymaksu, tilitysmaksu, myyntimaksu, täytäntöönpanomaksu ja valvonnan myöhästymismaksu?”

      Noista vain taulukkomaksu peritään velalliselta.

      • Anonyymi

        Ahaa tätä en tiennyt että vain taulukkomaksu noista vain.Korot kuitenkin.

        Niin, pätkätyöläinen, joinain kk töitä joinain ei.Nyt päätin että jotain on tapahduttava,en jaksa raataa töissä ilman että velka lyhenee vaikka saahan siinä sosiaalisia suhteita.

        Ei juuri lämmitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa tätä en tiennyt että vain taulukkomaksu noista vain.Korot kuitenkin.

        Niin, pätkätyöläinen, joinain kk töitä joinain ei.Nyt päätin että jotain on tapahduttava,en jaksa raataa töissä ilman että velka lyhenee vaikka saahan siinä sosiaalisia suhteita.

        Ei juuri lämmitä.

        Maksat vain sen mikä normaalilla työtahdilla pystyt. 15 vuodessa velkojille kertyy kuitenkin ihan mukava summa, vaikka pääoma jäisikin maksamatta.

        Esim. 16 000 euron velassa korko on 127 euroa kuukaudessa. Se tekee 15 vuodessa lähes 23 000 euroa, joka varmasti velkojaa osaltaan ilahduttaa, vaikka varsinainen pääoma jäisikin maksamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksat vain sen mikä normaalilla työtahdilla pystyt. 15 vuodessa velkojille kertyy kuitenkin ihan mukava summa, vaikka pääoma jäisikin maksamatta.

        Esim. 16 000 euron velassa korko on 127 euroa kuukaudessa. Se tekee 15 vuodessa lähes 23 000 euroa, joka varmasti velkojaa osaltaan ilahduttaa, vaikka varsinainen pääoma jäisikin maksamatta.

        9,5 prosentin korolla menee muuten lähes kahdeksan vuotta, ennen kuin velka kaksinkertaistuisi ilman lyhennystä. Ja sinä sanot maksaneesi velan jo moneen kertaan. Höpö höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        9,5 prosentin korolla menee muuten lähes kahdeksan vuotta, ennen kuin velka kaksinkertaistuisi ilman lyhennystä. Ja sinä sanot maksaneesi velan jo moneen kertaan. Höpö höpö.

        Hei.Kärjistin varmaan että monta kertaa maksanut velan.Tarkoitin kun esim.10 vuotta sitten velka oli n.4000, palkanlaskija ihmetteli miten voi mennä 1700 e /kk ulosottoon.Se oli 5 kk: n sijaisuus ja tuolla summalla velan olisi pitänyt olla kuitattu.En muista mitä siinä sitten oli että nyt 16000.Uusia mennyt, elämäntilanne ollut ettei ole jaksanut välittää ym.Työttömänäkin olen ollut pitkiä aikoja.

        En silloin ajatellut asiaa sen enempää enkä tiedä miksi.En kai jotenkin silloin tiennyt/osannut ajatella tms et oisin hakenut jostain lainaa maksaakseni tuon kokonaan pois.

        Silloinkin olin pätkätöissä, työni on koko elämäni ollut pätkätöitä, määrä-aikaisia, sijaisuuksia, keikkaa.

        Nyt sitten n.10 vuotta työikää jäljellä, näytti nyt menneen 330 e kahden viikon palkasta eli toimeentulotukea hakemaan😰Joka puolestaan hirmu ralli, myönnetään ja hylätään ja pyöritellään.

        Haluaisin käydä töissä, masentaa ajatella raskaita työvuoroja kankkulan kaivoon.Velkojat saa varmaan euron/velkoja, niitä on useita perintätoimistoja.

        Joku laski tuolla 15 v aikana 23 000 korkoja....hienoa.Ja joltain menee eläkkeestä mutta velkasumma vaan kasvaa...TÄMÄ ON SYVÄLTÄ.

        Totta, mitäs on tehnyt velkaa, maksa velkas, velkojat kärsii-nämä laulut on kuultu.Juu mielellään jos pääsisi käsiksi siihen velkasummaan...

        Nyt siis mennyt 1/3 kahden viikon palkasta, niin näyttää keikkatyössä menevän.Entä jos seuraavan kahden viikon aikana netto on 300, siitä menee 100 e.Ja velkasumma vain kasvaa...

        Lisäksi olen toistaiseksi estynyt tekemään työtä johon olen kouluttautunut joten teen huonolla palkalla mitä pystyn.

        Pikkujuttuja tuetenkin globaalisti ajatellen mutta yksilötasolla aiheuttaa valtavaa kärsimystä.

        Miksi en voi ottaa yhteyttä vaikka johonkin velkojaan ja maksaa suoraan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei.Kärjistin varmaan että monta kertaa maksanut velan.Tarkoitin kun esim.10 vuotta sitten velka oli n.4000, palkanlaskija ihmetteli miten voi mennä 1700 e /kk ulosottoon.Se oli 5 kk: n sijaisuus ja tuolla summalla velan olisi pitänyt olla kuitattu.En muista mitä siinä sitten oli että nyt 16000.Uusia mennyt, elämäntilanne ollut ettei ole jaksanut välittää ym.Työttömänäkin olen ollut pitkiä aikoja.

        En silloin ajatellut asiaa sen enempää enkä tiedä miksi.En kai jotenkin silloin tiennyt/osannut ajatella tms et oisin hakenut jostain lainaa maksaakseni tuon kokonaan pois.

        Silloinkin olin pätkätöissä, työni on koko elämäni ollut pätkätöitä, määrä-aikaisia, sijaisuuksia, keikkaa.

        Nyt sitten n.10 vuotta työikää jäljellä, näytti nyt menneen 330 e kahden viikon palkasta eli toimeentulotukea hakemaan😰Joka puolestaan hirmu ralli, myönnetään ja hylätään ja pyöritellään.

        Haluaisin käydä töissä, masentaa ajatella raskaita työvuoroja kankkulan kaivoon.Velkojat saa varmaan euron/velkoja, niitä on useita perintätoimistoja.

        Joku laski tuolla 15 v aikana 23 000 korkoja....hienoa.Ja joltain menee eläkkeestä mutta velkasumma vaan kasvaa...TÄMÄ ON SYVÄLTÄ.

        Totta, mitäs on tehnyt velkaa, maksa velkas, velkojat kärsii-nämä laulut on kuultu.Juu mielellään jos pääsisi käsiksi siihen velkasummaan...

        Nyt siis mennyt 1/3 kahden viikon palkasta, niin näyttää keikkatyössä menevän.Entä jos seuraavan kahden viikon aikana netto on 300, siitä menee 100 e.Ja velkasumma vain kasvaa...

        Lisäksi olen toistaiseksi estynyt tekemään työtä johon olen kouluttautunut joten teen huonolla palkalla mitä pystyn.

        Pikkujuttuja tuetenkin globaalisti ajatellen mutta yksilötasolla aiheuttaa valtavaa kärsimystä.

        Miksi en voi ottaa yhteyttä vaikka johonkin velkojaan ja maksaa suoraan?

        "Miksi en voi ottaa yhteyttä vaikka johonkin velkojaan ja maksaa suoraan?"

        Voit toki ottaa yhteyttä velkojaan ja pyytää maksusopparia ja velan poistamista uo:sta, tämä on täysin mahdollista, eriasia luottaako velkoja sinuun ja tekee sen sopparin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi en voi ottaa yhteyttä vaikka johonkin velkojaan ja maksaa suoraan?"

        Voit toki ottaa yhteyttä velkojaan ja pyytää maksusopparia ja velan poistamista uo:sta, tämä on täysin mahdollista, eriasia luottaako velkoja sinuun ja tekee sen sopparin.

        Juuri niin, tämähän se ihan alkuperäinen juttu on ollut. Mutta se sopimus ei ole toiminut, vaan on jäänyt maksamatta siihen pisteeseen asti, että velkoja viimeisenä keinonaan lähtee itselleenkin raskaaseen ja kalliseen oikeudelliseen perintään. Voi olla, että luottamus vapaaehtoiseen maksamiseen ei oikein toimi sen jälkeen.

        Mitä tulee täälläkin taas keskusteltuun lainasumman moninkertaistumiseen niin mikä siinä on se kohtuuton osuus? Onhan laina-aikakin yleensä moninkertaistunut siihen mennessä, kun korkoja on maksettu moninkertaisesti alkuperäiseen pääomaan verattuna.

        Johan velan perusluonne muutenkin on se, että takaisinmaksettavan pääoman kertautuminen kertoimella X on hinta siitä, että rahan saa käytettäväkseen ennen kuin on itse hankkinut sen, ja saa maksella takaisin myöhemmin. Jos se myöhemmin on paaljon myöhemmin, ehtii kerroin X kerryttää myös enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin, tämähän se ihan alkuperäinen juttu on ollut. Mutta se sopimus ei ole toiminut, vaan on jäänyt maksamatta siihen pisteeseen asti, että velkoja viimeisenä keinonaan lähtee itselleenkin raskaaseen ja kalliseen oikeudelliseen perintään. Voi olla, että luottamus vapaaehtoiseen maksamiseen ei oikein toimi sen jälkeen.

        Mitä tulee täälläkin taas keskusteltuun lainasumman moninkertaistumiseen niin mikä siinä on se kohtuuton osuus? Onhan laina-aikakin yleensä moninkertaistunut siihen mennessä, kun korkoja on maksettu moninkertaisesti alkuperäiseen pääomaan verattuna.

        Johan velan perusluonne muutenkin on se, että takaisinmaksettavan pääoman kertautuminen kertoimella X on hinta siitä, että rahan saa käytettäväkseen ennen kuin on itse hankkinut sen, ja saa maksella takaisin myöhemmin. Jos se myöhemmin on paaljon myöhemmin, ehtii kerroin X kerryttää myös enemmän.

        No ehkä se miksi ei ole aikanaan maksanut johtuu vaikka siitä ettei ole ollut millä maksaa!Ei sitä ilmeisesti kaikki käsitä että voi joutua toimeentulotuelle tai työttömyysrahalle eikä kaikilla suinkaan ole puskurirahastoa.

        Katsoin ulosoton sivuja, siellä näkyy 13 velkojaa, suuri osa perintätoimistoja.Eikös niille voi laittaa jonkun kiellon etteivät lähettele kirjeitä.

        Jahka pääsen omaa koulutustani vastaavaa työtä tekemään, voin saada sosiaalisen luototuksen jolla maksan kaikki velat pois eli sen n.16 000.Ulosotossa näkyy reilu 7000e mutta lienee perintätoimistoilla roikkumassa noita.Eli jos sattuisi jostai saamaan 7000, ei kannattaisi maksaa koska sinne on kuitenkin menossa perintätoimistoilta lisää.Velkaneuvojan mukaan näin.

        Oon tällä hetkellä niin väsynyt tähän että harkitsen menoa lääkäriin.Taitaa pukata vakavaa masennusta.En tarvitse kultaa ja mirhaa, kunhan sais ruokaa ja bussikortin millä pääsee töihin tekemään keikkaa.

        Pelottaa että ei selvii tästä, missä se velallisten tukiryhmä on, facebookissa mut siellä pitää olla omalla naamalla.

        Velkaneuvoja on, odottaa vaan sitä että pääsen sitä omaa työtäni tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä se miksi ei ole aikanaan maksanut johtuu vaikka siitä ettei ole ollut millä maksaa!Ei sitä ilmeisesti kaikki käsitä että voi joutua toimeentulotuelle tai työttömyysrahalle eikä kaikilla suinkaan ole puskurirahastoa.

        Katsoin ulosoton sivuja, siellä näkyy 13 velkojaa, suuri osa perintätoimistoja.Eikös niille voi laittaa jonkun kiellon etteivät lähettele kirjeitä.

        Jahka pääsen omaa koulutustani vastaavaa työtä tekemään, voin saada sosiaalisen luototuksen jolla maksan kaikki velat pois eli sen n.16 000.Ulosotossa näkyy reilu 7000e mutta lienee perintätoimistoilla roikkumassa noita.Eli jos sattuisi jostai saamaan 7000, ei kannattaisi maksaa koska sinne on kuitenkin menossa perintätoimistoilta lisää.Velkaneuvojan mukaan näin.

        Oon tällä hetkellä niin väsynyt tähän että harkitsen menoa lääkäriin.Taitaa pukata vakavaa masennusta.En tarvitse kultaa ja mirhaa, kunhan sais ruokaa ja bussikortin millä pääsee töihin tekemään keikkaa.

        Pelottaa että ei selvii tästä, missä se velallisten tukiryhmä on, facebookissa mut siellä pitää olla omalla naamalla.

        Velkaneuvoja on, odottaa vaan sitä että pääsen sitä omaa työtäni tekemään.

        Miksi odotat koulutustasi vastaavaa työtä, jota et ehkä koskaan saa?
        16000 euron velat maksaa vaikka roskaruokalan kassana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi odotat koulutustasi vastaavaa työtä, jota et ehkä koskaan saa?
        16000 euron velat maksaa vaikka roskaruokalan kassana.

        Saan koulutustani vastavaa työtä heti kunhan sitä voin tehdä, olen estynyt tällä hetkellä sitä tekemästä muista syistä.

        Sitä tässä odotankin että voin tehdä omaa työtäni, pointti oli että syy miksi en voi sitä tehdä on jo itsessään niin näännyttävän raskas että olisin toivonut voivani alkaa maksaa sosiaalista luottoa pois kun saan työni.

        Ulosottohlöillä on omaharkintaista valtaa yllättävän paljon, joillain jopa inhimillisyyttä.Edellinen uo pyysi selvityksen vuokrastani ja kk menoistani, laskuista ja sen jälkeen inhimillisti ulosoton 200 e/ kk ja jopa palautti tuon rahan ymmärtäessään että siinä tilanteessa oikeasti on vaara tehdä jotain itselleen.Mikä toki olisi yhteiskunnallinen etu muttei velkojille saati perheelle.

        Koska silloin jo oli tiedossa että se aika koittaa jolloin voin tehdä omaa työtä.

        Itse olen sitten varmaan jotenkin heikompaa ainesta, ei riitä jaksaminen tässä tilanteessa.Miltä tuntuisi itsestänne(jotka solvaatte)kun ette kokisi iloa mistään, ei mielenkiintoa mihinkään, kokoajan vain ahdistus ja alakulo siiyä huolimatra että lenkjeilette ja yritätte käydä töissä jonka jäljeen on poikkikatki, siitäpä rustaamaan toimeentulotukihakemusta liitteineen joka saa tuntemaan itsensä täysin hyödyttömäksi yhtriskunnan luuseriksi.Ja mistä just tulin? Töistä joiden jälkeen ei pitäis joutua toimeentulotukea hakemaan....

        Ainiin, miks mä tollo en tajunnut silloin parikyt vuotta sitten elää elämääni ilman eroja, sairauksia, työttömyyttä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saan koulutustani vastavaa työtä heti kunhan sitä voin tehdä, olen estynyt tällä hetkellä sitä tekemästä muista syistä.

        Sitä tässä odotankin että voin tehdä omaa työtäni, pointti oli että syy miksi en voi sitä tehdä on jo itsessään niin näännyttävän raskas että olisin toivonut voivani alkaa maksaa sosiaalista luottoa pois kun saan työni.

        Ulosottohlöillä on omaharkintaista valtaa yllättävän paljon, joillain jopa inhimillisyyttä.Edellinen uo pyysi selvityksen vuokrastani ja kk menoistani, laskuista ja sen jälkeen inhimillisti ulosoton 200 e/ kk ja jopa palautti tuon rahan ymmärtäessään että siinä tilanteessa oikeasti on vaara tehdä jotain itselleen.Mikä toki olisi yhteiskunnallinen etu muttei velkojille saati perheelle.

        Koska silloin jo oli tiedossa että se aika koittaa jolloin voin tehdä omaa työtä.

        Itse olen sitten varmaan jotenkin heikompaa ainesta, ei riitä jaksaminen tässä tilanteessa.Miltä tuntuisi itsestänne(jotka solvaatte)kun ette kokisi iloa mistään, ei mielenkiintoa mihinkään, kokoajan vain ahdistus ja alakulo siiyä huolimatra että lenkjeilette ja yritätte käydä töissä jonka jäljeen on poikkikatki, siitäpä rustaamaan toimeentulotukihakemusta liitteineen joka saa tuntemaan itsensä täysin hyödyttömäksi yhtriskunnan luuseriksi.Ja mistä just tulin? Töistä joiden jälkeen ei pitäis joutua toimeentulotukea hakemaan....

        Ainiin, miks mä tollo en tajunnut silloin parikyt vuotta sitten elää elämääni ilman eroja, sairauksia, työttömyyttä...

        Siis käyt töissä ja silti et selviä mitä se nyt oli, 7000 euron ulosotosta, vaan haet toimeentulotukea?
        Mihin se palkka oikein menee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis käyt töissä ja silti et selviä mitä se nyt oli, 7000 euron ulosotosta, vaan haet toimeentulotukea?
        Mihin se palkka oikein menee?

        Toimeentulotukea ulosoton vuoksi maksetaan vain kokopäivätyössä oleville, ja heistäkin vain kaikkein pienipalkkaisimmille. Johtuu osittain myös siitä, että toimeentulotukihakemuksen laskelmassa 150 ensimmäistä palkkaeuroa jätetään huomioonottamatta. Näin yhteiskunta kannustaa työntekoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis käyt töissä ja silti et selviä mitä se nyt oli, 7000 euron ulosotosta, vaan haet toimeentulotukea?
        Mihin se palkka oikein menee?

        Käyn tällä hetkellä osa-aika/keikkatyössä jossa on matalapalkka.Siitä menee ulosottoon aina 1/3 vaikka keikkapäiviä olisi vaikka 2-6.

        Ulosottoon siis menee nyt niitä korkoja ja taulukkomaksuja.En ole lähelläkään 2 vuoden säännöllistä työssäoloa koska työttömyyttä myös välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotukea ulosoton vuoksi maksetaan vain kokopäivätyössä oleville, ja heistäkin vain kaikkein pienipalkkaisimmille. Johtuu osittain myös siitä, että toimeentulotukihakemuksen laskelmassa 150 ensimmäistä palkkaeuroa jätetään huomioonottamatta. Näin yhteiskunta kannustaa työntekoon.

        Kyllä sitä toimeentulotukea maksetaan kun ulosotto ottaa keikkaluontoisesta työstäkin.Tuo 150 e on todella kannustusta työhön🙄


    • Anonyymi

      Rikkaat pääsee

    • Anonyymi

      Jännä juttu,moni kyllä pystyy maksamaan 20000 euroa. autolainaa viidessä vuodessa,mutta vastaavan summan maksaminen ulosottoon samassa ajassa on ylivoimaista

      • Anonyymi

        Johtuu ihan yksinkertaisesta syystä eli vähävaraisuudesta. Luuletko että rikkaat ja hyvätuloiset päätyy ulosottoasiakkuuteen? Tai perinnän kohteiksi?
        Tyhjästä tai pienestä tulosta on paha nyhjäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuu ihan yksinkertaisesta syystä eli vähävaraisuudesta. Luuletko että rikkaat ja hyvätuloiset päätyy ulosottoasiakkuuteen? Tai perinnän kohteiksi?
        Tyhjästä tai pienestä tulosta on paha nyhjäistä.

        Kun katsotaan tilastoja, niin ulosotossa on euroja melko tasaisesti kaikista kymmenestä tuloluokasta https://pxdata.stat.fi:443/PxWeb/sq/7fdc7b24-6c45-460e-ac44-7711014f1182


      • Anonyymi

        Ehkä siinä on tulotkin eri luokkaa ja vakituinen, kokopäiväinen työ kun asuntolainaa maksaa.

        Ja kuten sanottu, itse saan sosiaalisen luoton kun pääseen omaan työhöni ja voin ottaa vakituisen työpaikan jolla maksan lainan.


    • Anonyymi

      Toivottavasti uusi tarmokas hallituksemme nostaa vihdoinkin ulosoton taulukkomaksuja, jotta ulosottotoimi ei tuottaisi enää tappiota valtiolle. Niitä ei ole korotettu ikinä.

      • Anonyymi

        Tuskinpa. Se toimenpide ei ole kenenkään etu, ja sitä pitää myös virkahallinnon ajaa ensi sijassa. Ulosottolaitos toimii valtion sisällä ja meidän veroista maksetaan jyvitykset myös palkanmaksuihin. Laitos tuottaa tulosta, tai on tuottamatta, aina me maksamme. Me kaikki, myös velalliset ja laitoksen asiakkaat.


    • Anonyymi

      20 000 asuntolainaan ei tule niin paljon lisäkuluja, kuten tulee ulosottoon. Kun ulosottoa lyhennetään kuussa joka kolmeen eri kohteeseen niin jokaisesta menee omat kulut. Itse pääoman lyhennys vain osa kosketusta summasta.
      Myös ulosotossa olevan pitää maksaa asumiskuluja.
      Kun on asumiskulut plus ulosotto käteen jäävä summa on pieni.
      Kun olisi vain asuntolaina ilman ulosottoa.
      Monella ulosotossa olevalla tulot ovat niin pienet, että kuukaudessa uk8sottoon mennyt erä on paljon pienempi kuin joillain asuntolainan lyhennys.
      Monet maksavat asuntolainaa kuussa satoja euroja enemmän kuin Pienituloiset ilisottosumma on
      Siksi tietenkin 20 000 asuntolaina lyhenee nopeammin kuin 20 000 ulosotto.
      Riippuu lyhennyksen määrästä paljon.
      Näitä ei voida verrata suoraan keskenään toisiinsa.

      Muuten, sain juuri kuitin tämän kuun ulosotosta. Oli suoritettu kolmeen kohteeseen. Kahden suorituksen kohdalla olin jo maksanut aikaisemmin pääoman pois, nyt oli enää maksettu pelkkiä kuluja. Silti jäi kuluja vielä useita satoja euroja.
      Melko turhauttavaa.

      • Anonyymi

        Luulisi että myös laitoksen uo-henkilöitä turhauttaa, mutta tuskinpa. Varma valtion työ ja palkanmaksu, viis asiakkaasta ja velan lyhentämisestä. Itsekin taas katsoin velkasaldon ja niin on kasvanut viime kuusta taas parilla sadalla. Ihan järjetön keissi! Veronpalautus jyvitettiin kolmelle, kukin sai 15 euroa. Jopas ovat iloisia!


      • Anonyymi

        ”Kun ulosottoa lyhennetään kuussa joka kolmeen eri kohteeseen niin jokaisesta menee omat kulut..”

        Höpsis. Ulosotossa velallisen suurin kuluerä pääoman jälkeen on velkojalle maksettava viivästyskorko. Taulukkomaksut ovat varsin kohtuullisia, ja jos velkojia on useita, taulukkomaksukin on pienempi kutakin velkojaa kohden.

        Esim. jos lyhennyssumma on 200 euroa ja
        – velkojia on yksi: taulukkomaksu on 1 x 27,00 euroa : yhteensä 27,00 euroa
        – velkojia on kaksi: taulukkomaksu on 2 x 12,00 euroa: yhteensä 24,00 euroa
        – velkojia on kolme: taulukkomaksu on 3 x 7,00 euroa: yhteensä 21,00 euroa
        – velkojia on neljä: taulukkomaksu on 4 x 7,00 euroa: yhteensä 28,00 euroa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Kun ulosottoa lyhennetään kuussa joka kolmeen eri kohteeseen niin jokaisesta menee omat kulut..”

        Höpsis. Ulosotossa velallisen suurin kuluerä pääoman jälkeen on velkojalle maksettava viivästyskorko. Taulukkomaksut ovat varsin kohtuullisia, ja jos velkojia on useita, taulukkomaksukin on pienempi kutakin velkojaa kohden.

        Esim. jos lyhennyssumma on 200 euroa ja
        – velkojia on yksi: taulukkomaksu on 1 x 27,00 euroa : yhteensä 27,00 euroa
        – velkojia on kaksi: taulukkomaksu on 2 x 12,00 euroa: yhteensä 24,00 euroa
        – velkojia on kolme: taulukkomaksu on 3 x 7,00 euroa: yhteensä 21,00 euroa
        – velkojia on neljä: taulukkomaksu on 4 x 7,00 euroa: yhteensä 28,00 euroa

        Lisäksi kokonaiskorkomäärään ei vaikuta se lyhennätkö kahta lainaa 50 eurolla vai yhtä lainaa 100 eurolla. Edellyttäen tietenkin, että molemmissa lainoissa on sama korko.


    • Anonyymi

      Minullekin noin 120 euron veronpalautus jyvitettiin kolmelle.
      Kulut poislaskien nämä firmat eivät paljon hyötyneet, velka ei lyhentynyt paljon mitään. Suurin osa oli korkoja ja kuluja.
      Itselle köyhänä tuo raha olisi ollut suuri asia.

      • Anonyymi

        Voi vittu, tässä on kyse toisten rahoista, ei sinun hyvinvoinnistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi vittu, tässä on kyse toisten rahoista, ei sinun hyvinvoinnistasi.

        Näiden kolmen firman hyvinvointiin pienet roponi tuskin vaikuttivat niin tai näin. Ei kukaan niistä edes huomannut suoritusta. Olen sitäpaitsi maksanut aikoinani alkupääoman jo pariinkin kertaan heille kun oli järkyttävät korot ennen kuin annoin mennä ulosottoon.
        Mutta minulle tuolla 120 eurolle olisi ollut iso vaikutus.
        Suhteellisuudentajua näissä asioissa ei ole lainkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näiden kolmen firman hyvinvointiin pienet roponi tuskin vaikuttivat niin tai näin. Ei kukaan niistä edes huomannut suoritusta. Olen sitäpaitsi maksanut aikoinani alkupääoman jo pariinkin kertaan heille kun oli järkyttävät korot ennen kuin annoin mennä ulosottoon.
        Mutta minulle tuolla 120 eurolle olisi ollut iso vaikutus.
        Suhteellisuudentajua näissä asioissa ei ole lainkaan

        Pientä suhteellisuudentajua itsellesi.

        Jos yhdelle annettaisiin 120 euroa anteeksi joka kuukausi, niin sitten muillekin samassa tilanteessa oleville pitäisi tehdä samoin, ja siitä kertyisi vuodessa velkojalle tappiota iso summa, jos tällaisia velallisia on 5 000 kpl.

        Viidessä vuodessa 120,00 € * 12 kk * 5 v * 5 000 henkeä = 36 miljoonaa euroa.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä olen. Veronpalautuksella olisin saanut korjautettua autosta yhden rikkoontuneen osan. Asun syrjäseudulla, jossa ei kulje julkisia ollenkaan ja matkaa lähimpään taajamaan on 40km yhteen suuntaan. Auto on liikuntavammaiselle vanhuuseläkeläiselle vältäämätön työkalu. Mansikoitakin olisi joskus kiva maistaa, viimeksi siitä onkin jo kuusi vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pientä suhteellisuudentajua itsellesi.

        Jos yhdelle annettaisiin 120 euroa anteeksi joka kuukausi, niin sitten muillekin samassa tilanteessa oleville pitäisi tehdä samoin, ja siitä kertyisi vuodessa velkojalle tappiota iso summa, jos tällaisia velallisia on 5 000 kpl.

        Viidessä vuodessa 120,00 € * 12 kk * 5 v * 5 000 henkeä = 36 miljoonaa euroa.

        Tässähän oli siis kyse KERRAN VUODESSA tapahtuneesta veronpalautuksesta.
        Se oli jaettu kuluineen kolmelle isolle eri firmalle. Ei edes yksityiselle ihmiselle.

        Suhteellisuudentajua: näille firmoille, edelleenkin siis YHDEN KERRAN VUODESSA, oli ihan yksi ja sama se muutama kymppi. Ei kukaan siellä edes huomannut suoritusta.
        MUTTA minulle, yli 70-vuotiaalle poeneläkeläiselle se olisi ollut suuri raha.
        Ja olisi ollut tarpeeseen, vaikkapa ruokakauppaan.
        Kumpi olisi oikeasti ja inhimillisesti tarvinnut tuon 120 euroa elämiseensä tai hiukan helpottanut elämää ainakin.

        Näissä veronpalautuksissa pitäisi olla joku alaraja, jonka alle summan saisi pitää.

        En puhunutkaan kuukausittain minulta otetusta ulosotosta.
        Suhteellisuudentajua ei nyt ole jonkun muun päässä.
        Tai olet vain tahallasi ilkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän oli siis kyse KERRAN VUODESSA tapahtuneesta veronpalautuksesta.
        Se oli jaettu kuluineen kolmelle isolle eri firmalle. Ei edes yksityiselle ihmiselle.

        Suhteellisuudentajua: näille firmoille, edelleenkin siis YHDEN KERRAN VUODESSA, oli ihan yksi ja sama se muutama kymppi. Ei kukaan siellä edes huomannut suoritusta.
        MUTTA minulle, yli 70-vuotiaalle poeneläkeläiselle se olisi ollut suuri raha.
        Ja olisi ollut tarpeeseen, vaikkapa ruokakauppaan.
        Kumpi olisi oikeasti ja inhimillisesti tarvinnut tuon 120 euroa elämiseensä tai hiukan helpottanut elämää ainakin.

        Näissä veronpalautuksissa pitäisi olla joku alaraja, jonka alle summan saisi pitää.

        En puhunutkaan kuukausittain minulta otetusta ulosotosta.
        Suhteellisuudentajua ei nyt ole jonkun muun päässä.
        Tai olet vain tahallasi ilkeä.

        Seuraavalla kerralla kun otatte kulutusluottoa harkitsette sitten kaksi kertaa.


    • Anonyymi

      Onhan se eri kun lyhentäisi yhtä velkaaa kuluineen kuussa kuin jakaa kolmeen eri velkaan.
      Onhan sinä kahdet kulut enemmän.
      Kun muutenkin lyhennyssumma on pieni.

      • Anonyymi

        Juuri selitettiin, että kuluissa ei ole paljoa eroa. Koroissa ei yhtään ja taulukkomaksut jokseenkin yhtäsuuret yhteensä, koska maksettava summa on pienempi, niin taulukkomkasukin on pienempi. Googlaa taukki ”ulosotto taulukkomaksut”.


    • Anonyymi

      Kummallista miten pitäisi joidenkin rahansa korolle panneiden elämää maksaakaan.

      • Anonyymi

        Sanopas tämä uudelleen ja suomeksi.

        Arvaus yksi: korkolainan ottajat ovat taukkeja
        kaksi: lainan antajat ovat taukkeja
        kolme: joku maksaa aina mutta kenelle
        neljä: pankkitoiminta on lopetettava
        viisi: velalliset tulee tappaa nälkään

        yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanopas tämä uudelleen ja suomeksi.

        Arvaus yksi: korkolainan ottajat ovat taukkeja
        kaksi: lainan antajat ovat taukkeja
        kolme: joku maksaa aina mutta kenelle
        neljä: pankkitoiminta on lopetettava
        viisi: velalliset tulee tappaa nälkään

        yms.

        Ajantasalla : suhteellisuudentaju


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajantasalla : suhteellisuudentaju

        Pieniltä ulosmitataan vähän, suurilta enemmän. Kaikilla on maksuvelvollisuus, myös pienillä. Siinä teille suhteellisuudentajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieniltä ulosmitataan vähän, suurilta enemmän. Kaikilla on maksuvelvollisuus, myös pienillä. Siinä teille suhteellisuudentajua.

        Ok, jatkoon tänään mutta huomenna on taas arkipäivä ja silloin ehkä taas jotkut mittarit sulavat...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      325
      3489
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      214
      2899
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2544
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2059
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2055
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1816
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1682
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1618
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1306
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      263
      1290
    Aihe