Tuulimyllyt

Anonyymi-ap

Sähköä tuottavia tuulimyllyjä nousee ympäri maatamme. Maisemat muuttuvat. Kaikkeen on totuttava.
Olen alkanut miettiä, kuinka pitkäikäisiä nämä laitteet ovat. Mitä sitten, kun rakennelma alkaa rapisua? Mihin ja kuka tuulimyllyn purkaa ja hävittää?
Minne se joutuu elinkaarensa päätyttyä?
Kenen vastuulla tuulimyllyt ovat?

24

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä olen miettinyt mitä vaikutusta tuulimyllyillä on säähän kun kaikki myllyt on länsisuomessa. Vaikuttaa ihan siltä että matalapaineen keskuset menee eri reittejä kuin ennen, jotkut alueet kärsii kuivuudesta ja jossain sataa ja salamoi liikaakin

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🔞 ­­­N­­­y­­­m­­f­o­­­m­­­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17910600m

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Luin joskus, että Saksassa on näitä tuulimyllujen lapoja pitkin peltoja, eikä kukaan tiedä mitä pitäisi tehdä.
      Jossain oli niinkin, että niiden tuulivoimaloiden ikä on 30 vuotta,
      En tiedä onko asia näin.
      Tällaista vaan olen lukenut.

      • Ihan samaa asiaa olen myös lukenut jostain metsälehdestä muistaakseni.


      • Eliaana kirjoitti:

        Ihan samaa asiaa olen myös lukenut jostain metsälehdestä muistaakseni.

        Hahhaa onkohan näkövika tullut.
        Ei voi kun nauraa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ihan samaa asiaa olen myös lukenut jostain metsälehdestä muistaakseni.

        Rehellinen kannustaa itseään näkyvädti rekattuna 😁


      • Anonyymi

        Katsoin viime vuonna Yle Areenasta ranskalaisen dokumentin: Likaista vihreää energiaa. Siinä näytettiin tuulimyllyjä, jotka lojuivat Saksan luonnossa. Samassa ohjelmassa näytettiin litiumkaivoksen pilaamaa luontoa Kiinassa ja kiinalaisia kaivostyöläisiä, jotka olivat sairastuneet vakavasti työssään.

        Valitettavasti ohjelma ei ole enää katsottavissa Areenassa.
        https://areena.yle.fi/1-50482461

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin viime vuonna Yle Areenasta ranskalaisen dokumentin: Likaista vihreää energiaa. Siinä näytettiin tuulimyllyjä, jotka lojuivat Saksan luonnossa. Samassa ohjelmassa näytettiin litiumkaivoksen pilaamaa luontoa Kiinassa ja kiinalaisia kaivostyöläisiä, jotka olivat sairastuneet vakavasti työssään.

        Valitettavasti ohjelma ei ole enää katsottavissa Areenassa.
        https://areena.yle.fi/1-50482461

        kylmätotuus

        Muistan tuon dokumentin.
        Yksi kyläkin oli tyhjentynyt, kaivostoiminnan takia. Syöpää paljon ihmisillä, ikä kukaan kuunnellut.
        Kyllä sillä paljon hehkutetulla vihreällä on kova hinta, jossainpäin maailmaa.
        Niin, eihän täälläkään kukaan kotinurkilleen kaivoksia halua, mutta sähköautoja pitäisi lisätä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Hahhaa onkohan näkövika tullut.
        Ei voi kun nauraa.

        Naurattako tuulimyllyjen lavat vai metsälehti? Huumorintajuni on ruostunut.
        Nim "iloinen lukija"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naurattako tuulimyllyjen lavat vai metsälehti? Huumorintajuni on ruostunut.
        Nim "iloinen lukija"

        Ei kumpikaan noista, vaan oma moka, kun en huomannut vastaavani itselleni. 😂


    • Anonyymi

      Niitä on osapuin 1200 pystyssä, ja lisää tulee jatkuvasti. Kaakkois-Suomessa ovat kitkeriä , kun puolustusvoimat pitävät tiukkaa linjaa, eväten rakentamisen.

      Samoin kunnat ja muut toimijat innostuneet rakentamaan aurinkopaneelien alueita, jotka ovat kooltaan useita hehtaareja.

    • Anonyymi

      Harmi,
      tuulivoimalat pilaa maiseman
      mutta
      se päästötön sähöki on välttämättömyys suomelle,

    • Anonyymi

      Savon kukkuloilla ei montaa ole,eipä täällä ole kohta sähkön käyttäjiäkään.

      • Anonyymi

        Sisämaassa, kuten Savossa, tuulen nopeus on niin pieni, ettei tuulivoimaloita kannata rakentaa.

        Ei minun tarvii tiällä Savossa yksi olla, assuu tiällä muitakii immeisiä ja lissee tulloo kaeke aekoo.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Laitan tähän linkin, josta löytyy paljon tietoa tuulivoimaloista, niiden purkamisesta ja rakentamiseen käytettyjen materiaalien kierrätyksestä.

      https://www.yit.fi/ytimessa/miten-tuulivoimala-puretaan

      Moni tuulivoimaan liittyvä asia on vielä täysin ratkaisematta mm. turbiinien lapojen hävittäminen.

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        Tässä on tilanne, jossa on menty "soitellen sotaan" . Myllyn käyttöikä on n. 30 v. Sitten on maamme täynnä romua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on tilanne, jossa on menty "soitellen sotaan" . Myllyn käyttöikä on n. 30 v. Sitten on maamme täynnä romua

        Olen samaa mieltä.
        Suomessa on jo useita tuulivoimaloita, jotka ovat tulleet tiensä päähän. Julkisuuteen ei ole tihkunut tietoa, mitä niille on tehty tai tehdään.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.
        Suomessa on jo useita tuulivoimaloita, jotka ovat tulleet tiensä päähän. Julkisuuteen ei ole tihkunut tietoa, mitä niille on tehty tai tehdään.

        kylmätotuus

        Niin tuulivoiman, kun sähköautojenkin hyviä puolia syötetään kansalle, mutta asioiden kokonaisuutta ei kerrota.
        Kaikkeen mitä ihminen touhuaa, tulee alkutuotanto maasta.
        Niin vihreän sähkönkin tuotantoon tarvitaan paljon mistä päästöä syntyy, vain lopputuote on päästötön.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Niin tuulivoiman, kun sähköautojenkin hyviä puolia syötetään kansalle, mutta asioiden kokonaisuutta ei kerrota.
        Kaikkeen mitä ihminen touhuaa, tulee alkutuotanto maasta.
        Niin vihreän sähkönkin tuotantoon tarvitaan paljon mistä päästöä syntyy, vain lopputuote on päästötön.

        Ohjelmassa, jonka jo aiemmin mainitsin, käsiteltiin myös sähköautojen akkujen valmistusta.

        Tässäpä tietoa tuosta prosessista.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/484381c5-53a3-4a6a-b337-5c54c75b8959

        Julkisuudessa puhutaan vain lopputuotteen l. sähköauton päästöttömyydestä, mutta ei sanaakaan sen valmistamisen aiheuttamista haitoista.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Terästehdas Inkooseen tuulimyllyjen varaan
      Vedyntuotanto tuulisähköllä ja pohjavedellä

      Molemmat yrityksiä pilata Suomi bulkkitavaratuotannolla luonnonvaroja tuhlaten ja myydä ulkomaille kuin myisimme metsät selluna Japaniin

      Mitä Suomessa pitäisi tehdä

      AI on kuuma tekoäly, Qt Nokia ...

      Linux pilattiin 1995 akateemisen eliitin passiivisuudella, opiskelija Torvaldsille ei perustettu yliopistoa alalle, eliitti pihalla

      Nyt on puolet vuodesta,mennyt joten voitte arvioida sähköhintaa ja koko vuotta. Poistamalla perusmaksut sähkö+siirto saan itse koko kulutushinnaksi Fortum + Caruna + sähkövero

      12 senttiä kilowattitunti alkuvuonna

    • Anonyymi

      Tänään tvssä kerrottiin Lankomaista. Sehän on täynnä kanavia ja tuulimyllyjä. Ilman muuta olen ajatellut, että tuulimyllyt ovat viljan jauhatusta varten joka maatilalla omansa. Ohjelma kertoikin, että myllyt pyörittävät vesijärjestelmää.volla ohjataan liikavesi pelloilta kanaviin.
      Vanhimmat käytössä ole vat tuulimyllyt ovat 300v ikäiset.

      • Anonyymi

        Siis Alankomaista!
        Voi näitä puhelimia 😞


    • Anonyymi

      Haluan kiittää aloituksesta. Antoi ajattelemisen aihetta. Asun alueella, jossa ei lähellä tuulimyllyjä ole. "Poissa silmistä, poissa mielestä", niin se on.
      Kiitos, kylmätotuus linkistä tuulimyllyjen kierrätystä koskien.

    • Anonyymi

      JUU, SE ON HYVÄ KUN OTETAAN TUULEN VOIMA KÄYTTÖÖN. SITÄHÄN PIISAA LOPUTTOMIIN JA EI MAKSA MITÄÄN, ILMASTAHAN SE ON, MUUTENHAN SE HUKKAAN MENISI. VARATOINTI ONGELMAKIN ON RATKAISTU SILTÄ VARALTA, JOS EI TUULE..............VETYÄ TUOTTAA YLIMÄÄRÄ SÄHKÖLLÄ.
      KAAPELIT MAAHAN.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1270
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      51
      942
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      834
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      798
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      760
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      83
      740
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      30
      650
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      52
      643
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      635
    Aihe