Jos nainen, joka luulee olevansa mies, on transmies ja mies, joka luulee olevansa nainen on transnainen, niin onko transihminen jokin eläin, joka luulee olevansa ihminen?
Jos on ongelmia muistaa, mitä transmies tai transnainen tarkoittikaan, niin hyvä nyrkkisääntö on: vaihda sanan 'trans' tilalle 'leikki'. Siinä on asian ydin!
Transihminen
5
472
Vastaukset
- Anonyymi
Olin ajatellut tehdä aloituksen aiheesta, mutta ehkä sitä voisi jatkaa tähän, voitaisko lopettaa transtaustaisten pitäminen transihmisinä? Woket mussuttaa minulle jatkuvasti, kuinka olen valkoinen heteromies ja niin olenkin, en voi mitenkään prosessin jälkeen perustella olevani joku ihmeen trans? Transhan on sellainen, joka on jotenkin poikkeava ja josta näkee, että tuo on nyt kahta eri sukupuolta. Eli voitaisko me normaalit prosessin läpikäyneet olla vaan ihan taviksia?
- Anonyymi
Noinhan se järjellä ajateltuna menisi, mutta tosiasiassa vaatii stealthin. Ja koska kaikki ns.normaalit miehet ja naiset elää huomaamatta heitä ei ole, vähän kuten maskuliinisia homoja ja ennakkoluulot on ja pysyy.
- Anonyymi
Kun korjausprosessi on ohi, on vain mies tai nainen jolla on transtausta.
- Anonyymi
Transihminen on ns. sateenvarjonimike jota on käytetty kaikista eri transvaihtoehdoista.
- Anonyymi
Minusta on hienoa, että sukupuoli-identiteettejä ja seksuaalisen suuntautumisen lokeroita on nykyään jo noin 50 ja lisää kehitellään kaiken aikaa. Itse olen tällä hetkellä autoromanttinen sapioseksuaali. Ihmisen on niin tärkeää asettaa itsensä tiettyyn ahtaaseen lokeroon voidakseen vapaasti kokea ja ilmaista seksuaalisuuttaan. Omaan lokeroon ahtautuminen ja muiden lokeroiden halveksinta on tärkeä osa nuoren henkistä hyvinvointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1538989Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492689Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292481- 562469
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971865- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231743Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461285Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146