Jos nainen, joka luulee olevansa mies, on transmies ja mies, joka luulee olevansa nainen on transnainen, niin onko transihminen jokin eläin, joka luulee olevansa ihminen?
Jos on ongelmia muistaa, mitä transmies tai transnainen tarkoittikaan, niin hyvä nyrkkisääntö on: vaihda sanan 'trans' tilalle 'leikki'. Siinä on asian ydin!
Transihminen
5
518
Vastaukset
- Anonyymi
Olin ajatellut tehdä aloituksen aiheesta, mutta ehkä sitä voisi jatkaa tähän, voitaisko lopettaa transtaustaisten pitäminen transihmisinä? Woket mussuttaa minulle jatkuvasti, kuinka olen valkoinen heteromies ja niin olenkin, en voi mitenkään prosessin jälkeen perustella olevani joku ihmeen trans? Transhan on sellainen, joka on jotenkin poikkeava ja josta näkee, että tuo on nyt kahta eri sukupuolta. Eli voitaisko me normaalit prosessin läpikäyneet olla vaan ihan taviksia?
- Anonyymi
Noinhan se järjellä ajateltuna menisi, mutta tosiasiassa vaatii stealthin. Ja koska kaikki ns.normaalit miehet ja naiset elää huomaamatta heitä ei ole, vähän kuten maskuliinisia homoja ja ennakkoluulot on ja pysyy.
- Anonyymi
Kun korjausprosessi on ohi, on vain mies tai nainen jolla on transtausta.
- Anonyymi
Transihminen on ns. sateenvarjonimike jota on käytetty kaikista eri transvaihtoehdoista.
- Anonyymi
Minusta on hienoa, että sukupuoli-identiteettejä ja seksuaalisen suuntautumisen lokeroita on nykyään jo noin 50 ja lisää kehitellään kaiken aikaa. Itse olen tällä hetkellä autoromanttinen sapioseksuaali. Ihmisen on niin tärkeää asettaa itsensä tiettyyn ahtaaseen lokeroon voidakseen vapaasti kokea ja ilmaista seksuaalisuuttaan. Omaan lokeroon ahtautuminen ja muiden lokeroiden halveksinta on tärkeä osa nuoren henkistä hyvinvointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802005
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591717Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461686- 1231463
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1561238Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501112Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen581000- 70899
- 15889
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26887