Kuinkahan tänään oikein käy, sillä on edessä yli 400 km ajoa? Autossani on sähköinen voimalinja, eikä latausasemista ole mitään tietoa? Osa matkasta on melkoista korpitaivalta, jossa autoja ei paljoa ajele. Onneksi tuli ostettua itselataava hybridi-Toyota, niin en ole julkisen latausverkoston armoilla, vaan voin rauhassa nautiskella ravintolareissusta.
Kuinkahan tässä käy?
62
905
Vastaukset
- Anonyymi
Itsehinkkaavalla korpitaipaleelle, hyvin sä vedät. Aina pitää selittää ja perustella lkun tajuaa ostaneensa paskan ja pettymys iskee pintaan ja syö Teroa rotan lailla.
- Anonyymi
Pakkohan se on korpitaipaleelle lähteä itselataavalla hybridiautolla, koska julkista latausverkkoa ei siellä ole. Miten näin yksinkertainen asia tuottaa sinulle sinulle noin suuria ymmärtämisvaikeuksia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkohan se on korpitaipaleelle lähteä itselataavalla hybridiautolla, koska julkista latausverkkoa ei siellä ole. Miten näin yksinkertainen asia tuottaa sinulle sinulle noin suuria ymmärtämisvaikeuksia?
Olet vain surkea trolli joka rakastaa surkeaa Toyotaa ja sen vanhentunutta tekniikkaa ja ruostetta. Ei noilla keksityillä saduilla ole mitään tekoa oikeassa elämässä.
- Anonyymi
Sulla on paska housussa.Älä puutu toisten automalleihin
Minä ostan auton omien mieltymysten ja tarpeen mukaan...
- Anonyymi
Latauskelvottomat ovat bensavehkeitä. Niillä ajaminen maksaa 10-14 euroa sataselle kun lataussähköllä 100km maksaa vain 1-2 euroa.
Suomessa ei ole ollut enää vuosiin mitään 400k pätkää ilman latauspisteitä. Ainoa mahdollisuus tuohon on mennä jonnekin metsäautotielle ajamaan ympyrää koko päiväksi.- Anonyymi
Kyllä Toyotan omapoika kohta keksii Suomesta syrjäisen kolkan josta ei autoa saa ladattua ja siellä hän tulee ajelemaan tulevaisuudessa päivittäin vähintään 500km taipaleita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Toyotan omapoika kohta keksii Suomesta syrjäisen kolkan josta ei autoa saa ladattua ja siellä hän tulee ajelemaan tulevaisuudessa päivittäin vähintään 500km taipaleita.
Kyllä se asia oikeasti on niin että tuollaisen taipaleen keksiminen vaatii että ajaa joitain pikkuteitä ympyrää.
Latauspisteitä kun on Suomessa enemmän kuin R-Kioskeja ja Alkoja yhteensä.
Ja muistutan että kun toteuttaa sitä neuroottista haluaan ajaa pikkuteillä ympyrään niin se maksaa 10-14 euroa jokaiselle sadalle kilometrille.
Sähköautolla pääsee joka paikkaa Suomessa ja se maksaa vain 1-2 euroa sataselle jokapäiväisessä elämässä. Josa pitää ajaa pitkää matkaa ja ladata pikalatureista niin siltä yhdeltä päivältä 100km voi maksaa jopa 6-9 euroa per 100km.
Mutta jokainen laskutaitoinen ymmärtää että latauskelvoton maksaa joka päivä joka 100-kilometristä sen 10-14 euroa. Lataussähkön pahin skenario viitenä päivänä vuodessa on paljon vähemmän ja arkajot 1-2 eurolla.
Mietipä tätä siellä bensiksellä kun katselet kuinka eurot juoksevat näytöllä. Ajattele että sähköautolla ajavan kustannukset ovat sama kuin jos bensa maksaisi 20 centtiä litra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se asia oikeasti on niin että tuollaisen taipaleen keksiminen vaatii että ajaa joitain pikkuteitä ympyrää.
Latauspisteitä kun on Suomessa enemmän kuin R-Kioskeja ja Alkoja yhteensä.
Ja muistutan että kun toteuttaa sitä neuroottista haluaan ajaa pikkuteillä ympyrään niin se maksaa 10-14 euroa jokaiselle sadalle kilometrille.
Sähköautolla pääsee joka paikkaa Suomessa ja se maksaa vain 1-2 euroa sataselle jokapäiväisessä elämässä. Josa pitää ajaa pitkää matkaa ja ladata pikalatureista niin siltä yhdeltä päivältä 100km voi maksaa jopa 6-9 euroa per 100km.
Mutta jokainen laskutaitoinen ymmärtää että latauskelvoton maksaa joka päivä joka 100-kilometristä sen 10-14 euroa. Lataussähkön pahin skenario viitenä päivänä vuodessa on paljon vähemmän ja arkajot 1-2 eurolla.
Mietipä tätä siellä bensiksellä kun katselet kuinka eurot juoksevat näytöllä. Ajattele että sähköautolla ajavan kustannukset ovat sama kuin jos bensa maksaisi 20 centtiä litra.Harmi vain että sellainen sähköauto jolla pääsee tuon 400 kmnotkumatta päiväkauplla latinkipaikassa maksaa vähintään sen 55000 euroa.
Huomattavasti edullisemmalla itselataavalla ajelee 1000 km ilman pelkoa patterien hyytymisestä ja halvalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi vain että sellainen sähköauto jolla pääsee tuon 400 kmnotkumatta päiväkauplla latinkipaikassa maksaa vähintään sen 55000 euroa.
Huomattavasti edullisemmalla itselataavalla ajelee 1000 km ilman pelkoa patterien hyytymisestä ja halvalla.Huomattavasti edullisemmalla itselataavalla ajelee 1000 km ilman pelkoa patterien hyytymisestä ja halvalla."
No kerropa sinä ajatusten tonava millä tavalla ajat 100km latauskelvotttomalla tojolla alle 10 euron kustannuksilla.
Sähköautolla kun sen matkan taittaa helposti yhdellä eurolla. Sähkö maksaa kotilatauksessa naurettavan vähän.
Lisäksi pitää muistaa että nämä latauskelvottomat ovat vaihtoautomarkinoilla pelkästään ongelmajätettä kun ladattavia haluavat kaikki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi vain että sellainen sähköauto jolla pääsee tuon 400 kmnotkumatta päiväkauplla latinkipaikassa maksaa vähintään sen 55000 euroa.
Huomattavasti edullisemmalla itselataavalla ajelee 1000 km ilman pelkoa patterien hyytymisestä ja halvalla.Eläkeläisten ravintolareissu onnistui erittäin hyvin. Menomatkalla ajelimme ravintolaan rauhallista metsäistä tietä pitkin ilman pysähdyksiä, ja kulutus oli sillä etapilla 3,8 l/100 km. Mielestäni se oli ihan kohtuullinen kulutus, kun autossa matkusti 4 normaalipainoista eläkeläistä.
Paluumatkalla ajelimme eri reittiä vähän nopeampaa tietä pitkin. Auton kulutus samalla kuormalla oli silloin 4,0 l/100 km. Sekin oli ihan kohtuullinen lukema. Ilmastointilaite oli päällä meno- ja paluumatkalla.
Kiihkomielisten patteripetterien puheet sähköautojen pienistä ajokustannuksista jätän omaan arvoonsa. Ajan vuodessa vain 10000 km, joten auton kulutuksella ei ole minulle mitään merkitystä. Ei ole mitään järkeä investoida 500000 - 60000 € hankalakäyttöiseen sähköautoon, jotta voisin käyttökustannuksissa vähän säästää. Nytkin ravintolassa ruoka maksoi 44 €/henkilö, joten matkakustannukset lounasreissulla olivat itselataavalla hybridi-Toyotallakin henkilöä kohden varsin kohtuulliset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomattavasti edullisemmalla itselataavalla ajelee 1000 km ilman pelkoa patterien hyytymisestä ja halvalla."
No kerropa sinä ajatusten tonava millä tavalla ajat 100km latauskelvotttomalla tojolla alle 10 euron kustannuksilla.
Sähköautolla kun sen matkan taittaa helposti yhdellä eurolla. Sähkö maksaa kotilatauksessa naurettavan vähän.
Lisäksi pitää muistaa että nämä latauskelvottomat ovat vaihtoautomarkinoilla pelkästään ongelmajätettä kun ladattavia haluavat kaikki." No kerropa sinä ajatusten tonava millä tavalla ajat 100km latauskelvotttomalla tojolla alle 10 euron kustannuksilla.
Lisäksi pitää muistaa että nämä latauskelvottomat ovat vaihtoautomarkinoilla pelkästään ongelmajätettä kun ladattavia haluavat kaikki. "
Monestiko sinulle pitää sanoa se, että kohtuullisissa varoissa olevan eläkemiehen ei tarvitse päästä autolla 1 €/100 km käyttökustannuksilla. Minäkin ajelen vuodessa vain 10000 km, joten kulutuksella ei ole minulle mitään merkitystä.
Suurta pääomaa vanhan eläkemiehen ei kannata enää autoon laittaa, sillä ajokortti voidaan ottaa pois jo muutaman vuoden päästä. Jos ei ole ajokorttia, niin eipä sitä silloin pääse enää säästämäänkään kalliilla sähköautolla. Itselataava hybridi-Toyota on minulle paras mahdollinen ajopeli tässä elämäntilanteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" No kerropa sinä ajatusten tonava millä tavalla ajat 100km latauskelvotttomalla tojolla alle 10 euron kustannuksilla.
Lisäksi pitää muistaa että nämä latauskelvottomat ovat vaihtoautomarkinoilla pelkästään ongelmajätettä kun ladattavia haluavat kaikki. "
Monestiko sinulle pitää sanoa se, että kohtuullisissa varoissa olevan eläkemiehen ei tarvitse päästä autolla 1 €/100 km käyttökustannuksilla. Minäkin ajelen vuodessa vain 10000 km, joten kulutuksella ei ole minulle mitään merkitystä.
Suurta pääomaa vanhan eläkemiehen ei kannata enää autoon laittaa, sillä ajokortti voidaan ottaa pois jo muutaman vuoden päästä. Jos ei ole ajokorttia, niin eipä sitä silloin pääse enää säästämäänkään kalliilla sähköautolla. Itselataava hybridi-Toyota on minulle paras mahdollinen ajopeli tässä elämäntilanteessa."Monestiko sinulle pitää sanoa se, että kohtuullisissa varoissa olevan eläkemiehen ei tarvitse päästä autolla 1 €/100 km käyttökustannuksilla. Minäkin ajelen vuodessa vain 10000 km, joten kulutuksella ei ole minulle mitään merkitystä.
Suurta pääomaa vanhan eläkemiehen ei kannata enää autoon laittaa, sillä ajokortti voidaan ottaa pois jo muutaman vuoden päästä. "
Ja siitä huolimatta laitoit ison summan käteistä latauskelvottomaan. Ja yrität herutella siitä millaisilla pienillä kulututuksilla olet päässyt jonkun pikkupätkän.
Tajuatko kuinka sulle nauretaan noista sun jutuista? Ei noissa ole mitään tolkkua. Ensin heruttelet miten latauskelvottomalla voi päästä noin puoli litraa vähemmällä ja sitten sanot ettei kilometrikustannuksilla ole mitään väliä.
Olet niin pelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Monestiko sinulle pitää sanoa se, että kohtuullisissa varoissa olevan eläkemiehen ei tarvitse päästä autolla 1 €/100 km käyttökustannuksilla. Minäkin ajelen vuodessa vain 10000 km, joten kulutuksella ei ole minulle mitään merkitystä.
Suurta pääomaa vanhan eläkemiehen ei kannata enää autoon laittaa, sillä ajokortti voidaan ottaa pois jo muutaman vuoden päästä. "
Ja siitä huolimatta laitoit ison summan käteistä latauskelvottomaan. Ja yrität herutella siitä millaisilla pienillä kulututuksilla olet päässyt jonkun pikkupätkän.
Tajuatko kuinka sulle nauretaan noista sun jutuista? Ei noissa ole mitään tolkkua. Ensin heruttelet miten latauskelvottomalla voi päästä noin puoli litraa vähemmällä ja sitten sanot ettei kilometrikustannuksilla ole mitään väliä.
Olet niin pelle." Ja siitä huolimatta laitoit ison summan käteistä latauskelvottomaan. Ja yrität herutella siitä millaisilla pienillä kulututuksilla olet päässyt jonkun pikkupätkän.
Olet niin pelle. "
On ihan oma ongelmasi, jos joudut nauramaan jutuilleni. Viisaat ja autoasioita ymmärtävät kaverit eivät jutuilleni kuitenkaan naura, sillä minulla on tapana tuoda julki asioiden oikea laita. Ei minulla ole mitään syytä esittää täällä valheita tai muuta väärää tietoa.
En minä mitään isoa summaa itselataavasta hybridi-Toyotasta pulittanut. Laitoin marmoritiskiin vain sen verran seteleitä, että Toyota-kauppias suostui kirjoittamaan nimensä luovutuspaperiin. Rahaa jäi tähteeksikin sen verran, että olisin voinut samalla reissulla ostaa käteisellä muutaman uudehkon Mersunkin, mutta minulla ei nyt vain ole tarvetta huonosti toimiville saksalaisautoille. Olen elämäni aikana korjaillut näitä saksalaisia romuja liikaakin, ja siksi vain laadukas Toyota kelpaa nykyisin minulle.
En minä itselataavan hybridi-Toyotan pientä kulutusta siksi mainosta, että minulla ei olisi varaa maksaa autoilusta enemmänkin. Jos olisin ajanut ravintolareissun aiemmalla suurehkolla saksalaisella autollani, niin se olisi vienyt bensaa maantieajossa 8,5 l/100 km, mutta eivät ajokustannukset silläkään olisi olleen minulle liian suuret. Tietysti on mukavaa, että itselataava hybridi-Toyota suoriutui samasta matkasta kulutuksella 4 l/100 km. Itselataavalla hybridi-Toyotalla ajaminen tuntuu minusta lähes ilmaiselta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Ja siitä huolimatta laitoit ison summan käteistä latauskelvottomaan. Ja yrität herutella siitä millaisilla pienillä kulututuksilla olet päässyt jonkun pikkupätkän.
Olet niin pelle. "
On ihan oma ongelmasi, jos joudut nauramaan jutuilleni. Viisaat ja autoasioita ymmärtävät kaverit eivät jutuilleni kuitenkaan naura, sillä minulla on tapana tuoda julki asioiden oikea laita. Ei minulla ole mitään syytä esittää täällä valheita tai muuta väärää tietoa.
En minä mitään isoa summaa itselataavasta hybridi-Toyotasta pulittanut. Laitoin marmoritiskiin vain sen verran seteleitä, että Toyota-kauppias suostui kirjoittamaan nimensä luovutuspaperiin. Rahaa jäi tähteeksikin sen verran, että olisin voinut samalla reissulla ostaa käteisellä muutaman uudehkon Mersunkin, mutta minulla ei nyt vain ole tarvetta huonosti toimiville saksalaisautoille. Olen elämäni aikana korjaillut näitä saksalaisia romuja liikaakin, ja siksi vain laadukas Toyota kelpaa nykyisin minulle.
En minä itselataavan hybridi-Toyotan pientä kulutusta siksi mainosta, että minulla ei olisi varaa maksaa autoilusta enemmänkin. Jos olisin ajanut ravintolareissun aiemmalla suurehkolla saksalaisella autollani, niin se olisi vienyt bensaa maantieajossa 8,5 l/100 km, mutta eivät ajokustannukset silläkään olisi olleen minulle liian suuret. Tietysti on mukavaa, että itselataava hybridi-Toyota suoriutui samasta matkasta kulutuksella 4 l/100 km. Itselataavalla hybridi-Toyotalla ajaminen tuntuu minusta lähes ilmaiselta."On ihan oma ongelmasi, jos joudut nauramaan jutuilleni. Viisaat ja autoasioita ymmärtävät kaverit eivät jutuilleni kuitenkaan naura, sillä minulla on tapana tuoda julki asioiden oikea laita. Ei minulla ole mitään syytä esittää täällä valheita tai muuta väärää tietoa."
En minä sinun raha-asioillesi naura enkä sano että valehtelisit. Nauran sille miten ristissä sun piuhat korvien välissä on. Olet niin tohkeissasi siitä että sun latauskelvoton vie muutaman desin vähemmän kuin joku toinen bensapoltin ja sitten sanot seuraavassa lauseessa että ajat niin vhän ettei sulle ole mitään merkitystä kuinka paljon käyttökustannukset ovat.
Tajouatko mille nauran kun näin rautalangasta väännän? Sun jutut on helppoheikin poukkoilevaa höpötystä, linja puuttuu täysin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On ihan oma ongelmasi, jos joudut nauramaan jutuilleni. Viisaat ja autoasioita ymmärtävät kaverit eivät jutuilleni kuitenkaan naura, sillä minulla on tapana tuoda julki asioiden oikea laita. Ei minulla ole mitään syytä esittää täällä valheita tai muuta väärää tietoa."
En minä sinun raha-asioillesi naura enkä sano että valehtelisit. Nauran sille miten ristissä sun piuhat korvien välissä on. Olet niin tohkeissasi siitä että sun latauskelvoton vie muutaman desin vähemmän kuin joku toinen bensapoltin ja sitten sanot seuraavassa lauseessa että ajat niin vhän ettei sulle ole mitään merkitystä kuinka paljon käyttökustannukset ovat.
Tajouatko mille nauran kun näin rautalangasta väännän? Sun jutut on helppoheikin poukkoilevaa höpötystä, linja puuttuu täysin." En minä sinun raha-asioillesi naura enkä sano että valehtelisit. Nauran sille miten ristissä sun piuhat korvien välissä on. Olet niin tohkeissasi siitä että sun latauskelvoton vie muutaman desin vähemmän kuin joku toinen bensapoltin ja sitten sanot seuraavassa lauseessa että ajat niin vhän ettei sulle ole mitään merkitystä kuinka paljon käyttökustannukset ovat.
Tajouatko mille nauran kun näin rautalangasta väännän? Sun jutut on helppoheikin poukkoilevaa höpötystä, linja puuttuu täysin."
Ei minun jutuissani ole mitään epäjohdonmukaisuuksia. Kaikissa jutuissani linjani on ollut täysin selkeä. Pystyisin kyllä maksamaan autolusta enemmänkin, mutta onhan se silti hyvä asia, että itselataava hybridi-Toyota kulkee vähällä polttoaineella.
Kun muutamia vuosia sitten ajelin lomareissuilla suurehkolla saksalaisella autolla, joka vei maantieajossa bensaa 8,5 l/100 km ja kaupunkiajossa 15 l/100 km, niin silloinkaan minulla ei ollut mitään ongelmia ajokustannusten maksamisessa. Onhan se kuitenkin hyvä asia, että auton käyttökustannukset ovat pudonneet Toyotan myötä alle puoleen, niin silloin riittää rahaa paremmin virvokkeisiin. Viinit ja terävämmät juomat tahtovat nykyisin olla aika kallita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" En minä sinun raha-asioillesi naura enkä sano että valehtelisit. Nauran sille miten ristissä sun piuhat korvien välissä on. Olet niin tohkeissasi siitä että sun latauskelvoton vie muutaman desin vähemmän kuin joku toinen bensapoltin ja sitten sanot seuraavassa lauseessa että ajat niin vhän ettei sulle ole mitään merkitystä kuinka paljon käyttökustannukset ovat.
Tajouatko mille nauran kun näin rautalangasta väännän? Sun jutut on helppoheikin poukkoilevaa höpötystä, linja puuttuu täysin."
Ei minun jutuissani ole mitään epäjohdonmukaisuuksia. Kaikissa jutuissani linjani on ollut täysin selkeä. Pystyisin kyllä maksamaan autolusta enemmänkin, mutta onhan se silti hyvä asia, että itselataava hybridi-Toyota kulkee vähällä polttoaineella.
Kun muutamia vuosia sitten ajelin lomareissuilla suurehkolla saksalaisella autolla, joka vei maantieajossa bensaa 8,5 l/100 km ja kaupunkiajossa 15 l/100 km, niin silloinkaan minulla ei ollut mitään ongelmia ajokustannusten maksamisessa. Onhan se kuitenkin hyvä asia, että auton käyttökustannukset ovat pudonneet Toyotan myötä alle puoleen, niin silloin riittää rahaa paremmin virvokkeisiin. Viinit ja terävämmät juomat tahtovat nykyisin olla aika kallita.Niitä virvokkeita on taas juoppovaarilta tullut kumottua.
Kyllä sulta selityksiä aina riittää. Ennen koiralta kusi loppuu kuin tuollaiselta selitykset.
Sanon vaan että pidän sua täytenä helppoheikkinä. Paljon puhetta mutta vähän villoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" En minä sinun raha-asioillesi naura enkä sano että valehtelisit. Nauran sille miten ristissä sun piuhat korvien välissä on. Olet niin tohkeissasi siitä että sun latauskelvoton vie muutaman desin vähemmän kuin joku toinen bensapoltin ja sitten sanot seuraavassa lauseessa että ajat niin vhän ettei sulle ole mitään merkitystä kuinka paljon käyttökustannukset ovat.
Kun muutamia vuosia sitten ajelin lomareissuilla suurehkolla saksalaisella autolla, joka vei maantieajossa bensaa 8,5 l/100 km ja kaupunkiajossa 15 l/100 km, niin silloinkaan minulla ei ollut mitään ongelmia ajokustannusten maksamisessa. Onhan se kuitenkin hyvä asia, että auton käyttökustannukset ovat pudonneet Toyotan myötä alle puoleen, niin silloin riittää rahaa paremmin virvokkeisiin. Viinit ja terävämmät juomat tahtovat nykyisin olla aika kallita."suurehkolla saksalaisella autolla, joka vei maantieajossa bensaa 8,5 l/100 km ja kaupunkiajossa 15 l/100 km, niin silloinkaan minulla ei ollut mitään ongelmia ajokustannusten maksamisessa. Onhan se kuitenkin hyvä asia, että auton käyttökustannukset ovat pudonneet Toyotan myötä alle puoleen,"
Onhan ae varmaan henkilökohtaisella tasolla iso loikka jos siirtyy 80-luvun Scorpiosta 90-luvun japanilaiseen latauskelvottomaan teknologiaan.
Se vaan että nyt kalenterissa lukee 2023 ja nuomolemmat ovat tämän päivän lankapuhelin tai kuvaputkitöllö.
Tänä päivänä auto siirtyy 100km eurolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"suurehkolla saksalaisella autolla, joka vei maantieajossa bensaa 8,5 l/100 km ja kaupunkiajossa 15 l/100 km, niin silloinkaan minulla ei ollut mitään ongelmia ajokustannusten maksamisessa. Onhan se kuitenkin hyvä asia, että auton käyttökustannukset ovat pudonneet Toyotan myötä alle puoleen,"
Onhan ae varmaan henkilökohtaisella tasolla iso loikka jos siirtyy 80-luvun Scorpiosta 90-luvun japanilaiseen latauskelvottomaan teknologiaan.
Se vaan että nyt kalenterissa lukee 2023 ja nuomolemmat ovat tämän päivän lankapuhelin tai kuvaputkitöllö.
Tänä päivänä auto siirtyy 100km eurolla." Onhan ae varmaan henkilökohtaisella tasolla iso loikka jos siirtyy 80-luvun Scorpiosta 90-luvun japanilaiseen latauskelvottomaan teknologiaan.
Se vaan että nyt kalenterissa lukee 2023 ja nuomolemmat ovat tämän päivän lankapuhelin tai kuvaputkitöllö."
Nyt kirjoitat taas omasta päästäsi ihan täyttä tuubaa. Viimeinen suurehko saksalainen autoni ei suinkaan ollut 80-luvun Scorpio, vaan autoni oli vuosimallia 2003. Siirryin siis 2003-mallisesta saksalaistekniikasta 2017 malliseen japanilaistekniikkaan, jolloin kulutus laski alle puoleen. Mielestäni toimin oikein viisaasti, kun näin helpolla pystyin pienentämään päästöjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Onhan ae varmaan henkilökohtaisella tasolla iso loikka jos siirtyy 80-luvun Scorpiosta 90-luvun japanilaiseen latauskelvottomaan teknologiaan.
Se vaan että nyt kalenterissa lukee 2023 ja nuomolemmat ovat tämän päivän lankapuhelin tai kuvaputkitöllö."
Nyt kirjoitat taas omasta päästäsi ihan täyttä tuubaa. Viimeinen suurehko saksalainen autoni ei suinkaan ollut 80-luvun Scorpio, vaan autoni oli vuosimallia 2003. Siirryin siis 2003-mallisesta saksalaistekniikasta 2017 malliseen japanilaistekniikkaan, jolloin kulutus laski alle puoleen. Mielestäni toimin oikein viisaasti, kun näin helpolla pystyin pienentämään päästöjä."Siirryin siis 2003-mallisesta saksalaistekniikasta"
Fordissa ei ole ollut koskaan saksalaistekniikkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siirryin siis 2003-mallisesta saksalaistekniikasta"
Fordissa ei ole ollut koskaan saksalaistekniikkaa.Tai no tietenkin on olluut saksalaisia komponentteja mutta Fordin voimalinja on aina ollut Fordin.
Toyotan voimalinja on 90-luvilta pienin viilauksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai no tietenkin on olluut saksalaisia komponentteja mutta Fordin voimalinja on aina ollut Fordin.
Toyotan voimalinja on 90-luvilta pienin viilauksin." Toyotan voimalinja on 90-luvilta pienin viilauksin. "
Onhan Toyotan käyttämä HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja jo vanha keksintö, mutta edelleenkin se on täysin lyömätön. Onhan siihen vuosien varrella tehty pieniä viilauksia, jotka ovat tehneet voimalinjasta entistä paremman. Mikään muu autotehdas ei ole vieläkään pystynyt samaan nerokkuuteen, vaan Toyota saa porskuttaa ylhäisessä yksinäisyydessään. Kassakone kilisee Tokiossa, koska useimmat maailman ihmiset haluavat ostaa vain parasta tekniikkaa. - Anonyymi
Nyt oli ABC:llä tarjous 0,37 €/kWh ! Eli eurolla saa vajaat 3 kWh ja sehän ei riitä mihinkään tai no riittäähän se ilmastoinnin tarpeisiin vajaaksi tunniksi. HS selvityksen mukaan pitemmillä reisuilla sähkökulkine kuluttaa reilusti yli 10 €/100 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli ABC:llä tarjous 0,37 €/kWh ! Eli eurolla saa vajaat 3 kWh ja sehän ei riitä mihinkään tai no riittäähän se ilmastoinnin tarpeisiin vajaaksi tunniksi. HS selvityksen mukaan pitemmillä reisuilla sähkökulkine kuluttaa reilusti yli 10 €/100 km.
Se Hesarin juttu oli Euroopanreissusta jossa maksettiin sikana roaming-maksuja. Nykyisillä sähkönhinnoilla Suomessa sähköautoilija maksaa sadasta kilsasta noin 1-2 euroa. Kas kun 95% kilometreist ajetaan kotilatauksella.
Sillä pikalatauksen hinnalla ei ole juuri mitään väliä kun katsotaan kuluja vuosutasolla.
Aivan sama kuin lasket oman kahvikuppisi keskimääräistä hintaa. Se ratkaisee mitä kotona juotu kahvi maksaa, ei se paljon maksat siitä ABC:llä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Onhan ae varmaan henkilökohtaisella tasolla iso loikka jos siirtyy 80-luvun Scorpiosta 90-luvun japanilaiseen latauskelvottomaan teknologiaan.
Nyt kirjoitat taas omasta päästäsi ihan täyttä tuubaa. Viimeinen suurehko saksalainen autoni ei suinkaan ollut 80-luvun Scorpio, vaan autoni oli vuosimallia 2003. Siirryin siis 2003-mallisesta saksalaistekniikasta 2017 malliseen japanilaistekniikkaan, jolloin kulutus laski alle puoleen. Mielestäni toimin oikein viisaasti, kun näin helpolla pystyin pienentämään päästöjä.Mikähän vm 2003 saksalainen on kuluttanut kaupungissa 15 l/100 km?
- Anonyymi
Enemmän olisin huolissani kestääkö selkä ja perse 400km:n matkaa tojon penkissä. Ainakin kunnon tauot vähintään kerran tunnissa ovat tarpeen.
Latauskelvottomaan bensa-autoon saa kyllä bensaa joka huoltamolta ja kylmäasemalta. Latauskelvoton tojo kun ei kulje metriäkään ilman bensaa muuten kuin hinauksessa. - Anonyymi
Täyshybridin ajokustannukset polttoaineen osalta ovat n. 8 euroa/100km.
Sähköautolla jopa enemmän kuten HS:ssa todettiin. Kelvollisen sähköauton hankintahinta on siinä 60 000-70 000 €- Anonyymi
Ei riitäkahdeksan euroa mihinkään. TM ajoi latauskelvottomalla Yariksella 60.000km ja keskikulutus oli 5 litraa joka vastaa 10 euroa. Ja se on vain koirankopin kokoinen kinneri.
Moottori-lehti testasi reilun 3.000km matkalla Corollalle kuutukseksi vähän vajaat 6 litraa joka vastaa 12 euroa.
Ikinä missään kulutusmittauksissa ei ole latauskelvottomalla ajettu pitkällä aikavälillä tuota pienempiä kulutuslukemia. Eikä voidakaan ajaa koska tuo on se mitä lataskelvoton fossiilipoltin oikeasti kuluttaa.
Tojotistin kasetti ei vaan kestä ttuutta. Aika sälittävää jos joutuu valehtelemaan itselleen jopa oman autonsa kulutuksesta. Olisiko aika hankkia elämä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei riitäkahdeksan euroa mihinkään. TM ajoi latauskelvottomalla Yariksella 60.000km ja keskikulutus oli 5 litraa joka vastaa 10 euroa. Ja se on vain koirankopin kokoinen kinneri.
Moottori-lehti testasi reilun 3.000km matkalla Corollalle kuutukseksi vähän vajaat 6 litraa joka vastaa 12 euroa.
Ikinä missään kulutusmittauksissa ei ole latauskelvottomalla ajettu pitkällä aikavälillä tuota pienempiä kulutuslukemia. Eikä voidakaan ajaa koska tuo on se mitä lataskelvoton fossiilipoltin oikeasti kuluttaa.
Tojotistin kasetti ei vaan kestä ttuutta. Aika sälittävää jos joutuu valehtelemaan itselleen jopa oman autonsa kulutuksesta. Olisiko aika hankkia elämä?Höpö höpö, tuuli se taas sähköpatterimiehen huulia liikkuttaa. Täyshybridin kulutus on siinä nelisen litraa per 100 km. https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1734-Corolla_Hybrid.html?powerunit=2
8-9 euroa sataselle kun taas pikkuturpojen kustannukset ovat 12-16 euroa.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/467-S60.html?fueltype=2&power_s=155&power_e=190&page=2&gearing=2&powerunit=2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, tuuli se taas sähköpatterimiehen huulia liikkuttaa. Täyshybridin kulutus on siinä nelisen litraa per 100 km. https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1734-Corolla_Hybrid.html?powerunit=2
8-9 euroa sataselle kun taas pikkuturpojen kustannukset ovat 12-16 euroa.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/467-S60.html?fueltype=2&power_s=155&power_e=190&page=2&gearing=2&powerunit=2Tuo linkki kertoo saman kuin TM ja moottorilehtikin. Pitkälti yli viiden litran menee Corollan latauskelvottomalla. 5 ja puoli jos nätisti ajelee.
Kaksilitraisella nipinnapin alle kuusi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo linkki kertoo saman kuin TM ja moottorilehtikin. Pitkälti yli viiden litran menee Corollan latauskelvottomalla. 5 ja puoli jos nätisti ajelee.
Kaksilitraisella nipinnapin alle kuusi.Moottori:"Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. Se on 2,4 l/100 km enemmän kuin ladattavalla mersulla.'
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/
- Anonyymi
Eikö kasetti kestä lukea Spritmonitorin keskikulutuksia?
Yhden toimittajan tarkoitushakuinen suuren kulutuksen ajama testi ei vastaa todellisuutta mutta Moottorilehti onkin kuuluisa ajojahdeistaan Toyotaa kohti.- Anonyymi
Luin kyllä li kin ja niinkuin sanoin niin neljän litran puheet ovat aivan puutaheinää. Pitkälti yli viisi litraa menee. Myös spritmonitorin mukaan.
Moottorilehti ajoi Corollalla yli 5.000km ja siinä oli useampi kaveri ratissa. Tuo isolohkon 5.9 litraa sataseöle on hyvin linjassa kaikkien muiden pitkänmatkan mittausten kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin kyllä li kin ja niinkuin sanoin niin neljän litran puheet ovat aivan puutaheinää. Pitkälti yli viisi litraa menee. Myös spritmonitorin mukaan.
Moottorilehti ajoi Corollalla yli 5.000km ja siinä oli useampi kaveri ratissa. Tuo isolohkon 5.9 litraa sataseöle on hyvin linjassa kaikkien muiden pitkänmatkan mittausten kanssa.Ei ainakaan 1,8 litran koneella varustettu Auris kauheasti kuluta. Jo aiemmin tässä ketjussa mainitsin, että perjantain ravintolareissulla auto kulutti menomatkalla 4 henkilön kuormalla bensaa 3,8 l/100 km. Paluumatkalla ajoimme eri reittiä, jolloin kulutus oli 4,0 l/100 km. Kulutuksen pienuus johtuu siitä, että useimmilla tieosuuksilla nopeusrajoitus oli vain 80 km/h.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan 1,8 litran koneella varustettu Auris kauheasti kuluta. Jo aiemmin tässä ketjussa mainitsin, että perjantain ravintolareissulla auto kulutti menomatkalla 4 henkilön kuormalla bensaa 3,8 l/100 km. Paluumatkalla ajoimme eri reittiä, jolloin kulutus oli 4,0 l/100 km. Kulutuksen pienuus johtuu siitä, että useimmilla tieosuuksilla nopeusrajoitus oli vain 80 km/h.
Jaahas. Taas on itsensäkudettajien mestari (=tojotisti) vauhdissa. Tuollaiset yhden reissun kulutuksirn katsominen näytöltä on vain henkistä aastaria tojotistille . Tuollaisilla arvoilla jolla ei ole paljokaan tekemistä sen kandds mikä on auton todellinen keskikulutus.
Oikea keskuluyus mitataan useamman tankkauksen perusteella jokaisena vuodenaikana. Ei ajotietokoneelta yhden sjetun pätkän perusteella.
Mielenkiintoisrmpaa pn se että miksi se on aina tojotisti joka kaipaa tuota henkistä laaastaria? Pnko syynä heikko itsetunto joka pakottaa aina pikkaisen venyttämään totuutta?
Baikka tietää varsin hyvin että kaikki näkevät siitä läpi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas. Taas on itsensäkudettajien mestari (=tojotisti) vauhdissa. Tuollaiset yhden reissun kulutuksirn katsominen näytöltä on vain henkistä aastaria tojotistille . Tuollaisilla arvoilla jolla ei ole paljokaan tekemistä sen kandds mikä on auton todellinen keskikulutus.
Oikea keskuluyus mitataan useamman tankkauksen perusteella jokaisena vuodenaikana. Ei ajotietokoneelta yhden sjetun pätkän perusteella.
Mielenkiintoisrmpaa pn se että miksi se on aina tojotisti joka kaipaa tuota henkistä laaastaria? Pnko syynä heikko itsetunto joka pakottaa aina pikkaisen venyttämään totuutta?
Baikka tietää varsin hyvin että kaikki näkevät siitä läpi.Lue spritmonitorista äläkä poika tuijottele kulutusmittaria
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Baikka tietää varsin hyvin että kaikki näkevät siitä läpi." Jaahas. Taas on itsensäkudettajien mestari (=tojotisti) vauhdissa. Tuollaiset yhden reissun kulutuksirn katsominen näytöltä on vain henkistä aastaria tojotistille . Tuollaisilla arvoilla jolla ei ole paljokaan tekemistä sen kandds mikä on auton todellinen keskikulutus.
Baikka tietää varsin hyvin että kaikki näkevät siitä läpi. "
Nyt on pakko sanoa, että itsensäkiduttajien mestari on taas vauhdissa haukkumassa meitä Tojota-papparaisia. Monestiko sinulle pitää sanoa se, että kaikki Tojota-papparaiset eivät ole täysin varattomia. Minäkin olen elämäni aikana tottunut suuriinkin kulutuksiin saksalaisten autojeni kanssa. 80-luvulla minulla oli sellainen automaattivaihteinen saksalaisauto, joka vei talvella kaupunkiajossa bensaa 18 l/100 km, mutta ei sekään asia aiheuttanut minulle paniikkia.
Perjantaina ajetun lounasreissun päätarkoitus oli käydä yhden tuttavapariskunnan kanssa syömässä vähän laadukkaampi lounas arvostetussa ravintolassa, joten auton kulutukseen ei kiinnitetty mitään huomiota. Jos ruokalasku oli kaikkiaan 176 €, niin ei auton bensalaskulla ole silloin paljoa merkitystä. Sen verran kulutuksesta kuitenkin puhuttiin, että pysäytettyäni auton ravintolan parkkipaikalle kerroin kaverilleni auton keskikulutuksen. Koska keskikulutus oli vain 3,8 l/100 km, niin silloin kaverini rauhallisesti totesi, että halvallapa päästiin syömään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Jaahas. Taas on itsensäkudettajien mestari (=tojotisti) vauhdissa. Tuollaiset yhden reissun kulutuksirn katsominen näytöltä on vain henkistä aastaria tojotistille . Tuollaisilla arvoilla jolla ei ole paljokaan tekemistä sen kandds mikä on auton todellinen keskikulutus.
Baikka tietää varsin hyvin että kaikki näkevät siitä läpi. "
Nyt on pakko sanoa, että itsensäkiduttajien mestari on taas vauhdissa haukkumassa meitä Tojota-papparaisia. Monestiko sinulle pitää sanoa se, että kaikki Tojota-papparaiset eivät ole täysin varattomia. Minäkin olen elämäni aikana tottunut suuriinkin kulutuksiin saksalaisten autojeni kanssa. 80-luvulla minulla oli sellainen automaattivaihteinen saksalaisauto, joka vei talvella kaupunkiajossa bensaa 18 l/100 km, mutta ei sekään asia aiheuttanut minulle paniikkia.
Perjantaina ajetun lounasreissun päätarkoitus oli käydä yhden tuttavapariskunnan kanssa syömässä vähän laadukkaampi lounas arvostetussa ravintolassa, joten auton kulutukseen ei kiinnitetty mitään huomiota. Jos ruokalasku oli kaikkiaan 176 €, niin ei auton bensalaskulla ole silloin paljoa merkitystä. Sen verran kulutuksesta kuitenkin puhuttiin, että pysäytettyäni auton ravintolan parkkipaikalle kerroin kaverilleni auton keskikulutuksen. Koska keskikulutus oli vain 3,8 l/100 km, niin silloin kaverini rauhallisesti totesi, että halvallapa päästiin syömään."Monestiko sinulle pitää sanoa se, että kaikki Tojota-papparaiset eivät ole täysin varattomia."
Et näköjään ole kovin hyvä luetun ymmärtämisessä.Kirjoitin hyvin suoraan että en naureskele sun raha-asioillesi vaan sille kuinka tosissaan olet hekuttamassa jonkun lyhyen pätkän kulutuslukemia jotka katsot ajotietokoneesta.
Jokainen teknisen koulutuksen saanut tietää että silloin mennään syvällä itsepetoksen suossa jos tuollaisia alkaa pitämään jonkinmoisena totuutena auton kulutuksesta.
Ja sitten alkaa niistä vielä julkisesti kailottamaan.
Ja kruununa sekoilulle se että kertoo seuraavassa lauseessa ettei kilometrikustannukset vaikuta mitään vaikka vaahtoaa hyvin hataralla pohjalla auton kulutuksista.
Itse tuntisin itseni logiikan ja tekniikan osalta tumpeloksi jos touhuaisin tuollaisia.
Siihen logiikan puutteeseen ei raha-asiat vaikuta mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Monestiko sinulle pitää sanoa se, että kaikki Tojota-papparaiset eivät ole täysin varattomia."
Et näköjään ole kovin hyvä luetun ymmärtämisessä.Kirjoitin hyvin suoraan että en naureskele sun raha-asioillesi vaan sille kuinka tosissaan olet hekuttamassa jonkun lyhyen pätkän kulutuslukemia jotka katsot ajotietokoneesta.
Jokainen teknisen koulutuksen saanut tietää että silloin mennään syvällä itsepetoksen suossa jos tuollaisia alkaa pitämään jonkinmoisena totuutena auton kulutuksesta.
Ja kruununa sekoilulle se että kertoo seuraavassa lauseessa ettei kilometrikustannukset vaikuta mitään vaikka vaahtoaa hyvin hataralla pohjalla auton kulutuksista.
Itse tuntisin itseni logiikan ja tekniikan osalta tumpeloksi jos touhuaisin tuollaisia.
Siihen logiikan puutteeseen ei raha-asiat vaikuta mitenkään." Et näköjään ole kovin hyvä luetun ymmärtämisessä.Kirjoitin hyvin suoraan että en naureskele sun raha-asioillesi vaan sille kuinka tosissaan olet hekuttamassa jonkun lyhyen pätkän kulutuslukemia jotka katsot ajotietokoneesta.
Siihen logiikan puutteeseen ei raha-asiat vaikuta mitenkään. "
Kanssasi on aika turhauttavaa keskustella, koska et pysty ymmärtämään normaalia puhetta. Olen ikäni ajellut erilaisilla autoilla, joten taatusti tiedän tavallisten autojen kulutuskäyttäytymisen. Täytyy aloittaa nyt opetus ihan alusta.
Se 80-luvun saksalainen automaattivaihteinen auto, joka kulutti talvella kaupunkiajossa 18 l/100 km, vei normaaliajossa polttoainetta keskimäärin 10,5 - 11 l/100 km. Ajelin autolla enempi maantiellä, joten suuri kaupunkikulutus ei ollut määräävässä asemassa.
Itselataava hybridi-Toyotani vie maantieajossa keskimäärin 4,2 - 4,6 l/100 km, mikäli reitillä on suunnilleen saman verran 80 km/h ja 100 km/h nopeusrajoituksia. Hyvin edullisissa olosuhteissa ja mahdollisimman tasaisesti ajettaessa kulutus putoaa alle 4 l/100 km.
Jos Toyotani on seisonut päivän pihalla, ja ajan sen sitten illalla lämpimään autotalliin, niin silloin moottori käy suhteellisen kauan lyhyeen siirtymämatkaan verrattuna. Kulutusmittari näyttää silloin tyypillisesti arvoa 99 l/100 km. Tätä lukemaa ei pidä hätkähtää, sillä korkea kulutus esiintyy vain hyvin lyhyellä matkalla ja hyvin lyhyen aikaa. Sopivalla ohjlelmistomuutoksella tämä hirvittävä lukema saataisiin tietysti pois, mutta eihän siitä mitään varsinaista haittaa ole. Sama kulutusmittari näytti perjantaina noin 200 km ajomatkalla keskikulutukseksi 3,8 l/100 km, joten kyllä auto kunnossa on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Et näköjään ole kovin hyvä luetun ymmärtämisessä.Kirjoitin hyvin suoraan että en naureskele sun raha-asioillesi vaan sille kuinka tosissaan olet hekuttamassa jonkun lyhyen pätkän kulutuslukemia jotka katsot ajotietokoneesta.
Siihen logiikan puutteeseen ei raha-asiat vaikuta mitenkään. "
Kanssasi on aika turhauttavaa keskustella, koska et pysty ymmärtämään normaalia puhetta. Olen ikäni ajellut erilaisilla autoilla, joten taatusti tiedän tavallisten autojen kulutuskäyttäytymisen. Täytyy aloittaa nyt opetus ihan alusta.
Se 80-luvun saksalainen automaattivaihteinen auto, joka kulutti talvella kaupunkiajossa 18 l/100 km, vei normaaliajossa polttoainetta keskimäärin 10,5 - 11 l/100 km. Ajelin autolla enempi maantiellä, joten suuri kaupunkikulutus ei ollut määräävässä asemassa.
Itselataava hybridi-Toyotani vie maantieajossa keskimäärin 4,2 - 4,6 l/100 km, mikäli reitillä on suunnilleen saman verran 80 km/h ja 100 km/h nopeusrajoituksia. Hyvin edullisissa olosuhteissa ja mahdollisimman tasaisesti ajettaessa kulutus putoaa alle 4 l/100 km.
Jos Toyotani on seisonut päivän pihalla, ja ajan sen sitten illalla lämpimään autotalliin, niin silloin moottori käy suhteellisen kauan lyhyeen siirtymämatkaan verrattuna. Kulutusmittari näyttää silloin tyypillisesti arvoa 99 l/100 km. Tätä lukemaa ei pidä hätkähtää, sillä korkea kulutus esiintyy vain hyvin lyhyellä matkalla ja hyvin lyhyen aikaa. Sopivalla ohjlelmistomuutoksella tämä hirvittävä lukema saataisiin tietysti pois, mutta eihän siitä mitään varsinaista haittaa ole. Sama kulutusmittari näytti perjantaina noin 200 km ajomatkalla keskikulutukseksi 3,8 l/100 km, joten kyllä auto kunnossa on.Ainoa asia millä on merkitystä on vuoden keskikulutus mitattuna tankkauksista.
Yksittäisten matkojen tarkastelu ajotietokoneelta on turhantouhottajien ajanhukkaa.
- Anonyymi
5,25 l/100 km kuudensadankolmenkymmenen (630) Corollan keskikulutus.
Ja vaikkapa saman kokoluokan kilpailija, kulutus 7,5 l/100 km.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&constyear_s=2020&power_s=152&power_e=160&gearing=2&powerunit=2- Anonyymi
Fordit ovat juoppoja. Tässä vähän parempi vertailukohta Corollalle.
Suorituskyvyltään lähin vastaava Golf kuluttaa alle puoli litraa enemmän kuin Corolla.
Corolla 5.25
Golf 5.6
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2021&power_e=120&exactmodel=Etsi&powerunit=2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fordit ovat juoppoja. Tässä vähän parempi vertailukohta Corollalle.
Suorituskyvyltään lähin vastaava Golf kuluttaa alle puoli litraa enemmän kuin Corolla.
Corolla 5.25
Golf 5.6
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2021&power_e=120&exactmodel=Etsi&powerunit=2Tässäpä saman tehoinen golf, https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2021&power_s=150&power_e=170&exactmodel=Etsi&powerunit=2 kulutus reilusti enemmän kuin corollan, lisäksi pitää muistaa öljynlulutus ja surkea dsg.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässäpä saman tehoinen golf, https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2021&power_s=150&power_e=170&exactmodel=Etsi&powerunit=2 kulutus reilusti enemmän kuin corollan, lisäksi pitää muistaa öljynlulutus ja surkea dsg.
Saman tehoinen? Älä naurata!
1,5TSI on suorituskyvyltään aivan eri luokassa kuin Corolla hybrid, joista merkittävin osa on kuohittuja 1,8-litraisia. Käypäisin verrokki niille Golfeista on juuri 1,0TSI, joka on sekä kiihtyvämpi, että nopeampi kuin Corolla 1,8 hybrid.
2-litraisen Corollan oikea verrokki on Golf 1,5 TSI. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saman tehoinen? Älä naurata!
1,5TSI on suorituskyvyltään aivan eri luokassa kuin Corolla hybrid, joista merkittävin osa on kuohittuja 1,8-litraisia. Käypäisin verrokki niille Golfeista on juuri 1,0TSI, joka on sekä kiihtyvämpi, että nopeampi kuin Corolla 1,8 hybrid.
2-litraisen Corollan oikea verrokki on Golf 1,5 TSI.Vähän ottaa päähän ku isolohko-Corolla vie tsii volkkareita mennen tullen paitsi kulutuksessa joka on pari litraa pienempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän ottaa päähän ku isolohko-Corolla vie tsii volkkareita mennen tullen paitsi kulutuksessa joka on pari litraa pienempi.
Isolohko Corollat kuluttaa eniten jäähdytysnestettä
Moottori:
"Myös kuluttajaviranomainen on saanut yhteydenottoja Toyotan lämmönvaihtimeen liittyen. Kuluttajaneuvonnan johtava asiantuntija Mikko Saastamoinen vahvisti aiemmin Moottorille, että tapauksissa vaikuttaisi olevan selvästi kyse ennenaikaisista vikaantumisista.
Moottoriin yhteyttä ottaneella Pohjois-Suomessa asuvalla kuluttajalla on hieman yli 50 000 kilometriä ajettu Toyota Corolla. Lämmönvaihtimen vika ilmeni kuusi kuukautta takuun umpeutumisen jälkeen.
– Auto ostettu uutena ja olemme auton ensimmäiset omistajat. Auto alkoi pukkaamaan kylmää ilmaa ja veimme sen huoltoon, jolloin huollon väki totesi heti tietävänsä ongelman. Kertoivat suoraan, että kyse on valmistusviasta, kuluttaja kertoo Moottorille." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isolohko Corollat kuluttaa eniten jäähdytysnestettä
Moottori:
"Myös kuluttajaviranomainen on saanut yhteydenottoja Toyotan lämmönvaihtimeen liittyen. Kuluttajaneuvonnan johtava asiantuntija Mikko Saastamoinen vahvisti aiemmin Moottorille, että tapauksissa vaikuttaisi olevan selvästi kyse ennenaikaisista vikaantumisista.
Moottoriin yhteyttä ottaneella Pohjois-Suomessa asuvalla kuluttajalla on hieman yli 50 000 kilometriä ajettu Toyota Corolla. Lämmönvaihtimen vika ilmeni kuusi kuukautta takuun umpeutumisen jälkeen.
– Auto ostettu uutena ja olemme auton ensimmäiset omistajat. Auto alkoi pukkaamaan kylmää ilmaa ja veimme sen huoltoon, jolloin huollon väki totesi heti tietävänsä ongelman. Kertoivat suoraan, että kyse on valmistusviasta, kuluttaja kertoo Moottorille."Voi, yksittäistapaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi, yksittäistapaus.
Ja paskanmarjat mikään yksittäistapaus. Toyota itsekin myöntää että näitä porsineita Corolloita on paljon
Moottori:"Moottorin saamien yhteydenottojen sekä muiden todennettujen tapauksien perusteella kysymyksessä vaikuttaisi olevan laaja ongelma. Kun asiaa ensimmäisen kerran Toyotan maahantuonnista kysyttiin, Moottorille kerrottiin, että Toyotan tiedossa on ”joitain tapauksia”.
Pelkästään Moottoriin tulleiden yhteydenottojen ja toimituksen muuten todentamien tapausten lukumäärä on kymmeniä. Toyotan maahantuonnista on sittemmin kerrottu Moottorille, että heidän tiedossaan Suomessa on tällä hetkellä 101 tapausta. Maahantuojan mukaan asiassa ei ole tulossa näillä näkymin takaisinkutsukampanjaa."
- Anonyymi
Eikö ABC-asemaa ja nakkikoria löydy lähempää?
- Anonyymi
Kyllä kai kun sähköpatterisedät syövät monta hampparia kun pitää tuntikaupalla odotella paristojen latautumista.
- Anonyymi
Oletko tarkistanut, ettei huoltoväli jo mene pitkäksi ja takuu raukea?
- Anonyymi
Käyttäjänvirhe AG takuu on markkinoiden lyhyin.
- Anonyymi
KYLLÄ MÄ EN LÄHTIS´AJELEE MITÄÄN METSÄTAIPALEITA MILLÄÄN PELILLÄ, VAAN TOIMITTAISIN ETÄNÄ.
ENKÄ MITÄÄN 4 TUNNIN TYÖAJAN TAKIA AJELEE, EN VIITSIS, SENVERRAN TÄÄLLÄ SYRJÄSSÄ KELASTA TYÖNNETÄÄN RAHAA TILILLE.
SANNA MARIN NIIN PALJON SAI VELKAA, ETTÄ ON RAHAA RIITTÄNYT JAKAA. JA ELÄKE, SE TUO ONNELLISTA JATKOAIKAA.
EI KANNATA HÄRVELEITÄ OSTELLA, PILOOVAT VAAN LUONTOA.
VIHREÄT ON SANONEET, KULUTUSTA TULEE VÄHENTÄÄ JA OLLA TIELTÄ POIS, KUN PAKOLAISIA TULEE NIIN PALJON.
NIILLÄ ON OIKEUDET, KOULUTUSEEN JA TYÖHÖN.
ON VAARALLISTA AJATTELUA, OMA ETU ENSIN.- Anonyymi
Mikäs meteli ja hätä täällä patterpetterillä nyt on? Eikö sitä puttipallopatteriautoakaan osteta vaikka kuinka yrittää hakata päätä seinään ja polkea bunkkerin kivilattiaa? Maanantai saattaa järkyttää kun maailman ylivoimainen ykkönen taas näyttää vilunkivaginalle mistä kana pissii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs meteli ja hätä täällä patterpetterillä nyt on? Eikö sitä puttipallopatteriautoakaan osteta vaikka kuinka yrittää hakata päätä seinään ja polkea bunkkerin kivilattiaa? Maanantai saattaa järkyttää kun maailman ylivoimainen ykkönen taas näyttää vilunkivaginalle mistä kana pissii.
VAG-konsernikin vähentää sähköautojen tuotantoa, koska tilaukset ovat ratkaisevasti vähentyneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maanantaina jaetaan palkinnot.
- Anonyymi
Tojotassa oleva " sähkövoimalinja " on vitsi . Polttomoottori auto sinulla on . Niin on minullakin , muttei tietenkään Tojotaa .
- Anonyymi
Täyshybridin itselataava voimalinja on verraton,
täyssähköauton voimalinja on 300 km jälkeen virraton.- Anonyymi
Runomuotoon kirjoitettuna asiat on helpompi sisäistää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Runomuotoon kirjoitettuna asiat on helpompi sisäistää.
Jos tuostakin löysit jotain runomuotoa faktan seasta niin sattuiko vähemmän?
- Anonyymi
TRÖÖÖÖÖLLL ! ! TROOOOOLLL ! ! TROLLITEHTAAN PROVO ! ! NÄIN TAAS PROVOLLA HUIJATTIIN TYHMÄT RUOKKIMAAN MASSAPOSTAUS TROLLIA ! ! MIKSI TYHMÄT TUMPELOT LANKEATTE PROVOON JA RUOKITTE TROLLITEHDASTA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !ÄLÄ RUOKI TROLLIA ! !
- Anonyymi
Tojolla on turvallista ajaa maantiellä, kahden rekan välissä.
- Anonyymi
Aageellä on turvallista ajaa maantiellä, kahden rekan perässä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774