Kissa hyökkää ja puree

Anonyymi-ap

Elikkä mulla kaksi vuotias Ragdoll poika kissa.
Käy ulkoilmassa hihnassa noin kaksi tuntia päivässä. Olen kotona eli seuraa on koko ajan. Aamuisin kehrää ja hakee läheisyyttä.
Meillä on tapana että keitän kahvin ja otan kupposen mukaan ulos, kissa hihnaa ja tallustellasn tunteroinen aamulla. Sisällä odottaa kanafileet häntä. Sisällä seurailee ja kävelee perässä.
Tänään viimeksi ilman mitään syytä sulkiessani ikkunan kissan käytös muuttui, se katsoi mua vihaisen näköisenä,korvat kääntyneinä taakse päin. Arvasin että kohta olisi hampaat kiinni joko jaloissa no tai käsissäni. Käsihän se sitten oli mitä purtiin niin että luulin sen saavan lihapalan siintää irti.
Toiset neuvoo olla välittämättä, toiset kiljumaan jne. Mutta kun en tiedä mikä auttaisi. Onko teillä neuvoa mikä tehoaisi. Kyselee MP.

6

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kissan hyökkäilyn syitä voivat olla turhautuminen, liiallinen läheisyys, oman rauhan puute, kivut ja sairaudet jne.

      • Anonyymi

        Stressi, ahdistus, reviirin puolustaminen, tylsistyminen, pelko, levoton ympäristö, vääränlainen leikittäminen, saalistusrefleksi, virikkeiden puute, yksityisen "pakenemispaikan" puute, liiallinen paijailu ja sylissä pito, liika huomio, vieraan kissan haju tai näkeminen esim. ikkunasta, kissanminttu ja -lelut, ja kuten yllä jo todettu niin KIPU. Kipu on usein aggressiivisen käytöksen syy, eli kannattaa mennä eläinlääkärin luo keskustelemaan. Kissasi on rotukissa, joten keskustele sen kasvattajan kanssa kuin myös muiden kissaexperttien. Aggression syy on selvitettävä ensin ja sen jälkeen tiedetään mikä siihen auttaa.


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­­N­­y­­m­­­f­o­m­­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17912653U

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Eräs kissa oli vieroitettu liian pienenä emostaan ja siitä tuli häiriintynyt. Hyökkäsi ilman syytä, yhtä-äkkiä kenen tahansa kimppuun. Valitettavasti eläinlääkäri joutui lopettamaan kissan.

    • Anonyymi

      Mitähän sääntöjen vastaista oli kirjoituksessani jossa kerroin omasta kissastani?

      Uusiksi. Meidän kissoista se ainoa todella aggressiivinen joka hyökkäili kimppuuni repien, purren, potkien ja ihmislihaa raadellen oli se luokseni n. 4-5 viikon ikäisenä tullut. Kyseinen kissa kärsi aikuisena myös todella pahasta eroahdistuksesta. Pentuna se oli ihanista ihanin, mutta aikuistuttuaan erittäinkin aggressiivinen. Kissa kuitenkin muuttui kuin salamaniskusta kun otin toisen kissan, muutaman kk ikäisen reippaan pennun.
      Pikkupennut ovat toki ihastuttavia ja söpöjä, mutta kissanpennun luovutus- ja vieroitusikä on vähintäänkin14 viikkoa jos kissan parasta ajatellaan.

      • Anonyymi

        Tämä mun kissa vieroitettu 14 viikkoisena. Kasvattajalle olen puhunut. Neuvoi sanomaan vaan jyrkän ei.
        Tuota puremista ei tapahdu kovin useasti. Mietin tota tapausta miestä tein aloituksen, olin käynyt löytöeläinkodilla. Ehkäpä toin sieltä kissojen hajuja mukanani. Mene ja tiedä mitä noitten kissojen päässä liikkuu.
        Kissani tosiaankin ulkoilee sen 2-3 tuntia päivässä. Kotona tehdään kaikki yhdessä. Leikki on sitä että minä heiluttelee huiskaa, heittelen palloa ja kissa katselee mun hommaa. Käyttäytyy aamuisin hellyyden kipeästi,kehrää ja leipoo hakien huomiota. Sitä se kyllä saa, juttelen sille kaikki asiani ja mitä tehdään seuraavaksi. Rauhallista meillä on kun asutaan kahdestaan. Lapsia pelkää ja kovia ääniä.
        Eläinlääkäri ei siinä mitään sairautta ole todennut.
        Ehkäpä se on vaan niin junttura luonteinen ja kaikkea ,Iita kun ragdoll luonteeltaan. Seuraillaan tilannetta... Rakas katti on mulle kaikesta huolimatta. Ainut kun sais ton pitämisen ja jyökkäilyn kuriin. 🐾❤️


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3299
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1331
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1116
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      15
      1062
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      989
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe