Paras öljy ovensaranoihin?

Anonyymi-ap

Mikä on tehoikkain öljy nariseviin ovensaranoihin?

Olen yrittänyt hiljentää isoäänisesti kitiseviä parvekkeen ovensaranoita pyörän ketjuöljyllä ja juoksumatolle tarkoitetulla öljyllä. Vaan saranat vain narisevat.

20

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se äänen korottaminen auta niiden saranoiden voitelussa.

      • Anonyymi

        Auttaa muuten mutta tulee kurkku kipeäksi.


    • Anonyymi

      Rasvaaminen ei auta jos sarana on vino tai laakeri rikki.

    • Anonyymi

      Parasta kun otat saranat pois ja heität niillä kankkulan kaivoa.

    • Anonyymi

      Jos ei muu auta, niin nosta ovi pois saranoiltaan ja laita jotain paksumpaa rasvaa, vaseliinia vaikka. Esim. Fillarin laakerirasvaa, saa tavarataloista. Auton moottoriöljy on myös hyvä. Vaihteistoöljyt haisee, ovat hyviä mutta haisevat.

      Ruokaöljy toimii myös. Pari tippaa ruokaöljyä ja heiluttelee ovea, niin silläkin hiljenee.

      • Anonyymi

        Harvoin parvekkeen ovissa on sellaisia saranoita joista oven voi nostaa pois paikoiltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvoin parvekkeen ovissa on sellaisia saranoita joista oven voi nostaa pois paikoiltaan.

        Käytännössä kaikki nykyaikaiset parvekkeen ovet on nostettavissa pois paikoiltansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä kaikki nykyaikaiset parvekkeen ovet on nostettavissa pois paikoiltansa.

        "Käytännössä kaikki nykyaikaiset parvekkeen ovet on nostettavissa pois paikoiltansa."

        Meillä on montakin "alta 10 v parvekeovea" kaikissa on tappisaranat, jotain 5 kpl.
        Olen laittanut niihin 1 mm pienemmät kupariniitit, siis kuparitapit ja pienemmät.
        Ovet tuli mukavan keveiksi, varsinkin uudesta ovat liian tiukkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä kaikki nykyaikaiset parvekkeen ovet on nostettavissa pois paikoiltansa.

        Meillä kaikisssa uusissa ovissa on lehtisaranat, ainoastaan puuliiterin ovessa on nostosaranat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä kaikki nykyaikaiset parvekkeen ovet on nostettavissa pois paikoiltansa.

        Meillä kaikki uudet ovet ovat lehtisaranoilla, ainoastaan liiterin ovi on nostosaranoilla.


    • Anonyymi

      Ompelukoneöljyä esim.
      Saatavilla myös suihkutettavaa öljyä.

      • Anonyymi

        itse olen sivellyt ihan ruokaöljyä siveltimellä, ja hyvin on toiminut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse olen sivellyt ihan ruokaöljyä siveltimellä, ja hyvin on toiminut.

        Ruokaöljy härskiintyy ja alkaa haisemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruokaöljy härskiintyy ja alkaa haisemaan.

        "Ruokaöljy härskiintyy ja alkaa haisemaan."

        Ruokaöljy , esim Auringonkukkaöljy ei härskiinny.
        Olen rasvannut runsaasti niillä kerrostalojen mahonkisia ovia ja kauniina ovat pysyneet yhdellä rasvauksella 40 vuotta.
        Ainut pikku juttu, hieman keräävät pölyä, jos tarkemmin katsoo, mutta ei sitä ohi kulkiessa huomaa.

        Olen laittanut myös Auringonkukkaöljyä kaikkiin ulkoritilöihin ja siinä ovat hyviä vaikka kymmeniä vuosia vanhoja.
        Se on 100 % öljyä, kaupan aineissa 5 % ja loput haihtuu. Rasvaa aurinkoisella ja kun ovat kuumia ja kuivia.


    • Anonyymi

      Jos saranat narisee edelleen, silloin voiteluaine ei ole päässyt niihin kohtiin josta se narina tulee.

      Huolehdi ensin siitä että voiteluaine menee varmasti niihin kohtiin josta narina tulee.

      Pelkkä vesikin riittää narinan hetkelliseen poistamiseen, mutta vesi tietenkin kuivuu pian pois, eli kun olet sen narinan tarkan kohdan löytänyt, siihen lopulta hyvää voiteluöljyä tai vaseliinia tms. joka ei sieltä heti kuivu pois.

      • Anonyymi

        Voiteluaineeseen ei tarvitse isoja rahoja laittaa, olennaisempaa on se, että voiteluaine laitetaan oikeaan kohtaan että se oikeasti vaikuttaa.

        Kannattaa myös huomata, että painepurkista suihkittavat aineet saa helposti suihkittua kohteeseensa, mutta niiden voitelutehon kesto ei ole yhtä hyvä kuin jollakin paksummalla mönjällä (jota taas vaikeampi saada oikeaan kohtaan)


    • Anonyymi

      aseöljy toimii

      • Anonyymi

        Liian ohutta ja haihtuu pois. Ei kestä mekaanista kuormaa ja toimi voiteluöljynä missään.


    • Anonyymi

      Tippakannusta, 10w30, sae 30 mineraaliöljyä, traktorin yleisöljy. Litran pullo maksaa 5€ ja riittää 100 vuodeksi. Öljyn voi laittaa vaikka puutikin päällä.


      Tai spay pullossa voiteluöljyrasva.


      Jos saranan tappeja ei pääse rasvaamaan suoraan niin nostaa oven pois ja laittaa sitten.


      Wd40 ja ohuet aseöljyt vie rasvan pois, ne on puhdistusaineita, myös ns ruosteisten pulttien irroitusöljyt vie rasvan pois.

    • Joku jo vastasikin, että öljysi ei ole päässyt vielä joka kohtaan. Narina lakkaisi millä öljyllä vaan kunhan saranantappi on vain kokonaan voideltu. Olet jo käyttänyt ns. parhaita öljyjä siihen. Se pyöränketjuöljy on esim pysyvää ja tehokasta voitelemaan. Itse käyttänyt ompelukoneöljyä ja se päässyt meillä aina saranoihin.

      Sitten on "ruosteenirroitusaineet" yms tunkeutuvat voiteluaineet spray purkeissa joita voit vielä kokeilla. Tai sitten nostaa oven pois saranoilta ja laittaa jäykempää pysyvämpää ainetta niinkuin joku sanoikin. Saattaa nyt jo laittamasi öljytkin hiljalleen kulkeutua koko saranatappiin kunhan oves tarpeeksi monta kertaa avataan ja suljetaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe