Syökää pottuja edelleenkin!

Anonyymi-ap

Japanilaisessa tutkimuksissa kävi ilmi, että paljon perunaa syövät sairastuivat harvemmin sydän- ja verisuonisairauksiin. Olen sen aina tiennyt, nytkin perunakattila porisee, pastaa en syö koskaan enkä riisiä.

13

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen tässä lähdössä pois palstalta häiriköiden melskatessa mutta
      sanon vielä viime metreillä tämän

      hiilihydraatti ei ole yksikäsitteinen vaikka terveyspalstat siitä puhuvat
      koska se sulaminen vatsahapoissa muuttuu

      näinollen perunan rakenteesta riippuu sen terveellisyys
      ei mitään huuhaata vaan kiderakenteesta

      kuuma peruna
      jäähtynyt peruna
      uudelleen lämmitetty
      jne

      perun paranee tässä järjestykssä

      • Anonyymi

        12:42:59

        älä ny turhasta suutu,
        meille tulee sua ikävä jos jätät palstan,

        ainaki minulle tulee ikävä,

        nyyyh nyyyhh ,

        tuu takasi,,,


    • Anonyymi

      Japanissahan syödään paljon riisiä. Uskon kyllä että peruna on terveellisempää. Paljon maukkaampaakin ja monikäyttöistä.

      • Anonyymi

        tämäkin asia on keskusteltu täällä

        riisissä on ...
        japanissa on paljon ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämäkin asia on keskusteltu täällä

        riisissä on ...
        japanissa on paljon ...

        Kaikki ei ole täällä kaiken aikaa lukemassa! Keksi itse ihan uusi juttu!


    • Anonyymi

      OLEN Perunan syöjä ja maitotuotteiden juuston,jugurtin suurkuluttaja ja voinsyöjä. Proteiinin saanti tärkeää terveydelle. Munia ja broileri lihaa joita paistan oliiviöljyssä pannulla.
      Syön myös viljatuotteita kun maistuu ruisleipä,kaurapuuro ja mysliä harvemmin. Kaikki kotimaisia. Omena kotimainen suosikki hedelmä. Kotimaan kukkakaali kurpitsa,sipuli,porkkana. Ja tomaatteja tietysti kurkkua ei ,se on vain vettä ja kiva haju mutta se ei sula ja röyh röyh.
      Ympäri vuoden on marjasekoitus pakasteita kaupoissa.
      Makaroni ja riisi ei kuulu minun ruokiin olenkaan. Eikä jauho kastikkeet vaan aito kerma ja mausteet välimeren mauste sekoituksia.
      Voisin, pitäisi vähentää vaalean leivän syöntiä ja pikkuleipä keksejä. Keinomakeutteuja en syö enkä juo limuja,en alkoholia enkä prosessoituja tuotteita kuten margariinia. Ketsupin,sinanpit,majoneesi ei ei käy. Mönjää.
      PERUNA IHMISEN RUOKA.

    • Anonyymi

      Muistan sellaisen vanhan jutun, kun....jaa en muistakkaan, kuin sen, että "minunkin mummoni söi aina suuria perunoita, mutta silti kuoli".

      Kuka muistaisi sen?

      • Anonyymi

        Santavuori se oli, jonka mummo kuoli syötyään koko ikänsä suuria pottuja, siis perunoita.
        Muisti pelaa pätkittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Santavuori se oli, jonka mummo kuoli syötyään koko ikänsä suuria pottuja, siis perunoita.
        Muisti pelaa pätkittäin.

        Oiskohan pottu ollut myös mun mummon kuolinsyy?


    • Anonyymi

      Näinhän se muistikin pelaa, kun vain aina muistaisi.

      wikipedia.org
      https://fi.wikipedia.org › wiki › Ritva_Santavuori
      santavuori sivustosta fi.wikipedia.org
      Ritva Anja Irmeli Santavuori (o.s. Lehtinen, s. 8. kesäkuuta 1932 Viipuri) työskenteli Helsingissä kaupunginviskaalina eli syyttäjänä vuosina 1974–1996.

      Kyllä minä useita asioita joudun nykyisin hakemaan tuolta "wikistä", kun en ole aina niitä suuria perunoitakaan syönyt, vaan laittanut aina hätäisesti "mummonmuussia"ja se on tulos, että aina sekoilen, vaikka mielestäni olenkin niin "noheva", mutta nyt "mokasin" pahemman kerran.

      Kävin poistamassa selaushistorian, jonka olen usein onnistuneesti tehnyt, mutta nyt meni "vituraksi", sillä kaikki pääsyni sp-postiin. Facebookiin, Instrag. ja pankkiini vaati niitä salasanoja ja niitäkös minä muistin? En todellakaan, koska se kirja mihin niitä piti laittaa oli tyhjä, tietenkin olettamuksella, että kyllähän minänä muistan.

      On tässä nyt tenkkapoo, kuinka saan nuo kaikki toimimaan ja "apurikin" lähti lomailemaan.

      Nyt on pakko mennä torille ja ostaa niitä suuria perunoita, että edes kuolisi.

    • Anonyymi

      Tuskin se on perunasta kiinni. Onhan myös todettu,
      että paljon vihanneksia syövät sairastuvat harvemmin
      sydän- ja verisuonitauteihin ja vähän rasvaista lihaa syövät myös.

    • Anonyymi

      Ei aloituksen, vaan samaan"muistihäiriöiseen", joka unohti salasanansa, kuten myös "sössi" pankkitunnuksensakin.

      Facen sain auki, mutta en g-mailiani, johon tuli uusi osoite, jota ei tiedä kukaan.

      Pankki tunnukset ovatkin nyt niin monen mutkan takana, että hirvittää. Tarvitaan se voimassa oleva henkilökortti, tai Passi. Aikaisemmin olen vain hymähdellyt niiden kirjoittajien ongelmista, mutta nyt se kostautui minulle.

      En voi tilata sitä netistä, koska se vaatii pankki tunnuksen, jota minulla ei nyt ole. Pakko siis mennä valokuvaan, poliisille itse ja nyt on lähin jossain "hornantuutissa", joten vaikeaksi menee.

      Ei tähän auta edes uudet perunat, eikä vanhat, mutta mitään "euta" pillereitä en myöskään halua, vaikka onkin kaksi "korkeasti koulutettu lasta", joista ainakin toinen tulee minua auttamaan parinviikon päästä.

      Onneksi on vielä toimiva pankkikortti ja rahaa tilillä riittämiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      62
      1160
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      45
      798
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      749
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      730
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      91
      720
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      70
      664
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      651
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      605
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      591
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      584
    Aihe