Mikä on sinun toriherkkusi ?

Anonyymi-ap

24

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kylmä lonkero.

    • Anonyymi

      En tiedä onko toriherkku mutta paistetut muikut ovat minun herkkuni torilla.

    • Anonyymi

      Grillimakkara Hagiksen torilla maalaismarkkinapäivänä.

    • Anonyymi

      En käy toreila.

      Vähän outo käsite tori. Tarkoitan, hyvin harvoin voinut sellaisessa käydä. Aukioloajat ei sovellu töissäkäyvälle oikein mitenkään. Etenkin kun lähimmälle torille pitkä matka ja sinne pitäisi vartavasten lähteä. Noh, nykyisin olisi ajan puolesta helpompi käydä, mutta matkaa silti pitkästi, koska samalle suunnalle ei ole muuta asiaa, se siitä.

      Toki joissain tapaukossa pistäytynyt toreillakin, lähinnä lomamatkoilla. Kioskikauppaa korkeilla hinnoilla. Voi sataakkin, jokatapauksessa lokit paskoo päälle. Enenpi tarkoitettu kai turisteille.

      Ainoo toriruokamuisto lie lappeenrannasta vety. Tavallinen lihapiirakka lisäsörsseleillä. Joskus kai ostettu mansikoita, niitä nyt syö muutenkin.

      Jos sais aikaiseksi, silakkamarkkinoiden aikana vois käydä säilykkeitä ostamassa. Mutta silloinkin pitäis lähteä asiaa tehden liikenteeseen, saahan noita säilykkeitä lähikaupastakin.

      Joopa, vety ainoo, mikä tuli mulla mieleen.


      =DW=

      • Anonyymi

        Lörtsyjä oli S kaupassa joskus ja ostin muutaman.
        En ole,poskesta kuullut koskema.
        Siis sehän on munkki jossa omena sisällä? Niitä,tehdään kotonakin. Mitä rasva ane käyttää?


    • Anonyymi

      Kotkassa sukuloimassa käydessä, posso kyllä maistuu aina. Tampereen tienoilla ollessa joutuu "ikäänkuin pakosta" syömään mustaa, ettei erotu porukasta. Oikeastaan eri toreilla käydessä tulee aina syötyä paikallisia toriherkkuja, hyviähän ne on kaikki. Ehkä tuo posso kuitenkin on se ykkönen, koska Kotkanpoikii kuitenkin lähtöisin olen.

      • Anonyymi

        Hyvä kun muistutit.

        Unohdin tyystin mustanmakkaran. Tampereella asuessa torit oli hyvin keskustan kulmilla ja niissä tuli aika usein silloin käytyäkin. Mulla oli duunipaikka siinä lähellä, joten viikollakin kävin joskus siellä syömässä. Baarireisuilla tori oli tietenkin kiinni, mutta torien kulmilla oli hyviä kepappipaikkoja.

        Joo, tampere poikkeus mun torikäynneissä ja siellä tykästyin sekä mustaan, että kepappiin.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun muistutit.

        Unohdin tyystin mustanmakkaran. Tampereella asuessa torit oli hyvin keskustan kulmilla ja niissä tuli aika usein silloin käytyäkin. Mulla oli duunipaikka siinä lähellä, joten viikollakin kävin joskus siellä syömässä. Baarireisuilla tori oli tietenkin kiinni, mutta torien kulmilla oli hyviä kepappipaikkoja.

        Joo, tampere poikkeus mun torikäynneissä ja siellä tykästyin sekä mustaan, että kepappiin.

        =DW=

        Oli se mustamakkara hyvää olevinaan , en ole sitä syönyt sen koommin kun lapsena ollessani


    • Anonyymi

      Ehdoton markkinaherkkujen ykkössuosikkini on churros con chocolate , nammmmmmskis!

    • Anonyymi

      Kyllä se on Kuopijon torilta ostettu Hanna Partasen muikkukukko!just paistettu lämmin muikkukukko,voe helevetti jotta on makkeeta!tahtoo olla vuan aika näkysee.

    • Anonyymi

      Kaikki mennyt pilalle. Koronan aikaa torikahvila hävisi eikä ole takaisin tullut. Siellä oli aamutuoreet munkkipossut kahvin kera kesät talvet.
      Tänään kävin ihan eri torilla ja ostin kotimaisia mansikoita rasian. Joukossa oli 5-6 makeaa ja muut ei maistuneet miltään. Ei siihen rasiaan kovin monta isoa mansikkaa mahdukaan. Voiko olla sekoitus vai voiko tosiaan olla samassa mansikkapellon penkissä eri makuisia mansikoita.

      • Anonyymi

        Mansikka on mullakin toriherkkuna, kahvin ohella. Mansikat maistuu ihan mansikoilta, ei tosin niin hyviltä kuin nuorena, ehkä ikä muuttaa makunystyröitä?


    • Anonyymi

      Porilainen on ollut mielessä.. siis vähän kuin hampurilainen mutta se makkarapihvi välissä :D

      Osmo Somppi, joku ikivanha kaveri asui Porissa jonkin tyttökaverinsa kanssa, hänellä oli todella tyylikäs vanha retko-Lada 1200 muistaakseni, ei tietoa onko hän edes elossa enää, monet tutut kaverit ovat heittäneet vasaransa jotkut lukiokaveritkin jo..

    • Anonyymi

      Torikahvit on tapanani juoda jonkun leivonnaisen tai suolaisen kera ja katsella
      torielämää. Ostoksia teen vähän, tori on niin kallis, mutta kun aktuellia on
      aina lähtee mukaan uusia perunoita, herneitä ja sieniä.

    • Anonyymi

      Riippuu päivästä ja torista, mutta rento ilmapiiri, tuotteiden värit ja muodot ja ihmisiinkin liittyvä silmänruoka, jotkin sharmantit ihmiset ... kahvi ja kesäjäätelö auringon ohessa.

    • Anonyymi

      Ei ole mitään toriherkkua. Uppopaistetut tai pelkässä rasvassa paistetut ei uppoa minuun. Toisalta en käy enää tori ostoksilla.1 Kerran arki päivä kävin kesä 2022 Helsinki Hakaniemen torilla: Sisko vainajani pojan kanssa ja hänen vaimonsa.Juotiin tori kahvit,he maksoivat.Helsinki kauppatorillakaan en käynyt.Kalista on tori myynit,kuin Hallit niiden kupeessa. Kaiken saa edullisemmin ihan Itis Kauppakeskus yksin asuvana mitä tarvitsenkin kuloinkin

      • Anonyymi

        Kun aina täytyy valita joko ruoka tai lääkkeet!


    • Anonyymi

      En kovin usein käy torilla, ainoastaan reissussa ollessa Kotikaupunkini torielämä on niin kuollutta että en ole enää vuosiin käynyt. Kuopiossa käydessä kesäaikaan jäätelöä ostan torilta tai menen kauppahalliin pullakahville. Munkkeja tai muitakaan rasvassa uitettuja en syö kuin kerran vuodessa jos markkinoilla on tietyn valmistajan isoja rapeapintaisia vaniljamunkkeja. Nämä markkinat muualla kuin torilla.

      • Anonyymi

        Sitten vielä käsketään stadilaisia muuttamaan muualle halvemman asumisen perään. Mihin? Tyhjään, missä ei ole mitään. Ei edes toreja, ei julkista liikennettä, ei sporia. Pelkkää tyhjää! Ei kannata.

        On kiva käydä toreilla, missä on tunnelmaa ja ”herkkuja” ja minne pääsee sporalla. Ei voita stadin elämää mikään, ei voita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten vielä käsketään stadilaisia muuttamaan muualle halvemman asumisen perään. Mihin? Tyhjään, missä ei ole mitään. Ei edes toreja, ei julkista liikennettä, ei sporia. Pelkkää tyhjää! Ei kannata.

        On kiva käydä toreilla, missä on tunnelmaa ja ”herkkuja” ja minne pääsee sporalla. Ei voita stadin elämää mikään, ei voita!

        Hehe, minä aikoinaan muutin maalta Hesaan ja kymmenen vuoden jälkeen piti muuttaa jo pois kun en viihtynyt. Sen jälkeen olen viihtynyt jo 37 vuotta paljon pienemmässä kaupungissa keskemmällä Suomea ja vahvasti näyttää siltä että ei tarvitse täältä muuttaa pois vaikka torielämä täällä onkin kuollutta ollut jo vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe, minä aikoinaan muutin maalta Hesaan ja kymmenen vuoden jälkeen piti muuttaa jo pois kun en viihtynyt. Sen jälkeen olen viihtynyt jo 37 vuotta paljon pienemmässä kaupungissa keskemmällä Suomea ja vahvasti näyttää siltä että ei tarvitse täältä muuttaa pois vaikka torielämä täällä onkin kuollutta ollut jo vuosia.

        Se on hyvä, että jokainen tulee onnelliseksi omalla paikallaan. Se on tarkoituskin!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tori on fantastinen. Kallis ehkä, mutta ei siellä joka päivä tarvitse
      käydä ostoksia tekemässä.

    • Anonyymi

      Kaupunki ilman kesätoria on - autio ....? Kierrän usein torin kautta jos minne
      menen kesällä.
      Tori on poikkeuksellinen paikka. Siinä miljöössä on jotakin iloista ja
      "vapautunutta", päivällä ja ilman viinaa !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3248
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1851
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe