Puhelimen sammuttamiselle kerran päivässä on olemassa hyvä syy

Anonyymi-ap

Tämä ohje ei ole tuulesta temmattu. Yksinkertainen puhelimen uudelleenkäynnistys voi todella puhdistaa puhelimen monesta haittaohjelmasta. Vinkin toimivuuden vahvisti esimerkiksi suomalainen tietoturvayhtiö F-Secure vuonna 2021.

"Rivirikolliset" eivät viitsi tai heillä ei ole voimavaroja rakentaa hyökkäyksiä tai haittaohjelmia, jotka kestävät puhelimen uudelleenkäynnistyksen. Puhelimen sammuttaminen tyhjentää työmuistin, jossa haitallinen koodi elää. Konstiin ei pidä kuitenkaan luottaa liikaa, sillä uudelleenkäynnistyksestä selviäviin haittaohjelmiin laitteen uudelleenkäynnistys ei siis tepsi.

9

964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole hyvää syytä.. Kerran viikossa tai parissa on..

• Anonyymi

puhelimen akun poistaminen loppuelämäksi se vasta paras tietoturvakeino onkin.

• Anonyymi

Toki noin on. Myös tietokoneen valaminen betonikuution sisään ja upottaminen järveen, tekee siitä erittäin tietoturvallisen. Käyttö sen sijaan saattaa hankaloitua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki noin on. Myös tietokoneen valaminen betonikuution sisään ja upottaminen järveen, tekee siitä erittäin tietoturvallisen. Käyttö sen sijaan saattaa hankaloitua.

Onko kukaan havainnut tai kokemusta miten että puhelinliittymässä voi hyödyntää vääriin tarkoituksiin ns.soitonsiirtoa toisen numeroon? Eli onko mahdolista operaattorin työntekijän aktivoida asiakkaan tietämättä soitonsiirto täysin jonkun toisen henkilön numeroon samalla kun puhelu tulee itselle?
        Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Mulle tulee puhelu ja samaan aikaan sama puhelu tulee jonkun tuntemattoman ihmisen kännykkään johon on soitonsiirto tehty? Ei voi onnistua millään mun ymmärtääkseni, toisaalta ihmettelen miksi järjestelmällisesti mun kaikki puhelut tietyille henkilöille katkeavat jatkuvasti. Ensi alkuun puhelu alkaa ja jatkuu normaalisti, sitten kesken kaiken puhelu katkeaa mutta ei kuulu mitään varattu- ääntäkään vaan pelkästään hiljaisuus, puhelu katkeaa silti. Ja näin käy lähes 90% sti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko kukaan havainnut tai kokemusta miten että puhelinliittymässä voi hyödyntää vääriin tarkoituksiin ns.soitonsiirtoa toisen numeroon? Eli onko mahdolista operaattorin työntekijän aktivoida asiakkaan tietämättä soitonsiirto täysin jonkun toisen henkilön numeroon samalla kun puhelu tulee itselle?
        Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Mulle tulee puhelu ja samaan aikaan sama puhelu tulee jonkun tuntemattoman ihmisen kännykkään johon on soitonsiirto tehty? Ei voi onnistua millään mun ymmärtääkseni, toisaalta ihmettelen miksi järjestelmällisesti mun kaikki puhelut tietyille henkilöille katkeavat jatkuvasti. Ensi alkuun puhelu alkaa ja jatkuu normaalisti, sitten kesken kaiken puhelu katkeaa mutta ei kuulu mitään varattu- ääntäkään vaan pelkästään hiljaisuus, puhelu katkeaa silti. Ja näin käy lähes 90% sti

Toinen juttu: Telia- tunnuksen salasanan vaihto ei onnistu millään, käyttäjätunnus vaihtuu, mutta ei salasana? Yhteys katkeaa välittömästi kun sovellus ei ilmeisesti salli salasanan vaihtoa?
        Sitten tämä: oletko liittymän omistaja vai käyttäjä?
        Siis vanhempi voi ostaa omiin nimiinsä liittymän mutta käyttäjä onkin lapsi.
        Käyttäjätunnuksella pääse katsomaan liittymän tietoja mm.osoitetta ja nimeä!
        Entä jos joku aivokääpä luo käyttäjätunnuksen liittymän omistajan nimellä, eli käyttämällä ei vahvaa tunnistautumista vaan sitä käyttäjätunnusta (ja salasanaa?)
        Näin pääsee selvittämään henkilön eli liittymän omistajan henkilötietoja,osoitteen ja kaiken muunkin mitä liittymätietoihin kuuluu?
        Itse yritin liittymän omistajana vaihtaa salasanan ja löysin käyttäjätunnuksen jossa ei ollut salasanaa lainkaan oli vain käyttäjätunnus. Käyttäjätunnus liittyy ilmeisesti Telian tarjoamaan tv- pakettiin? Eli näihin palveluihin mitä operaattori tarjoaa..Eli onko mahdollista että joku toinen, täysin saman niminen liitetään minuun ja minun henkilötietoihini esin. Tv - palveluihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen juttu: Telia- tunnuksen salasanan vaihto ei onnistu millään, käyttäjätunnus vaihtuu, mutta ei salasana? Yhteys katkeaa välittömästi kun sovellus ei ilmeisesti salli salasanan vaihtoa?
        Sitten tämä: oletko liittymän omistaja vai käyttäjä?
        Siis vanhempi voi ostaa omiin nimiinsä liittymän mutta käyttäjä onkin lapsi.
        Käyttäjätunnuksella pääse katsomaan liittymän tietoja mm.osoitetta ja nimeä!
        Entä jos joku aivokääpä luo käyttäjätunnuksen liittymän omistajan nimellä, eli käyttämällä ei vahvaa tunnistautumista vaan sitä käyttäjätunnusta (ja salasanaa?)
        Näin pääsee selvittämään henkilön eli liittymän omistajan henkilötietoja,osoitteen ja kaiken muunkin mitä liittymätietoihin kuuluu?
        Itse yritin liittymän omistajana vaihtaa salasanan ja löysin käyttäjätunnuksen jossa ei ollut salasanaa lainkaan oli vain käyttäjätunnus. Käyttäjätunnus liittyy ilmeisesti Telian tarjoamaan tv- pakettiin? Eli näihin palveluihin mitä operaattori tarjoaa..Eli onko mahdollista että joku toinen, täysin saman niminen liitetään minuun ja minun henkilötietoihini esin. Tv - palveluihin

Tuolle kai löytyy joku selitys joka on se että sivustolle muutoinkin kirjaudutaan vahvalla tunnistautumisella. Just. Käyttäjätunnus on kai automaattisesti luotu ja sen voi vaihtaa. Salasana- tilan olemassaolo kai liittyy juuri tuohon operaattorin tarjoamaan palveluun mm.viihdepakettiin?
        Sen sijaan en ymmärrä sitä että operaattorin sivustoille oli merkitty väärä päivä liittymän irtisanomiselle kun se irtisanominen tehtiin suusanallisesti tammikuun vika päivä 2022 niin nettisivulla oli käytännössä merkitty helmikuun 6. 2022 merkitty.
        Lopulta klikkasin kohtaa : irtisano sopimus ja se kirjattiin päättyväksi 6.2.2022 vaikka suusanallisesti päivä oli vika tammikuuta 2022! Lasku lopulta operaattorilta oli päätähuimaava. Samoin kilpailevan operaattorin lasku jonne siirsin sopimuksen oli pöyristyttävä. Eli kumpikin operaattori rahasti asiakkaansa tyhjätaskuiksi. Sim- kortista veloitettin vaikka puhelimitse sanottiin ettei veloiteta.
        Täyttä kusetusta molempien operaattorin touhut, pelkkää pashaa molemmat. Joten siirryin kolmanteen.
        Vai onko jollain positiivisempia kokemuksia?
        Lisäksi asiakas sivuuteetaan täysin toisella kotimaisella operaattorilla kokonaan ja käytännössä kuljetaan yli...missä näkyy asiakkaan kunnioitus ja ihmisarvo? Ei missään. Heti jos olet yli 60 olet pelkkä rahastuslaitos operaattorille ja huijattava kohde.

• Anonyymi

en ole enää käynnistänyt vuosiin, kun on Android 9 eikä tule päivityksiä.
      hyvin toimii.

• Anonyymi

Hakkerointeja
      4-vuotta-digivakivaltaa .blogspot.com

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      7920
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      59
      5902
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3322
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3013
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1698
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      210
      1660
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      336
      1398
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1192
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1189
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1101
    Aihe