Puhelimen sammuttamiselle kerran päivässä on olemassa hyvä syy

Anonyymi-ap

Tämä ohje ei ole tuulesta temmattu. Yksinkertainen puhelimen uudelleenkäynnistys voi todella puhdistaa puhelimen monesta haittaohjelmasta. Vinkin toimivuuden vahvisti esimerkiksi suomalainen tietoturvayhtiö F-Secure vuonna 2021.

"Rivirikolliset" eivät viitsi tai heillä ei ole voimavaroja rakentaa hyökkäyksiä tai haittaohjelmia, jotka kestävät puhelimen uudelleenkäynnistyksen. Puhelimen sammuttaminen tyhjentää työmuistin, jossa haitallinen koodi elää. Konstiin ei pidä kuitenkaan luottaa liikaa, sillä uudelleenkäynnistyksestä selviäviin haittaohjelmiin laitteen uudelleenkäynnistys ei siis tepsi.

21

1126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

jos on repaid niin vähän on vaikea varastaa sim korttia..hih

• Anonyymi

Ei ole hyvää syytä.. Kerran viikossa tai parissa on..

• Anonyymi

puhelimen akun poistaminen loppuelämäksi se vasta paras tietoturvakeino onkin.

• Anonyymi

Toki noin on. Myös tietokoneen valaminen betonikuution sisään ja upottaminen järveen, tekee siitä erittäin tietoturvallisen. Käyttö sen sijaan saattaa hankaloitua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki noin on. Myös tietokoneen valaminen betonikuution sisään ja upottaminen järveen, tekee siitä erittäin tietoturvallisen. Käyttö sen sijaan saattaa hankaloitua.

Onko kukaan havainnut tai kokemusta miten että puhelinliittymässä voi hyödyntää vääriin tarkoituksiin ns.soitonsiirtoa toisen numeroon? Eli onko mahdolista operaattorin työntekijän aktivoida asiakkaan tietämättä soitonsiirto täysin jonkun toisen henkilön numeroon samalla kun puhelu tulee itselle?
        Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Mulle tulee puhelu ja samaan aikaan sama puhelu tulee jonkun tuntemattoman ihmisen kännykkään johon on soitonsiirto tehty? Ei voi onnistua millään mun ymmärtääkseni, toisaalta ihmettelen miksi järjestelmällisesti mun kaikki puhelut tietyille henkilöille katkeavat jatkuvasti. Ensi alkuun puhelu alkaa ja jatkuu normaalisti, sitten kesken kaiken puhelu katkeaa mutta ei kuulu mitään varattu- ääntäkään vaan pelkästään hiljaisuus, puhelu katkeaa silti. Ja näin käy lähes 90% sti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko kukaan havainnut tai kokemusta miten että puhelinliittymässä voi hyödyntää vääriin tarkoituksiin ns.soitonsiirtoa toisen numeroon? Eli onko mahdolista operaattorin työntekijän aktivoida asiakkaan tietämättä soitonsiirto täysin jonkun toisen henkilön numeroon samalla kun puhelu tulee itselle?
        Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Mulle tulee puhelu ja samaan aikaan sama puhelu tulee jonkun tuntemattoman ihmisen kännykkään johon on soitonsiirto tehty? Ei voi onnistua millään mun ymmärtääkseni, toisaalta ihmettelen miksi järjestelmällisesti mun kaikki puhelut tietyille henkilöille katkeavat jatkuvasti. Ensi alkuun puhelu alkaa ja jatkuu normaalisti, sitten kesken kaiken puhelu katkeaa mutta ei kuulu mitään varattu- ääntäkään vaan pelkästään hiljaisuus, puhelu katkeaa silti. Ja näin käy lähes 90% sti

Toinen juttu: Telia- tunnuksen salasanan vaihto ei onnistu millään, käyttäjätunnus vaihtuu, mutta ei salasana? Yhteys katkeaa välittömästi kun sovellus ei ilmeisesti salli salasanan vaihtoa?
        Sitten tämä: oletko liittymän omistaja vai käyttäjä?
        Siis vanhempi voi ostaa omiin nimiinsä liittymän mutta käyttäjä onkin lapsi.
        Käyttäjätunnuksella pääse katsomaan liittymän tietoja mm.osoitetta ja nimeä!
        Entä jos joku aivokääpä luo käyttäjätunnuksen liittymän omistajan nimellä, eli käyttämällä ei vahvaa tunnistautumista vaan sitä käyttäjätunnusta (ja salasanaa?)
        Näin pääsee selvittämään henkilön eli liittymän omistajan henkilötietoja,osoitteen ja kaiken muunkin mitä liittymätietoihin kuuluu?
        Itse yritin liittymän omistajana vaihtaa salasanan ja löysin käyttäjätunnuksen jossa ei ollut salasanaa lainkaan oli vain käyttäjätunnus. Käyttäjätunnus liittyy ilmeisesti Telian tarjoamaan tv- pakettiin? Eli näihin palveluihin mitä operaattori tarjoaa..Eli onko mahdollista että joku toinen, täysin saman niminen liitetään minuun ja minun henkilötietoihini esin. Tv - palveluihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen juttu: Telia- tunnuksen salasanan vaihto ei onnistu millään, käyttäjätunnus vaihtuu, mutta ei salasana? Yhteys katkeaa välittömästi kun sovellus ei ilmeisesti salli salasanan vaihtoa?
        Sitten tämä: oletko liittymän omistaja vai käyttäjä?
        Siis vanhempi voi ostaa omiin nimiinsä liittymän mutta käyttäjä onkin lapsi.
        Käyttäjätunnuksella pääse katsomaan liittymän tietoja mm.osoitetta ja nimeä!
        Entä jos joku aivokääpä luo käyttäjätunnuksen liittymän omistajan nimellä, eli käyttämällä ei vahvaa tunnistautumista vaan sitä käyttäjätunnusta (ja salasanaa?)
        Näin pääsee selvittämään henkilön eli liittymän omistajan henkilötietoja,osoitteen ja kaiken muunkin mitä liittymätietoihin kuuluu?
        Itse yritin liittymän omistajana vaihtaa salasanan ja löysin käyttäjätunnuksen jossa ei ollut salasanaa lainkaan oli vain käyttäjätunnus. Käyttäjätunnus liittyy ilmeisesti Telian tarjoamaan tv- pakettiin? Eli näihin palveluihin mitä operaattori tarjoaa..Eli onko mahdollista että joku toinen, täysin saman niminen liitetään minuun ja minun henkilötietoihini esin. Tv - palveluihin

Tuolle kai löytyy joku selitys joka on se että sivustolle muutoinkin kirjaudutaan vahvalla tunnistautumisella. Just. Käyttäjätunnus on kai automaattisesti luotu ja sen voi vaihtaa. Salasana- tilan olemassaolo kai liittyy juuri tuohon operaattorin tarjoamaan palveluun mm.viihdepakettiin?
        Sen sijaan en ymmärrä sitä että operaattorin sivustoille oli merkitty väärä päivä liittymän irtisanomiselle kun se irtisanominen tehtiin suusanallisesti tammikuun vika päivä 2022 niin nettisivulla oli käytännössä merkitty helmikuun 6. 2022 merkitty.
        Lopulta klikkasin kohtaa : irtisano sopimus ja se kirjattiin päättyväksi 6.2.2022 vaikka suusanallisesti päivä oli vika tammikuuta 2022! Lasku lopulta operaattorilta oli päätähuimaava. Samoin kilpailevan operaattorin lasku jonne siirsin sopimuksen oli pöyristyttävä. Eli kumpikin operaattori rahasti asiakkaansa tyhjätaskuiksi. Sim- kortista veloitettin vaikka puhelimitse sanottiin ettei veloiteta.
        Täyttä kusetusta molempien operaattorin touhut, pelkkää pashaa molemmat. Joten siirryin kolmanteen.
        Vai onko jollain positiivisempia kokemuksia?
        Lisäksi asiakas sivuuteetaan täysin toisella kotimaisella operaattorilla kokonaan ja käytännössä kuljetaan yli...missä näkyy asiakkaan kunnioitus ja ihmisarvo? Ei missään. Heti jos olet yli 60 olet pelkkä rahastuslaitos operaattorille ja huijattava kohde.

• Anonyymi

en ole enää käynnistänyt vuosiin, kun on Android 9 eikä tule päivityksiä.
      hyvin toimii.

• Anonyymi

näin ja olen tullut siihen tulokseen ettei sellaiseen älypuhelimeen jossa on pankkisovellukset kannata ladata mitään ylimääräisiä sovelluksia,ne vaan vakoilee ...kännykät on halpoja joten voi ostaa toisen leikkimistä varten sovelluksilla..

• Anonyymi

Ei vaan kannattaa asentaa.

• Anonyymi

itselläni on kaksi puhelinta... soittamiseen ja vastaamiseen tavallinen perus puhelin ...
      pankkipalveluita varten on älypuhelin repaid liittymällä ja tähän puhelimeen en laitaile mitään sovelluksia muutakuin pankki jaa tätä numeroa en jaa kellekkään .. .

• Anonyymi

sähköposti kannatta vaihtaa jos on ollut pitempään käytössä ... sen uuden sähköpostin antaa vain tärkeimmille palveluille...
      itse tein uuden ja annoin sen vain tärkeimpiin palveluihin..en mihinkään keskustelupalstoille enkä kaupoille.. niille on omat sähköpostit..ehkä on parempi tilata ilman rekistöröimättä.. parempi olla kaksipuhelinta ja toiseen repaid
      liittymä..

• Anonyymi

kaksipuhelinta..toiseen älypuhelin ja siihen repaid liittymä ja toinen tavallinen ja siihen mobiilitunnistus..repaidliittymän numeroa ei anneta kenellekkään.

• Anonyymi

pinkoodi ja näppäinkoodi, varmennekoodi...silloin mobiilitunnistus on kolmen salasanan takana .

• Anonyymi

samoiten tietokoneen selaimesta keskit tyhjäksi ja muutkin tiedot kun sulkee selaimen...asetuksista voi laittaa että kun sulkee selaimen niin kaikki tiedot tyhjenee

• Anonyymi

Ehkä tapani säästää myös puhelimen akkua ja siirtää tarvetta puhelimen uusimista jos rahat on tiukassa. Toki jos saan X-määrän lisää rahaa jostain, niin laitan ostohousut jalkaan ja hankin neljä vuotta vanhan puhelimen tilalle samanmerkkisen puhelimen flagships mallin.

Nykyinenkin on lippulaiva, mutta alemmasta päästä.

• Anonyymi

Puhelimen sammuttamista kerran päivässä voi perustella myös omalla tavalla. Itse olen tehnyt niin jo vajaat 10v klo 21-22. Yritykseni on olla tavoittamattomissa aina iltaisin ja öisin. Olen ilmoittanut sen ihmisille jollla voisi olla asiaa.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

SIM-hakkeroinneista tietoa. Miten onnistuu pääsemään puhelimeen käsiksi?

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      160
      1404
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1215
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1169
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1090
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      314
      978
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      889
    Aihe