Tämä ohje ei ole tuulesta temmattu. Yksinkertainen puhelimen uudelleenkäynnistys voi todella puhdistaa puhelimen monesta haittaohjelmasta. Vinkin toimivuuden vahvisti esimerkiksi suomalainen tietoturvayhtiö F-Secure vuonna 2021.
"Rivirikolliset" eivät viitsi tai heillä ei ole voimavaroja rakentaa hyökkäyksiä tai haittaohjelmia, jotka kestävät puhelimen uudelleenkäynnistyksen. Puhelimen sammuttaminen tyhjentää työmuistin, jossa haitallinen koodi elää. Konstiin ei pidä kuitenkaan luottaa liikaa, sillä uudelleenkäynnistyksestä selviäviin haittaohjelmiin laitteen uudelleenkäynnistys ei siis tepsi.
Puhelimen sammuttamiselle kerran päivässä on olemassa hyvä syy
9
964
Vastaukset
- Anonyymi
Se ei kuitenkaan auta tällaiseen.
https://www.kyberturvallisuuskeskus.fi/fi/ajankohtaista/elektroninen-sim-tarjoaa-uuden-hyokkaysvektorin-rikollisille - Anonyymi
Ei ole hyvää syytä.. Kerran viikossa tai parissa on..
- Anonyymi
puhelimen akun poistaminen loppuelämäksi se vasta paras tietoturvakeino onkin.
- Anonyymi
Toki noin on. Myös tietokoneen valaminen betonikuution sisään ja upottaminen järveen, tekee siitä erittäin tietoturvallisen. Käyttö sen sijaan saattaa hankaloitua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki noin on. Myös tietokoneen valaminen betonikuution sisään ja upottaminen järveen, tekee siitä erittäin tietoturvallisen. Käyttö sen sijaan saattaa hankaloitua.
Onko kukaan havainnut tai kokemusta miten että puhelinliittymässä voi hyödyntää vääriin tarkoituksiin ns.soitonsiirtoa toisen numeroon? Eli onko mahdolista operaattorin työntekijän aktivoida asiakkaan tietämättä soitonsiirto täysin jonkun toisen henkilön numeroon samalla kun puhelu tulee itselle?
Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Mulle tulee puhelu ja samaan aikaan sama puhelu tulee jonkun tuntemattoman ihmisen kännykkään johon on soitonsiirto tehty? Ei voi onnistua millään mun ymmärtääkseni, toisaalta ihmettelen miksi järjestelmällisesti mun kaikki puhelut tietyille henkilöille katkeavat jatkuvasti. Ensi alkuun puhelu alkaa ja jatkuu normaalisti, sitten kesken kaiken puhelu katkeaa mutta ei kuulu mitään varattu- ääntäkään vaan pelkästään hiljaisuus, puhelu katkeaa silti. Ja näin käy lähes 90% sti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kukaan havainnut tai kokemusta miten että puhelinliittymässä voi hyödyntää vääriin tarkoituksiin ns.soitonsiirtoa toisen numeroon? Eli onko mahdolista operaattorin työntekijän aktivoida asiakkaan tietämättä soitonsiirto täysin jonkun toisen henkilön numeroon samalla kun puhelu tulee itselle?
Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Mulle tulee puhelu ja samaan aikaan sama puhelu tulee jonkun tuntemattoman ihmisen kännykkään johon on soitonsiirto tehty? Ei voi onnistua millään mun ymmärtääkseni, toisaalta ihmettelen miksi järjestelmällisesti mun kaikki puhelut tietyille henkilöille katkeavat jatkuvasti. Ensi alkuun puhelu alkaa ja jatkuu normaalisti, sitten kesken kaiken puhelu katkeaa mutta ei kuulu mitään varattu- ääntäkään vaan pelkästään hiljaisuus, puhelu katkeaa silti. Ja näin käy lähes 90% stiToinen juttu: Telia- tunnuksen salasanan vaihto ei onnistu millään, käyttäjätunnus vaihtuu, mutta ei salasana? Yhteys katkeaa välittömästi kun sovellus ei ilmeisesti salli salasanan vaihtoa?
Sitten tämä: oletko liittymän omistaja vai käyttäjä?
Siis vanhempi voi ostaa omiin nimiinsä liittymän mutta käyttäjä onkin lapsi.
Käyttäjätunnuksella pääse katsomaan liittymän tietoja mm.osoitetta ja nimeä!
Entä jos joku aivokääpä luo käyttäjätunnuksen liittymän omistajan nimellä, eli käyttämällä ei vahvaa tunnistautumista vaan sitä käyttäjätunnusta (ja salasanaa?)
Näin pääsee selvittämään henkilön eli liittymän omistajan henkilötietoja,osoitteen ja kaiken muunkin mitä liittymätietoihin kuuluu?
Itse yritin liittymän omistajana vaihtaa salasanan ja löysin käyttäjätunnuksen jossa ei ollut salasanaa lainkaan oli vain käyttäjätunnus. Käyttäjätunnus liittyy ilmeisesti Telian tarjoamaan tv- pakettiin? Eli näihin palveluihin mitä operaattori tarjoaa..Eli onko mahdollista että joku toinen, täysin saman niminen liitetään minuun ja minun henkilötietoihini esin. Tv - palveluihin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen juttu: Telia- tunnuksen salasanan vaihto ei onnistu millään, käyttäjätunnus vaihtuu, mutta ei salasana? Yhteys katkeaa välittömästi kun sovellus ei ilmeisesti salli salasanan vaihtoa?
Sitten tämä: oletko liittymän omistaja vai käyttäjä?
Siis vanhempi voi ostaa omiin nimiinsä liittymän mutta käyttäjä onkin lapsi.
Käyttäjätunnuksella pääse katsomaan liittymän tietoja mm.osoitetta ja nimeä!
Entä jos joku aivokääpä luo käyttäjätunnuksen liittymän omistajan nimellä, eli käyttämällä ei vahvaa tunnistautumista vaan sitä käyttäjätunnusta (ja salasanaa?)
Näin pääsee selvittämään henkilön eli liittymän omistajan henkilötietoja,osoitteen ja kaiken muunkin mitä liittymätietoihin kuuluu?
Itse yritin liittymän omistajana vaihtaa salasanan ja löysin käyttäjätunnuksen jossa ei ollut salasanaa lainkaan oli vain käyttäjätunnus. Käyttäjätunnus liittyy ilmeisesti Telian tarjoamaan tv- pakettiin? Eli näihin palveluihin mitä operaattori tarjoaa..Eli onko mahdollista että joku toinen, täysin saman niminen liitetään minuun ja minun henkilötietoihini esin. Tv - palveluihinTuolle kai löytyy joku selitys joka on se että sivustolle muutoinkin kirjaudutaan vahvalla tunnistautumisella. Just. Käyttäjätunnus on kai automaattisesti luotu ja sen voi vaihtaa. Salasana- tilan olemassaolo kai liittyy juuri tuohon operaattorin tarjoamaan palveluun mm.viihdepakettiin?
Sen sijaan en ymmärrä sitä että operaattorin sivustoille oli merkitty väärä päivä liittymän irtisanomiselle kun se irtisanominen tehtiin suusanallisesti tammikuun vika päivä 2022 niin nettisivulla oli käytännössä merkitty helmikuun 6. 2022 merkitty.
Lopulta klikkasin kohtaa : irtisano sopimus ja se kirjattiin päättyväksi 6.2.2022 vaikka suusanallisesti päivä oli vika tammikuuta 2022! Lasku lopulta operaattorilta oli päätähuimaava. Samoin kilpailevan operaattorin lasku jonne siirsin sopimuksen oli pöyristyttävä. Eli kumpikin operaattori rahasti asiakkaansa tyhjätaskuiksi. Sim- kortista veloitettin vaikka puhelimitse sanottiin ettei veloiteta.
Täyttä kusetusta molempien operaattorin touhut, pelkkää pashaa molemmat. Joten siirryin kolmanteen.
Vai onko jollain positiivisempia kokemuksia?
Lisäksi asiakas sivuuteetaan täysin toisella kotimaisella operaattorilla kokonaan ja käytännössä kuljetaan yli...missä näkyy asiakkaan kunnioitus ja ihmisarvo? Ei missään. Heti jos olet yli 60 olet pelkkä rahastuslaitos operaattorille ja huijattava kohde.
- Anonyymi
en ole enää käynnistänyt vuosiin, kun on Android 9 eikä tule päivityksiä.
hyvin toimii. - Anonyymi
Hakkerointeja
4-vuotta-digivakivaltaa .blogspot.com
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1347920- 595902
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813322Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73013Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101698Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2101660Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3361398Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351192Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931189Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321101