Hei larppaajat, osaisitteko kertoa saako ala-ikäinen nuori tuoda Eestistä ostetun muovikuula-aseen vapaasti Suomeen? Myytäessä ikäraja oli 14 vuotta. Ei kai Suomen tulli tulkitse tällaisia vehkeitä aseiksi?
air softien maahantuonti
1
579
Vastaukset
- Vokkie
Tämä nyt on jo vanhentunut viesti, mutta pistämpä silti kommentin.
Käsittääkseni air-soft ase lasketaan suomessa leluksi ja suomessa oleva air-softin ikärajoitus on käytännössä ainakin vielä tällähetkellä suositusikä.
Suomalaiset myyjät noudattavat suositusikää hyvän liikkenharjoittajan ominaisuudessa.
Tullin suhtautuminen air-soft aseeseen kannattaa varmistaa etukäteen (tullimiehissä on eroja). Kuitenkin ase kannattaa tuoda suomeen paketissaan ja pakettikiinni. ja alaikäisen kannattanee kävellä tullinohi huoltaja mukanaan, jos tulee kysymyksiä.
Itse olen tilannut netinkautta air-softeja ja niihin ei ole tulli kommentoinut muuta, kuin kummastellut leluaseen aitoa näköä :)
Yleisesti suomeen tuotavasta tavarasta täytyy muistaa, että eu:n ulkopuolelta on tuontirajoituksia (euromääräinen) ja tulli voi vaatia verot maksettavaksi.
linkki tullin sivuille:
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/index.jsp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824777- 1842083
- 1321782
- 1741400
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161281- 351096
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj161077- 78993
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh300977- 52966