Olemme kuuden hengen yrittäjäperhe ja harkitsemme muuttoa Karstulaan. Yritin soittaa kunnan nettisivuilla oleviin sivistystoimen numeroihin, mutta siellä kukaan ei vastannut. Osaisiko joku ystävällinen sielu auttaa meitä? Mitä vapaa-ajanpalveluja ja harrastuksia lapsille ja meille aikuisille löytyy Karstulasta? Vanhin poikamme harrastaa partiota, retkeilyä ja yleisurheilua. Nuorin tyttäremme 9 v harrastaa taitoluistelua ja kaksi poikaamme 10 ja 13 v jääkiekkoa. Minä olen tanssiurheilun ja taitoluistelun valmentaja, mieheni pelaa sulkapalloa, valmentaa nuoria judossa ja jääkiekkoilussa. Löytyykö perheellemme näissä lajeissa palveluja ja faciliteetteja?
Mitä vapaa-ajanpalveluja Karstulassa?
21
2302
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa liittyä fb:n Karstulan puskaradioon ja laittaa sinne nämä kysymykset. Sieltä saat nopeasti asiallisia vastauksia.
- Anonyymi
Jäähalli Areenalta tai urheiluseura Karstulan Kivalta voi kysyä jääharrastusmahdollisuuksista.
Kivalla myös yleisurheilutoimintaa ja judojaosto.
Tervetuloa Karstulaan!- Anonyymi
Kiitos ystävällisestä vastauksesta. Kivan sivuilta löytyikin paljon tietoa. Hyvää kesää kaikille.
- Anonyymi
Taas tämä mielikuvitusperhe liikenteessä... :D Eikö ole muuta tekemistä kuin satuilla Suomi 24:ssa?
- Anonyymi
Juuri tämä. 😁
- Anonyymi
Ei Karstulaan kantsi muuttaa, kuoleva kylä. Rkioski loppui, Honkarakenne loppuu, vähentää. No 2 kauppaa on. .
- Anonyymi
Mikäs alan yrittäjiä sitä ollaan kun ehditään noin paljon harrastaa ja vapaa-aikaa myös viettää. Itse olen kyllä ihan perusduunari enkä kyllä ehdi oikein mitään harrastaa.
- Anonyymi
Ei ole muiden ongelma jos itse et saa samassa ajassa tai vaivalla samaa rahaa mitö joku muu helpommalla.
- Anonyymi
Ei kantsi muuttaa, kunnan toimihlöt saa palkkansa on mutta eivät hoida hommiaan, annas olla jos töitä etsit,olet työtön,kyl oot tikun alla,syy kunnan huonoon taloustilanteeseen. Metsiin saat omat kaatopaikat järkätä,ei kiinnosta ympäristösihteeriä,ei vastaa puhelimeen tai sähköposteihin. Kuoleva kylä,ei nuorilla elämää saa olla,uhkaillaan huostaanotoilla,jos illalla mopoa vingutat.
- Anonyymi
Ylitarjontaa
https://www.facebook.com/groups/karstulassatapahtuu/permalink/6479606855448633/ - Anonyymi
Kunnan alasajoahan se on, kun päästää kepulaiset päättämään..
- Anonyymi
Kepulaiset joo... mutta eiväthän he enää ole määräävässä asemassa. Muut seuraavat hiljaa sivusta.
- Anonyymi
Olen ollut ylpeä kotikunnastani, mutta en voi sanoa enää samaa. Olen surullinen, että meillä on päättäjät, joita ei kiinnosta kuntalaisten viihtyvyys, harrastusmahdollisuudet eikä uusien asukkaiden houkutteleminen hyvillä palveluilla.
- Anonyymi
Täysin samaa mieltä.
- Anonyymi
Karste saattaa leijua ymppäristöön aatellessa liikoja.
- Anonyymi
Jää vietiin Saarijärvelle.Kannattais muuttaa sinne.Reput saatte Karstulasta ei muuta.
- Anonyymi
Taitaa olla vapaa-ajan palvelut vähissä. Kunta ajoi jäähalliyhtiön konkurssiin ja halusi siitä repputehtaan. Kunta höynäytti satoja kuntalaisia kunnan perustaman jäähalliyhtiön osakkaiksi. Itseänikin harmittaa nyt, että ne neljä lapsilleni ostamaa osaketta menetettiin kun nykyinen kunnanjohto käveli valtuuston päätöksen yli ja rikkoi aikoinaan tehtyä sopimusta.
- Anonyymi
On uskomatonta, että kuntaa syytetään tämän huijariporukan suuruudenhulluudesta. Tyhjäntoimittajako jaksaa edelleen hämmentää . Toivottavasti löytyy taho joka vaatii tutkintaa mm. esteellisyyksistä jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On uskomatonta, että kuntaa syytetään tämän huijariporukan suuruudenhulluudesta. Tyhjäntoimittajako jaksaa edelleen hämmentää . Toivottavasti löytyy taho joka vaatii tutkintaa mm. esteellisyyksistä jne.
Saatan olla kirjoittajan mielestä tyhjäntoimittaja kun olen kolmen lapsen yksinhuoltajaäiti ja kahden pojan mummo, ja edelleen työelämässä. Olemmeko me lähes puolen tuhatta tavallista kuntalaista, yrittäjää ja yhdistystä, jotka kunnan innostamana ostimme jäähalliyhtiön osakkeita huijariporukkaa, kuten kirjoittaja väittää? Itsekin toivon, että parasta kaikkien kannalta olisi jos kunnassa ryhdyttäisiin vihdoin tekemään hyviä, kunnan elinvoimaa edistäviä ja harrastustoimintaa kohentaviakin päätöksiä. Nyt näyttää, että (muualla asuvia) virkamiehiä ei kiinnosta pätkän vertaa kunnan kehittäminen. Onneksi sentään kehitysyhtiö ja järjestöt tekevät kiitettävää työtä. Kunnan ja kuntapäättäjien syyttäminen ei ole (tässäkään po. asiassa) aiheetonta. Olen nähnyt dokumentit: 1) kunnanhallitus käynnisti jäähallihankkeen ja totesi selvityksessään että jäähalliyhtiö tulee kunnalle edullisemmaksi kuin kunnan oma halli 2) kunnanvaltuusto päätti ostaa perustamaltaan jäähalliyhtiöltä jääaikaa vuodessa (kuntalaisten ja koululaisten käyttöön) 3) kunnan ja jäähalliyhtiön välille solmittiin sopimus 4) syksyllä 2022 kunnanjohtaja päätti omavaltaisesti (siis valtuuston päätöksen vastaisesti) ja sopimusta rikkoen olla maksamatta sovittua summaa 5) jäähalliyhtiö ajautui konkurssiin 6) kunta maksoi sopimusrikkomuksesta vahingonkorvausta konkurssipesälle (saman summan jonka se oli edellissyksynä jättänyt maksamatta omalle halliyhtiölle!!). Ja mitä tekivät kuntapäättäjät: päättivät "jäähallilta säästyneillä rahoilla" ostaa konkurssissa olevalta firmalta ulkojäille kaukalon, ja menivät maksamaan sen sääntöjen vastaisesti etukäteen. Ei tullut kaukaloa. Nekin rahat meni. Terveisin: Nimimerkki "ihan tavallinen tyhjäntoimittaja ja suuruudenhullu huijari, ja kunnan tilasta huolissaan oleva kuntalainen"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatan olla kirjoittajan mielestä tyhjäntoimittaja kun olen kolmen lapsen yksinhuoltajaäiti ja kahden pojan mummo, ja edelleen työelämässä. Olemmeko me lähes puolen tuhatta tavallista kuntalaista, yrittäjää ja yhdistystä, jotka kunnan innostamana ostimme jäähalliyhtiön osakkeita huijariporukkaa, kuten kirjoittaja väittää? Itsekin toivon, että parasta kaikkien kannalta olisi jos kunnassa ryhdyttäisiin vihdoin tekemään hyviä, kunnan elinvoimaa edistäviä ja harrastustoimintaa kohentaviakin päätöksiä. Nyt näyttää, että (muualla asuvia) virkamiehiä ei kiinnosta pätkän vertaa kunnan kehittäminen. Onneksi sentään kehitysyhtiö ja järjestöt tekevät kiitettävää työtä. Kunnan ja kuntapäättäjien syyttäminen ei ole (tässäkään po. asiassa) aiheetonta. Olen nähnyt dokumentit: 1) kunnanhallitus käynnisti jäähallihankkeen ja totesi selvityksessään että jäähalliyhtiö tulee kunnalle edullisemmaksi kuin kunnan oma halli 2) kunnanvaltuusto päätti ostaa perustamaltaan jäähalliyhtiöltä jääaikaa vuodessa (kuntalaisten ja koululaisten käyttöön) 3) kunnan ja jäähalliyhtiön välille solmittiin sopimus 4) syksyllä 2022 kunnanjohtaja päätti omavaltaisesti (siis valtuuston päätöksen vastaisesti) ja sopimusta rikkoen olla maksamatta sovittua summaa 5) jäähalliyhtiö ajautui konkurssiin 6) kunta maksoi sopimusrikkomuksesta vahingonkorvausta konkurssipesälle (saman summan jonka se oli edellissyksynä jättänyt maksamatta omalle halliyhtiölle!!). Ja mitä tekivät kuntapäättäjät: päättivät "jäähallilta säästyneillä rahoilla" ostaa konkurssissa olevalta firmalta ulkojäille kaukalon, ja menivät maksamaan sen sääntöjen vastaisesti etukäteen. Ei tullut kaukaloa. Nekin rahat meni. Terveisin: Nimimerkki "ihan tavallinen tyhjäntoimittaja ja suuruudenhullu huijari, ja kunnan tilasta huolissaan oleva kuntalainen"
Löytyykö tuon kunnan perustaman jäähalliyhtiön tiedot jostain, minkä niminen, ketä istuu hallituksessa jne.? Koska en ole kuullutkaan muusta yhtiöstä kuin tästä konkurssiin menneestä ja siellä istui ihan omaa ideaansa palvovat puuhapetet firman hallituksessa.
- Anonyymi
Karstulasta muuttaa nuoria pois lukion jälkeen paljon,lukio pienenee vuosi vuodelta.Ammattioppilaitosta ei ole kylällä, lähin on Saarijärvellä,Äänekoskella ja Jyväskylässä.Julkiset yhteydet ovat huonoja tänä päivänä kulkea.Pitää olla oma auto.
On sitä työttömiäkin lähtenyt pois täältä Kardesta jonnekin muualle asumaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549