Aloitan tämän keskustelun, koska luin juuri kotikuntani Merikarvian paikallislehteä, jossa kerrotaan kuinka museoiden päivänä paikkakunnan museoissa kävi yhtenä päivänä 286 kävijää. Mielestäni tämä kertoo kiinnostuksesta kunnan historiasta. Museoista ja siellä olevista esineistä sekä välineistä kumpuaa entisajan elämä ja eri elinkeinot, joita harjoitettiin. Minulle tärkeä ja rakas on kalastusmuseo, jonka vetovastuussa olin yrittäjäyhdistyksessä, joka lahjoitti museon kunnalle toukokuussa 1986. Luovutuksen ehtona oli matkailun kehittäminen kunnassa. Tänä päivänä voin mielihyvin todeta, että vuosikymmenten työ on tuottanut hedelmää. On puhallettu yhteen hiileen. Tulokset näkyvät ja tuntuvat kunnan matkailun kehityksenä, joka on alkanut ruokkimaan itse itseään. Matkailu työllistää kotikunnassani jo 100 henkilöä.
Matkailun liikevaihto muistaakseni kolme miljoonaa euroa.
Ollessani Kuhmoisissa "evakkomatkalla" kolme vuotta, ihastuin kunnan miljööseen ja erityisesti kunnan keskustassa olevaan täydellisesti konekantansa säilyttäneeseen vanhaan sahaan, jossa oli höyrykone. Minulla pukkasi ideaa sahan hyödyntämisen suhteen. Näin kirkkaasti ja selkeänä visiona sahan moninaiset mahdollisuudet matkailun kehittymiseksi kunnassa- ja kunnan muun elinkeinotoiminnan aktivoimiseksi. No, ideani eivät valitettavasti kantaneet hedelmää Kuhmoisissa, vaikka parhaani yritin Kuhmoisten kunnan ja kuntalaisten etua ajatellen.
Kuhmoisten kunnan ja kuntalaisten etua ovat mielestäni vilpittömästi ajaneet ja ajatelleet Kauppamuseon säilyttämisen eteen paljon pyyteetöntä työtä tehneet, kunnan ja sen perinteitä sekä historiaa vaalivat henkilöt.
Museoterveisin
JF
Kunnan historiaa esitellään museoissa
Anonyymi-ap
2
356
Vastaukset
- Anonyymi
"Kuhmoisten kunnan ja kuntalaisten etua ovat mielestäni vilpittömästi ajaneet ja ajatelleet Kauppamuseon säilyttämisen eteen paljon pyyteetöntä työtä tehneet, kunnan ja sen perinteitä sekä historiaa vaalivat henkilöt."
Pyrkivät luomaan aikaa ja säitä kestävää "megaa, sittemmin on jouduttu keksimään vain satunnaista ja sadeherkkää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."672277Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2302182- 1201488
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis221292Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj211242En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711200- 1211175
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102969Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73959Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78909