Mietityttää, kun viljaa tarvittaisiin nyt kotimaan lisäksi maailmallakin.
Ymmärrän, että esim. apulantojen saannin kanssa on ongelmia ja hinnatkin korkeita, mutta eikö viljan myynti kuitenkin kannattaisi?
Toinen mahdollisuus olisi tietenkin myös tuottaa energialaitoksille kotimaista poltettavaa jossain muodossa.
Paljonko Suomessa on pakettipeltoja, onko jollain faktatietoinhin linkki?
5
719
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole ihan niin yksinkertaista, että niin vaan ryhdytään viljelemään enemmän viljaa, ja myydään se sato ulkomaille, ja vieläpä kannattavasti. Peltojen käyttöä sitoo mm. EU.n tukipolitiikka. Ruokaviljan tuotannossa on moni asia toisin kuin rehuviljalla, ja jos ruokaviljaan on satsattu, ja tuloksena onkin huonona vuonna rehuviljaa, tappiolle mennään että hurahti.
- Anonyymi
Siellä on niin kallit apulannat maassa ettei ole toisiaan.Sekin käytännössä ihan vaan Yaran toiminnan takia.Sellaista se on kun kusipäisyys ohjaa toimia.
- Anonyymi
Missä on kalliit apulannat maassa, kesantopellossako? Kenen kusipäisyys ohjaa mitä toimintaa?
- Anonyymi
Kun pelkkään lannoitteeseen menee 300 euroa hehtaarilla joka maksaa 300 euroa hehtaari ja hyvällä pellolla satoa saa viljasta 2000 kiloa hehtaarilla ja viljasta maksetaan 200 euroa tonni niin ymmärtää ettei paljoa kannats
- Anonyymi
kyllä hyvällä pellolla sadot alkaen 5000 kg/ha.. jos vähänkin panostettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569