Aloitetaan keskustelu sillä että ihmisten elinikä suomessa on noussut niin naisissa kuin miehissä.
Haluaisitko elää elämäsi esimerkiksi 100-vuotiaaksi? Voisi lapsenlapsenlapset sanoa että meidän mummu tai vaari oli 101-vuotias kun kuoli.
Itse haluaisin kun olen ääretön 50-luvun musiikin , kulttuurin, autojen, elokuvien, huonekalujen, vaatteiden ym.läpeensä kyllästämä teddyboy ja rokkari haluaisin elää 2050 luvun loppuun.
Olen nyt rapiat 50-vuotias ja laskin pitkällä matikalla että tuon ajanjakson saavuttaakseni minun pitäisi elää reilu 90-vuotiaaksi.
Haluaisin nähdä ja kokea tuon 50-luvun huuman vanhuksena kun en itse sitä alkuperäistä 1950-lukua päässyt kokemaan kuin ylläluetelluin kokemuksin musiikin, kulttuurin, huonekalujen, autojen ym.kautta.
Toki nykyään esimerkiksi suomessa on tasan yksi rock´n roll julkaisu eli Big Beat- lehti(terveisiä Juha Miettiselle) lisää saisi minun mielestäni tulla. Tuo lehti on jo 26-vuotias, onnea, ja itselläni kestotilaajana on kaikki numerot.
Suosikki- lehti oli aikansa legenda Jyrki Hämäläinen päätoimittajana. Rauha hänen sielulleen, joka sittemmin ajettiin alas.
Olen tavannut Jyrkin kun yläasteen 9-luokalla tehtiin linja-auto matka Helsinkiin. Käytiin suosikin toimituksessa.
Jyrki kertoili tarinoitaan innokkaana, ja yhdessä vaiheessa kysyin ujona kun muut eivät kehdanneet että "olet tavannut Elviksen ja ollut hänen keikallaan.
Jyki vastasi, Kyllä pitää paikkansa, annoin Elvikselle muunmuassa suomen poliisin merkin. Elvis keräili poliisimerkkejä sieltä täältä. Kysyin myös keikasta. Hän sanoi että se oli yhtä hulinaa, ei semmoista voi edes kuvitella.
Jälkeenpäin kun olen Elviksenkin keikkoja katsellut dvd;llä niin voinen kyllä tähän yhtyä. Harmi kun en kysynyt mikä keikka se oli missä olit paikalla. No, elvis fan club sen minulle myöhemmin selvitti.
Ottakaa kantaa. Onko järkevää elää tässä ja nyt vai haalia niitä muistoja jälkipolville tai tuntemattomille kerrottavaksi.
t.RokkiPete
Kuinka vanhaksi haluasit elää
17
429
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta mutta, eihä enää ole sellaisia, kuin Nainen ja Mies ? ?
MyrkynVihreät ja SDP:n ÄäriVasemmisto Väittä ihan Toisin ;
- eli meillä On vain SekaSikijöitä !
- Ei enää eritellä Vanhan Sukupuolijakauman mukaan !
- Siis Ei Uros eikä Naaraspuolisia, vaan Pelkkiä Sekasikijöitä (sukupuolettomia)- Anonyymi
Nimenomaan piilopuppeli kilahti
- Anonyymi
Paljo mahdollista, että loppu tulee satasen tienoilla ja päälle, kun suku on pitkäikäistä, mutta ei se enää ole ihmisarvoista elämää satasen nurkilla. Harvalla on enää näkö ja kuulo tallella sekä liikuntakyky. No, loppu sais tulla niin, ettei joudun vanhainkotiin kärsimään. Suomen vanhustenhoito on niin ala-arvoista, ettei eläimiäkään saa kohdella ilman rangaistusta, kuten vanhuksia kohdellaan. Hävettävää touhua.
- Anonyymi
Tämä on täysin totta
t.RokkiPete - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on täysin totta
t.RokkiPetePullo päivässä pitää miehen tiellä skool...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pullo päivässä pitää miehen tiellä skool...
Koittaa pitää itsensä hyvässä fyysisessä kunnossa ja syödä hyvin ja tarpeeksi. Ruuan päälle vitamiini lisät, kivennäis/hivenaineet kohdilleen +vahvat omega3 avuksi. D vitamiinia ainakin 100 mikrogrammaa päivässä. Näillä pääsee luultavasti pitkälle.
- Anonyymi
Totta. Vangeillakin suomessa on paremmat oltavat kuin vanhuksilla. On iltapalasta lähtien, harrastusmahdollisuus, tai no se on se punttisali oikeastaan ja lukeminen.
On kyllä hävettävää tuo vanhusten, eritoten köyhien kyykytys. Ei siinä voi kyllä ihmisarvoisesta loppuelämästä puhuakaan.
- Anonyymi
Aikoinaan halusin nähdä Kekkosen kuoleman ja maamme liittymisen Unioniin ja Natoon ja nyt voin kuolla tyytyväisenä.
- Anonyymi
No mutta sehän on hieno juttu Sulle.
- Anonyymi
No,kuole vaikka heti ensi yönä .loppuu ainakin sinun paska puhuminen täällä.samalla pari muutakin voisi,jotka toistaa samaa lausetta.vitun päävikaiset.p.s en kolahtanut,totesin vain.
- Anonyymi
Osui ja upposi hermoraunion hermoon kjäh kjäh 🤣😅
- Anonyymi
Sanoisin että 85-90v. Edellyttäen jotta ei joudu toisten pestäväks. Sen aikaa kun pystyy itte pärjään. Ja puhun ittestäni.
- Anonyymi
Tuota noin, nyt ja enenkin on vanhusten huolto polkenut paikoilaan jopa huonommaksi käyden, joten, kellä vaan suinkin on mahdollista niin kannattaa koittaa kerätä varoja vanhuuden varalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota noin, nyt ja enenkin on vanhusten huolto polkenut paikoilaan jopa huonommaksi käyden, joten, kellä vaan suinkin on mahdollista niin kannattaa koittaa kerätä varoja vanhuuden varalle.
Toivottavasti lähtö tulee nukkuessa
- Anonyymi
Se riippuu täysin terveydestä ja toimintakyvystä.
Kohtuu terve, jos saisi olla, niin ehkä semmoinen 80 vuotta olisi asiallinen. - Anonyymi
Olen nyt 69v ja kulli seisoo aina,aamulla tanakammin,heti kun se rupeaa temppuilee,ehkä 90v,niin sitten voisi jo lähteä.kun runkkaat n,2-3 kertaa päivässä ja juot pari maradellaa ,niin kyllä kunto on rautaa.kannattaa myös käydä naisissa ja älä valkkaa.
- Anonyymi
Olen nyt päälle 50v. Jos nyt voittaisin miljoona euroja ja saisin puuttuvat asiat kuntoon, niin ihan hyvin vaikka 45v. Mutta jos tämä paska jatkuu ikuisesti, niin esim. 10v. yli 65v iän olisi ikä!
Mutta eipä niitä sadussa olevia vankkureita vetäviä sammakoita tai pullonhenkiä toivomuksiineen ole!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742502Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721802Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461467Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2671465- 851292
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3921255Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3431232Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3681208- 1281185