Ja kuka heidän toimintaansa seuraa?
Ylihinnoiteltu sähkön siirto kesämökin sähkösopimuksessa on järjetön 21,24€
Siis pelkkä siirto maksu!
Miten tällainen järjetön kusetus voi mennä läpi Suomessa? Mikä mafia tuo Elenia oikein on?
Mikä Ryöstöfirma tuo Elenia oikein on?
22
944
Vastaukset
- Anonyymi
Niinpä. Energialasku about kolmekymppiä, siirtomaksu lähes yhdeksän kymppiä.
- Anonyymi
Kiitos haaviston pekka kun keksit siirtomaksun olis aika pudota eduskunnasta vihreistä on vaan haittaa
- Anonyymi
Monopolin omaava voi hinnoitella tuotteensa vapaasti,
jos tuota hintaa ei lainsäätäjä rajoita.
Asiakas voi joko ostaa kalliilla hinnalla tai olla kokonaan ilman.- Anonyymi
"Monopolin omaava voi hinnoitella tuotteensa vapaasti,
jos tuota hintaa ei lainsäätäjä rajoita."
Näin on. Siirtomaksun suuruutta valvotaan kai nykyään jotenkin, mutta rajoitetaanko sitä oikeasti ja kuinka paljon?
"Asiakas voi joko ostaa kalliilla hinnalla tai olla kokonaan ilman."
Näinhän se myös on, jos tarvetta on, eikä vaihtoehtoja ole muita, kuin ilman oleminen.
- Anonyymi
Väärin meni. Kyllä siirtomaksun suuruutta valvotaan. Sitäpaitsi suuremmissa kaupungeissa (missä Elenia ei toimi) saattaa siirtomaksu olla hyvinkin pieni. Maaseudulla missä on vähän kuluttajia harvan verkon varrella se on tietysti suurempi. Tätä voisi tietysti ajatella jotenkin tasattavaksi mutta yritäpäs saada asiasta kaikkia tyydyttävä päätös.
Mulla on Elenian siirtoalueella sähkölasku 40-50 €/2 kk ja siirtolasku noin 100 €/2kk.- Anonyymi
"Kyllä siirtomaksun suuruutta valvotaan."
No paljonko on sähkölaskusi siirtomaksun osuus pienentynyt tuon "valvonnan" ansiosta? - Anonyymi
Imatralla on halvat hinnat pelkäävät putinia. Hihh ihan oikeesti sähkökin on halvempaa.
- Anonyymi
hyvä suomi kohta sukelletaan
- Anonyymi
Elenia ei ole edes kallein.
Energiavirasto valvoo.
Viime vuonna Energiavirasto totesi että seuraavat teki liikaa voittoa:
Caruna Espoo, Haminan Sähköverkko, Lahti Energia Sähköverkko, Lappeenrannan Energiaverkot, Naantalin Energia, Oulun Energia Sähköverkko, Rovaniemen Verkko ja Sipoon Energia.
Nämä yhtiöt poisti tai alensi kuukausimaksut muutaman kuukauden verran että ylimääräiset rahat palautuivat asiakkaille. - Anonyymi
Tuolta näkyvät siirtohinnat:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009734834.html - Anonyymi
Ei mikään ryöstöfirma, vaan hyvin palveleva sähkönsiirtoyhtiö, jolla on kohtuulliset hinnat ja sähkön toimitusvarmuus olosuhteet huomioiden todella hyvä.
- Anonyymi
😂😂😂
- Anonyymi
Terveisin elenian avokätisesti palkittu johtaja.
- Anonyymi
Kesämökkisi sijaitsee Elenian siirtomaksualuella,on sama vaihdatko sähköyhtiötä,maksat silti Elenialle siirrosta.
Myy mökkisi ja muuta Elenian siirtomaksualueelta veke.! - Anonyymi
Aurinko paneelit ja irtautuminen sähköverkosta.
Paneelit tuottaa ilmaiseksi- Anonyymi
Tämä toimii vain silloin kun kyseessä on oikea wanhan ajan kesämökki eli rakennus joka talveksi jätettiin kylmilleen. Jätäpä joku uudempi "kesämökki" ilman peruslämpöä taiveksi niin se on keväällä homeessa.
Aurinkopanelit on siitä hauskoja vehkeitä että niistä ei juurikaan tule sähköä silloin kun sitä eniten tarvittaisiin. Eli tällainen ns. kesämökki täytyy käytännössä liittää sähköverkkoon jos sen jonkinlaisessa kunnossa haluaa säilyttää.
- Anonyymi
Mikä helvetin sähkömafia Suomessa on, kun ei voi vaihtaa eleniaa toiseen yhtiöön?
Täyttä kusetusta nuo törkyhinnat.- Anonyymi
Kenellä ajattelit tuon sähkönsiirron kilpailuttaa, eli montako sähköverkkoa sillä alueella on?
Jos tuo monopoli purettaisiin niin joku saattaisi jopa rakentaa kilpailevaa verkkoa taajaan asutulle alueelle tai suurten yksittäisten sähkönkäyttäjien vierelle. Mutta silloin se peräkylän mummo mökissään pitkän ilmajohdon päässä maksaisi siirrosta aivan järjettömiä summia.
Eli jonkinlainen tasaus näihin hintoihin olisi kai tehtävä. Ne halvimmat (kaupunki)alueet on yleensä myös tiheimmin asuttuja eli siellä vähän nostettaisiin hintaa ja vastaavasti harvaanasutuilla alueilla laskettaisiin. Ihannetapauksessa johtaisi siihen että siirtomaksu olisi samansuuruinen kaikkialla Suomessa. Joku jossain varmaan osaa laskea mikä sen siirtomaksun taso tässä tapauksessa tulisi olemaan.
Mutta yritäpä esittää tätä kaupunkilaisille tai peräti saada asia etenemään eduskunnassa!
- Anonyymi
Niin ja tuo on pelkkä siirron perusmaksu. Kulutuksen mukaan menee sen lisäksi sähkön siirtomaksu, taitaa Elenialla olla luokkaa 6 snt/kWh veroineen.
- Anonyymi
Miten tällainen järjetön kusetus voi mennä läpi Suomessa? Mikä mafia tuo Elenia oikein on? "
Tyypillisille Suomi 24:n älyköille ei riitä halpa sähkö mitä olivat vailla !! - Anonyymi
Kaikki siirto firmat on rosvoja. Mutta juuri synti on haaviston pekka. Keksi aikoinaan siirto maksun näin toimii vihreä puolue itse tunnusti oli kuulemma pahin moka. Mitähän paskaa olis keksinyt jos pressaksi olis päässyt.
- Anonyymi
"Aurinko paneelit ja irtautuminen sähköverkosta.
Paneelit tuottaa ilmaiseksi"
Kelpaa ratkaisuksi vain vaatimattomille ihmisille....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569