Olipa kiva nähdä entisiä koulukavereita

Anonyymi-ap

Näin erään lehden uutisesta kuvan ja jutun kuinka koulukaverit olivat kokoontuneet entiseen kouluun tapaamiseen.
Aikaa on vierähtänyt jo kymmeniä vuosia.
Muistan kuitenkin sen erään tapahtuman kuinka minun kimppuun syyttä kävi eräs luokan oppilas, oli minua pienempi, olisin kyllä voinut lyödä hänet maihin mutta kun en halunnut tapella, annoin hänen painaa minut maahan kun kaikki muuta luokan oppilaat ilkkuivat puolikaaressa ympärillä. Haukkuivat kun en pärjää pienemmälleni. Tiesin että jos lyön hänet maahan niin saan entistä kovemmat ilkkumiset ja haukkumisen, tämä tapahtui -70 luvulla Pohjois-Savossa.
Olipa joskus mukanani pieni omatekoinen puukko, ihan vaan siksi että se tuntui antavan jonkinlaista psyykkistä turvaa, näin jälkeen päin miettiessäni, onneksi en käyttänyt puukkoa.
Luokallani oli muutama oppilas jotka eivät minulle ilkkuneet, muutama tyttö ja muutama poika. He yleensä vaan seurasivat taustalta. Ymmärrän heitä.
Luokkakokous kuvasta tunnistin erään joka kiusasi kaikkein eniten.
Näin ne ajan nuo vanhat muistot tulee mieleen.

5

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä tapahtui siis Iisalmessa

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­N­y­­m­f­­o­­­m­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17922981O

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Olin kaupassa parikymppisen poikani kanssa. Sinne tuli myös elämän murjoman luuserin näköinen mies, joka silminnähden ilostui nähdessään entisen luokkatoverinsa, poikani. Tervehti häntä ja kyseli kuulumisia.

      Poikani suhtautui häneen hyvin pidättyvästi. Tapaamisen jälkeen kysyin pojaltani, oliko tämä kenties ollut poikani kiusaaja. Häntä oli rankasti kiusattu kouluaikana. Poikani vastasi, että kyllä.

      Jäin miettimään, miten osat voivat vaihtua.

      • Anonyymi

        Näin se monesti menee. Kiusaajat ovat tottuneet purkamaan turhautumistaan muihin ilman, että kehittäisivät itseään. Koulua ei oteta tosissaan ja päihteet kiinnostaa.

        Se sitten johtaa siihen, että aikuisena....ei päädytä oikein mihinkään.

        Omia valintoja toki. Itse en silti tunne sääliä kiusaajiani kohtaan.


    • Anonyymi

      Olin kiusattu koko kouluajan ja luokan hylkiö. Olen muuttanut pois kotipaikkakunnalta ajat sitten enkä ole tekemisissä yhdenkään kouluajan tutun kanssa.

      Olen päättänyt etten ikinä osallistu mihinkään luokkakokouksiin. Ja tuskin minua sellaiseen edes kutsuttaisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe