Pyörillä hifistely

Anonyymi-ap

Oma pyörä maksoi 20 € ja olen käynyt sillä postilaatikolla ilman mitään ongelmia ja hyvin todennäköisesti se kestää loppuikäni. Miksi ihmeessä jotkut elvistelijät sijoittavat pyörään jopa 300-400 €? Ihan hullua, jos suoraan sanotaan niin teille pitäisi määrä edunvalvoja ei kukaan normaali ihminen tarvitse tuollaisia ökypyöriä.

181

3131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuntopyörällä ei pääse postilaatikolle mutta läski palaa. Hintaa 30 e

    • Anonyymi

      Oma polkupyöräni maksoi kolmetonnia. Olen pyöräillyt sillä, postilaatikolle laskettuna, yli miljoona kertaa ja vielä takaisinkin. Noin laskien se on jo maksanut itsensä takaisin.

      • Anonyymi

        Kylläpä oli taas typerä ja vähä-älyinen aloitus.
        Sillä 20 € kun ei saa polkupyörään edes uusia renkaita.
        Ja sitten joku tomupää (luultavasti itse) käynyt vielä äänestämässä turhan aloituksen puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä oli taas typerä ja vähä-älyinen aloitus.
        Sillä 20 € kun ei saa polkupyörään edes uusia renkaita.
        Ja sitten joku tomupää (luultavasti itse) käynyt vielä äänestämässä turhan aloituksen puolesta.

        Saa ilmasellsin
        Kun taloyhtiö poistaa vanhat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa ilmasellsin
        Kun taloyhtiö poistaa vanhat

        Niitä rikkinäisiä hylättyjä.


    • Jotkut elvistelijät polttavat askin tupakkaa päivässä ja käyttävät tupakkaan 3500€/vuosi. Ihan hullua, jos suoraan sanotaan niin heille pitäisi määrätä edunvalvoja, ei kukaan normaali ihminen tarvitse tupakkaa ja laita siihen 10€/päivä rahaa.

      • Anonyymi

        Tupakka tärkeää eihän siihen paljon mene


      • Anonyymi

        Tupakka on saastesuodatin.


      • Anonyymi

        Entisaikaan kaivostyöntekijät polttivat tupakkaa koska se kuulemma limoitti keuhkot ja sitoi kivipölyn joka tuli sitten rykäisyjen ja yskösten mukana ulos.


    • Anonyymi

      Nykypäivänä alle 6000 eur maantiepyörällä ei kannata paljon elvistellä. Jo pelkät navat ja kiekot pitää maksaa tuon 3000 eur.

      • Anonyymi

        Elvistelen mielelläni vuosia sitten ostamallani hiilikuiturunkoisella 20 vaihteisella olmollani josta maksoin käytettynä jotain 500 euroa ja ilmsn mitään ongelmia ajellut 3-4 tuhatta kilsaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elvistelen mielelläni vuosia sitten ostamallani hiilikuiturunkoisella 20 vaihteisella olmollani josta maksoin käytettynä jotain 500 euroa ja ilmsn mitään ongelmia ajellut 3-4 tuhatta kilsaa.

        Kestää luultavasti 15000 viellä


      • Anonyymi

        Mä taas "elvistelen" rahoilla, jotka säästyi sillä kun ei laittanut yli kuutta tuhatta euroa yhteen ainoaan polkupyörään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä taas "elvistelen" rahoilla, jotka säästyi sillä kun ei laittanut yli kuutta tuhatta euroa yhteen ainoaan polkupyörään.

        Ja sitten pitää kysyä että mitä meinasit tehdä tuolla ”säästyneillä” 6000€:lla?
        (Mielenkiintoinen tulkinta säästämisestä, itsekkin voisin miettineeni säästäväni 400 000€ kun en osta uutta Ferraria).


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ja sitten pitää kysyä että mitä meinasit tehdä tuolla ”säästyneillä” 6000€:lla?
        (Mielenkiintoinen tulkinta säästämisestä, itsekkin voisin miettineeni säästäväni 400 000€ kun en osta uutta Ferraria).

        Ne voi vaikka sijoittaa naisiin ja viinaan. Järkevämpää kuin niin kuin moisen summan kiinnitäminen johonkin vitun hikitahkoon, oli siinä sitten hifikomponentit tai ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne voi vaikka sijoittaa naisiin ja viinaan. Järkevämpää kuin niin kuin moisen summan kiinnitäminen johonkin vitun hikitahkoon, oli siinä sitten hifikomponentit tai ei.

        Ehkä vielä nykypäivänä jokainen saa vielä tehdä omat valintansa rahojenkäyttönsä suhteen. Jos viina ja naiset kiinnostaa 6000€:n edestä niin antaa mennä, minä käytäisin mielummin tuon pyörään.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ehkä vielä nykypäivänä jokainen saa vielä tehdä omat valintansa rahojenkäyttönsä suhteen. Jos viina ja naiset kiinnostaa 6000€:n edestä niin antaa mennä, minä käytäisin mielummin tuon pyörään.

        Se on sinun ongelmasi. Minä pumppaan mieluummin naisia kuin fill... sori, sinähän ajat mopolla, siis mopon kumia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun ongelmasi. Minä pumppaan mieluummin naisia kuin fill... sori, sinähän ajat mopolla, siis mopon kumia.

        Niin, ero varmaan siinä että minä en maksa/maksaisi tuosta naisen "pumppaamisesta", mutta jokainen tyylillään. Nythän oli kyse mihin käyttäisi tuon 6000€


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Niin, ero varmaan siinä että minä en maksa/maksaisi tuosta naisen "pumppaamisesta", mutta jokainen tyylillään. Nythän oli kyse mihin käyttäisi tuon 6000€

        Erilaisella tavalla suuntautunut? Mopofetissi?


    • Anonyymi

      Hyvinhän se pyörä aikaa kestää. Ajetut kilometrit on se mikä kuluttaa. Pyörä vaan nojaamaan seinää vasten niin 30-40 vuotta menee helposti.

      • Anonyymi

        Sama koskee muita elvistelyvälineitä.

        Juuri tämän vuoksi pitäydyn kalliissa apokromaattisissa linssikaukoputkissa. Ei tarvitse edes peilin uudelleen aluminoinnista huolehtia. 30-40 vuotta menee kevyesti olkkarin nurkassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama koskee muita elvistelyvälineitä.

        Juuri tämän vuoksi pitäydyn kalliissa apokromaattisissa linssikaukoputkissa. Ei tarvitse edes peilin uudelleen aluminoinnista huolehtia. 30-40 vuotta menee kevyesti olkkarin nurkassa.

        Itse asiassa 80-luvun reflektori käytössä, eikä moittimista... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Astroscan


    • Anonyymi

      Hyvä pyörä maksaa yli 600 €. En tiedä miksi muka sellaisella ajaminen koetaan elvistelynä. Kateus katosi jo 70-luvulla. Ei ketään enää kiinnosta muiden käyttämät ajoneuvot.

      • Anonyymi

        Jotkut ovat edelleen siinä uskossa, että kateus olisi jotenkin yleinen asia. Ovat taitaneet itse jäädä sinne 70-luvulle.


      • Anonyymi

        Suomalainen on valmis maksamaan satasen, että naapuri ei saa viittäkymppiä.


    • Anonyymi

      Nykyisin enemmänkin hifistellään retro- tai Plagioretro-pyörillä.

      • Anonyymi

        Elvistelen norske lentokoneteräksestä tehdyllä DBS pyörällä (DBS= Döden Bakom Styret)


    • Anonyymi

      Ai sulla pitää olla oikein postilaatikko, no onpa hifistelyä! Eiköhän sulle riittäisi muovipussi puun oksassa, 0,16 euroa.

      • Anonyymi

        Itse käytän hedelmä pussia. Kassalta saa semmoisen toisinaan ilmaiseksi. Kyllä sinne osittain ilmaisjaettu paikallinen lehti mahtuu.
        Ja jos haluan hifistellä. Haen roskiksesta käytetyn, naapurin heittämän, muovikassin. On ilmainen mulle.
        Maailma pelastuu, kierrätystä 😇


    • Anonyymi

      Elvis Elvisteli lantiollaan ja myöhemmin paksulla mahallaan, jonka komplikaatioihin hän menehtyikin.

      Käyttöpyöräksi kannattaa valita yksikertainen ja kestävä yleispyörä, joita jotkut päivittäistä liikkumista tuntemattomat sanovat markettipyöräksi.

      Sähkis on varsinainen ongelmapesä. Kelpaa ehkä Elviksen siirtoon kerran viikossa.

      • Anonyymi

        Kukin valitkoon itselleen ihan sellaisen kulkineen mikä eniten itseään miellyttää. Pääasia että harrastaa jotain liikuntaa joka pitää terveyttä ( kehon sekä mielen) yllä!


      • Anonyymi

        Kyllä sillä sähköavusteisella 4000-5000 km vuodessa tulee. Ongelmia ei ole, kun käyttää sitä eikä vaan varastoi. Mekaniikka, eli vaihteet, vaiherit, vivut tulee pitää kunnossa kaikissa pyörissä. Napojen voitelu mm.


    • Anonyymi

      Hyvä sähköpyörä maksaa 3000-4000 kaloria.

      • Anonyymi

        Tai euroa.


      • Anonyymi

        Pikemminkin säästää 3000-4000 kaloria


    • Anonyymi

      Että ihan postilaatikko, oletkin melkoinen rivari/ok-talolla elvistelijä.

      • Anonyymi

        Ei kai minkkitarharivarlla kukaan järjissään oleva elvistele?


    • Anonyymi

      Minä maksoin ökypyörästäni 700€, vaikka markkinoilla olisi ollut 3-400€ pyöriäkin.

    • Anonyymi

      Aloittaja elvistelee postilaatikollaan. Minulla on vain postiluukku, mutta poljen maantiepyörällä lenkin kerran kesässä. Näin käytettynä pyörä kestää lopun ikääni.

    • Anonyymi

      höpö ne maksaa 2500 - 9500 euroa ne kunnon pyörät

    • Anonyymi

      En koskaan laittaisi polkupyörään tonneja. 400 voisi olla yläraja. Siitä hinnasta ylöspäin oletan että vehje on sellainen jolla ei tarvitse enää polkea itse vaan siinä on joku moottori.

      • Anonyymi

        Pahiten kusetettuja ovat ne, jotka ostavat uuden pyörän 300-600€ tasoon. Paskinta mahdollista laatua.
        Tuon alle saa hyviä käytettyjä tai kestäviä pelkistettyjä perusmalleja, mutta juuri tuossa hintahaarukassa saa pomminvarmasti heikkolaatuisia tekeleitä. Lähes varmuudella laadukkaita uusia pyöriä alkaa löytyä vasta kun 1000€ ylittyy ja pyöräilyharrastaja päätynee yli 2000€ hintatasoon ainakin siinä hyvän kelin pyörässä.


      • Anonyymi

        Miksi pyörä harrastustaja osaa väistää suojatiellä olevaa jalankulkijaa koskaan vaikka ha kuski osaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahiten kusetettuja ovat ne, jotka ostavat uuden pyörän 300-600€ tasoon. Paskinta mahdollista laatua.
        Tuon alle saa hyviä käytettyjä tai kestäviä pelkistettyjä perusmalleja, mutta juuri tuossa hintahaarukassa saa pomminvarmasti heikkolaatuisia tekeleitä. Lähes varmuudella laadukkaita uusia pyöriä alkaa löytyä vasta kun 1000€ ylittyy ja pyöräilyharrastaja päätynee yli 2000€ hintatasoon ainakin siinä hyvän kelin pyörässä.

        XXL mainostaa kovasti heidän 400 euron pyöriä laadukkaiksi. Rohkenen epäillä sanaa, sillä kyllä tuon hintaluokan fillari on pikemminkin perusbiltemaa kuin mitään laadukasta.

        Joskus ysärin lopulla Hobby Hall mainosti kuvastossaan jotain halpafillaria, en muista minkä merkkistä, sanoin: X (pyörän merkki) todistaa, ettei laatupyörästä tarvitse maksaa useita tuhansia.
        Oli kyllä hauskasti sanottu, sillä se pyörä ei taatusti ollut laadukasta nähnytkään. Mä väänsin tuon harhaanjohtavan mainoslauseen muotoon: Lada 1200 todistaa, ettei laatuautosta tarvitse maksaa kahta miljoonaa.
        Siihen sitten joku sanoi: Tai kuinka paljon paskastakin joutuu maksamaan.


    • Anonyymi

      Kyllä ne kilpailijoiden käyttämät maantiefillarit maksaa helposti useamman tonnin ilman mitään moottoreitakin.

      • Anonyymi

        Triathlon harrastaja, joka kilpailee myös, 15000€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Triathlon harrastaja, joka kilpailee myös, 15000€.

        Pyöräily on halpa harrastus huipulle asti. Urheilukalastajan tarvitsemat välineet maksavat helposti 100 000€ ja silloin ei edes kilpailla.


    • Anonyymi

      Minäpä elvistelen ostamallani sähköpyörällä joka maksoi 799€ 3v sitten ja mukava väine edelleenkin.
      Auton ajelut kaupunkialueella on lähes loppuneet ja ongelmallinen polvi ja jalan kantapaäiden plantaarifaskiitti on helpottunut merkittävästi ja kuntoutunut samalla.

      • Anonyymi

        Jos lääkärit määräisivät kipulääkkeiden ja jumppaliikkeiden sijaan pyöräilyä polvivaivoihin, niin maailma olisi paljon parempi paikka.


    • Anonyymi

      Mitä tarkoitta hifistely?

      Tiedä kyllä mitä hifi tarkoittaa (High Fidelity eli korkea luonnon mukaisuus).

      • Anonyymi

        Koko kuuloalueen laajuinen luonnonmukaisuutta tavoitteleva puhdas äänentoisto. Toisin sanoin mahdollisimman luonnonmukainen äänentoisto.


      • Anonyymi

        Suomen kielessä vielä noin 15 vuotta sitten sana "hifi" tarkoitti korkealuokkaista äänentoistoa mutta nykyään siitä johdettu sana "hifistely" tarkoittaa yleisesti kaikenlaista hienostelua. Hifistely on tunnettu lähinnä nuoremman 1980-luvun jälkeen syntyneiden parissa. Iäkkäämpi polvi yhdistää hifin äänentoistoon.


    • Anonyymi

      Sijoitin pyörään enemmän kuin 20 €. Niinpä se on vielä täysin toimiva peli yli 40 v. käytön jälkeen.

    • Anonyymi

      En hifistele, ostin hyötykäyttöön pyörän, joka oli reilun 4000 euron arvoinen. Olen sillä ajanut jo lähes 20.000 km, neljässä vuodessa. Hyvin on toiminut ja toimii edelleen, tunnen että olen kerrankin tehnyt loistavan hankinnan ja panostanut itseeni, ostamalla toimivan laatupyörän (Focus).

      • Anonyymi

        Hieno juttu ja onnistunut valinta!
        Itse veivaan sähköavusteisella ja vaihdan sen noin 20000 km välein eli 4-5v.
        Pyöräily on hieno laji kun on itselle sopiva menopeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno juttu ja onnistunut valinta!
        Itse veivaan sähköavusteisella ja vaihdan sen noin 20000 km välein eli 4-5v.
        Pyöräily on hieno laji kun on itselle sopiva menopeli.

        "vaihdan sen noin 20000 km välein eli 4-5v."

        Miksi?


    • Anonyymi

      Ahdasmielinen päätelmä oma pyöräni maksoi karvan verran alle 5000 euroa ja on mielestäni ollut hintansa arvoinen.

    • Anonyymi

      Vuonna 1976, kun pääsin ylioppilaaksi, ostin Tunturipyörän valmistaman polkupyörän, vaihteettoman. Taisi maksaa 120 markkaa.

      Laskeskelin juuri, että siihen alkaa tulla 100.000 km täyteen.

      Ketju, renkaat (paikatut) ja rattaat ovat alkuperäiset, samoin navat ja vanteet.

      2020 hankkimaani kalliiseen maastopyörään olen vaihtanut takapakan kahdesti, ketjut kolmasti. Sen nappularenkaat ovat nyt käyttökelvottomat.

      • Anonyymi

        Vaihda sitten myös ne renkaat. Kestävää tuotetta ei kannata valmistaa. Yrityksen tavoite on pitää jatkuvaa tuotantoa ja myyntiä yllä. Lisäksi tavoitellaan sitä, että ihmismäärä maailmassa vain kasvaa, jotta tulee koko ajan uusia ihmisiä, joille myydä lisää tavaraa.


      • Anonyymi

        2020 hankkimasi pyörä, on melko varmasti Kiinan tuote.
        Tunturi on 1976 valmistettu suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda sitten myös ne renkaat. Kestävää tuotetta ei kannata valmistaa. Yrityksen tavoite on pitää jatkuvaa tuotantoa ja myyntiä yllä. Lisäksi tavoitellaan sitä, että ihmismäärä maailmassa vain kasvaa, jotta tulee koko ajan uusia ihmisiä, joille myydä lisää tavaraa.

        Hyvä kommentti. Kauppa käy ja tuotanto pyörii.
        Oikeastihan Suomessa vain harva ajelee pyörällä ympäri vuoden. Harva siis tarvitsee monta tonnia maksavaa pyörää, paitsi nämä kaupunkibaanoja verovaroin rakennettavaksi vaativat viheriöijät.


      • Anonyymi

        No oho. Fillarilla ajettu lähes satatuhatta ja yhä on alkuperäiset navat, ketju, renkaat ja vanteet. Vuonna 1976 ostetussa fillarissa. Uskoo ken tahtoo.


    • Anonyymi

      No, maksaahan autotkin 500€ - 5 miljoonaa €, Elviskin olisi tyytyväinen, hienompaan vaunuun.

    • Anonyymi

      Kait tuon 30 metriä jaksaa tallustella tontinreunalle ilman polkupyörääkin. Rollaattorilla sitten kun ei jalat kanna tarpeeksi.

    • Anonyymi

      Ihmettelen näitä uusia rakkineita joiden muoviset lokasuojat sinkoilevat tienvarsille ja tarakkakin kovin heppoista sorttia. Ei noista työjuhdiksi ole. Miten käy kaupassakaan tuommoiselle. Taitavat näiden käyttäjät käydä autolla kaupassa. Ja sitten ajelevat huvikseen tuolla jorpakoissa. Naurettavaa pelleilyä sanon minä.

      • Anonyymi

        Monessa pyörämallissa ei ole enää lokasuojia. Kyllä sellaisella pyörällä lentää kura edestä ja takaa pyöräilijänkin päälle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monessa pyörämallissa ei ole enää lokasuojia. Kyllä sellaisella pyörällä lentää kura edestä ja takaa pyöräilijänkin päälle

        Niihin pitää ostaa erikseen niitä heppoisia muovilokareita jotka hajoaa alta aikayksikön.


    • Anonyymi

      Mulla on v-2005 ostettu 10-vaihteinen retkipyörä ja vieläkin käytän sitä enää vain kuntoillakseni, kun olen eläkkeellä. Pyörä on jo hintansa tienannut ja uutta en enää hanki. Itse pystyn pyörän huoltamaan ja ennen juhannusta vaihdoin rattaat ja ketjun.

    • Anonyymi

      Itse ostin kierätyskeskus 23 vuotta sitten 40 e vanhan naisten polkupyörän.Ilmaisiksi sain siskolta pyöräilykypärän.Nyt olisi tarkoitus mennä katsoo varastosta,onko pyörä hengissä.polkupyörän kumit tai renkaat on vaihdettu ennen koronaa ja ennen koronan alkua viimeksi pyöräillyt.Kesät ennen siis pyöräilin 10 km matkan edes takaisin Itä Helsinki meren ranalle.Kun helppo hengitää meren rannalla.Astmaatikkona. Sunnuntai pyöräiliä olen aina ollut.Kyllä ohi kitää nämä huippu pyöräiljät ja 2 aina rinnan itä Helsinki ohittaessa,Toinen toiselta puolelta toinen toiselta puoleltaOn epämielyttävä tunne.Eivätkö aikuiset miehet voisi peräkanaa edes ohittaessa mennä?Inostuvat kuntoilee kun heilläkö ikä kriisi 50v?

      • Anonyymi

        Hyvin harvoin näkee sellaisia


      • Anonyymi

        Onko pyörä hengissä? Ei se kuule ollut elossa silloin uutena tehtaalta lähtiessäkään. Pääosin on ihan elottomasta metallista tehty.🤪
        Käy ennemmin katsomassa, onko se vielä ehjänä ja ettei kukaan ole sitä varastanut. Jos on vielä tallessa, niin ainakin joudut pumppaamaan renkaat täyteen, sillä muutamassa vuodessa ovat taatusti jo tyhjentyneet.
        Onko pyörä hengissä.😅


    • Anonyymi

      Ei tuo 300-400 euroskaa ole kova hinta.
      Tuolla joku kertoo maksaneen 3 tonnia fillarista, se on kova hinta.
      Tosin, jollekin sekin on pikku summa.

      • Anonyymi

        Tuolla hinnalla pitäisi jo saada laatua. Itse ostin aikanaan käytetyn Jääkäri-pyörän
        oikein karttatelineiden kera. Hyvin kesti sen 35 vuotta, kun oli tässä keskustassa
        melko vähällä käytöllä. Kävellen kun helposti pääsee ostarille ja muuallekin.
        Tuntuu että noihin kalliisiin pyöriin tarvitsee jatkuvasti varaosia ja ilmenee
        kaikenlaista vikaa ihan joka vuosi.
        Pitemmillä matkoilla tuntuu tuo auto olevan ihan käypä väline.


    • Anonyymi

      Me pistämme niin erilaisiin asioihin rahamme. joku pistää tonnin kännykkään ja joku tuhansia vuodessa lasketteluun mukaan lukien autolla ajaminen rinteeseen.

      Joillakin on vene mihin menee tuhansia vuodessa. Moottoripyöräkin maksaa vuodessa tolkuttomasti. Entä kesämökki?

      Jos poltaa askin päivässä, se tekee yli 3500e/vuosi ja jos lisäksi juo 12 tölkkiä kaljaa viikossa, se tekee tonnin vuodessa ja siihen päälle muutama rafla ilta niin mukavasti saisi vaikka 6000e fillarin JOKA VUOSI.
      Aika monella työttömälläkin on varaa vetää tupakkia ja viinaa...

      Onko siis vaikkapa 3000e tai jop a10000e fillarista paljon jos se on se itselle tärkeä harrastus?

      • Anonyymi

        Me pistämme niin erilaisiin asioihin rahamme. joku pistää tonnin kännykkään ja joku tuhansia vuodessa lasketteluun mukaan lukien autolla ajaminen rinteeseen.
        -Kännykkä maksimi hinta 200e ja vaihdetaan noin 3 vuoden välein. En laskettele.

        Joillakin on vene mihin menee tuhansia vuodessa. Moottoripyöräkin maksaa vuodessa tolkuttomasti. Entä kesämökki?
        -Ei ole moottoripyörää eikä kesämökkiä. Venettä olen kyllä miettinyt.

        Jos poltaa askin päivässä, se tekee yli 3500e/vuosi ja jos lisäksi juo 12 tölkkiä kaljaa viikossa, se tekee tonnin vuodessa ja siihen päälle muutama rafla ilta niin mukavasti saisi vaikka 6000e fillarin JOKA VUOSI.
        -En juo enkä polta

        Aika monella työttömälläkin on varaa vetää tupakkia ja viinaa...
        -Olen töissä enkä juo enkä polta edelleenkään.
        Onko siis vaikkapa 3000e tai jop a10000e fillarista paljon jos se on se itselle tärkeä harrastus?
        -On se noilla rahoilla ostetaan autoja.


        Äänestä


    • Anonyymi

      Seuraavaksi ostan kalliin ja laadukkaan pyörän. Ehkä uutena, mutta voin ostaa laadukkaan pyörän myös käytettynä. Käytetyillä saatavuus on rajoitettu, ja uusiakin voi joutua odottamaan.

      Miksi hifistelyä? Koska on mukavaa pyöräillä, kun tuntee laadun. Kaikki muu onkin sitten itsestä kiinni, turha syyttää välineitä.

    • Anonyymi

      Edunvalvoja käyttää asiakkaan omia varoja hänen itsensä hyväksi. Jos asiakkaalla on varaa ostaa itselle pyörä ja hän liikkuu muuallakin kuin asunnon ja postilaatikon väliä, on hyvän pyörän ostaminen perusteltua. 20 euron pyörä on todennäköisesti varastettu.

      • Anonyymi

        Käytettyjen wanhojen peruspyörien arvo on muutaman kympin tasolla jos toimivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytettyjen wanhojen peruspyörien arvo on muutaman kympin tasolla jos toimivat.

        Jos pyörän varastaa itselleen tai asiakkaalleen, pyörä on ilmainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pyörän varastaa itselleen tai asiakkaalleen, pyörä on ilmainen.

        Edellyttää,ettei jää kiinni pienestä näpistyksestä,
        tai toisen henkilön munamankelin,luvattomasta käyttöönotosta.👍😁🤓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellyttää,ettei jää kiinni pienestä näpistyksestä,
        tai toisen henkilön munamankelin,luvattomasta käyttöönotosta.👍😁🤓

        Mutta ei kannata varastaa
        Se näkyy heti hinnoissa


    • Anonyymi

      Ennen oli pyörissä kaikki varusteet valmiina ostohetkellä.
      Lokasuojat,tavarateline valot,tavaratelineessä laatikko,jossa vähän perustyökaluja.
      Lukko.

      Nykyään ostat pyörän,niin kaikki pitää haalia erikseen.
      Jokainen tavara nostaa hintaa.
      Fillari 300€ + lokasuojat +tavarateline tarvittaessa +valot + lukko,
      jotakin pientä työkalusarjaakin tarvitaan
      Hintaa tulee herkästi 150 lisää.Että näin kusetetaan asiakasta.

      Onhan joissakin marketeissä kyllä täysin varustettuja pyöriä saatavilla.

      • Ennen taisi olla aika paljon rajoitetumpi valikoima pyörämalleissa ja käyttötarkoituksissa, nyt voi valita pyörän "varusteilla" taikka ilman käyttötarkoituksesta ja omista mieltymyksistään riippuen.
        Itseltäni löytyy 7kpl pyöriä joissa yhdessäkään ei ole kiinteitä lokasuosia (yhteen pikakiinnitys lokasuojat ja yhteen hieman enemmän aikaa kiinnitykseen/irroitukseen aikaa vievät lokasuojat), tavaratelinettä ei yhdessäkään (yksi 13Litran satulalaukku ja 6Litran tankolaukku löytyy tarvittaessa kiinniettäviksi, muuten kuljetustarve hoidetaan repulla), valoja löytyy iso kasa erilaisia ja eri tehoisia himmesitä "näe minut" lampuista useamman tuhannen lumenen maastoajo "valotykkiin" ja siltä väliltä ja niitä kierrätetään pyörien välillä aina tarpeen mukaan.
        Kiinteää pyörässä olevaa lukkoa ei ole yhdessäkään, koska se on yksinään suhteellisen hyödytön, löytyy useampikin oikeasti pätevälukko jolla pyörä kiinnitetään rungosta tukevasti tolppaan, pyörätelineeseen yms. Työkalut kulkevat aina mukana kätevän monitoimityökalun muodossa.


      • Anonyymi

        Omassa uudessa retkifillarissani on vakiona useimmat tarpeelliset eli tarakka, dynamovalot edessä ja takana, lokarit sekä soittokello. Lukko piti itse ostaa ja matkatyökaluja oli ennestään pumpun lisäksi.
        Muita vastaavia pyöriä liikkeessä silmäillessäni näytti niissäkin olevan kaikki nuo vakiona, joissain lukkokin.

        Joskus muinoin, ehkä 1960-luvulla tuli uuden "tavallisen" pyörän mukana myös pumppu ja 1 yleistyökalu (sellainen lenkkiavaimen näköinen teräspellistä leikattu monitoimiavain). Tavaratelineessä oli semmoinen pieni suorakaiteen muotoinen peltiaski jonne kätevästi mahtui matkatyökalut pumppuineen ja paikkaustarvikkeineen.


      • Anonyymi

        300 euron fillari on niin tolkuttoman halpa, että jos siihen ostaa sillä 150 eurolla varusteet, niin siltikin hintaa fillarille tulee alle 500 euroa ja se on tosi vähän nykypäivänä polkupyöräkaupoilla. Ja oikeastaan tuosta summasta puhuttaessa ne varusteet ovat itse pyörää paremmat. Kolmen sadan pyörältä ei voi kovin paljoa vaatia, lähinnä varautuu siihen, että kohta saa ostaa uuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        300 euron fillari on niin tolkuttoman halpa, että jos siihen ostaa sillä 150 eurolla varusteet, niin siltikin hintaa fillarille tulee alle 500 euroa ja se on tosi vähän nykypäivänä polkupyöräkaupoilla. Ja oikeastaan tuosta summasta puhuttaessa ne varusteet ovat itse pyörää paremmat. Kolmen sadan pyörältä ei voi kovin paljoa vaatia, lähinnä varautuu siihen, että kohta saa ostaa uuden.

        Minä ostin 5v sitten 150€ fillarin. Se oli ihan hyvä ajaa ja kevyt polkea, mutta hengenvaarallinen taka-akselin mentyä poikki. Sain siihen vielä lisää ikää vaihtamalla takakiekon vanhasta pyörästä, koska pidin siitä niin paljon. Nyt pitäisi vaihtaa jo kolmas takakiekko, koska edellisestä hajosi laakerit. Ostin uuden 400€ pyörän josta en pidä, siitä saisi takakiekon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ostin 5v sitten 150€ fillarin. Se oli ihan hyvä ajaa ja kevyt polkea, mutta hengenvaarallinen taka-akselin mentyä poikki. Sain siihen vielä lisää ikää vaihtamalla takakiekon vanhasta pyörästä, koska pidin siitä niin paljon. Nyt pitäisi vaihtaa jo kolmas takakiekko, koska edellisestä hajosi laakerit. Ostin uuden 400€ pyörän josta en pidä, siitä saisi takakiekon.

        Miksi ostit pyörän mistä et pidä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ostit pyörän mistä et pidä?

        Tarvitsin uuden pyörän vuosi sitten keväällä, ja markkinatilanne oli huono saatavuusongelmien vuoksi. Otin minkä sain.


    • Anonyymi

      Ja jokainen maksaa veroina pyörätiet, joita kaupungeissa pitää olla molemmin puolin teitä+lämmitettävät baanat. Ja maaseudulla lapset(kin) ajelevat koulumatkoja tienlaidoilla henkensä kaupalla.

      • Anonyymi

        Putler järjestää meille vielä lämmitetyt kaseematit


    • Anonyymi

      Tonnin pyörällä voi jo alkaa harrastaa pyöräilyä kun vähän päivittää paremmilla osilla, övereitä tosiaan ovat 5000+ maksavat pyörät, on menny urheiluharrastukset liian pitkälle, triathlonit sun muut ei onnistu ilman helvetin kalliita vermeitä.

      Autourheilu se vasta sairasta on, F1 nykyään järkyttävää hifistelyä ja törkeen kallista, ihan kuin joku tehdas josta tulee liukuhihnalta hajutonta ja mautonta täydellisyyttä, Kimi Räikkösten tyyliset huippukuskitkin heti silmätikkuja jos ei mediassa loista ihanuudellaan. Toki jos maksetaan miljoonia, niin voisi edes puhua ja hymyillä, edes vähän, ei se niin vaikeeta voi olla.

      • Anonyymi

        Ja kaikki f1 kuskitkin ovat transuja eli sukupuolensa vaihtaneita.

        https://www.bitchute.com/video/lup4GEUe4t2I/

        Tässäkin vähän erilajista mutta sama toiminta periaate...


      • Anonyymi

        Joillakin menee puurot ja vellit sekaisin, kun tavallisella kuntoilijallakin pitää olla yhtä kalliit fillarit ja välineet kuin kilpaurheilijalla. Ei pidä olla, taviskuntoilijalle riittää halvempikin pyörä. Ei tartte olla viimeisen päälle pelit ja pensselit, muttei taviskuntoilijankaan pidä fillarin ostossa liikaa nuukailla.


    • Anonyymi

      Voiko sillä fillarilla ajaa turvallisesti? Hinta ei ole aina turvallisuuden merkki, mutta nämä 1980-luvun rumpujarruiset ovat hengenvaarallisia käyttäjälleen. Vikoja, jotka tulevat kulumisena on kolme vakiota. Niitä en paljasta.
      Haista vittu, viljelet rikkinäisiä pyöriä.

      Heittelen nastani minne tahdon.

      EPÄ-

      Nastamuumio.

    • Anonyymi

      Kohta lyön sua turpaan!

      • Anonyymi

        Hyppää järveen


      • Anonyymi

        SYöksy sementtiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SYöksy sementtiin!

        Pakene vuorille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakene vuorille!

        Vähän nyt kyllä polveilee aiheesta, herkkähermot...


    • Anonyymi

      Vielä 80-luvullakin pyöriä tehtiin Suomessa SFS 4000 standardiin perustuen. Ne kestävät, ei mitään ongelmia rumpujarrussa.

      Tuohon aikaan vaadittiinkiin lujaa kestävyyttä. Nykyisin se on vaan vähän niinkuin nykyhallituskin, täysin hällävälii hommaa.

      • Suomessa valmistettiin 1980-luvun alkupuoliskolla luokkaa 200000-250000 polkupyörää vuodessa (markkinajohtaja Tunturi parhaina vuosinaan yksinään yli 100000 pyörää).

        Kuitenkin maailmanlaajuisesti 1980-luvulla tuotettiin noin 100milj. pyörää vuodessa, eli Suomalaisten polkupyörien osuus maailmanlaajuisesta tuotannosta 1980-luvulla oli noin 0,2-0,25%:n luokkaa vuodessa.

        Miksi Suomalaista polkupyörää ei ikinä onnistuttu myymään juurikaan missään muualla kuin Suomessa (polkupyörien vientimäärät 1980-luvulla ulkomaille olivat parhaimmillaankin joitakin kymmeniä tuhansia kappaleita) jos / kun se kerran oli niin verrattoman hyvä ja laadukas, olisi luullut että jos kerran näin oli, niin olisi sitä nyt luullut maailman 100milj. pyörän myynnistä jokusen miljoonan ainakin saanut myytyä. Vai oliko kuitenkin niin, että Suomalainen pyörä oli oikeasti hyvä vain suomalaisen mielestä?
        Ei sen olisi pitänyt olla kuitenkaan edes myynnistä/markkinoinnista kiinni, kun vaikkapa tunturin kuntolaitteet, etenkin tunturin kotikäyttöön tarkoitettu kuntopyörä (ja myös soutulaitteet) oli yksi maailman markkinajohtajia 1980-luvun loppupuolella, Olisi luullut että saman konsernin polkupyöriäkin olisi maailmalle saatu myytyä isot määrät jos ne kerran olivat niin ylivoimaisen hyviä kuin tällä palstalle niiden kerrotaan olleen.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Suomessa valmistettiin 1980-luvun alkupuoliskolla luokkaa 200000-250000 polkupyörää vuodessa (markkinajohtaja Tunturi parhaina vuosinaan yksinään yli 100000 pyörää).

        Kuitenkin maailmanlaajuisesti 1980-luvulla tuotettiin noin 100milj. pyörää vuodessa, eli Suomalaisten polkupyörien osuus maailmanlaajuisesta tuotannosta 1980-luvulla oli noin 0,2-0,25%:n luokkaa vuodessa.

        Miksi Suomalaista polkupyörää ei ikinä onnistuttu myymään juurikaan missään muualla kuin Suomessa (polkupyörien vientimäärät 1980-luvulla ulkomaille olivat parhaimmillaankin joitakin kymmeniä tuhansia kappaleita) jos / kun se kerran oli niin verrattoman hyvä ja laadukas, olisi luullut että jos kerran näin oli, niin olisi sitä nyt luullut maailman 100milj. pyörän myynnistä jokusen miljoonan ainakin saanut myytyä. Vai oliko kuitenkin niin, että Suomalainen pyörä oli oikeasti hyvä vain suomalaisen mielestä?
        Ei sen olisi pitänyt olla kuitenkaan edes myynnistä/markkinoinnista kiinni, kun vaikkapa tunturin kuntolaitteet, etenkin tunturin kotikäyttöön tarkoitettu kuntopyörä (ja myös soutulaitteet) oli yksi maailman markkinajohtajia 1980-luvun loppupuolella, Olisi luullut että saman konsernin polkupyöriäkin olisi maailmalle saatu myytyä isot määrät jos ne kerran olivat niin ylivoimaisen hyviä kuin tällä palstalle niiden kerrotaan olleen.

        Se oli se muualta tuotu standardirunko jota tarrotettiin sitten täällä kunkin valmistajan tarroilla, ja kasattiin niistä muualta tuoduista osista yhteen. Se kokoonpano siis Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli se muualta tuotu standardirunko jota tarrotettiin sitten täällä kunkin valmistajan tarroilla, ja kasattiin niistä muualta tuoduista osista yhteen. Se kokoonpano siis Suomessa.

        Tuohon akaan vain pieni osa tuotiin muualta, toisin kuin tänä päivänä.


    • Anonyymi

      Kyllä toikin summa on pieni kun verrataan niitä 7000 euron ja kalliimpiakin pyöriä ja niihin otetaan ihan pankista lainaa..Siis jotain polkupyörää varten.huhhuh.

      • Anonyymi

        Noin 3000€ jälkeen tavan tallaaja ei oikein hyödy mitään kalliimmasta pyörästä eli pelkkää prassailua jos tavisläskillä joku kymppitonnin pyörä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin 3000€ jälkeen tavan tallaaja ei oikein hyödy mitään kalliimmasta pyörästä eli pelkkää prassailua jos tavisläskillä joku kymppitonnin pyörä.

        Kolmen tonnin pyörä näyttää melkein samalta kuin tonnin pyörä, mutta seitsemän tonnin pyörä on eri maata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmen tonnin pyörä näyttää melkein samalta kuin tonnin pyörä, mutta seitsemän tonnin pyörä on eri maata.

        3 tonnilla saa hiilikuitupyörän 1 tonnilla ei , eli on tyhmää maksaa enempää asioista joita ei oikeasti tartte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmen tonnin pyörä näyttää melkein samalta kuin tonnin pyörä, mutta seitsemän tonnin pyörä on eri maata.

        Kyl kyl, mitä kalliimpi pyörä niin sitä hienompi.
        Valitettavasti tämä tosiasia ei lämmitä sinua varatonta risaprsettä millään tavalla.


        HEH HEH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl kyl, mitä kalliimpi pyörä niin sitä hienompi.
        Valitettavasti tämä tosiasia ei lämmitä sinua varatonta risaprsettä millään tavalla.


        HEH HEH

        Mulla on tonnin pyörä osamaksulla, ja olen siitä onnellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on tonnin pyörä osamaksulla, ja olen siitä onnellinen.

        Ja kun pyörä varastetaan sinulla ei ole enää pyörää mutta osamaksut on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun pyörä varastetaan sinulla ei ole enää pyörää mutta osamaksut on.

        Aika epätodennäköistä, että pyörä varastetaan kun säilytän sitä sisällä enkä jätä ulkona vahtimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmen tonnin pyörä näyttää melkein samalta kuin tonnin pyörä, mutta seitsemän tonnin pyörä on eri maata.

        Hinnat ovat tsykissäkin nousseet niin pirusti, että kolmella tonnilla saa sen tonnin pyöränrimpulan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on tonnin pyörä osamaksulla, ja olen siitä onnellinen.

        Ei tonnin pyörää millään osamaksulla osteta. Laittaa viiskymppiä viikossa sivuun, niin voi viiden kuukauden säästöillä ostaa pyörän ja maksaa sen kerralla omaksi. Ääh, mitään osamaksulla, kun siinä makselee sitten tyhjästä korkojen ja lainanhoitomaksujen muodossa. Ei mitään järkeä.


    • Anonyymi

      Johan renkaat maksaa sen 20€ sis sisukumin todella halpa pyörä

      • Anonyymi

        Sven renkaan tosiin näyttävät homolta


    • Anonyymi

      Aika naurettavaa väittää että pyöräilijät hifistelisivät jos ostavat tarpeeseensa kalliimpia pyöriä kuin aloittajalla. On ihan eri asia polkaista postilaatikolle kuin harrastaa pyöräilyn eri muotoja tai käyttää pyörää työ- ym. matkojen kulkemisiin. Kyllä postilaatikolle pääsee kävellenkin, joten aloittaja taitaa itse olla hifistelijä kun siihen pyörää tarvitsee.

      • Anonyymi

        Aika kaukana saa postilaatikko olla, että sinne tarvii fillarilla lähteä. Luultavasti tarvii vielä sen aamun lehden ja parin laskun hakemiseen oikein tavarapyörän.


    • Anonyymi

      Minä aion ostaa sähköpyörän, saa maksaa sitten sen mitä maksaa, sillä on matkanteko mukavaa.

    • Anonyymi

      Heh, elvistellä polkupyörällä, no, jokaisella on hulluutensa, Siunattukin .

    • Anonyymi

      Maksoin 99€ pyörästä oli pimeät hinnat

    • Anonyymi

      Itse ostin yleispyöräksi täpärin 160/150 millisellä alustalla,maksoi 3800 euroa. En elvistele vaan nautin.

    • Anonyymi

      Kun on henkisesti tyhjä koko ihminen on pelkkä kuori. Silloin pitää tavaralla yrittää korvata tilanne. Ostelee tavaroita tunteakseen itsensä tärkeäksi. Ei auta. On vain pintaliitäjä.

      • Anonyymi

        Tutkimustenhan mukaan parempituloiset ovat sekä onnellisempia että heillä on enemmän ystäviä ja muita asioita elämässä. Eli ei ole mistään pois jos on varaa ostaa parempi pyörä ;)


    • Anonyymi

      Ostin 25 euron käytetyn fillarin.Säästin 10 tonnin ja läksin etelään.

      • Anonyymi

        Mitä sinä siellä etelässä? Fillarilla kivempi fiilistellä.


    • Anonyymi

      Mikään ei ole kivempaa kuin pyöräily.

      Jos syntyy pohjoiseen niin ei tarvi lähteä etelään.
      Jos syntyy etelään niin ei tarvi lähteä pohjoiseen.

      Jos syntyy marsiin niin ei kannata matkustaa tellukselle.

      Matkustelu voi olla turhaa. Tulee avioero, kymmenen kiloa lisää massaa ja rahat menee.

      Kannattaa vain ajaa fillarilla🙆

      • Anonyymi

        Joo joo, samaa mieltä olen asiasta. Tänäänkin poljin omilla voimilla 125-kilometriä, ja kaupalla tapasin rouvan joka aikoi polkea 60-kilometriä sähköavusteisella polkupyörällä. Menopelistä viis kunhan se on polkupyörä ja polkee sillä sitten viistuntia. No, ei aina, mutta heinäkuussa, kesäheinä.


    • Anonyymi

      Triacle paras. Saa ilmaiseksi ja jokainen ukko jaksaa polkea esson baariin keppanalle

    • Anonyymi

      Ostin joskus 1980-luvulla käytettynä Helkama Oivan, siis sen inttipyörän siviiliversion. Eli noin 40 vuotta nyt ajeltu ilman ihmeempiä ongelmia, työaikana ajelin kesät talvet, nyt eläkkeeellä vähemmän. Kuluvia huolto-osia on tietysti mennyt tarpeen mukaan eli vähän. Pari vuotta sitten rupesi polvi vaivaamaan jolloin tein Oivasta sähköavusteisen eli asensin siihen sähköistyssarjan ja matka jatkuu.
      Kokemuksen perusteella olen sitä mieltä että vanhempi kotimainen laatupyörä on toimiva valinta käyttöpyöräksi. Puhtaista harrastusvehkeistä en sano mitään kun en niistä mitään tiedä.

    • Anonyymi

      Ostin lopultakin maantiepyörän. Aiemmin ajoin hybridillä, kun ajattelin mitä tällainen hidas ukko maantiepyörää polkisi. No nyt kun olen muutaman lenkin polkenut maantiepyörällä, harmittaa etten hankkinut jo vuosikymmeniä sitten!

      • Anonyymi

        Mikä harmittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä harmittaa?

        Se kun en kehdannut kokeilla maantiepyörää aikaisemmin, ajatellen sen olevan ammattilaisten hifistelyä. Paljon mukavemmin menee lenkit sillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kun en kehdannut kokeilla maantiepyörää aikaisemmin, ajatellen sen olevan ammattilaisten hifistelyä. Paljon mukavemmin menee lenkit sillä.

        Riippuu siitä mitä mukavuudella tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä mitä mukavuudella tarkoittaa.

        Vauhtia, hyvä mies, vauhtia.
        Kyllä pyöräily on mukavaa kun maisema vaihtuu vikkelään ja lenkitkin pitenee, eli maailma avartuu, kun laitteet eivät rajoita menoa.
        Itse siirryin teräsrunkoisesta, mielestäni nopeasta hybridipyörästä, hiilikuiturunkoiseen maantiepyörään 5 vuotta sitten. Se tunne kun keskinopeus kasvaa "mitään" tekemättä 25 km/h tasosta 30 km/h tasoon, on aika villi. Se on mukavuutta se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauhtia, hyvä mies, vauhtia.
        Kyllä pyöräily on mukavaa kun maisema vaihtuu vikkelään ja lenkitkin pitenee, eli maailma avartuu, kun laitteet eivät rajoita menoa.
        Itse siirryin teräsrunkoisesta, mielestäni nopeasta hybridipyörästä, hiilikuiturunkoiseen maantiepyörään 5 vuotta sitten. Se tunne kun keskinopeus kasvaa "mitään" tekemättä 25 km/h tasosta 30 km/h tasoon, on aika villi. Se on mukavuutta se.

        Jännä muuten että olet pitänyt teräsrunkoista hypridipyörää nopeana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauhtia, hyvä mies, vauhtia.
        Kyllä pyöräily on mukavaa kun maisema vaihtuu vikkelään ja lenkitkin pitenee, eli maailma avartuu, kun laitteet eivät rajoita menoa.
        Itse siirryin teräsrunkoisesta, mielestäni nopeasta hybridipyörästä, hiilikuiturunkoiseen maantiepyörään 5 vuotta sitten. Se tunne kun keskinopeus kasvaa "mitään" tekemättä 25 km/h tasosta 30 km/h tasoon, on aika villi. Se on mukavuutta se.

        Se on juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä muuten että olet pitänyt teräsrunkoista hypridipyörää nopeana.

        Oli se nopea vanhaan 3 vaihteiseen nähden ja siinä mielessä se oli nopea, että välitykset olisivat kyllä siinäkin sietäneet sen 30 keskinopeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kun en kehdannut kokeilla maantiepyörää aikaisemmin, ajatellen sen olevan ammattilaisten hifistelyä. Paljon mukavemmin menee lenkit sillä.

        Mulla on ollut maantiekonkeleita vuodesta 1989. Seuraavaksi aattelin ostaa gravelpyörän, niin pääsee ajelemaan myös soratie pätkiä, ettei tartte yksin asfaltilla ajella. On niin pirun tylsää, kun reitit on rajattu yksin asfaltille ja tuolla kuitenkin risteilee paljon sorateitä, mitkä yhdistää päällystettyjä teitä. Saa lenkkeihin paremmin vaihtelua, kun voi välillä poiketa soratiereitille. Mielekkäämpää.
        Maantiepyörät kulkee liukkaasti, ja nuorena kölvi-ikäisenä pojankloppina toljotin aina sitä keskinopeutta, että mitä vauhtia olin paahtanut menemään minkäkin lenkin. Nykyään ei tarvi niin helvetisti repiä, joten annan enemmän arvoa ajetulle matkalle. Ei tämmöisen laiskan peruspyöräilijän tarvi tavoitella mitään kauheita keskinopeuksia, kun ei edes treenaa minnekään tourille. Ei ole tässä iässä enää niin justiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollut maantiekonkeleita vuodesta 1989. Seuraavaksi aattelin ostaa gravelpyörän, niin pääsee ajelemaan myös soratie pätkiä, ettei tartte yksin asfaltilla ajella. On niin pirun tylsää, kun reitit on rajattu yksin asfaltille ja tuolla kuitenkin risteilee paljon sorateitä, mitkä yhdistää päällystettyjä teitä. Saa lenkkeihin paremmin vaihtelua, kun voi välillä poiketa soratiereitille. Mielekkäämpää.
        Maantiepyörät kulkee liukkaasti, ja nuorena kölvi-ikäisenä pojankloppina toljotin aina sitä keskinopeutta, että mitä vauhtia olin paahtanut menemään minkäkin lenkin. Nykyään ei tarvi niin helvetisti repiä, joten annan enemmän arvoa ajetulle matkalle. Ei tämmöisen laiskan peruspyöräilijän tarvi tavoitella mitään kauheita keskinopeuksia, kun ei edes treenaa minnekään tourille. Ei ole tässä iässä enää niin justiinsa.

        Minulla on ainoastaan Gravel pyörä. Siihen on tosin kahdet kiekot. Toiset ovat leveämmällä kumeilla sorateille ja toiset ovat kapeammalla paremmin asvaltille sopivilla kumeilla. Yksi pyörä ja monta käyttötapaa.


    • Anonyymi

      Aliexpressiltä kannattaa tilata sopiva sähköpyörä halvimmat maksaa kait jotain 900-1500e. Et noilla hinnoilla saa Suomesta mittään. Niillä saa ajettua sähköakulla jonkun 50-100km. Mut normaalin kokoista pyörää eikä mini pyöriä jos aikoo käyttää normaalin tavoin pyörää ilman sähköä. Sit vaikka teltta mukaan ja ei muuta kuin retkeilemään ja telttailemaan sillä.

    • Anonyymi

      Jotkut laittaa pyörään kymppätonankin...

      • Anonyymi

        Joo mutta siinä on yleensä silloin moottori.


      • Anonyymi

        Kymppätonankin...?????!!!!


    • Anonyymi

      Jotkut ajavat parin tonnin autolla, jotkut miljoonan. Mikä siis on ongelmasi?

    • Anonyymi

      Viiden tonnin Canyon se olla pitää.

    • Anonyymi

      Menee se elvistely hukkaan jos se on joidenkin tarkoitus . Harva tunnistaa peruspyörää kalliista tai edes kiinnittää mitään huomiota siihen millä pyörällä kukin ajaa.

      • Anonyymi

        Kyllä minä ainakin tunnistan virtaviivaisen Canyonin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin tunnistan virtaviivaisen Canyonin.

        Juu. Bottaksellakin Canyon.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jaa naapuri osti 400euron pyörän
      Käytti 1000km lahjoitti naapurin teineiile
      Ei vikaa
      Osti kalliimman itelleen

      Ost

      • Anonyymi

        Tuttu tarina. Sitten kun vanha pyörä on kolme tonnia ja uusi seitsemän, kannattaa vanha laittaa myyntiin.


    • Anonyymi

      Juuri ostettiin vaimon kanssa uudet pyörät 8000e heilahti, mutta kulkee kevyesti.
      näissäkin se menee niin, että ne piirtää joilla on liitua....

      • Anonyymi

        Miks pitää jostain fillarista maksaa monta tonnia, kun ne menee samalla lailla parissa vuodessa vaihtoon kuin halvat?🤔 Pakkohan se kallis on kohta taas uuteen vaihtaa, ettei näytä tien päällä toista pyöräilijää huonommalta. Kun vierelle tuleekin se, jolla on liitua vielä paremmin ja siksi vielä kalliimpi ja uudempi polkupyörien Bugatti. Tai eihän se vierelle tule, vaan paahtaa ohi kuutta tuhatta.


      • Anonyymi

        Kyllä se on niin että ne kulkee kevyesti joilla on kuntoa. Sitä ei saa rahalla vaan ajamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on niin että ne kulkee kevyesti joilla on kuntoa. Sitä ei saa rahalla vaan ajamalla.

        Näin on ja kunto nousee paremmin sillä kilon painavammalla pyörällä. Meno pysyy vakaampana aloittelijalle.


    • Anonyymi

      Persaukiset, sunnuntaipyöräilijät ja sideerivalaat ajaa 20€ pyörällä, muut kunnon laatupyörillä. Voi toki saada parilla kympillä hyvänkin, mutta isossa kuvassa kuitenkin kuten aluksi kirjoitin.

      • Anonyymi

        Konkeliilla oikeasti liikkuvat ajavat hyvillä liikkumavälineillä ja hoitavat itse pyöränsä.

        Sen hinta voi olla hyvinkin ollut muutaman kymmenen euroa. Kun käytettynä ostettu ja tehty iso remontti.

        Pöhlöt hifit eivät liiku pyörällään päivittäisiä liikkumistarpeitaan, kesät talvet.


      • Anonyymi

        Ajelen edullisella käytetyllä pyörällä, jottei varallisuuteni paljastuisi. Vaatteissa, puheissa ja auton kanssa saa myös olla tarkkana.

        Luo tuo pariin kertaan.

        Osaatko päätellä mikä maassamme on vialla ja miksei me ikinä tulla pääsemään valtion veloistamme eroon?


    • Anonyymi

      Ego ja materia mikä ihmisissä mättää..Pitää päästä vähän näyttämään ja maksetaan vaikka100 ettei naapuri saa 50.

    • Anonyymi

      Naapurin ukko polkee arkiajot jollain ikivanhalla naisten Peugeotilla. Harrastaa kilpapyöräilyä mutta ei sillä kilpapyörällä tee mitään kauppa ja työmatkoja. Eihän siinä ole edes koria.

      Ihan turhaa paskaa taa täällä. Polkekaa millä poljette.

    • Anonyymi

      Hyvällä pyörällä on ilo pyöräillä. Ei ole hifistelyä maantiepyörä ja lukkopolkimet.

    • Anonyymi

      Itsellä on 90-luvun lopun teräsrunkoinen käppyräsarvi. Taisi olla ensimmäisiä cyclocrosseja markkinoilla.
      Minä hifistelen pyörän sijaan kuntoa. Pyörä liikkuu nyt tarvittaessa 30km/h keskarilla ainakin tuon 30km:n matkan. Sitä pitää kyllä hieman tavoitella. 28 keskari on jo melko leppoisaa menoa. Kuski on 51-v ukko.
      Ongelmaksi tuossa kunnon hiomisessa on muodostunut talvi. Silloin kunto notkahtaa kun liikunta jää vähäiseksi..
      Keväällä 25km/h saavuttaminen voi alussa jäädä haaveeksi ensimmäisillä yrityksillä, mutta heinäkuusta syksyyn pyörä lentää..

      • Anonyymi

        Aika lyhyen matkan jaksat pitää vauhtia. Viittaa siihen, että peruskunnossa on puutteita. Mikä ei ole yllättävää, jos talvet vain lepää. Minulla menee 100km siinä missä 30km:kin. Tosin vauhtia vain 22km/h. Se on sitä peruskuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika lyhyen matkan jaksat pitää vauhtia. Viittaa siihen, että peruskunnossa on puutteita. Mikä ei ole yllättävää, jos talvet vain lepää. Minulla menee 100km siinä missä 30km:kin. Tosin vauhtia vain 22km/h. Se on sitä peruskuntoa.

        100km menee 25km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100km menee 25km/h.

        Vedän ihan kepeästi 40 kilometriä kahteen-ja-puoleen-tuntiin, vaikka ihailen maisemia välillä ja juon pulla-kahvit välillä. Se on sitä pyöräilyn iloa.

        Pyörä on romu, eikä kuntokaan ole paras mahdollinen.

        Ps. Tutun tuttu nuori pyöräilijän alku jaksaa 250 kilometriä keskinopeudella 35 km/h 12-tonnin euron hiilikuitupyörällä. Se on NIIN kova, eikä edes kilpaile vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedän ihan kepeästi 40 kilometriä kahteen-ja-puoleen-tuntiin, vaikka ihailen maisemia välillä ja juon pulla-kahvit välillä. Se on sitä pyöräilyn iloa.

        Pyörä on romu, eikä kuntokaan ole paras mahdollinen.

        Ps. Tutun tuttu nuori pyöräilijän alku jaksaa 250 kilometriä keskinopeudella 35 km/h 12-tonnin euron hiilikuitupyörällä. Se on NIIN kova, eikä edes kilpaile vielä.

        Pitää aina muistaa, että kilpaurheilijat ovat erikseen. Ei taviskuntoilijan tarvi vetää lenkkejä samoilla keskinopeuksia kuin kilpaurheilijan. Ja muutenkin. Kilpaurheilijat treenaa kisoihin, joten heidän täytyy pystyä paahtamaan kovaa pärjätäkseen kisoissa tai muuten voi lopettaa koko urheilu-uran. Ei niissä skaboissa pärjää mitkään pelkkien kauppareissujen ja työmatkojen polkijat. Ei, kilpaurheilijan täytyy sitoutua ja vetää orjallisesti armottomia hikitreenejä helvetisti. Taviskuntoilija käy lenkillä pysyäkseen edes jonkunlaisessa, riittävässä kunnossa, ettei se elämä ole pelkkää töissä käymistä ja töiden jälkeen sohvalla röhnöttämistä ja suoratoistopalveluiden käyttämistä.
        Se pyöräilijän alku, joka vetää 12000 euron pyörällä 250 km 35 km/h keskinopeudella, niin äkkiä nyt johonkin kisoihin ilmoittautumaan ja treeniä ensi vuoden Ranskan ympäriajoa varten. Muuten tuo menee äkkiä hukkaan. Kellä lahja on, älköön sitä hukatko. Tuo nyt pitää ehdottomasti hyödyntää, ettei kaveri käy vaan huvikseen ajamassa 250 kilsan lenkkejä hirveillä keskinopeuksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää aina muistaa, että kilpaurheilijat ovat erikseen. Ei taviskuntoilijan tarvi vetää lenkkejä samoilla keskinopeuksia kuin kilpaurheilijan. Ja muutenkin. Kilpaurheilijat treenaa kisoihin, joten heidän täytyy pystyä paahtamaan kovaa pärjätäkseen kisoissa tai muuten voi lopettaa koko urheilu-uran. Ei niissä skaboissa pärjää mitkään pelkkien kauppareissujen ja työmatkojen polkijat. Ei, kilpaurheilijan täytyy sitoutua ja vetää orjallisesti armottomia hikitreenejä helvetisti. Taviskuntoilija käy lenkillä pysyäkseen edes jonkunlaisessa, riittävässä kunnossa, ettei se elämä ole pelkkää töissä käymistä ja töiden jälkeen sohvalla röhnöttämistä ja suoratoistopalveluiden käyttämistä.
        Se pyöräilijän alku, joka vetää 12000 euron pyörällä 250 km 35 km/h keskinopeudella, niin äkkiä nyt johonkin kisoihin ilmoittautumaan ja treeniä ensi vuoden Ranskan ympäriajoa varten. Muuten tuo menee äkkiä hukkaan. Kellä lahja on, älköön sitä hukatko. Tuo nyt pitää ehdottomasti hyödyntää, ettei kaveri käy vaan huvikseen ajamassa 250 kilsan lenkkejä hirveillä keskinopeuksilla.

        Noissa keskareissa tulee huomioida vielkä onko ajettu porukkalenkkinä vai yksin. 35km/h porukalla ei ole kovinkaan kummoinen.
        Kilpaurheilijakin tekee suurimman osan peruskunoajoa mutta kun kunto on kova on sitä myös vauhti. Meno näyttäää tavikselle että mennään täysiä mutta syke pyörii 120 tuntumasa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noissa keskareissa tulee huomioida vielkä onko ajettu porukkalenkkinä vai yksin. 35km/h porukalla ei ole kovinkaan kummoinen.
        Kilpaurheilijakin tekee suurimman osan peruskunoajoa mutta kun kunto on kova on sitä myös vauhti. Meno näyttäää tavikselle että mennään täysiä mutta syke pyörii 120 tuntumasa.

        Kostealla asvaltilla painoin illalla 30 km/t tasasella 100 sykkeellä.


    • Anonyymi

      Pyöriä myydään nykypäivänä katkaisusaksien hinnalla ja valikoima on suurta

    • Anonyymi

      300 - 400 euron pyörät eivät ole laadukasta nähnytkään. Ei ainakaan uudet pyörät. Käytettynä voi saada vähän parempaa jollain 3 - 4 sadalla, mutta se onkin sitten taas käytetty, johon saa olla kohta uusimassa laakereita, ketjua, rataspakkaa sun muuta kilkettä.

    • Anonyymi

      Hyvä pyörä maksaa vähintään uutena 800e. Ajan paljon pyörällä vuodessa, Oulussa kun asustan, kun täällä on kait 700km pyöräteitä. Nykyinen pyöräni on todella hyvin rullaava sporthybridi. Sillä taittuu edestakainen 20km työmatka kesät/talvet paljon keveämmin kuin entisellä 400e pyörälläni.

      • Anonyymi

        Halvoissa pyörissä on huonot komponentit ja siksi ovat raskaampia polkea. Halvin mahdollinen on vähän kuin risa ja loppuun kulunut jo uutena. Esim. hyvällä ja huonolla laakerilla on selvä ero. Halvassa materiaalit ovat pehmosia ja siksi ketju, rattaat, navat ym. kuluvat nopeasti loppuun.
        Eräästä postimyynnistä tilausta vaihdepyörästä paukahti vaihdevaijeri poikki jo heti koeajon aikana, kun ensimmäisen kerran vaihdetta vaihtoi. Olen myös nähnyt tien sivussa Biltemapyörän, josta oli runko paukahtanut poikki. 1993 ostamassani Rossin maantiepyörässä, 3500 mk, oli keskiö, joka ei sietänyt sateessa ajoa yhtään. Heti oli laakerit sökönä. Se piti pian päivittää parempaan.


    • Anonyymi

      Persehellänä saa pyöräillä. Ei jatkoon vaikka olisi miten arvokas polkijan pyörä.

    • Anonyymi

      Uusi vaihteeton Tunturi Poni 24" pyörillä 500 euroa ja on oikea peruspyörien peruspyörä.

    • Anonyymi

      Jos pyörää oikeasti tarvitsee lähiliikkumiseen, saa nytkin Torilta hyvän tsykän parillakympillä. Elvis-osasto on sitten erikseen, vaan ei tuolla liikkuessa kukaan arvostele, vaikka ajaa puurunkoisella pyörällä.

    • Anonyymi

      Viime yönä tämä Elvis palasi parin viikon maatalouslomalta reitiltä Ilomantsi - Lahti - Jyväskylä - Jämsä - Ilomantsi. Tavaraa oli päällä juomineen 36 kg. Kolme yötä sisätiloissa, kertyneillä kilometreillä ei väliä.

      Pyörällä ei tarvinnut elvistellä, Sectoa katsomaan tulleet katsoivat lähinnä säälien. Vaan, hyvin meni, loppu niin hyvässä myötätuulessa, että sadeasu toimi lähinnä purjeena. Ilmeisesti oltiin lähellä akkumoottoripolkupyörää.

    • Anonyymi

      Mul on josemite

    • Anonyymi

      5 pyörää pitää olla jotta on mies.

      • Anonyymi

        Kahdella pärjää, kolme on maksimi.


    • Anonyymi

      omani maksoi vain työtä ja hikeä pukaa yhä kun pyöräilen

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2518
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1781
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1487
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      123
      1466
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      169
      1308
    6. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      157
      1268
    7. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1260
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1198
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1138
    10. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      53
      1039
    Aihe