Lu 23:43 KR92:n mukaan "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa".
Tämä herättää kysymyksiä?
Lu 23:43 KR92:n mukaan
9
247
Vastaukset
- Anonyymi
Sekin vielä!
- Anonyymi
Mitä kysymyksiä se sinussa herättää?
kylmätotuusRistillä Vapahtajamme sanoo ryövärille nuo sanat.
Olen ymmärtänyt, että sitä paratiisia ei voinut mitenkään luvata tuossa vaiheessa.
Siinähän on välissä kaikenlaista muuta.
- Anonyymi
Kristus-palstalla saat vastauksia.
Tähän kysymykseen ei ole vastausta.
Uskovainen mummuni pohti samaa asiaa jo 65 vuotta sitten.
Luin hänelle silloin Raamattua.
Jotkut veikkaavat, että käännökseen on tullut pilkku väärään paikkaan.
- Anonyymi
Ei ole virhettä.
Jae 42. Ja hän sanoi: ”Jeesus, muista minua kun tulet valtakuntaasi”.
Jae 43. Niin Jeesus sanoi hänelle: Totisesti minä sanon sinulle, tänä päivänä (siis päivänä jota ryöväri tarkoitti edellisessä jakeessa. Parempi ilmaisu olisi ollut ´tuona päivänä´) pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.Lu 23:43 KR92:n mukaan "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa".
Tämä herättää kysymyksen?- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Lu 23:43 KR92:n mukaan "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa".
Tämä herättää kysymyksen?Olet oikeassa, siinä painoksessa (mahtaa olla uudempi) jota sinä luet, on näköjään harhaanjohtava käännös. Joku uudismielinen kääntäjä-niekka on ymmärtämättä raamatun sanomaa, tai yhteyttä edelliseen jakeeseen, muokannut suomenkielisesti mielestään ´oikeamman´ käännöksen.
Versiossa vuodelta 1971 lukee ´tänä päivänä´.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4536514Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1773864Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1082516Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit251989Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1291390Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751295- 671134
- 631095
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te771049- 441003