Lu 23:43 KR92:n mukaan "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa".
Tämä herättää kysymyksiä?
Lu 23:43 KR92:n mukaan
9
210
Vastaukset
- Anonyymi
Sekin vielä!
- Anonyymi
Mitä kysymyksiä se sinussa herättää?
kylmätotuusRistillä Vapahtajamme sanoo ryövärille nuo sanat.
Olen ymmärtänyt, että sitä paratiisia ei voinut mitenkään luvata tuossa vaiheessa.
Siinähän on välissä kaikenlaista muuta.
- Anonyymi
Kristus-palstalla saat vastauksia.
Tähän kysymykseen ei ole vastausta.
Uskovainen mummuni pohti samaa asiaa jo 65 vuotta sitten.
Luin hänelle silloin Raamattua.
Jotkut veikkaavat, että käännökseen on tullut pilkku väärään paikkaan.
- Anonyymi
Ei ole virhettä.
Jae 42. Ja hän sanoi: ”Jeesus, muista minua kun tulet valtakuntaasi”.
Jae 43. Niin Jeesus sanoi hänelle: Totisesti minä sanon sinulle, tänä päivänä (siis päivänä jota ryöväri tarkoitti edellisessä jakeessa. Parempi ilmaisu olisi ollut ´tuona päivänä´) pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.Lu 23:43 KR92:n mukaan "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa".
Tämä herättää kysymyksen?- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Lu 23:43 KR92:n mukaan "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa".
Tämä herättää kysymyksen?Olet oikeassa, siinä painoksessa (mahtaa olla uudempi) jota sinä luet, on näköjään harhaanjohtava käännös. Joku uudismielinen kääntäjä-niekka on ymmärtämättä raamatun sanomaa, tai yhteyttä edelliseen jakeeseen, muokannut suomenkielisesti mielestään ´oikeamman´ käännöksen.
Versiossa vuodelta 1971 lukee ´tänä päivänä´.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606684- 1003442
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262770- 212438
- 271963
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581842- 251680
- 321548
- 491502
- 111482