Lu 23:43 KR92:n mukaan "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa".
Tämä herättää kysymyksiä?
Lu 23:43 KR92:n mukaan
9
234
Vastaukset
- Anonyymi
Sekin vielä!
- Anonyymi
Mitä kysymyksiä se sinussa herättää?
kylmätotuusRistillä Vapahtajamme sanoo ryövärille nuo sanat.
Olen ymmärtänyt, että sitä paratiisia ei voinut mitenkään luvata tuossa vaiheessa.
Siinähän on välissä kaikenlaista muuta.
- Anonyymi
Kristus-palstalla saat vastauksia.
Tähän kysymykseen ei ole vastausta.
Uskovainen mummuni pohti samaa asiaa jo 65 vuotta sitten.
Luin hänelle silloin Raamattua.
Jotkut veikkaavat, että käännökseen on tullut pilkku väärään paikkaan.
- Anonyymi
Ei ole virhettä.
Jae 42. Ja hän sanoi: ”Jeesus, muista minua kun tulet valtakuntaasi”.
Jae 43. Niin Jeesus sanoi hänelle: Totisesti minä sanon sinulle, tänä päivänä (siis päivänä jota ryöväri tarkoitti edellisessä jakeessa. Parempi ilmaisu olisi ollut ´tuona päivänä´) pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.Lu 23:43 KR92:n mukaan "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa".
Tämä herättää kysymyksen?- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Lu 23:43 KR92:n mukaan "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa".
Tämä herättää kysymyksen?Olet oikeassa, siinä painoksessa (mahtaa olla uudempi) jota sinä luet, on näköjään harhaanjohtava käännös. Joku uudismielinen kääntäjä-niekka on ymmärtämättä raamatun sanomaa, tai yhteyttä edelliseen jakeeseen, muokannut suomenkielisesti mielestään ´oikeamman´ käännöksen.
Versiossa vuodelta 1971 lukee ´tänä päivänä´.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693