Ilmastoinnin kennon korjaus?

Missä

Onko kenelläkään antaa vinkkiä missä muualla kuin merkkikorjaamossa ja mihin hintaan voisi korjauttaa Mondeon ilmastointikennon. Mielummin jossain Etelä/Kaakkois-Suomessa.

10

7962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Montsa-

      Hajoo kaikista mondeoista 3-5 vuoden iässä.

      Maahantuoja onkorjannut noita tyypivikoina.
      Täytyy vain pitää puolensa.

      Korjata kennoa ei voi tai kannata. Se pitää vaihtaa hintaan n. 1000eur

      • Missä

        Ja mitenhän tämä maahantuojan takuukorjaus hoidetaan, paikallinen merkkihuolto levittelee käsiään ja maahantuoja sanoo, että homma on hoidettava merkkihuollon kautta. No tällaistahan tämä on, kukaan ei halua ottaa vastuuta huonosta suunnittelusta.


      • Korjauta
        Missä kirjoitti:

        Ja mitenhän tämä maahantuojan takuukorjaus hoidetaan, paikallinen merkkihuolto levittelee käsiään ja maahantuoja sanoo, että homma on hoidettava merkkihuollon kautta. No tällaistahan tämä on, kukaan ei halua ottaa vastuuta huonosta suunnittelusta.

        Vaikka takuu on loppu on ns tuotevastuulaki.
        Ei kennovoi mennä rikki 3-5 vuodessa. Siinä on suunnittelu virhe. Ei tätä voi hyväksyä FORD-laatuna.

        Huutoo maahantuojalle, pajalle. Yhteys kuluttajasuojamieheen. Toisaalta jos on nynny tai rikas niin voi maksaa. Itse olen ainakin nuuka kun pitäisi 1000eur maksaa turhaan.


      • Ekaa.2-v.Skoodaa.ajava
        Missä kirjoitti:

        Ja mitenhän tämä maahantuojan takuukorjaus hoidetaan, paikallinen merkkihuolto levittelee käsiään ja maahantuoja sanoo, että homma on hoidettava merkkihuollon kautta. No tällaistahan tämä on, kukaan ei halua ottaa vastuuta huonosta suunnittelusta.

        "Ja mitenhän tämä maahantuojan takuukorjaus hoidetaan,,,,,,"

        Siihen liikkeeseen josta auto on ostettu oikein kirjallinen, paperinen todisteellisesti lähetetty kirje. Tulevat "ainakin puolella vastaan " ja ilmainen työ. Jos ei auta niin kuluttaja asiamies,


    • Seppo K

      Tyhmä kysymys, mutta mistä sen tietää. Itselläkin tuo automaatti-ilmastointi -01 TDIC Ghiassa epäilyttää ... kaikkea muuta kuin automaattinen sanoisin ;-)

      SK

    • -99 mondeo

      Pellen paja Helsingissä hoitaa
      homman 550 eur. Alkutäyttö väriaine 120 eur.
      Jos tyhjenee/aineet häviää, päästään jäjittämään vika. Vika löytyy luultavasti ruostuneesta lauhduttimen kennosta, suola ja muu paska
      ruostuttaa alumiinisen kennon noin viidessä vuodessa. Siis 120 eur täyttö 550 eur lauhduttimen kennon kuivaimen vaihto.
      Nimimerkki kokemusta on tältä keväältä.
      Jos joku kysyy miksi tehdään alkutäyttö, niin se on ainoa tapa paikallistaa vuotava kohta, voihan se olla joku muukin kohta kuin kenno, mutta tuskin.

      • Maa

        Minkänäköinen tämä kenno on ja missä se autossa sijaitsee? Itse en ole Mondeo 2000 2.0 STW:stä (vanhakorinen) löytänyt kuin varsinaisen jäähdyttimen etupuolella alhaalla olevan U-mallisen putken, jonka oletan toimivan ilmastoinnin kennona. Mitään muutakaan edes kaukaisesti jäähdytyskennoa muistuttavaa osaa en autosta löydä ilmastoinnin putkia/letkuja seuraamalla.

        Onko tämä se sama 'kenno', mistä täällä puhutaan?


      • töineen
        Maa kirjoitti:

        Minkänäköinen tämä kenno on ja missä se autossa sijaitsee? Itse en ole Mondeo 2000 2.0 STW:stä (vanhakorinen) löytänyt kuin varsinaisen jäähdyttimen etupuolella alhaalla olevan U-mallisen putken, jonka oletan toimivan ilmastoinnin kennona. Mitään muutakaan edes kaukaisesti jäähdytyskennoa muistuttavaa osaa en autosta löydä ilmastoinnin putkia/letkuja seuraamalla.

        Onko tämä se sama 'kenno', mistä täällä puhutaan?

        ja samalla joku putkenpätkä ihan merkkiliikkeen vieressä (merkkiliikkeen osilla) kuulemma 740€. Laskua en nähnyt. Mk3 on malli ja tuossa se lauhdutin taitaa olla vesijäähärin etupuolella.


      • jommijuuso

        Typellä kuuluu koeponnistaa.ei saa laittaa kylmäainetta jotta löytyisi vuotokohta


      • katosvaan
        jommijuuso kirjoitti:

        Typellä kuuluu koeponnistaa.ei saa laittaa kylmäainetta jotta löytyisi vuotokohta

        Et sitten pitänyt kiirettä vastaamisen kanssa, kun väliä kysymykseen ehti kertyä 10 vuotta...
        Se yllä mainittu U-putki lienee muuten ohjaustehostimen öljynjäähdytin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe