Raatteentie

Miksi Raatteentiestä ei tehdä ei tehdä leffoja suomessa ja varsinkaan ulkomailla.

5

1267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

...myötäjuoksun , hännystelyn ja ruskeakielisen nuoleskelun sekä perässähiihdon muovaama ajattelu ...

• Anonyymi

Samaa oon ihmetelly

• Anonyymi

..ei sitä parana ...semmosia ... suuttuu vielä "naapurin isäntä.." ja maksaa rajavartiostonsa sähkölaskun , siitä kun on piikkilankojen yli vedetty heidän pyynnöstään johdot mutta lieneekö laskutusosoite unohtunut kysyä ...vai meneekö tuo samaan piikkiin joka niillä Haloskan kissoilla kuitattiin ?

• Anonyymi

Aihe olisi nyt aika ajankohtainen. Itse tehnyt havainnon, et NATO jäsenyyden myötä Suomi on muuttunut parempaan suuntaan. Onko Venäjä ja sitä ennen Neuvostoliitto kieltänyt Suomea näyttämästä näitä asioita todisteena pahasta, joissa he (nyk. Venäjä) joutuvat huonoon asemaan, kun haluavat valheellisesti näyttäytyä hyvän puolesta taistelevana maana?

Katsoin eilen Yleltä ao. Ruotsin lentolaivue 19 sankarillisesta toiminnasta v.1940. Tällaisesta en ole aiemmin ollut edes tietoinen, että Ruotsi oli näinkin vahvasti Suomen tukena pohjois- Suomea puolustaessaan. Eilinen oli 2/3- jakso aiheesta. Itse olen käynyt kans Raatteentiellä ja oli vaikuttava ja kunnioitusta herättävä paikka edelleen. Merkitys Suomelle on suuri. Hyvä elokuvan- aihe.

Neuvostoliitto toimi tuolloin myös uhraten maansa huonompi osaisia kansalaisia sodassa mm. Ukrainalaisia. Pelto alue, jossa oli kiviä, jossa jokainen kivi kuvaa kuollutta sotilasta silloisessa sodassa, jätti tilanteesta kuvan, että Neuvostoliiton toiminta oli tuolloin myös raakaa/ raukkamaista toimintaa myös omia kohtaan.

https://areena.yle.fi/1-66020673

• Anonyymi

Ne on jo tehty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7876
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      173
      3766
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3279
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      249
      2507
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2165
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2015
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      28
      1940
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1902
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1778
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1773
    Aihe