Kotimaan kesäkohde jonne matkustaisit.

Anonyymi-ap

Jos nyt lähtisit parin päivän reissulle kohteeseen jossa et ennen ole käynyt, mikä se olisi ? Itseäni houkuttelee Rauma ja ihan sen perusteella mitä kuvista olen nähnyt.
Täytyy alkaa tutkimaan Matkahuollon ja Onnibussin sivulta kulkuyhteyksiä :)

37

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaupunki.

      Ei oikein matkailu kiinnosta ja kyllä tullut suomeakin kierrettyä paljon nuorempana. Varsinaisesti siis ei mikään paikka kauheasti kiinnosta. Mutta jos jossain olisi jokin konsertti, näyttely, tapahtuma, vois ehkä innostuakkin. Pitäis kuitenkin ehdottomasti olla kaupunki, hotellimajoitus jne, ei mutafestarit iske ollenkaan.

      Muistelin, viimeks, kai kymmenen vuotta sitten kävin tampereella. Olen asinust siellä, tuttu kaupunki. Mutta siellä oli lontoon sinfoniaorkesterin keikka, jonka halusin nähdä. Mikäpa siinä ostettiin liput, varattiin huone cumuluksesta, junalla tampereelle. Käytiin konsertissa(oikein hyvä), sitten parissa paarissa, lopuks bluespaariin, sieltä hotellille. Seuraavana päivänä piti mennä tillikaan pyttipannulle, mutta rossa oli siinä ensin ja käytiin pitsalla Pakko myöntää, pitsat oli parempia siellä ennen. Sitten junalla himaan. Kaikkiaan oikein kiva kotimaan lomamatka.

      Tiivistetysti, ei kiinnosta paikat, pitää olla jokin syy lähteä jonnekin. Sama juttu ulkomaanmatkojen kanssa. Ois hirvee vaiva lähteä johonkin tapahtumaan, ei ole viitsinyt vaivautua.

      =DW=

    • Anonyymi

      Itselläni ei mielessä mikään Suomen kaupunki matkustaa tai ulkomaat.Kun ei rahaa ihan nautin 12 kk.Helsisingin lähiöt.Kuluvälineenä jalat tai polku pyörä.

      • Anonyymi

        Kun sinä varmaankin tunnet Helsingin tienoot, ehkä myös lähiöiden historiaakin, niin etkö voisi alkaa oppaaksi kävelykierroksille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sinä varmaankin tunnet Helsingin tienoot, ehkä myös lähiöiden historiaakin, niin etkö voisi alkaa oppaaksi kävelykierroksille?

        Yleensä ne on muualta tulleita, jotka osaavat ja tietävät Helsingin paremmin, kun kantahelsinkiläiset, jotka ovat aika kuppikuntaisia. Eivätkä oikeastaan edes halua tietää, mitä muualla tapahtuu.

        Aikoinaan, kun olin enemmän erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä, niin parhaat ohjeet ja vinkit sai niiltä muualta tulleilta. Helsinkiläisenä sitä aina ihmettelee, että mitä kaikkia paikkoja sitä onkaan ja uusia alueita, mitä ei ole ehkä kuullutkaan.

        Joskus sitä lähtee jollakin kulkupelillä ihan johonkin vaan katsomaan, mitä siellä on. Palaa kyllä äkkiä takaisin keskustaan omille kulmille.

        Sellaista se on matkailu nykyisin. Tuntuu, että kaikki, mitä on joskus halunnut nähdä, on jo nähnyt. Tyytyväinen mieli on, kun tuli aikoinaan kierrettyä, niin ulko-, kun kotimaakin ihan tarpeeksi.

        Nyt voi vaan parvekkeella katsella sinistä taivasta ja lintujen lentoa.


      • Anonyymi

        Helsinki on hieno suurkaupunki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinki on hieno suurkaupunki.

        Helsinki on kolkko asvalttimöhkäle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinki on kolkko asvalttimöhkäle.

        Kaunis ja puhdas kaupunki, aina turistit tätä ihmettelevät ja kehuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinki on kolkko asvalttimöhkäle.

        Kuulostaa vähän siltä, ettet ole vielä Helsingissä käynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ne on muualta tulleita, jotka osaavat ja tietävät Helsingin paremmin, kun kantahelsinkiläiset, jotka ovat aika kuppikuntaisia. Eivätkä oikeastaan edes halua tietää, mitä muualla tapahtuu.

        Aikoinaan, kun olin enemmän erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä, niin parhaat ohjeet ja vinkit sai niiltä muualta tulleilta. Helsinkiläisenä sitä aina ihmettelee, että mitä kaikkia paikkoja sitä onkaan ja uusia alueita, mitä ei ole ehkä kuullutkaan.

        Joskus sitä lähtee jollakin kulkupelillä ihan johonkin vaan katsomaan, mitä siellä on. Palaa kyllä äkkiä takaisin keskustaan omille kulmille.

        Sellaista se on matkailu nykyisin. Tuntuu, että kaikki, mitä on joskus halunnut nähdä, on jo nähnyt. Tyytyväinen mieli on, kun tuli aikoinaan kierrettyä, niin ulko-, kun kotimaakin ihan tarpeeksi.

        Nyt voi vaan parvekkeella katsella sinistä taivasta ja lintujen lentoa.

        Tästäpä tuli mieleeni eräs jo eläköitynyt "merikarhu" jonka juttusilla istuttiin muutama tunti joskus reilu 15 vuotta sitten Suomenlinnassa terassilla. Hän kertoi olevansa syntyperäinen Kallion kasvatti ja elämäntyönsä tehnyt merimiehenä. Kaikenlaista sinä juteltiin maan ja taivaan väliltä, mutta enimmikseen hän ympäri maailmaa suuntautuneista työmatkoistaan ja maista missä oli käynyt satamissa ollessaan. Sanoi vielä että haluaisi muuttaa Helsingistä pois, mutta omasta mielestään oli jo liian vanha asettumaan uuteen paikkaan.

        aloittaja

        ps. Itse aikoinaan lähdin maalta Helsinkiin työn ja miehen perässä , mutta en viihtynyt kuin 10 vuotta. Miehen työ toi meidät sitten takaisin tänne keskemmälle Suomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästäpä tuli mieleeni eräs jo eläköitynyt "merikarhu" jonka juttusilla istuttiin muutama tunti joskus reilu 15 vuotta sitten Suomenlinnassa terassilla. Hän kertoi olevansa syntyperäinen Kallion kasvatti ja elämäntyönsä tehnyt merimiehenä. Kaikenlaista sinä juteltiin maan ja taivaan väliltä, mutta enimmikseen hän ympäri maailmaa suuntautuneista työmatkoistaan ja maista missä oli käynyt satamissa ollessaan. Sanoi vielä että haluaisi muuttaa Helsingistä pois, mutta omasta mielestään oli jo liian vanha asettumaan uuteen paikkaan.

        aloittaja

        ps. Itse aikoinaan lähdin maalta Helsinkiin työn ja miehen perässä , mutta en viihtynyt kuin 10 vuotta. Miehen työ toi meidät sitten takaisin tänne keskemmälle Suomea.

        Olen aina ollut helsinkiläinen, jo isovanhempanikin olivat. Senverran olen muualla käynyt, etten muualle muuttaisi. En viihtyisi. Ei ole palveluita, ei julkista liikennettä, ei ylipäätään ihmisiäkään.

        Se on vaan tämä Helsinki. Helsinkiä minä rakastan❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina ollut helsinkiläinen, jo isovanhempanikin olivat. Senverran olen muualla käynyt, etten muualle muuttaisi. En viihtyisi. Ei ole palveluita, ei julkista liikennettä, ei ylipäätään ihmisiäkään.

        Se on vaan tämä Helsinki. Helsinkiä minä rakastan❤️

        Jokaiselle on oma kaupunki paras, se missä on kasvanut ja elänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina ollut helsinkiläinen, jo isovanhempanikin olivat. Senverran olen muualla käynyt, etten muualle muuttaisi. En viihtyisi. Ei ole palveluita, ei julkista liikennettä, ei ylipäätään ihmisiäkään.

        Se on vaan tämä Helsinki. Helsinkiä minä rakastan❤️

        Kyllä niitä palveluita ja julkista liikennettä on ihan tarpeeksi täällä muuallakin ja ihmisiä, muutenhan täällä olisi pelkkää korpea eikä asutusta ollenkaan. Helsinki ei todellakaan ole ainoa kaupunki Suomessa eikä edes paras paikka asua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaiselle on oma kaupunki paras, se missä on kasvanut ja elänyt.

        Eipä voi yleistää. Itselleni se oma synnyinpaikka jossa lapsuuden jouduin viettämään ei olisi koskaan ollut se paras. Tosin se ei kaupunki ollutkaan vaan pahainen syrjäkylä josta jäi vain huonot muistot ja on edelleen. Teininä sieltä pois kun koulu loppui ja vanhemmat erosi ja sitten muutaman mutkan kautta nykyiselle paikkakunnalle jossa viihtynyt jo 37 vuotta, eli suurimman osan elämästäni eikä ole aikomusta enää muualle muuttaa kuin vasta tuhkana tunturiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaiselle on oma kaupunki paras, se missä on kasvanut ja elänyt.

        No, ei todellakaan näin ole.
        Jos on kasvanut pienessä perslävessä keskellä lestoja, esimerkiksi.
        Niin, kyllä sieltä lähtee heti kun voi. Eikä palaa, koska suku kuollut.
        Niitä omia kaupunkeja voi olla myös monta - elämän tilanteen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä palveluita ja julkista liikennettä on ihan tarpeeksi täällä muuallakin ja ihmisiä, muutenhan täällä olisi pelkkää korpea eikä asutusta ollenkaan. Helsinki ei todellakaan ole ainoa kaupunki Suomessa eikä edes paras paikka asua.

        Kerropa vaikka, millaiset palvelut ja julkinen liikenne on esim. Kainuun peräkylillä.
        Terveysasemallekin taitaa olla aika pitkä matka, eikä ole mäkkäriä.
        Ei ole kouluja, taloja saa varmaan viidellä satasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä palveluita ja julkista liikennettä on ihan tarpeeksi täällä muuallakin ja ihmisiä, muutenhan täällä olisi pelkkää korpea eikä asutusta ollenkaan. Helsinki ei todellakaan ole ainoa kaupunki Suomessa eikä edes paras paikka asua.

        Sanoppas sitten yksikin kaupunki tai paikkakunta, missä pärjää ilman omaa autoa? Eipä taida montaa löytyä. Eikä helsinkiläisenä ajokortittomana tule kysymykseenkään muualle Suomeen muuttaminen. En löydä mistään sellaista joukkoliikennettä, joka tarjoaa yhtä sujuvan liikkumisen, millainen Helsingissä on. Erilaisiin menoihinkin pääsee sujuvasti melkein mihin kellonaikaan tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoppas sitten yksikin kaupunki tai paikkakunta, missä pärjää ilman omaa autoa? Eipä taida montaa löytyä. Eikä helsinkiläisenä ajokortittomana tule kysymykseenkään muualle Suomeen muuttaminen. En löydä mistään sellaista joukkoliikennettä, joka tarjoaa yhtä sujuvan liikkumisen, millainen Helsingissä on. Erilaisiin menoihinkin pääsee sujuvasti melkein mihin kellonaikaan tahansa.

        Luuletko oikeasti et kaikilla on oma auto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko oikeasti et kaikilla on oma auto?

        En tiedä, mutta liikkumaan pääsee silloin huomattavasti huonommin, kun Helsingissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoppas sitten yksikin kaupunki tai paikkakunta, missä pärjää ilman omaa autoa? Eipä taida montaa löytyä. Eikä helsinkiläisenä ajokortittomana tule kysymykseenkään muualle Suomeen muuttaminen. En löydä mistään sellaista joukkoliikennettä, joka tarjoaa yhtä sujuvan liikkumisen, millainen Helsingissä on. Erilaisiin menoihinkin pääsee sujuvasti melkein mihin kellonaikaan tahansa.

        No joillekin se peltilehmä on henki ja elämä, itselläni ei ole edes ajolupaa ollut koskaan ja aivan mainiosti olen päässyt kulkemaan milloin mihinkin kun olen halunnut. Toki jos asuisin jossain syrjäkylillä niin se kulkupeli olisi tarpeen, mutta olen aikuisiällä asunut ja kulkenut aina riittävän hyvien joukkoliikenneyhteyksien lähellä. Tälläkin hetkellä asun kävelymatkan n.3km päässä kaupungin keskustasta ja useammalla bussillakin pääsen 700 metrin säteeltä jos en jaksa kävellä. Helsingissä aikoinaan sen 10 vuotta asuneena ei ole ikävä kusenhajuiseen metroon millä jouduin työmatkojani kulkemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa vaikka, millaiset palvelut ja julkinen liikenne on esim. Kainuun peräkylillä.
        Terveysasemallekin taitaa olla aika pitkä matka, eikä ole mäkkäriä.
        Ei ole kouluja, taloja saa varmaan viidellä satasella.

        No minun ei ole tarvinnut käydä Kainuun peräkylillä ja mäkkärissä en käy täälläkään vaikka kävellen pääsisin. Minä olen valintani tehnyt asuinpaikkani suhteen sitä silmällä pitäen että pääsen julkisilla haluamiini paikkoihin ja tähän asti on toiminut loistavasti. Täältä jopa paljon helpompi ollut lähteä ympäri Suomen kuin aikoinaan Helsingistä, sillä silmällä katsottuna Helsinki on syrjässä ja siksikin sieltä halusin pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joillekin se peltilehmä on henki ja elämä, itselläni ei ole edes ajolupaa ollut koskaan ja aivan mainiosti olen päässyt kulkemaan milloin mihinkin kun olen halunnut. Toki jos asuisin jossain syrjäkylillä niin se kulkupeli olisi tarpeen, mutta olen aikuisiällä asunut ja kulkenut aina riittävän hyvien joukkoliikenneyhteyksien lähellä. Tälläkin hetkellä asun kävelymatkan n.3km päässä kaupungin keskustasta ja useammalla bussillakin pääsen 700 metrin säteeltä jos en jaksa kävellä. Helsingissä aikoinaan sen 10 vuotta asuneena ei ole ikävä kusenhajuiseen metroon millä jouduin työmatkojani kulkemaan.

        Mutta:turha yleistää, kuten kirjoitit:
        "Kyllä niitä palveluita ja julkista liikennettä on ihan tarpeeksi täällä muuallakin".

        Täällä muualla = koko muu Suomi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta:turha yleistää, kuten kirjoitit:
        "Kyllä niitä palveluita ja julkista liikennettä on ihan tarpeeksi täällä muuallakin".

        Täällä muualla = koko muu Suomi.

        No yhtä turha kun sinunkaan väittää että muualla kuin Helsingissä ei pääse kulkemaan ilman omaa autoa. Helsinki on syrjässä täältä muualta katsottuna edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No yhtä turha kun sinunkaan väittää että muualla kuin Helsingissä ei pääse kulkemaan ilman omaa autoa. Helsinki on syrjässä täältä muualta katsottuna edelleen.

        Missään viestissäni en ole käsitellyt autoilua.


    • Anonyymi

      Voisinpa ajatella loppukesästä Rovaniemeä, siellä 18-20/8 Rovaniemen Wanhat markkinat.

      • Anonyymi

        Pohjanhoviin tukikohta.


      • Anonyymi

        Tuo oli minullakin suunnitelmissa, mutta siellä asuva ystäväni on silloin pois Suomesta niin menenkin sitten myöhemmin syksyllä käymään Rovaniemellä.

        aloittaja


    • Anonyymi

      Joku itäsuomen paikka, Kainuussa ei ole tullut käytyä.

      • Anonyymi

        Hiljainen kansa on hieno, samoin Puolangas pessimismipäivät pitäisi kokea.


    • Anonyymi

      Viihdyn kotona !

      Skånepåg

    • Anonyymi

      Alkaisin Porista ja seuraavaksi kolista

    • Anonyymi

      Eikö ne hienot nähtävyydet ole usein "matkan varrella"? Pitäisi jonkun tehdä lista näistä hienoista pikkupaikoista, joita kannattaa käydä paikan päällä ihailemassa.

      • Anonyymi

        Jos on facessa niin siellä erinomainen ryhmä Matkaile Suomessa - Vinkkejä ja Ideoita, sitä kun seuraa niin ympäri Suomen saa hyviä vinkkejä erilaisista kohteista.


    • Anonyymi

      Kaupunkeihin joissa menee hyvä kesäteatterikappale. Ensin nähtävyydet, museot, uimapaikka..... matkan varrella ja paikan päällä tori, kirjaston tai kaupungin talon taidenäyttelyt, kirkko.... ja illalla teatteritunnelmaan, se on ulkoilmateatterissa omaa luokkaansa. Hotelliin yöksi tai matkasta riippuen autolla tai junalla kotiin. Esimerkkeinä Tampere ja Heinola.

      • Anonyymi

        Niin, eri kohteisiin jotenkin julkisilla pääsee, mutta eipä sitten juuri muualle. Eivät ne julkiset pysähtele matkanvarrella olevien nähtävyyksien luokse. On paljon ihania museoteitä ja muita pieniä kohteita, jotka jäävät autottomalta väliin.

        Kyllä sitä muualla Suomessa seikkaillessa auto on tarpeen. Helsingissä pääsee pieniinkin kohteisiin julkisilla.


      • Anonyymi

        Ja pohjoisempana Oulu jossa kaikki nuo saatavilla musiikkitapahtumien lisäksi.


    • Anonyymi

      Kyllä me nyt olemme unohtaneet täysin kotimaan bussimatkat jotka vievät eri kohteisiin elämyksiin.
      Samoin monet yhdistykset ja jopa seurakunnat järjestävät matkoja yöpymisineen.

      • Anonyymi

        Juurikin näin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3171
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2612
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      387
      2551
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2076
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1907
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1307
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe