Ajan näyttö ja käyttökin ovat muuttuneet kovin viime aikoina. Vielä lapsuudessani kuunneltiin Turussa tarkkaan Tuomiokirkon kellon lyönnit kuten vieläkin juuri äsken radiossa.
"Mummoon vanha kaappikello raksuttaa mennyttä aikaa..."
jäi mieleeni iskelmästä.
Kun kysyn teiltä :
- Paljonko kello on ?
Mihin te vilkaisette sen varmistaaksenne ?
Onko rippilahjaksi tai edes ooloneuvokseksi(-ttareksi) saatu lahja vielä näyttämässä aikaa?
PALJONKO KELLO ON ?
16
883
Vastaukset
- ruudun
oikea alakulma kertoi
- keskiyonkehraaja
Tarkistin juuri kännykästä ja se on 13:02
- jätättää
keskiyonkehraaja kirjoitti:
Tarkistin juuri kännykästä ja se on 13:02
se on 13:17 herätyskellossa ja videoissa, stereoista en ehtiny katsoa
- Ansku
jätättää kirjoitti:
se on 13:17 herätyskellossa ja videoissa, stereoista en ehtiny katsoa
aika 13:23.
- Ajomies
Ansku kirjoitti:
aika 13:23.
Tarkistin omani viestin lähettäessäni ja ruudusta sekä tv-ruudusta ja kaikki näytti samaa aikaan.
Lähetän tämän kun tv-kello näyttää 13.28:00
- Ajomies
Huomasin juuri eräästä lehtiartikkelista, että sveitsiläinen kelloteollisuus ei olekaan kuoleva ammattikunta, sillä mekaanisia kelloja viedään maasta enemmän kuin eletronisia ajannäyttäjiä
kun sitä mitataan viennin arvolla.
Montako erilaist ajannäyttäjää sinulla oon ?
Itse pidän mieluistana 24 tunnin näytöllä olevaa vanhaa 1920-luvun Omeqa-taskukelloa. - maron
koneessa on kello, mutta en juuri sitä tiiraile, ja kelloa en itse omista, videossa on kello, radiosa on kello, kännyköissäni on kello, mutta aika ei ole minulle tärkeä. Elän tätä aikaa,olkoon se sitten mitä hyvänsä.
Kun jäin kotiin pitkän työrupeaman jälkeen jätin myös kellon pois käytöstä - hyvin harvoin sitä enää tarvitsen:)) Auringon liikkeistä vanhana partiolaisena tiedän paljoko kello on. Jos on aurinko pilvessä, niin sitten ajalla ei oikeastan ole merkitystä.- myöhästelijä
Usein panee perkille, että juuri tällaiset ihmiset, jotka kertovat ajan merkityksettömyydestä,
ovat usein hyvin kärttyisiä jouutessaan odottelemaan lääkärin vastaanotolla, virastossa sovitun tapaamisen siirtymistä tai kun ystävä ei saavukan sovittuun aikaan treffeille vaan myöhästyy.
Voit tietysti itse ensinnä jättänyt sovituista lupauksista ja ajoista pitämisen ja sen vuoksi sinulla on aikaa istuskella yksiksesi. - maron
myöhästelijä kirjoitti:
Usein panee perkille, että juuri tällaiset ihmiset, jotka kertovat ajan merkityksettömyydestä,
ovat usein hyvin kärttyisiä jouutessaan odottelemaan lääkärin vastaanotolla, virastossa sovitun tapaamisen siirtymistä tai kun ystävä ei saavukan sovittuun aikaan treffeille vaan myöhästyy.
Voit tietysti itse ensinnä jättänyt sovituista lupauksista ja ajoista pitämisen ja sen vuoksi sinulla on aikaa istuskella yksiksesi.itse ainakin esimerkiksi lääkärin vastaanotolla viihdyn vallan mainiosti lueskellen lehtiä. Hammaslääkäriinkin menen aina niin paljon aikaisessa että ehdin lukea muutaman lehden ennenkuin minut kutsutaan sisään. Minua ei häiritse yhtään jos joku myöhästyy ja joudun odottelemaan, miksi häiritsisi, ei minulla ole kiire minnekään.
Ei kai se että en välitä ajasta tarkoita sitä että myöhästyisin joka paikasta, yleensä olen aina ensimmäisenä paikalla.
En muista kertaakaan myöhästyneeni mistään sovitusta tapaaminsesta, mutta kotona kello on minulle täysin yhdentekevä. Sisäinen kelloni herättää minut yleensä joka aamu siinä kuuden maissa. Miksi katsoisin aikaa koko ajan kun tiedän sen suurinpiirtein ilman kelloakin.
Kun huomasin olevani riippuvainen kellosta, jätin sen ranteesta pois. Sen jälkeen on ajan merkitys muuttunut monissa tilanteissa. Kun en koko ajan näe kelloa, yllätyn monesti siitä kuinka nopeasti aika on rientänyt. Joskus huomaan tulleeni avokätisemmäksi antaessani omaa aikaani.;) Toisenkerran hätkähdän huomatessani kuluttaneeni jonkun toisen aikaa suunniteltua enemmän.
Työpöytäni ääressä näen ajan tietokoneesta, pöytäkellosta ja puhelimesta. Kotona on joka huoneessa useampia ajannäyttäjiä, autossa aika näkyy sekä autonkellosta että kännykästä. Laukussa kulkee sekä (ranne)kello että kännykkä, joista voin tarvittaessa tarkistaa ajan. En kuitenkaan enää aktiivisesti seuraa kellosta sen kulumista. Kun tiukka aikataulu yllättää, voin tarvittaessa kaivaa kellon vähäksi aikaa takaisin ranteeseen.- Ajomies
Muistan lapsuudesta paljon eri aiheisiin liittyviä vitsejä ja kompia, joille naurettiin.
- Käykö sinun kellosi ?
- Pyydä sitä käymään meilläkin.- töttöröö
Samoin muistan :pdetäänkö teillä mattoja,kyllä tulkaa sit pitää meillekin.Ne oli olevinaan tosi fiksui juttuja.
- Ajomies
töttöröö kirjoitti:
Samoin muistan :pdetäänkö teillä mattoja,kyllä tulkaa sit pitää meillekin.Ne oli olevinaan tosi fiksui juttuja.
Laihialaisisäntä meni kellosepänliikkeeseen.
Kellon osto oli mielessä. Kauppiaan esiteltyä monenlaista seittentoistakivistä ja muuta isäntä tiedusteli, josko teillä on korjattavana joku kello.
Kauppias haki erään käymättömän kellon.
Isäntä siihen oitis:
- M´otan tämän !
Kauppias ihmeissään...
- Tämä on ainakin kahareesti voorokaures tismalöleen oikias.
- taikanainen*
kännykän näyttöön kello-aikaa katsoessa... kun tv on päällä, niin sinne oikeaan yläkulmaan, nistä aika näkyy. Tietsikalla istuessa tietenkin ruudun oikeaan alakulmaan.
Meilläkin on kello joka huoneen seinällä, vaan lienevätkö koristeena enemmänkin, ei niitä juuri muulloin huomaa kun kesä- tai talviaikaan siirryttäessä.- Ajomies
Tekniikka on toki kehittynyt, mutta yllätyin tutkiessani sveitsiläistä kelloteollisuutta.
Meillä on syytä miettiä nytkin millainen kello sopii. Ise opiskelen kännykän käyttöä muistilappuna ja tärkeiden merkkipäivien muistuttajana - hyvin usein painan piippauksen pois ja sitten ihmettelen etten muistanut sitä merkkipäivää tai sovittua tapaamista.
Pitänee siirtyä vanhaan ikkunaliimapaperisysteemiin ja laittaa otsaansa
tai ainakin jääkaapin oveen kuten tähänkin saakka - puhelinpöytä on käynyt tarpeettomaksi
- valitettavasti.
- Ajomies
Huomaan, että naapuripalstoilla 60-80 0on kuin entisessä kelloliikkeessä, jossa kauppias totesi:
- Eilen kävi yksi asiakas kelloa kysymässä -
tänään on ollut vähän hiljaisempaa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482